Gå til innhold

Steve Jobs er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare få be om en liten ting av alle her. Amobil er et sted for mobilentusiaster av alle slag. Noen er middels interessert, mens en del andre er ekstreme fanatikere. Dette gjør at en del uenigheter dukker opp både her og der, men dette endrer dog ikke at Steve Jobs er et menneske som krever respekt - og ikke minst av oss lesere som elsker mobilteknologi. Så jeg vil be alle, Android-brukere, WP7-brukere med flere om å la diskuteringen ligge under teppet i denne tråden. Dere kan være så uenige i måten Apple gjør ting, men det endrer ikke faktumet at en stor mann har forlatt oss idag. Så la misnøyen med et elektronisk produkt ligge og ikke ødelegg en hel tråd om en manns død.

 

På forhånd takk.

Helt enig! Og jeg skal være ærlig og si det er Steve sin ''skyld'' at android er så høyt oppe nå. Han forandret utrolig mye innen teknologi og mobil. RIP Steve, du er en fantastisk mann som vi alle vil savne utrolig dypt.

Endret av johnd2407
Lenke til kommentar

Rart hvordan flere her føler at de må presisere at de ikke er fan, eller ikke liker Steve Jobs eller Apple før de sier noe fint om mannen. Blir litt sånn, "jeg er ikke rasist altså, men..."

 

Mye kan sies om mannen og eplet, og mye er sagt, og veeeeeldig mye skal sies den kommende mnd. Men ingen kan bestride det faktum at alt som har med pc og mobil å gjøre hadde sett ganske annerledes ut om Microsoft og Nokia hadde fått fortsette sin dominans. Noen vil si at at "nei det ville det ikke, for Android og google finnes", men dette er ikke riktig.

 

Apple har innovert og vist vei lenge pga av slik som Steve Jobs som har hatt en fanatisk tilnærming til brukevennlighet, enkelhet og design. Produktene ville ikke sett slik ut idag om ikke Apple hadde vist at det er dette folk vil ha. Gjør det enkelt, så handler folk.

Apple er inspirert av veldig mye, selvfølgelig. De har ikke funnet opp alt de driver med, de var ikke først, men de pakket det inn i en ekstrem brukervennlig pakke. Samtidig viste de vei om at man kan faktisk selge musikk digitalt, om man gjør det enkelt nok. Det har reddet mange artister fra pirater.

 

Google ville ikke ha vært der de er idag med Android uten Apple, de hadde vært et sted fordi Nokia sluttet å innovere og åpnet således for andre krefter, men Apple vr først med iPhone, og den så bra ut, var enkel å bruke, og trendsetter tente på alle plugger. Samme kan sies om iPod før det. En mp3-spiller som så bra ut, og der man hadde full kontroll på alle sangene sine. Det hele er så enkelt.

 

Selv har jeg hatt iPhone og syntes det var veldig bra. Før det var det ymse touchscreen mobiler. iPhone viste vei for meg med enkelhet, men det ble for kjedelig. For "sosialistisk" på en måte. Men jeg kan si at med iPhone satte jeg minstestandard for kommende mobiler. Var det mindre brukervennlig enn den, ble det kastet.

 

Hvor mye man kan takke SJ for personlig kan jo diskuteres da han jo ikke lager alt selv, om noe. Men han var en inspiratør, en innovator og en kar man kunne stole på når det kom til å finne nye måter å gjøre ting på, enklere. At nedtrekksmeny får lang applaus og trampeklapp (siste opptreden han hadde)på IOS5, sier litt om hele konseptet. Alle som var tilstede vet at stort sett alt finnes i Android fra før, men man skal jo ikke bruke Android. Nå kommer det endelig til Apple, og de gjør det bare bedre. "Nå kan jeg bruke nedtrekksmeny også"

 

Jaja. En æra er over. Jeg tror ikke Apple vil ha en like stor dominans etter SJ. Apple har mistet en viktig trendsetter. En foregangsfigur, og ikke minst en som kan motivere og inspirere. Ikke bare sine egne kollegaer, men også alle kundene sine. Tim Cook eller andre vil ikke klare det på samme måte. Derfor blir nok produktene mye viktigere fremover. Ingen av Apples kjernekunder vet hvem Tim Cook er. De vet ikke hvem som er sjef i Samsung, Nokia eller Android. De visste hvem Steve jobs var, og de gjorde som han sa. og nå er han borte.

 

Vil du handle noe fordi Tim Cook sier det?

Endret av Dinsdale
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Han var tydeligvis en mann som valgte "the road less traveled", både i forretningslivet og privat.

 

Jeg kommer alltid til å lure på om han kunne overlevd kreften hvis han hadde latt seg operere med en gang istedenfor å gå på en "spesial diett" for å bekjempe kreften.

 

Men det som gjorde at han valgte alternativ behandling fremfor skolemedisin er kanskje det samme gjorde ham til en innovatør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...