Gå til innhold

Her er salgsvinnerne i Norge


Anbefalte innlegg

Iphone var den første telefonen med responsiv touchskjerm, mot de andre mobilene som var på markedet på den tiden hvor man faktiskte måtte trykke.

Iphone gjorde det enklere å installerer programmer med AppStore.

Og selvsagt Apple-fanboys som hypet opp telefonen :)

 

Dette har ført til at iPhone har blitt svært kjent, og de som ikke er særlig interesert innenfor området har ikke fått med seg at det faktisk finnes bedre alternativer.

 

Apple-produkter er også kjent for å være et moteikon, dette skyldes nok det fine designet og kanskje også på grunn av prisen, men helt klart ikke fordi de leverer det beste produktet.

 

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

:!:

1+

Lenke til kommentar

iOS er uten tvil mer begrenset enn Android er på alle måter, closed/open source, hvordan den er låst til Apple/insert-random-manufacturer, hvordan telefonen skal se ut/skal ha av knapper, fysiske og touch.

 

Har fikla min del med iPhone, og jeg er ikke imponert iallefall. Til å være smarttelefon er det for simpelt, til å være en vanlig telefon er det for avansert.

 

Moteikonet det er kommer av Steve Jobs, og de som fra før av alltid har likt Apple. De kjøper iPhone, og når det var det eneste produktet av den typen på markedet når den kom, så ble det til at ryktet spredde seg. Head start kalles det.

Lenke til kommentar

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

Heldigvis er det ikke alle androidtelefoner som har slike problemer, det er en grunn til at HTC ligger på andreplass.

Grunnen er Sense, som virkelig gruser iOS i brukervennlighet og nyttefunksjoner.

Lenke til kommentar

Mor med tenåringsdatter overhørt sist lørdag på Expert Alnabru, Oslo: Datter "...jamen, alle har jo iPhone...". Mor: "Det er ikke noe argument! En ting er ikke nødvendigvis bra fordi ALLE andre har den!".

 

Men som vi alle nå smertelig vet: For some people Apple can do no wrong. Men var det ikke Samsung som i USA i en reklame for en av sine Galaxy-modeller sier bl.a. "It's YOUR phone. Do what YOU want"..... :cool:

Lenke til kommentar

 

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

 

Vel, nå må jeg innrømme at på mine 4 siste år med Samsung ikke akkurat lidd av dette problemet så veldig, heller. Min SGSII har enda ikke måttet av bortsett fra når den går tom for batteri. Men så har vel jeg vært heldig :-P

Min gamle Omnia HD vet jeg ikke med... Jeg vet ikke om den kanskje klikket noen ganger. Men jeg kan overhodet ikke huske at den hadde noen spesielle problemer.

Lenke til kommentar

Kverulant på siste der :-P

Dersom iPhone har 1 fysisk knapp, har min SGSII også 1 fysisk knapp... Da ser man bort ifra volumknapper, lock-knapp og kameraknapp, bare :-) Pluss at TO andre på fronten er touchbasterte :-P

 

Så hvis Android har 4+, har iPhone 5 knapper... SGSII har 4 fysiske og to touch. Til sammen bare en mer enn iPhone :-)

 

På den andre siden, betyr det noe hvor mange knapper det er, så lenge det er god brukervenlighet? :-P

Da snakket jeg selvfølgelig ikke om volumknapper o.l., jeg har ikke problem med å telle.

Det er for min del en selvfølge at en telefon til 4-5000 har det idag.

 

For å ta et skrekkeksempel på Android og knapper, så kan du se på min gamle hero, totalt 6 fysisk knapper + 1 styrekule bare på fronten av telefonen.

 

Men da er jeg spent på hvorfor du tar det som en selvfølge at den skal ha volumknapper og lignende, men synes det er bedre med en knapp i front? Fordi volumknappene er jo der åpenlyst av effektivitetsmessige grunner. Samme med kameraknapp.

Og min påstand er at de fleste får langt mindre bruk for en dedikert kameraknapp, enn muligheten til å skille imellom en meny- og en tilbakeknapp?

De fysiske knappene på iPhone er der for bruk i situasjoner der du ikke bruker skjermen. Volumknappene på siden skal kunne brukes når du holder telefonen mot øret og snakker, eller når telefonen ligger i lomma og du hører på musikk. Lydløsknappen er der av lignende grunn, for at du raskt kan slå den på lydløs når den ligger i lomma midt under et møte eller under en kinoforestilling. Av/på/sleep/wake-knappen på toppen er en fysisk knapp av åpenbare grunner.

Home-knappen på fronten er en multifunksjons-knapp, hvis primære funksjon er at den alltid tar deg "hjem" - men siden den likevel er der kan den også gjøre andre ting, f.eks ved dobbelt-trykk eller trykk-hold.

Knapper som du skal bruke når du bruker skjermen kan med fordel være skjermen - av den enkle grunn at da er knappene der kun når du trenger dem, ellers ikke. Slik er logikken.

 

De som mener at flere fysiske knapper er bedre får heller gå tilbake til pre-iPhone type telefoner:blackberry-8820-smartphone-att.jpg

 

;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Er det en egen lydløs-knapp på iPhone?

 

I hvert fall...

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å bestride at det kan være praktisk med mer enn en knapp, når det overhodet ikke går ut over noenting som har med størrelse å gjøre. Det er strengt tatt bare "ledig plass" det går utover...

 

Og fulltastatur er ikke nødvendigvis noe negativt. Den løsningen du elegant viser der, er den dummeste av de alle. Skyvbart tastatur bak telefonen, a la N97 derimot er en langt bedre løsning. Der er en helt ANNEN løsning for de som prioriterer å skrive på mobiltelefonen effektivt og med mindre konsentrasjon. For det er ingen hemmelighet at både med iPhone, Galaxy S II og samtlige andre touchtelefoner uten tastatur krever langt mer konsentrasjon å skrive på.

Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet, er det noen iPhone-brukere her som irriterer seg over kontrollene til iPhone? Drev og utviklet en prototype til en app til både Android og iOS, og kom på at iOS har jo ikke engang en back-knapp på selve mobilen. Endte med en liten diskusjon hvor flere rundt oss hadde gått fra iPhone til Android nettopp pga. slike rare løsninger. Skal dog nevnes at de fleste som var med i samtalen kan sies å være nerder/heavy brukere.

Det her er vel strengt tatt offtopic, men en av fordelene med touch-telefoner er jo at du kan vise grensesnittet på skjermen. Tilbakeknappen som er standard på iPhone viser hvor du går tilbake hen, det får man ikke til med en fysisk knapp som er på Android og WP7. Hadde Android i 3 måneder, og det var ikke alltid jeg gikk tilbake der jeg trodde.

 

iOS sin metode er altså enklere å forholde seg til, selv om man taper litt skjermplass i implementeringen (man kunne fjernet alle fysiske knapper som på Honeycomb, og brukt plassen til en større skjerm).

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Virker ut som at det er et problem bare at den mangler knappen, uavhengig om det er nødvendig eller ei.

Jeg personlig har aldri savnet noe fysisk tilbakeknapp, hvorfor skulle jeg trenge det når det er lagt opp slik at det fungerer flott uten inne i appsene?

 

Skal en være så firkantet, så kan en si at iPhone er langt bedre enn Android. iPhone trenger tross alt kun 1 fysisk knapp for å fungere, mot Android som må ha 4+ .

 

I visse sammenhenger vil det uansett være bedre å ha fysiske knapper. Hvertfall når de ikke gjør at telefonen blir større. Synes også det er supert å ha en fast "tilbake" knapp, så slipper du at tilbake knappen er på forskjellige steder i hvert program.

 

La oss si at iPhone er et moteikon, og folk kjøper den pga. av det.

Noe må da Apple ha gjort rett for at det har blitt slik, eller mener du det er ren tilfeldighet?

 

Ja. På samme måte selger også Nokia fremdeles(!) bra, ikke nødvendigvis fordi telefonen er best, men fordi det er mote/det alle har/hadde.

 

 

Skjønner ikke at 33% av netcoms kunder er villige til å kjøpe iphone4 for den prisen den selges for idag. Helt sykt mtp at prisen på iphone5 antaglig legger seg samme sted.

 

For de som sjekker mobilmarkedet mener jeg at iphone4 pdd bør være ganske uinterressant. Den er dyr, over ett år gammel, og arvtakeren er rett rundt hjørnet.

 

Interressante telefoner i toppsjiktet som er ute nå er kun telefoner med android etter min mening.

 

WP7 har heller ingenting av interresse nå, det finnes bare utdaterte telefoner i den leiren også. Gleder meg til HTCs neste slipp av WP7 og ikke minst nokia sine.

Endret av Viewety
Lenke til kommentar

Det at salgstallene til iPhone ikke faller i forbindelse med at den nye modellen kommer rett rundt hjørnet sier bare ett av to ting:

 

1: Den jevne iPhonekjøper er ikke interessert i å ha det beste på markedet.

2: Den jevne iPhonekjøper følger ikke med på mobilmarkedet, selv ikke på en ting som er såpass mye skrevet om i mediene utover de vanlige for de interesserte.

Lenke til kommentar

Iphone var den første telefonen med responsiv touchskjerm, mot de andre mobilene som var på markedet på den tiden hvor man faktiskte måtte trykke.

Iphone gjorde det enklere å installerer programmer med AppStore.

Og selvsagt Apple-fanboys som hypet opp telefonen :)

 

Dette har ført til at iPhone har blitt svært kjent, og de som ikke er særlig interesert innenfor området har ikke fått med seg at det faktisk finnes bedre alternativer.

 

Apple-produkter er også kjent for å være et moteikon, dette skyldes nok det fine designet og kanskje også på grunn av prisen, men helt klart ikke fordi de leverer det beste produktet.

 

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

Hvilken Samsung? Nå håper jeg virkelig ikke at du prøver å sammenligne en billig-modell som Samsung har med iPhone som koster 4000-5000kr. Jeg har en Samsung Galaxy S2 som ligger i samme prisklasse som iPhone 4 ligger i nå og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det at salgstallene til iPhone ikke faller i forbindelse med at den nye modellen kommer rett rundt hjørnet sier bare ett av to ting:

 

1: Den jevne mobilkjøper er ikke interessert i å ha det beste på markedet.

2: Den jevne mobilkjøper følger ikke med på mobilmarkedet, selv ikke på en ting som er såpass mye skrevet om i mediene utover de vanlige for de interesserte.

 

Fixed :D

Lenke til kommentar

Det at salgstallene til iPhone ikke faller i forbindelse med at den nye modellen kommer rett rundt hjørnet sier bare ett av to ting:

 

1: Den jevne mobilkjøper er ikke interessert i å ha det beste på markedet.

2: Den jevne mobilkjøper følger ikke med på mobilmarkedet, selv ikke på en ting som er såpass mye skrevet om i mediene utover de vanlige for de interesserte.

 

Fixed :D

Du kan ikke være sikker på det uten flere tall.

Lenke til kommentar

Det at salgstallene til iPhone ikke faller i forbindelse med at den nye modellen kommer rett rundt hjørnet sier bare ett av to ting:

 

1: Den jevne mobilkjøper er ikke interessert i å ha det beste på markedet.

2: Den jevne mobilkjøper følger ikke med på mobilmarkedet, selv ikke på en ting som er såpass mye skrevet om i mediene utover de vanlige for de interesserte.

 

Fixed :D

 

Det er helt sikkert riktig, det skal jeg ikke si noe på.

Men min påstand er at det i hvert fall avkrefter påstanden om at den jevne iPhone-bruker gjør et nøye og grundig valg som er langt mer vurdert enn dem som bare kjøper en Android for å kjøpe en Android-mobil.

(Det sier forsåvidt ikke noe om dem to opp imot andre, jeg skal på ingen måte påstå at det ble solgt merkbart færre Galaxy S rett før Galaxy S II kom, for eksempel :-) )

Lenke til kommentar

Iphone var den første telefonen med responsiv touchskjerm, mot de andre mobilene som var på markedet på den tiden hvor man faktiskte måtte trykke.

Iphone gjorde det enklere å installerer programmer med AppStore.

Og selvsagt Apple-fanboys som hypet opp telefonen :)

 

Dette har ført til at iPhone har blitt svært kjent, og de som ikke er særlig interesert innenfor området har ikke fått med seg at det faktisk finnes bedre alternativer.

 

Apple-produkter er også kjent for å være et moteikon, dette skyldes nok det fine designet og kanskje også på grunn av prisen, men helt klart ikke fordi de leverer det beste produktet.

 

Nei, nå har jeg en samsung her og, jeg vil si at dette er helt klart en bedre... vent litt bare. "trykker fem ganger på sofware-tilbakeknapp uten respons"

"Får respons 20 sek senere, telefonen hopper fem hakk tilbake, går deretter i lås"

"Rebooter telefonen med egen reboot knapp"

"Ingen respons, må ta ut batteriet"

 

Vent litt bare, altså grunnen til at denne greia er best, er fordi den gjør det dritbra i syntetiske tester!

Hvilken Samsung? Nå håper jeg virkelig ikke at du prøver å sammenligne en billig-modell som Samsung har med iPhone som koster 4000-5000kr. Jeg har en Samsung Galaxy S2 som ligger i samme prisklasse som iPhone 4 ligger i nå og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

 

Er ikke noen samsung telefon som er slik, i så fall er det noe galt med selve mobilen.. Tror nok heller poenget var at mange av de som sverger til android, bruker tilfeldige tester som argumenter for hvorfor det ene er bedre enn det andre.. Og at det egentlig ikke betyr så alt for mye hva disse tallene viser, men åssen ytelsen faktisk er i bruk er det som betyr noe..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...