Gå til innhold

Her er salgsvinnerne i Norge


Anbefalte innlegg

Jøss.....ligger Apple på topp altså??? Merkelig siden dette i følge android brukere er en elendig telefon både software og hardware messig. :dribble: Kan jo gjøre det samme med en Nokia N95 som med iPhone :tease::tease::w00t: Yeah right :w00t:

 

Fordi om det er den mest solgte telefonen betyr ikke det at det er den beste på software og hardware, man er passe dum hvis man tror noe sånt.

 

Jeg har heller ikke sakt at iPhone er den beste telefonen. Jeg vet det finnes flere telefoner som er langt bedre enn iPhone. Poenget mitt er bare at jeg er drit lei av at android fans mener at iPhone er en crap telefon. Selv om det finnes langt bedre telefoner betyr ikke det at iPhone er dårlig. Noe salgstallene beviser. Helt klart...er man ute etter å ha den beste telefonen velger man selvfølgelig ikke iPhone. Men jeg er ikke ute etter å ha det beste hele tiden. Jeg vil ha en telefon som tilfredstiller mitt behov og som er stabil. Apple har lykkes i å laget et telefon som passer meg og mange andres behov. Og dette med at iPhone er en mote telefon er noe som er forbi for lenge siden.

 

Etter å ha lest MASSE positivt om om Samsung sin konge mobil måtte jeg gå å kjøpe den. For all del....knall telefon. Men etter å ha prøvd å sette den opp i nettverket med min NAS måtte jeg reboote telefonen 3 ganger pga at telefonen låste seg. Slike ting irriterer meg fryktelig. Så jeg har en Samsung til salgs for høystbydende :yes: Brukt i 1 dag, ladet en gang. Original eske og kvittering følger med :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en egen lydløs-knapp på iPhone?

 

I hvert fall...

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å bestride at det kan være praktisk med mer enn en knapp, når det overhodet ikke går ut over noenting som har med størrelse å gjøre. Det er strengt tatt bare "ledig plass" det går utover...

 

Og fulltastatur er ikke nødvendigvis noe negativt. Den løsningen du elegant viser der, er den dummeste av de alle. Skyvbart tastatur bak telefonen, a la N97 derimot er en langt bedre løsning. Der er en helt ANNEN løsning for de som prioriterer å skrive på mobiltelefonen effektivt og med mindre konsentrasjon. For det er ingen hemmelighet at både med iPhone, Galaxy S II og samtlige andre touchtelefoner uten tastatur krever langt mer konsentrasjon å skrive på.

 

Ja, iPhone har egen lydløs knapp.

 

Nei, jeg skriver langt raskere sms eller word dokumenter for den del både på iPhone og Samsung. Å skrive på N97 var en best og en plage.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Å skrive på N900 var fantastisk, though. N97 var ikke like bra på tastatur, veldig enig. N97 var rett og slett en elendig telefon på de fleste fronter. Men såklart en vanesak å gå fra touch til full QWERTY. Selv gikk det greit siden jeg gikk fra hardware T9 layout til QWERTY og derifra til touch, så det lå inne. Når man er vant til touch blir det kanskje verre å venne seg til full QWERTY.

 

Og dette med at iPhone er en mote telefon er noe som er forbi for lenge siden.

 

Jeg tror (håper) ingen mener at folk tror iphone er "råkult og cutting edge" å ha pga at det er mote. Det jeg selv tror er en stor grunn til at iphone selger mye er fordi det er noe man kjenner til.

 

Det er iphone, liksom. Folk har iphones. Man vet hva det er, man kjenner mange som har den, den er trygg sånnsett, alle kan hjelpe deg med en iphone hvis du har noe du lurer på siden det er så mange som har dem.

 

Som med Peppes pizza og pizzabakern, det er som oftest dem man tenker på når man tenker "jeg vil bestille meg en pizza til hjemkjøring". Ikke fordi de er best, eller har den pizzaen som passer deg, eller fordi den er så billig. Men fordi det er det som pops in to your head.

 

God marketing og merkebygging, rett og slett.

 

Som nokia back in the day. Nokia eide mobilarenaen pretouch. Tenkte du mobil tenkte du nokia.

Lenke til kommentar

Å skrive på N900 var fantastisk, though. N97 var ikke like bra på tastatur, veldig enig. N97 var rett og slett en elendig telefon på de fleste fronter. Men såklart en vanesak å gå fra touch til full QWERTY. Selv gikk det greit siden jeg gikk fra hardware T9 layout til QWERTY og derifra til touch, så det lå inne. Når man er vant til touch blir det kanskje verre å venne seg til full QWERTY.

 

Og dette med at iPhone er en mote telefon er noe som er forbi for lenge siden.

 

Jeg tror (håper) ingen mener at folk tror iphone er "råkult og cutting edge" å ha pga at det er mote. Det jeg selv tror er en stor grunn til at iphone selger mye er fordi det er noe man kjenner til.

 

Det er iphone, liksom. Folk har iphones. Man vet hva det er, man kjenner mange som har den, den er trygg sånnsett, alle kan hjelpe deg med en iphone hvis du har noe du lurer på siden det er så mange som har dem.

 

Som med Peppes pizza og pizzabakern, det er som oftest dem man tenker på når man tenker "jeg vil bestille meg en pizza til hjemkjøring". Ikke fordi de er best, eller har den pizzaen som passer deg, eller fordi den er så billig. Men fordi det er det som pops in to your head.

 

God marketing og merkebygging, rett og slett.

 

Som nokia back in the day. Nokia eide mobilarenaen pretouch. Tenkte du mobil tenkte du nokia.

 

 

Det var jo til en viss grad motepreg på iPhone!!! Men det var blant enkelte tennåringer som "ikke vet bedre". De samme folkene som ikke kan unngå å følge moten på klær osv også. Men nå er det så mange som har iPhone at det er ikke kult nok å eie iPhone lenger. Har jobbet mye med yngre mennesker og har inntrykk av at det er Samsungen som er litt mer hype nå......fordi det er den beste telefonen på markedet og langt færre som har den. Da er det også litt kulere å eie en :-)

Lenke til kommentar

Ja det VAR det når originale iphone kom, og spesielt rundt 3gs tiden. Det var enda litt sånn "aah den nye iphonen!" når iphone4 kom, helt klart, men ikke like mye som 3gs tiden. Og har merket veldig i det siste at folk jeg kjenner kjøper seg sgs2 over iphone4, selv om de er husmødre på 46, jenter på 16 eller menn i tyveårene som ikke bryr seg om slikt til like stor grad som... tja... alle som er her inne på forumet :) .

 

Ja det er ikke så kult å ha iphone lengre. Men det er fortsatt et stort merke, og mer og mer en "default response" når noen sier "mobiltelefon" for tiden. Og det har mye med saken å gjøre tror jeg.

Lenke til kommentar

Ja det VAR det når originale iphone kom, og spesielt rundt 3gs tiden. Det var enda litt sånn "aah den nye iphonen!" når iphone4 kom, helt klart, men ikke like mye som 3gs tiden. Og har merket veldig i det siste at folk jeg kjenner kjøper seg sgs2 over iphone4, selv om de er husmødre på 46, jenter på 16 eller menn i tyveårene som ikke bryr seg om slikt til like stor grad som... tja... alle som er her inne på forumet :) .

 

Ja det er ikke så kult å ha iphone lengre. Men det er fortsatt et stort merke, og mer og mer en "default response" når noen sier "mobiltelefon" for tiden. Og det har mye med saken å gjøre tror jeg.

 

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod. Det er jo unektelig litt kult med egen docking stasjon på dashbordet som kobler musikken og handsfree til lydanlegget uten å trykke på en knapp. Noe som selvfølgelig Samsung Galaxy også kunne ha gjort....men pr dags dato er det ikke langt til rette for dette i nevneverdig grad. Så i stedet for å velge den beste telefonen velger folk en telefon som er tilasset alle mulige finesser vi omgir oss med. iPhone får derfor kjøpere i alle aldre. Mens Samsung er laget mer for de som bestitter over middels kunnskap om data og telefoner. Rett og slett fordi den er langt mer avansert enn iPhone.

 

Som Apple tilhenger har jeg ingen problemer med å si at det finnes mange telefoner som er langt bedre enn iPhone. Men jeg har igjen å se en Android tilhenger innrømme at iPhone faktisk har positive ting å by på.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Det er fordi de fleste som bruker Android er ignorante ovenfor iphones siden de fleste behandler dem som om de har pest. Jeg har nada peil på iphone, men jeg mener det bokstavelig når jeg sier at jeg ikke forstår hva den har å tilby over andre telefoner. Jeg sier ikke "den har ingenting å tilby" jeg sier "jeg vet ikke hva den har å tilby".

 

Jeg tror SGS2en ut av boksen er like grei for en fjortis som en iphone, samme med folk som feks søstra mi som nettopp kjøpte seg en. Hun klarer ikke å forstå konseptet bak lysår, men klarer greit å bruke telefonen :) . Det at man KAN tukle seg ihjel betyr ikke at man må.

Lenke til kommentar

Det er fordi de fleste som bruker Android er ignorante ovenfor iphones siden de fleste behandler dem som om de har pest. Jeg har nada peil på iphone, men jeg mener det bokstavelig når jeg sier at jeg ikke forstår hva den har å tilby over andre telefoner. Jeg sier ikke "den har ingenting å tilby" jeg sier "jeg vet ikke hva den har å tilby".

 

Jeg tror SGS2en ut av boksen er like grei for en fjortis som en iphone, samme med folk som feks søstra mi som nettopp kjøpte seg en. Hun klarer ikke å forstå konseptet bak lysår, men klarer greit å bruke telefonen :) . Det at man KAN tukle seg ihjel betyr ikke at man må.

 

En av de tingene iPhone kan by på som ikke feks Samsung kan by på er jo som jeg nevnte i innlegget over. Den har blitt mer tilpasset i "samfunnet" Det blir litt sånn wow faktor over det for folk som ikke har så peiling eller er interessert i mobiler. Spør du mange av de vet de ikke en gang hva android eller ios er. Spør du de om de har en android telefon kan svaret være...."nei, jeg har en Samsung galaxy S2"

 

Unge mennsker lærer lett og har lite problemer med å lære seg å bruke en avansert telefon. Men da kommer vi innpå dette med behov og hva som er mote. Trenger man en Samsung Galaxy S2 om man ikke skal "tukle seg i hjel"? Synes det blir overkill å kjøpe en av verdens beste telefoner for å skrive sms, ringe, facebook å lese vg.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Sant det. Men gjelder ikke det iphone og? Jeg mener, sms, ringe, fb og vg får du jo på n95 også :p . Hell, det er vel få telefoner du IKKE får det på. Og iphone er ganske stiv i pris i forhold til det bruket. Det er vel der jeg faller av sporet. Hvis du trenger bare slike basic uses får du jo telefoner som gjør det like bra til en mye billigere penge. Og hvis du trenger mer avanserte greier får du jo telefoner til samme pris som iphone som gjør flere ting og de samme tingene bedre eller iallefall like bra :< .

 

Hence my confusion.

Lenke til kommentar

Sant det. Men gjelder ikke det iphone og? Jeg mener, sms, ringe, fb og vg får du jo på n95 også :p . Hell, det er vel få telefoner du IKKE får det på. Og iphone er ganske stiv i pris i forhold til det bruket. Det er vel der jeg faller av sporet. Hvis du trenger bare slike basic uses får du jo telefoner som gjør det like bra til en mye billigere penge. Og hvis du trenger mer avanserte greier får du jo telefoner til samme pris som iphone som gjør flere ting og de samme tingene bedre eller iallefall like bra :< .

 

Hence my confusion.

 

Spør du en android freak så kan ikke iPhone mer enn en billig telefon :cool: Men min erfaring er en helt annen. Med mange gode Apps i AppStore bruker jeg min iPhone på langt mer avanserte oppgaver enn en billig telefon klarer. Men ja....selvfølgelig gjelder dette iPhone også. Men en bitte liten fordel iPhone har er at man feks ikke trenger spesiellle kunnskaper om data/nettverk osv for å ta i bruk de avanserte appsene. Så brukerterskelen for å komme i gang med "fancy" ting på iPhone enn på android er litt lavere. Dette for de android er et avansert os med et hav av muligheter som iPhone ikke klarer. Derfor blir settings på en del apps litt mer komplisert og nesten umulig for den som står helt blank. Kan jo nevne oppsett av nettverk med min NAS. Jeg lastet ned 2 apps på min iphone. En for å kontrollere NAS´n. (settings, nedlasting osv) En annen app for å streame filmene til iphone/ipad. Her kunne jeg bare starte appsene så var jeg oppe å kjørte. Jeg satte opp det samme på en Samsung Galaxy S2 i går. Her måtte jeg inn med ip adresser, porter osv. For meg ikke noe problem (bortsett i fra at telefonene låste seg noen ganger) Men for mannen i gata som ikke aner hva en ip adresse eller port er blir jo dette nødvendigvis litt komplisert.

 

Forøvrig er N95 et lite dårlig eksempel. Ikke for at det er en dårlig telefon. Tvert i mot. Men den er jo litt gammel. "Ingen" vil jo ha en gammel mobil dag. Men dette tipper jeg du er enig i :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

I bilen hadde jeg i allefall problemer med X10, på Desiren fungerte det og det gjør det på iPhone 4 også. Tror kanskje dette er litt så som så.

 

 

 

Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

 

Blåtann koblinger mot andre telefoner skjønner jeg godt at det blir problemer med. For Apple har ikke ment å bruke blåtann til det formålet. I mine øyne er ikke blåtann nødvendig til annet enn headsett/handsfree. Overføring av filer, musikk til stereo osv er blåtann for dårlig til i mine øyne. De fleste telefoner har jo langt bedre løsninger enn å bruke blåtann. Det finnes både gode og dårlige apps til iPhone. Ingen telefon er perfekt. Men gidder man å betale 6 kr for en app i stedet for å bruke en demo så er iPhone i de fleste tilfeller veldig plug and play. Aldri opplevd problemer med å bruke iPhone som DLNA server.

Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

 

Blåtann koblinger mot andre telefoner skjønner jeg godt at det blir problemer med. For Apple har ikke ment å bruke blåtann til det formålet. I mine øyne er ikke blåtann nødvendig til annet enn headsett/handsfree. Overføring av filer, musikk til stereo osv er blåtann for dårlig til i mine øyne. De fleste telefoner har jo langt bedre løsninger enn å bruke blåtann. Det finnes både gode og dårlige apps til iPhone. Ingen telefon er perfekt. Men gidder man å betale 6 kr for en app i stedet for å bruke en demo så er iPhone i de fleste tilfeller veldig plug and play. Aldri opplevd problemer med å bruke iPhone som DLNA server.

 

Personlig så foretrekker jeg at jeg selv får bestemme hva slags formål jeg ønsker å bruke blåtann til, og ikke la hva enn apple mener blåtann er egnet til bestemme. Det er en protokoll, og produsenter bør tilstrebe å støtte denne protokollen fullt ut. Hva er forøvrig en langt bedre løsning for realtime overføring av musikk?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

 

Blåtann koblinger mot andre telefoner skjønner jeg godt at det blir problemer med. For Apple har ikke ment å bruke blåtann til det formålet. I mine øyne er ikke blåtann nødvendig til annet enn headsett/handsfree. Overføring av filer, musikk til stereo osv er blåtann for dårlig til i mine øyne. De fleste telefoner har jo langt bedre løsninger enn å bruke blåtann. Det finnes både gode og dårlige apps til iPhone. Ingen telefon er perfekt. Men gidder man å betale 6 kr for en app i stedet for å bruke en demo så er iPhone i de fleste tilfeller veldig plug and play. Aldri opplevd problemer med å bruke iPhone som DLNA server.

 

Tja, ikke helt enig idet.. Blåtann er en meget brukervennlig standard for overføring av middels store filer, om mobilen har BT 3.0 (som mange har idag) er overføringshastigheten meget bra :thumbup:

Hva gjør du om du skal sende ett bilde du nettopp har tatt (ca 4MB) til en kompis f.eks ?? Eller hvilken teknologi ville du brukt istedenfor ??

 

Jeg vil si BT er minst like nødvendig som DLNA.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

 

Blåtann koblinger mot andre telefoner skjønner jeg godt at det blir problemer med. For Apple har ikke ment å bruke blåtann til det formålet. I mine øyne er ikke blåtann nødvendig til annet enn headsett/handsfree. Overføring av filer, musikk til stereo osv er blåtann for dårlig til i mine øyne. De fleste telefoner har jo langt bedre løsninger enn å bruke blåtann. Det finnes både gode og dårlige apps til iPhone. Ingen telefon er perfekt. Men gidder man å betale 6 kr for en app i stedet for å bruke en demo så er iPhone i de fleste tilfeller veldig plug and play. Aldri opplevd problemer med å bruke iPhone som DLNA server.

 

Personlig så foretrekker jeg at jeg selv får bestemme hva slags formål jeg ønsker å bruke blåtann til, og ikke la hva enn apple mener blåtann er egnet til bestemme. Det er en protokoll, og produsenter bør tilstrebe å støtte denne protokollen fullt ut. Hva er forøvrig en langt bedre løsning for realtime overføring av musikk?

 

AtW

 

Å kjøre musikken over wifi er jo langt bedre enn blåtann. Blåtann overføringen foringer lydkvaliteten for mye.

Lenke til kommentar

En annen grunn til at mange velger iPhone er at Apples markedsførings måte. De har gjort telefonene populære og det har igjen ført til at Stereo produsenter, bilprodusenter osv lager produkter tilpasset iPhone/iPod.

 

Tja, trodde det var motsatt jeg... Etter hva jeg har hørt er Iphone ganske klønete på mange områder med å få koblet til andre enheter/stereo osv.. Mener flere har hatt store problemer med DNLA til anlegg/mediaspiller samt bluetooth tilkoblinger mot andre mobiler+++...

 

Har aldri brukt en Iphone selv så tar forbehold om at det stemmer men det er iallfall det jeg har hørt ;)

 

Blåtann koblinger mot andre telefoner skjønner jeg godt at det blir problemer med. For Apple har ikke ment å bruke blåtann til det formålet. I mine øyne er ikke blåtann nødvendig til annet enn headsett/handsfree. Overføring av filer, musikk til stereo osv er blåtann for dårlig til i mine øyne. De fleste telefoner har jo langt bedre løsninger enn å bruke blåtann. Det finnes både gode og dårlige apps til iPhone. Ingen telefon er perfekt. Men gidder man å betale 6 kr for en app i stedet for å bruke en demo så er iPhone i de fleste tilfeller veldig plug and play. Aldri opplevd problemer med å bruke iPhone som DLNA server.

 

Tja, ikke helt enig idet.. Blåtann er en meget brukervennlig standard for overføring av middels store filer, om mobilen har BT 3.0 (som mange har idag) er overføringshastigheten meget bra :thumbup:

Hva gjør du om du skal sende ett bilde du nettopp har tatt (ca 4MB) til en kompis f.eks ?? Eller hvilken teknologi ville du brukt istedenfor ??

 

Jeg vil si BT er minst like nødvendig som DLNA.

 

Som tidligere foreslått her bruker jeg MAIL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...