Gå til innhold

iPhone 5 - Rykter, fakta og diskusjon!


Runar

Anbefalte innlegg

iPhone 5 - Rykter, fakta og diskusjon!

 

Lansering:

 

Følgende sider har lovet å holde oss oppdatert under morgendagens lansering (begynner 1900 norsk tid):

Takk til Blunderguff for listen!

 

 

Rykter:

 

 

Design:

 

Datagenererte bilder av hvordan noen tror iPhone 5 kommer til å se ut. Basert på et lekket case-design gitt til et italiensk designbyrå:

 

iphone5-4-500x375.jpg

 

 

Det ryktes også et nytt design på selve antennen:

 

 

Samt at telefonen blir mer lik iPod Touch: Tynnere, bredere og lengre.

 

 

 

Prosessor:

 

iPhone 5 får sannsynligvis en ny og bedre prosessor, da helst en av Apples A5 dualcore-prosessorer. Da flere av de største konkurrentene allerede har passert 1GHz er iPad 2s 1GHz dualcore-prosessor trolig ikke nok.

 

 

 

Minne:

 

Trolig kommer telefonen med 1GB minne, selv om enkelte mener de kommer til å holde seg på 512MB.

 

 

 

Skjerm:

 

De mest troverdige ryktene sier skjermstørrelsen vil ligge mellom 3,7" og 4", mens oppløsningen vil være den samme som på iPhone 4 (960×640 pixler)

 

 

Noen mener dog at skjermstørrelsen vil være den samme (3,5"), men at kanten rundt forminskes slik at skjermen virker større.

 

 

 

Kamera:

 

Basert på et bilde postet på Flickr har noen regnet seg frem til at iPhone 5 kommer med et kamera på «i underkant av 8 megapixler». Det er verdt å merke seg at dataene i bildet kan ha blitt manipulert, så dette er heller ikke 100% bekreftet.

 

 

Det gikk tidligere rykter om at frontkameraet ville ha blitz, noe disse bildene «avkrefter»:

 

 

 

 

Fakta:

 

 

Lanseringsdato:

 

Lanseres 4. oktober
ifølge enkelte
. Mer informasjon kommer når tilgjengelig!

 

 

Pris:

 

Prisen blir sannsynligvis (rundt) den samme som iPhone 4 da den ble lansert. Vanskelig å spå nøyaktig da så lite er kjent om selve telefonen.

 

 

iOS 5:

 

iOS 5 er for tiden i beta 7, så de største nyhetene har vært kjent i lang tid. Dette inkluderer et helt nytt og forbedret notifikasjonssystem, mindre avhengig av iTunes, iMessage, iCloud og mye mer.

 

 

 

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og har masse forventninger.

Jeg tror du heller kommer til å bli skuffet.

 

Nå sier jeg ikke at iPhone 5 blir en dårlig telefon, men om man ser på tidligere oppdateringer i fra Apple for iPhones, så har jeg nok veldig dårlig tro på at den neste iPhonen kommer til å være noen stor oppdatering.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Litt større skjerm, men ikke så veldig mye større ytre mål på selve telefonen, det hadde vært bra. Ellers så vilje både cpu og gpu bli oppgradert, noe som er greit men tror ikke det vil merkes så veldig hardt for min del. iPhone 4 er jo kjapp som den er. Enda bedre batteri hadde vært flott.

 

Ellers så vil nok de som føler at iPhone fra før oppfyller deres krav til mobiler så vil de nok bli fornøyde.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ellers så vil nok de som føler at iPhone fra før oppfyller deres krav til mobiler så vil de nok bli fornøyde.

Tror du oppgraderingen blir mer som den fra iPhone til iPhone 3G, enn fra 3G til 3GS? Personlig tror jeg ikke Apple tar sjansen på dette nå som det er godt over et år siden forrige modell ble lansert.

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir raskere cpu, raskere gpu, litt større batteri, litt større skjerm, slankere og bredere, 8 mpx kamera.. og kanskje på sw siden at vi får se den stemmestyrte assistenten.. eller hva nå ryktet jeg tidligere hørte kalte den. Det er jo egentlig heller vanskelig å komme med noen WOW oppgraderinger for tiden. Samme problemet synes jeg vi ser på andre mobilprodusenter også..

Lenke til kommentar

Ellers så vil nok de som føler at iPhone fra før oppfyller deres krav til mobiler så vil de nok bli fornøyde.

Tror du oppgraderingen blir mer som den fra iPhone til iPhone 3G, enn fra 3G til 3GS? Personlig tror jeg ikke Apple tar sjansen på dette nå som det er godt over et år siden forrige modell ble lansert.

Fryktelig mye rykter rundtforbi i det siste om at iPhone 5 ikke kommer før til neste høst, og at det i høst bare slippes en forbedret iPhone 4....

Lenke til kommentar

Fryktelig mye rykter rundtforbi i det siste om at iPhone 5 ikke kommer før til neste høst, og at det i høst bare slippes en forbedret iPhone 4....

Det har du rett i, men jeg tror Apple må lansere noe «ordentlig» hvis de skal holde følge med konkurrentene. En «ny og forbedret» iPhone 4 med minimale fysiske endringer er jeg redd ikke er nok.

Lenke til kommentar

Det har du rett i, men jeg tror Apple må lansere noe «ordentlig» hvis de skal holde følge med konkurrentene. En «ny og forbedret» iPhone 4 med minimale fysiske endringer er jeg redd ikke er nok.

Nettopp det spekuleres det også mye i, altså at Apple sliter voldsomt med å holde tritt med resten av markedet, og at det bl. a. er årsaken til at de nå er fryktelig utsatt i forhold til deres vanlige lanseringstidspunkt på mobil.

 

Dog er nok vil nok en «ny og forbedret» iPhone 4 fortsatt nå et rimelig stort segment. Selv det å skifte farge har jo vist seg å nå en enorm mengde eksisterende brukere, så...

Lenke til kommentar

Nettopp det spekuleres det også mye i, altså at Apple sliter voldsomt med å holde tritt med resten av markedet, og at det bl. a. er årsaken til at de nå er fryktelig utsatt i forhold til deres vanlige lanseringstidspunkt på mobil.

Det sier seg jo selv at når de lanserer én ny modell i året er sjansen stor for at de vil slite med å holde følge, spesielt når det nærmer seg ny lansering. iPhone 4 er jo (etter min mening) en super telefon, men teknisk sett ligger den bak konkurrentene. Noe annet hadde jo vært utrolig.

 

 

Dog er nok vil nok en «ny og forbedret» iPhone 4 fortsatt nå et rimelig stort segment. Selv det å skifte farge har jo vist seg å nå en enorm mengde eksisterende brukere, så...

Den kommer nok til å selge godt uansett, men det er egentlig litt synd. Jeg skulle ønske de «tok i» og viste at de kan hvis de virkelig vil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...