Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker tips til slanking


XoideX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som idag feks har jeg spist 2 grove brødskiver med kalkun til frokost, kyllingsalat til lunsj. Til middag spiste jeg kokt laks med salat til, og til kvelds 3 knekkebrød med ost. Har kuttet ut godterier og brus, og prøver å drikke mest mulig vann. Ellers prøver jeg og ikke spise for mye av karbohydrater eller mettet fett.. Jeg går kanskje noe ned, men føler ikke jeg får det resultatet jeg ønsker raskt nok.

På 6 mnd nå har jeg ca gått ned 3 kg.

Lenke til kommentar

Prøv å kutte ut melk og hvete fullstendig.

Spis et par egg f.eks med grønnsakwok til frokost hvis du tåler det.

Ellers har du tatt mange steg i riktig retning allerede m.h.t kostholdet og aktivitet.

 

Hvis du trener styrke må du huske på at en del av fettet blir til muskler som veier mer enn fett, så du kan ikke tenke kun på vekt. Det er mer rett å se på fettprosenten hvis du har fått mer muskler.

 

Mettet fett trenger du ikke være redd for om du ikke kombinerer det med raske karbohydrater.

Det du derimot bør holde deg unna er unaturlige fett-typer som margarin og hydrolisert vegetabilsk fett i bakverk og ferdigmatprodukter. Vil du ha kroppen til å slippe fett er det lurt å spise fett. Litt forenklet kan man si at jo mindre fett du spiser, jo mer holder kroppen på fettet den har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ertsatt brødskivene med knekkebrød, så halverer du nesten kaloriene bare der. Ost er det en del kalorier i og, så du burde kanskje tenke på hva slags pålegg du spiser og vurdere å spise mer magre pålegg som skinke og kalkun. Ikke sky unna ''rene varer'' med naturlig fett som bacon, koteletter og lignende som ikke er ''farseprodukter''.

 

Trener du noe utover de 3 gangene i uken? Hva trener du når du trener? Hva med å gå en halvtimes tur hver dag?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spiser brød på morgenen isteden for knekkebrød, er egentlig at jeg ikke føler jeg blir mett nok av knekkebrød. Jeg kan prøve med wok som du sier.

 

Jeg trener zumba, aerobick og de/den resterende gangen/e pleier jeg å jogge/rask gange i ca 1,5 time. det er jo ganske mye styrke trening i disse aktivitetene, så det er mulig at mye fett har gått over til muskler.

 

Det som er, er at jeg føler jeg går litt lei, og ønsker meg et lite puff så det kanskje kan gå litt raskere:)

Lenke til kommentar

husk på at jo forteere du kutter jo enklere er det å sprekke. som med alt annet bør du unne deg litt godt i blant og passe på å ikke rase ned. Kroppen tar tid å justere seg til vektap og det er ikke gjort over natta.

 

jeg synes du har gjort det bra på 6 måneder. ikke optimalt men du burde ikke klage heller. hvis du har trent fast og intenst er det kanskje i det minste laget. i så fall ville jeg tatt en titt på matveien igjen.

Lenke til kommentar

Mitt beste tips til slanking er; våg å gå sulten. Du ødelegger ikke automatisk kroppen din ved å fravike de allment aksepterte og vedtatte spiserutinene. Menneskekroppen er ikke så skjør.

 

Spis to ganger til dagen og bare drikk drikke (vann, melk, juice, etc.) ellers når du er sulten. Hvis du alltid spiser deg mett så blir det ekstremt mye vanskeligere å gå ned i vekt, og du MÅ kompensere med et aktivitetsnivå.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Man skal ikke gå sulten når man skal kontrollere vekten, men man må kjenne på forskjellen mellom det å faktisk være sulten og det å ha lyst på noe.

 

Personlig merker jeg veldig ofte at jeg vil ha noe å spise. Ikke fordi jeg er sulten, men fordi jeg liker å spise. For min del går det helt fint, da jeg er nødt til å bikke 5000kcal for å gå opp i vekt, men jeg ser det gang på gang hos folk jeg hjelper med vektkontroll.

Lenke til kommentar

For meg var det lavkarbo som funket. Ser at du spiser ganske nært lavkarbo, men ville kanskje sett litt mer på hvor mye karbo du får i deg i løpet av en dag. Og, jeg vil anbefale deg å bytte ut en eller to av ukens cardiotreninger med styrketrening. Siden du tydeligvis allerede er medlem på et studio kan du snakke med de som jobber der om de kan hjelpe deg med å sette opp et styrkeprogram. Min erfaring er i alle fall at jeg forbrenner mer ved å dytte/løfte/trekke tunge ting, enn å leke villmann på tredemølla.

 

edit: Hvis du er interessert i lavkarbo kan jeg anbefale lavkarbo.no. Flott forum, og folk som oppriktig ønsker å hjelpe. (Jeg sier ikke at lavkarbo er løsningen for alle, men for meg funket det.)

Endret av blixbox
Lenke til kommentar

Les boken fra Allen Carr: Endelig slank.

 

Jeg gikk ned 15 Kilo på 5 måneder, spiste det jeg ville, så mye jeg ville, drakk hva jeg vil, trente ikke, slapp å bruke vilje og selvdisiplin.

 

Anbefales!!!

HAHAHA!

Eneste måten å forklarer det der på er at boka veier 40kg, den stikker av når du skal lese den og sender ut radioaktiv stråling som bryter ned fettet i kroppen

Lenke til kommentar

Lavkarbo har fungert for meg på de 10 "verste" kiloene (sikkert masse vann, da karbohydrater binder vann har jeg hørt), men jeg har fortsatt en liten vei å gå (det skal jeg gjøre med trening). Så prøv lavkarbo du også, da mister du også sultfølelsen og blir fortere mett på mindre mat (ikke noe magi med dietten, men den gjør det lettere å bli mett på mindre mat).

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Lite karbohydrater og mye fett. Det er riktig, du må lære kroppen å forbrenne fett istedenfor å lagre det. Og den eneste måten kroppen klare å lagre fett på er å produsere insulin. Og insulin produseres dersom kroppen får iseg karbohydrater, spesielt hurtige karbohydrater. Kroppen trenger en kilde til energi . Kroppen kan velge mellom fett eller karbohydrater. Og den prioriterer karbohydrater først også fett. Derfor hvis du kutter ut karbohydrater og spiser mer eller mindre bare fett vil kroppen etterhvert starte å bruke fettet på kroppen som kilde til energi.

Min samboer startet på det for ca 5 mnd siden og har gått ned 14 kg. Så dette funker. Itillegg så fører også karbohydrater med seg svingene blodsukker som ikke er bra. Det er skyld i mange problemer i denne verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...