Gå til innhold

Her er salgsvinnerne i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med To be honest her. Det er som å skrive "BREVIKS SISTE ORD FØR SLUTTEN" og så handler artikkelen om noe han sa til en kamerat i WoW en gang i 2004 før han logget ut.

 

Den korrekte tittelen på artikkelen burde ha vært "Netcoms mest solgte mobiler". Jeg tviler på at Netcom alene representerer bildet av det totale mobilsalget.

 

Men i mellomtiden kan jo de dypt fornærmede eplegutta krangle med androidfolket, til stor forlystelse for oss som flirer av hele greia. :tease:

Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet, er det noen iPhone-brukere her som irriterer seg over kontrollene til iPhone? Drev og utviklet en prototype til en app til både Android og iOS, og kom på at iOS har jo ikke engang en back-knapp på selve mobilen. Endte med en liten diskusjon hvor flere rundt oss hadde gått fra iPhone til Android nettopp pga. slike rare løsninger. Skal dog nevnes at de fleste som var med i samtalen kan sies å være nerder/heavy brukere.

 

Ja, jeg hadde gjerne sett at iPhone hadde mer enn én knapp. En bakoverknapp hadde ikke skadet f.eks. Jeg syntes hele greien med kun én knapp funket fint i begynnelsen, men etterhvert som flere funksjoner har blitt tillagt den ene knappen, så har det blitt rotete. Trykke én gang for å komme til startskjerm, to ganger for å se programmene, tre ganger for acessibility options osv. Det har rett og slett blitt litt knotete.

 

Det samme syntes jeg om hele menyen "settings". De har holdt på samme oppsettet siden den opprinnelige iPhonen, men kastet inn et hav av nye funksjonaliteter. Settings har blitt en rotekasse for alle mulige ting, og er ikke spesielt oversiktlig. Den funker selvsagt fint når man først vet hvor ting er, men jeg syntes iOS og iPhone etterhvert trenger en major overhaul.

Lenke til kommentar

ATWindsor. Apple har wifi enhet du kan koble rett på stereoen. Har jeg ikke noe annet valg enn å høre på musikk gjennom blåtann så lar jeg være. Vil ikke ødelegge god musikk med dårlig lyd.

 

Blåtann brukes jo mest til overføring av filer mellom PC-mobil og mobil-mobil, til det bruket er den helt super :thumbup:

har ikke prøvd å overføre lyd via BT..

 

De aller fleste bruker nok heller DLNA enn BT til lyd..

Lenke til kommentar

Bluetooth gir helt grei lyd fra iPhone i min bil. Fordelen med USB er at jeg får ladet samtidig, og kan styre musikken fra rattet.

 

Geir :)

 

 

 

 

Får faktisk byttet musikk, startet og stoppet fra rattet. Så bluetooth er ikke dumt. Men sant som du sier, greit å lade. Man bruker jo fort strøm når man skal streame til stereoen. Og noen ganger når man faktisk streamer spotify i tillegg så går det jo en del ekstra.

 

 

 

Lenke til kommentar

Poenget her er vel at folk liker å ha muligheten til å bruke en annen oppkoblingsmetode.

 

Hvis Apple forhindrer deg i å bruke BT for enkelte oppgaver kan man jo nesten sammenligne det med å si at du får en bil med fire gir, men du får ikke lov til å kjøre i 100km/t i annet enn fjerde gir til tross for at tredje gir vil teknisk sett fungere også.

Lenke til kommentar

ATWindsor. Apple har wifi enhet du kan koble rett på stereoen. Har jeg ikke noe annet valg enn å høre på musikk gjennom blåtann så lar jeg være. Vil ikke ødelegge god musikk med dårlig lyd.

 

Da må du kjøpe en helt egen enhet, mange vil si det gjør wi-fi dårligere egnet. Bluetooth kan ha ganske bra lyd om det er riktig implementert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med h+ går det egentlig ganske fort :s. Eller du bruker nfc om du har.

Nfc vil vel i tilfelle bare brukes til å sette opp overføringen, mens selve dataoverføringen vil gå over BT. Hvis jeg husker riktig er haatigheten på nfc-forbindelsen relativt elendig.

 

Stemmer nok det, NFC er totalt uegnet til å overføre data.. BT er milevis foran...

 

The maximum data transfer rate of NFC (424 kbit/s).

Bluetooth 3.0+HS supports theoretical data transfer speeds of up to 24 Mbit/s.

Lenke til kommentar

ATWindsor. Apple har wifi enhet du kan koble rett på stereoen. Har jeg ikke noe annet valg enn å høre på musikk gjennom blåtann så lar jeg være. Vil ikke ødelegge god musikk med dårlig lyd.

 

Blåtann brukes jo mest til overføring av filer mellom PC-mobil og mobil-mobil, til det bruket er den helt super :thumbup:

har ikke prøvd å overføre lyd via BT..

 

De aller fleste bruker nok heller DLNA enn BT til lyd..

 

Jeg er klar over at Blåtann kan brukes til å overføre filer. Men jeg skjønner fortsatt ikke behovet for det. Jeg for min del syns iCloud gjør den jobben utmerket. Små filer er like greit på mail (under 10Mb)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...