Gå til innhold

– iPhone 5 blir annonsert 4. oktober


Anbefalte innlegg

Galaxy S 2 er en teknobombe av en telefon, de som er over middels interessert i teknologi, vil kanskje ikke vurdere iphone. De kjøper GS2 for nettopp funksjonene som følger med telefonen.

 

Mens iphone er et moteikon, og folk kjøper telefonen fordi den er kul og skal signalisere at "Jeg har en dyr telefon, derfor er jeg kul" Et lite fashionstatement på at vedkommende vet hva som er "in"

 

Så dette er som å sammenligne to forskjellige produkter.

Nå var ikke GS2 eller versjonen av Android tilgjengelig når iP4 kom, så dette blir litt vasete :).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så vel som enig at Iphone 4 har vært tilgjengelig lenge før GS2, men disse telefonene har begge vært på markedet samtidig ganske lenge nå.

 

Edit: men nå sammenligner vi forrige generasjon telefon med nyeste generasjon telefon. Iphone 4 må sammenlignes med GS1. Den nye 5'n kan sammenlignes med GS2.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Galaxy S 2 er en teknobombe av en telefon, de som er over middels interessert i teknologi, vil kanskje ikke vurdere iphone. De kjøper GS2 for nettopp funksjonene som følger med telefonen.

 

Mens iphone er et moteikon, og folk kjøper telefonen fordi den er kul og skal signalisere at "Jeg har en dyr telefon, derfor er jeg kul" Et lite fashionstatement på at vedkommende vet hva som er "in"

 

Så dette er som å sammenligne to forskjellige produkter.

Nå var ikke GS2 eller versjonen av Android tilgjengelig når iP4 kom, så dette blir litt vasete :).

 

Men du klarer sikkert å se motefaktoren han snakker om. ALLE barna på skolen til datteren min vil ha en iPhone. Hvorfor tror du det er slik?

 

Datteren min, på sin side, får ungene til å måpe når hun viser dem sin HTC og hva hun kan gjøre på den. ;-)

Lenke til kommentar

Men du klarer sikkert å se motefaktoren han snakker om. ALLE barna på skolen til datteren min vil ha en iPhone. Hvorfor tror du det er slik?

 

Datteren min, på sin side, får ungene til å måpe når hun viser dem sin HTC og hva hun kan gjøre på den. ;-)

På samme måte som jeg ser motefaktoren med Android telefoner og de store PR kampanjene som har pågått tilnærmet uavbrutt siden de kom, og hvorfor et produkt er hipt eller ei. Jeg kjøpte ikke iP4 pga. "motefaktor" men fordi den kom best ut i min vurdering i juli 2010, jeg hadde før dette vurdert Android telefoner i 6 mnd. fortløpende og helt opp til kjøpet.

 

Hadde GS2 vært tilgjenglig og med samme Android versjon som nå hadde valget mye mulig og mest sannsynlig blitt annerledes :).

Det jeg savner nå er mulighet for å kryssoppgradere applikasjoner mellom Android og iOS, begge veier. Begge bedriver en lock-in jeg ikke liker.

 

EDIT:

For meg er iP4/iOS4 først og fremst et arbeidsverktøy hvor div. faktorer her er viktig, dernest skal den utfylle en del viktige funksjoner i privatlivet. Å imponere barn med "kule triks" er ikke et av bruksområdene jeg var ute etter.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk at en så dårlig mobiltelefon kan bli så populær.

 

Blir for dumt å si at iPhone er en dårlig telefon. Hva slags OS man velger er en smaksak. NEI, maskinvaren er ikke den beste. Trolig vil ikke 5`rn heller slå Samsung. Men de fleste av oss er ikke ute etter å ha den beste maskinvaren i en telefon. Jeg gleder meg til å kjøpe 5´rn uansett maskinvare. :thumbup: Trives kjempe godt med iOS 5. Strengt talt trenger jeg ikke å bytte ut 4´rn da den er mer enn bra nok. Får jo fortsatt en god slump for den når jeg selger den. :-)

 

Du har vel et poeng der, synes bare det er så sykt at iPhone får så mye oppmerksomhet som den gjør, den er på ingen måte fantastisk, men det er vel også mote å ha iPhone. jeg personlig synes iOS er et kjedelig og upersonlig OS. Jeg blir så utrolig lei naive ifanboys, som er så bråsikker på at iPhone er best, uten å ha vært borti Android. Jeg skal iallefall aldri skaffe med iPhone igjen, hvis det ikke skjer store endringer i OSet. Jeg foretrekker iallefall å kunne sende en sang via blåtann, og å ikke måtte konvertere en film til MP4 format for å få spilt den av.

 

Edit: Men for all del: så lenge folk er fornøyd, så skal man ikke klage, men jeg synes man skal ha vært på "begge sidene av gjerdet".

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Det morsomme Tastatur, er jo at jeg må si meg enig at det er veldig mange uvitende sjeler der ute som tenker smarttelefon = iPhone, og mange tenker at iPhone er best uten å i det hele tatt gitt alternativer en rettferdig vurdering osv.. Men det ironiske er jo at på diskusjonforum som dette hvor folk har litt peiling så blir det jo like ille bare i andre retningen, her blir jo folk maltraktert så fort de argumenterer for hvorfor de selv foretrekker iPhone og iOS fremfor Galaxy S2 og Android OS osv..

 

Jeg vet ikke hva som er verst jeg, at uvitende sjeler drar uante konklusjoner basert på noe de strengt tatt ikke har peiling på, eller at de som sitter her inne og burde ha bra med peiling blindt klarer å ignorere det faktum at vi alle er skapt forskjellig og har alle forskjellige bruksmønstre og behov, og at faktisk Android OS ikke er universalt bedre enn iOS for alle og enhver av oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

thedaniel:

På samme måte som jeg ser motefaktoren med Android telefoner og de store PR kampanjene som har pågått uavbrutt siden de kom, og hvorfor et produkt er hipt eller ei. Jeg kjøpte ikke iP4 pga. "motefaktor" men fordi den kom best ut i min vurdering i juli 2010, jeg hadde før dette vurdert Android telefoner i 6 mnd. fortløpende og helt opp til kjøpet.

 

Hadde GS2 vært tilgjenglig og med samme Android versjon som nå hadde valget mye mulig og mest sannsynlig blitt annerledes :).

 

Det jeg savner nå er mulighet for å kryssoppgradere applikasjoner mellom Android og iOS, begge veier. Begge bedriver en lock-in jeg ikke liker.

 

Leser du postene mine litt nøyere vil du nok se at jeg respekterer kjøpet ditt. Jeg vil at du skal ha det du er mest fornøyd med! :) Men jeg tror alikevel at hovedgrunnen til at IP4 er mestselgende i USA, er kulhetsfaktoren. Andre, mer "oppegående", liker det enkle brukergrensesnittet, god skjerm, godt kanera, en zillion apps og spill osv. JEG vil ha widgets, nyhetene/været på skjermen når jeg slår på fonen osv.

 

Det du sier om kryssoppdateringen er et fantastisk godt poeng. Jeg har tross alt både en Itouch og en Android enhet. Ofte med samme applikasjonen på begge enhetene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

her blir jo folk maltraktert så fort de argumenterer for hvorfor de selv foretrekker iPhone og iOS fremfor Galaxy S2 og Android OS osv..

 

Her inne er det vel slik ja,- men nå snakker jeg mest om folk jeg prater med IRL, og her inne får nok folk ett inntrykk av at Android er mye mer avansert og nerdete en det egentlig er, når folk snakker om rooting, bugs og XDA.

 

Men mer gidder jeg ikke diskutere, hva du foretrekker,- blir opp til deg selv.

Lenke til kommentar

Nettopp, men vi er nerder.

 

Aaawggh.....det er så deeeilig å være Nerd. Peace man. Vi pisser begge på ET strømgjerde i denne tråden. Men vi står på hver vår side av det. Jeg har en tendens til å tro at du står inne hos kyrne. :p iHerds

 

Hvis min far ikke hadde vært fornøyd med sin iPhone 4 kan jeg garantere at han hadde returnert den.

 

..og jeg skjønner godt hvorfor han har en iPhone, ikke Android. Såfremst at far din ikke er en nerd han også.

Endret av theDaniel
Lenke til kommentar

En av årsakene til at iPhone selger så mye er jo nettopp bruker grensesnittet. Så vidt meg bekjent den eneste telefonen som leveres uten bruksanvisning. Den er rett og sltt totalt unødvendig. Har fortsatt en Samsung S2 til salgs. :thumbup:

 

Hovedgrunnen til at iphone selger er merkevaren. Jeg er på ingen måte imponert over telefonen i seg selv. Ja, jeg har en iphone 4 selv, og jeg kan ikke akkurat si at det er min favoritt-mobil. Kalenderen er tragisk dårlig. Du risikerer at det ligger en app i bakgrunnen som sluker batteri uten at du skjønner hva som egentlig foregår. Ikke kan man overføre bilder og filer med bluetooth til andre men må bruke mail eller MMS. Ikke kan man out of the box lagre vedlegg i mailer på telefonen, og enda mindre åpne disse vedleggene. ++

 

Men klart, når telefonen har så mange begrensninger blir det bortkastet med bruksanvisning...

Lenke til kommentar

Helt sikkert det samme som dagens priser på den dyreste modellen. Så får vi se om det er noe hold i dette med en ekstra rimelig iPhone.

 

Ang. apper som sluker batteri, dem finner vi nok av på android platformen også ;) Men her kan man i det minste ofte se hvilke apps det er snakk om.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Må si jeg tror Apple virkelig selger ræva si. Rett og slett fordi det kommer oftere og oftere nykommere, men uten de store detaljene. De gjorde et stort sprang med det de kom ut med første gang, men nå blir det mer konkurranse på markedet, og skipet gir slagside!

 

Jeg er iallefall ikke mer begeistret av iPhone av den grunn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...