Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg heller ser ikke toppmodell stempelet fra samsung på denne, nei takk

 

Huh?

Er enig i det. Man forventer at telefonen skal være betydelig bedre enn SG2, og ikke en god del dårligere på flere områder enn denne. Det er vell nesten et halvt års mellomrom mellom disse to, og det er lang tid i mobilverden. Kamera 5mp (ja, mp er ikke alt), men flere synes kameraet er dårligere på denne. Skjermen er bra, men ikke amoled plus slik som sg2. Prosessoren burde være 1,4ghz slik som note. Det at den er utstyrt uten minnekort er fortsatt ubegripelig for meg.

 

Det er mange minuser, men samlet sett synes jeg ikke det er noen dealbreaker. Men da såklart til rett pris. Skjønner godt at en del over dammen er frustrerte da dem ikke har telefonen tilgjengelig enda. Telefonen er ikke blitt lansert der. Litt morsomt å følge med på xda i dagene før Engelsk release. Mange amerikanere som følte seg snytt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hehe, synes selv at telefonen ikke er verdt 5500,- Det er for mange minuser til det. 4600,- og muligheten for enkelt å kunne bruke angrefrist er jeg villig til å betale, men ikke mer. 5500 blir nesten 460,- i måneden bare telefonen. Så kommer bruk og fri data i tillegg :/

 

Det er mange minuser, men samlet sett synes jeg ikke det er noen dealbreaker. Men da såklart til rett pris. Skjønner godt at en del over dammen er frustrerte da dem ikke har telefonen tilgjengelig enda. Telefonen er ikke blitt lansert der. Litt morsomt å følge med på xda i dagene før Engelsk release. Mange amerikanere som følte seg snytt.

 

Har ikke du bestilt fra USA da? Mener du klasket til på en som solgte 60 stk 32Gb modeller på ebay, eller blander jeg med noen andre?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det jobbes med et billettsysten for kollektivtransport som bruker mobilens nfc-chip?

Tenker da hovedsaklig på bergen, men hvis det kommer først i oslo el. Trondheim så er det fett nok :)

 

Det er lite trolig at vi vil se sånt i nærmeste fremtid.

Det er vel gitt politiske signaler om at man ønsker et felles billettsystem for hele Norge.

Det er i tilfelle relativt sannsynlig at Ruter er en av aktørene som vil være vesentlig involvert i dette da de står for alt kollektivt i Oslo og Akershus..

(ca 1,2 milloner mennesker bor i disse to fylkene)

 

Siden jeg har jobbet i det systemet vet jeg et og annet om hvordan ting (ikke) funker der.

 

Jeg antar at de vil bruke nye 20 år og minst 1 milliard på å få til et slikt system som ikke fungerer.. Så det blir nok et nytt luftslott i god Flexus-stil dersom det skjer noe.. :)

Lenke til kommentar

Hehe, synes selv at telefonen ikke er verdt 5500,- Det er for mange minuser til det. 4600,- og muligheten for enkelt å kunne bruke angrefrist er jeg villig til å betale, men ikke mer. 5500 blir nesten 460,- i måneden bare telefonen. Så kommer bruk og fri data i tillegg :/

 

Det er mange minuser, men samlet sett synes jeg ikke det er noen dealbreaker. Men da såklart til rett pris. Skjønner godt at en del over dammen er frustrerte da dem ikke har telefonen tilgjengelig enda. Telefonen er ikke blitt lansert der. Litt morsomt å følge med på xda i dagene før Engelsk release. Mange amerikanere som følte seg snytt.

 

Har ikke du bestilt fra USA da? Mener du klasket til på en som solgte 60 stk 32Gb modeller på ebay, eller blander jeg med noen andre?

Stemmer. Jeg kjøpte fra han karen, jeg og mange andre. Ble litt utålmodig og åpnet en buyer protection sak hos ebay. Fikk tilbake pengene etter ca 8 dager. Da ca 260,- i profitt :p På det tidspunktet fantes det ikke noe 32gb utgave, så jeg gjorde som de fleste andre og gikk til sak. Det gikk smertefritt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

rart og se at på samsung sine sider,er det ingen info on galaxy nexus.skulle tro de ville at folk skal kjøpe telefonen,men det ser ikke slik ut.

 

Nexus-en var vel mer et sideprosjekt fra Samsung sin side. Er nok derfor de ikke satte inn de nyeste og det beste av maskinvare, de vil sikkert spare seg til SGS3.

 

Litt dumt, Google burde gått for Motorola, de har jo tross alt kjøpt opp selskapet deres. (selv om Samsung er de beste til å lage telefoner hardware-messig)

Lenke til kommentar

Til dere som har fått den: Noen av dere som har et beats by dre og har testet det med controltalk? (handsfree knappene på ledningen)

 

Funker helt ypperlig. Har beats pluggene som originalt fulgte med Sensation XL.

 

EDIT: Testet nå også med MHL-adapteren (original Samsung til S2). Det fungerer utrolig bra. ICS legger seg automatisk i landscape mode så man får en mer tablet-aktig følelse. :)

Endret av Stor Oddnoga
Lenke til kommentar

Til dere som har fått den: Noen av dere som har et beats by dre og har testet det med controltalk? (handsfree knappene på ledningen)

 

Funker helt ypperlig. Har beats pluggene som originalt fulgte med Sensation XL.

 

EDIT: Testet nå også med MHL-adapteren (original Samsung til S2). Det fungerer utrolig bra. ICS legger seg automatisk i landscape mode så man får en mer tablet-aktig følelse. :)

 

får man kjøpt de beats pluggene løst?.kunne tenke meg bedre lyd enn de som følger med telefonen

Lenke til kommentar

For å lese min anmeldelse av galaxy nexus, gå på droidnytt.no :new_woot:

første artikkelen min...

for å si det kort er jeg veldig fornøyd med telefonen. Eneste minus er for dårlig kamera egentlig. Kunne lett ha vært mye bedre:(

 

Synd at kamera ikke er bra nok. Hvilken telefon sammenligner du med i forhold til kvaliteten på kamera? Jeg har sett det har vært en del tester av kamera mot s2, og virker ikke å være så veldig stor forskjell. Nexus-kamera er bedre på noen felter, men dårligere på andre felter. F.eks så har jeg lest at nexusen tar bedre bilder enn konkurrentene i dårlige lysforhold.

Lenke til kommentar

Kameraet fokuserer utrolig raskt og tar bilder utrolig raskt.

 

Bildene tar kanskje 0.5 sec å ta, og gir deg en kvalitet som på SGS2 du må la den fokusere i 2-4 sekunder.

 

Føles veldig merkelig å bruke kameraet i starten så tror det har veldig mye å gjøre med vane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...