Gå til innhold

No shaving november 2011


Anbefalte innlegg

Jeg blir med!

 

resultatet blir nok litt puslete, så jeg må gi meg ganske tidlig laugh.gif

 

 

Btw, er ikke "No Shavember" en slags markering/støtte til forskning for prostatakreft? mener å ha lest det en plass.

 

 

Aaaaaand. I`m in!

 

Har hørt det samme, og det gir ingen mening.

 

 

Har vel noe med at skjegg representerer noe maskulint og kan være et symbol på hankjønnet, hvilket også er oftest rammet av prostatakreft kontra kvinner.

 

Min teori.

 

 

Det er movember dere tenker på. Kan sammenligne den med rosa sløyfe aksjonen til damene, men som herrer ofte gjør så overgår vi i kulhet. Damene har 1 dag, vi har selvsagt 1 måned.

 

Fra nettsiden deres:

VELKOMMEN TIL MOVEMBER: BARTE-SESONGEN

I løpet av november måned hvert år oppfordrer Movember menn over hele verden til å la barten vokse med det målet å samle inn penger og sette fokus på helsespørsmål for herrer.

 

Den 1. november kan herrer (Mo Brødre) registrere seg med et glattbarbert ansikt her på Movember.com, for deretter vie seg til å anlegge en flott bart resten av måneden.

 

Mo Brødre bidrar til å gi et nytt ansikt til herrenes helse ved å bli ekte vandrende og snakkende reklameplakater i de 30 dagene i november, og øker bevisstheten gjennom å fremme private og offentlige samtaler rundt ofte oversette temaer som berører herrer. Sammen vil vi virkelig endre ansiktet til herrenes helse.

 

Jeg deltar på den i år. Synes det gir mer mening enn å bare la det gro som jungelen i en måned. Denne gangen satser jeg på å anlegge en trucker (se vedlagte pdf), selvsagt med sideburns som prikken over i-en. Kan selvsagt bli litt morro å møte samarbeidspartnere på jobben, men da har jeg i alle fall en unnskyldning for å prøve ut en ny kul bart.

StyleGuide2011.pdf

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med. Er det flere som føler seg litt mer utilpass med skjegg? Hvis jeg har på fine klær og er bra på håret føler jeg meg potent med skjegg, men har jeg på en stygg jakke eller ikke er bra på håret merker jeg at jeg er mer utilpass med det når jeg har skjegg enn jeg ellers ville vært.

Lenke til kommentar

Jeg er med. Er det flere som føler seg litt mer utilpass med skjegg? Hvis jeg har på fine klær og er bra på håret føler jeg meg potent med skjegg, men har jeg på en stygg jakke eller ikke er bra på håret merker jeg at jeg er mer utilpass med det når jeg har skjegg enn jeg ellers ville vært.

Forskjellen er vel at du med pene klær og bra sveis ser ut som en velstelt person som velger å ha skjegg … Med kjipe klær ser man ut som en person som ikke gidder å barbere seg. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...