Gå til innhold

Steve Jobs er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dette nettstedet for en gangs skyld burde ta etter itavisen (av alle ting) i denne tråden:

 

Maximalyd: De jeg ser er sleivkjefta i denne artikkelen, sparker jeg ut i 1 mnd...med GOD samvittighet (som alltid). Respektløse kommentarer vil vi ikke ha her. Og ingen advarsel eller mail blir gitt!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva feiler det folk? Kommer her og skriver ting som "iDied" og "R.I.H/Rest in hell". Dette er direkte smakløst. Eier dere ikke respekt?

hadde akkurat tenkt til og skrive det samme, men når dem har så dårlig humor (må jo anta at dem prøver og være morsomme) så syns jeg bare synd på dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror enda ikke alle skjønner hvor mye vi kan takke Steve Jobs for her inne.

Tenk at fyren faktisk er ansvarlig for at datamaskinen ble et kulturelt arbeid og underholdningsverktøy. Det er derfor vi alle sitter med hver vår maskin her hjemme og snakker om det, siden han ville det slik.

 

Allikevel syns jeg de ti siste årene til Apple er de mest imponerende av dem alle. Tenk at 2000-tallets ti første år startet med

 

iPod

OSX

Kassefri datamaskin

iPhone

Aluminiums-laptop

iPad

 

Bare OSX er et helt eget kapittel med flere nevnverdige funksjoner, programmer og filosofiske trekk. Alt fra det enkle men helt fantastiske Exposé, til iTunes, iPhoto, Docken og mer.

 

Vi er kommet til et tidspunkt der dagens teknologi er så fantastisk at det er vanskelig og tro, for mange mennesker. Slik var det ikke i år 2000.

 

Jeg må fortsatt klype meg i armen noen ganger, over at vi har mobiltelefoner med touch-skjerm, som vi surfer på nettet med, leser mail med, lagrer musikken på, og finner oss selv på kartet med.

 

Eller det faktum at du kan bestille bildene dine trykket opp i form av bøker, som en innebygget og naturlig funksjon i OSX. Og hvor lett, gøyalt og inspirerende filmredigering kan være med programmer som iMovie. Der hvem som helst kan kryssklippe en filmbit, legge til overgangseffekter og tekst, med bare noen få museklikk, og legge det ut på Youtube-kontoen din direkte fra programmet. Slikt måtte jeg lære i utdannelsen min, for bare åtte år siden.

 

Jobs har sørget for at Apple har fått en utrolig evne, til å gjøre noe som er vanskelig og komplisert, til å bli lett for en hver.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg tror enda ikke alle skjønner hvor mye vi kan takke Steve Jobs for her inne.

Tenk at fyren faktisk er ansvarlig for at datamaskinen ble et kulturelt arbeid og underholdningsverktøy. Det er derfor vi alle sitter med hver vår maskin her hjemme og snakker om det, siden han ville det slik.

 

Du overdriver Jobs innflytelse en god del med slike påstander. Så store omveltninger er aldri noe som står på skuldrene til en mann. Jeg sier ikke at Jobs ikke har vært viktig, men det er ikke noe poeng i voldsomme overdrivelser heller.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror enda ikke alle skjønner hvor mye vi kan takke Steve Jobs for her inne.

Tenk at fyren faktisk er ansvarlig for at datamaskinen ble et kulturelt arbeid og underholdningsverktøy. Det er derfor vi alle sitter med hver vår maskin her hjemme og snakker om det, siden han ville det slik.

 

Du overdriver Jobs innflytelse en god del med slike påstander. Så store omveltninger er aldri noe som står på skuldrene til en mann. Jeg sier ikke at Jobs ikke har vært viktig, men det er ikke noe poeng i voldsomme overdrivelser heller.

 

AtW

Du mener jeg overdriver, men klarer ikke å peke ut hva som er feil. Jeg har ikke sagt at Jobs står bak oppfinnelsene. Jeg har sagt han står bak selskapet som har produsert dem. Jeg ga deg helt konkrete eksempler på hvorfor han var betydningsfull, og det er ikke mange som vil argumentere mot dem. Med mindre du leser mer i meldingen min enn det som sto der, noe jeg har inntrykk av.

 

Jobs er et soleklart eksempel på, at du må faktisk ha en dyktig leder, for å kultivere talent. Det finnes mange oppfinnere ute i verden som ikke får gode karrierer, og ikke får gjennomslagskraft med sine idéer, fordi de mangler en sjef som Steve Jobs. Husk at som sjefen i et selskap, er det du som har ansvaret for produktet. Ikke hver og enkelt ansatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...