Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke en som bevisst går inn for å skaffe trophies. Jeg tar som regel de jeg får, men er det et veldig artig spill jeg spiller hender det jeg går tilbake etter at jeg har rundet det og prøver å få tak i noen ekstra. Men slik som i Oblivions tilfelle, der det blir relansert uten noe som helst ekstra eller nytt, da bør de i hvertfall inkludere trophies, for ellers ser jeg ikke vitsen med å kjøpe det når jeg har det på PC og X360 fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ICO er ganske unikt egentlig, og jeg vil nødig sammenligne det med Zelda sånn sett:) Det er kanskje ett spill som er lett å gi opp i starten, jeg gikk nesten på en smell der. Kjøpte disse to spillene samtidig etter anbefaling fra en ivrig kar på Elkjøp:p Endte opp med å spille igjennom SotC først, siden det tok meg med stor allerede med en demo jeg hadde testet tidligere.

 

Jeg følte faktisk at Ico lignet veldig på Zelda, og ville beskrevet det som at hele spillet er en veldig stor Zelda-dungeon du må løse - dog en mye mer interessant dungeon enn de fleste dungeons i Zelda. Er ikke noe galt i å ligne på Zelda dog, og jeg tror faktisk Ico er mitt favorittspill på PS2 :)

Lenke til kommentar

Achievements var en genistrek av MS å innføre i sin tid. Men personlig hoppet jeg aldri på dette jaget her. Samme når Sony fikk fingen ut og kopierte/videreutviklet konseptet i form av trophies.

 

Dette med å oppnå absolutt alt i spillene mine var noe jeg gjorde tilbake på Nintendo 64. Den gangen hadde jeg ikke råd til å hele tiden skaffe meg nye spill slik som i dag. Og gleden over å endelig få ett nytt spill var en helt annen den gangen. Dessuten strekker ikke tiden til i hele tatt lenger.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Trophies gjør ofte at du utforsker spillet til det fulle, vil prøve ekstra utfordringer og selvfølgelig sjekke om dine venner har greid det samme som deg :)

 

Det gjør også at spill i enda større grad enn før inneholder fullstendig meningsløse samleting som ikke forsterker opplevelsen. Et skrekkeksempel på det er de flagga i assassins creed.

Ellers er det gøy å kunne dokumentere hva en har fått til i de forskjellige spillene.

 

Må også tilføye min undring over de som lar trofeene bli viktigere enn spillene. De som spiller f.eks. hanna montana: the movie kun for å få trofeer. Det blir veldig rart fra mitt ståsted. Men for all del bare kjør på hvis det gir glede.

 

Achievements var en genistrek av MS å innføre i sin tid. Men personlig hoppet jeg aldri på dette jaget her. Samme når Sony fikk fingen ut og kopierte/videreutviklet konseptet i form av trophies.

 

Dette med å oppnå absolutt alt i spillene mine var noe jeg gjorde tilbake på Nintendo 64. Den gangen hadde jeg ikke råd til å hele tiden skaffe meg nye spill slik som i dag. Og gleden over å endelig få ett nytt spill var en helt annen den gangen. Dessuten strekker ikke tiden til i hele tatt lenger.

 

Har det på nøyaktig samme måte, men prøver å tyne mest mulig ut av de spillene som fenger mest. Skyrim blir kanskje det neste sånn sett. :fun:

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i å samle trophies, vet at du ikke får noe ut av det, men liker at det står 100% etterfulgt av ett lite platinum trofe :D Men sånne sammleting som Sir-Allistair nevnte hater jeg. Eneste spillet jeg har hatt det gøy med å finne samleobjekter er premiebobblene i LBP og LBP 2. Liker bedre når trofeene er vanskelige og ikke tidkrevende. Tidkrevende er som oftest samleobjekter, vanskelige trofeer kan være tidkrevende også, men dere skjønner greia :p

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å få lastet ned gratisspill nummer to? Lastet bare ned Infamous og aktiverte PS+ i første omgang. Nå kunne jeg tenkt meg et spill til, men kommer ikke inn igjen der man laster ned.

 

Lurer på hvor mange ganger eg har skrevet følgende....

 

Q: I no longer have the option to choose my free Welcome Back games. What can I do?

A:

1. On your PlayStation 3 or PlayStation Portable navigate to the PlayStation Network icon on the XMB

2. Log into your PlayStation Network account and choose Account Management > Transaction Management > Services List

3. Choose “PlayStation Network Promotions” from the list of services displayed

4. Select either “PS3 Free Games” or “PSP Free Games” and then choose “Select Content””

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...