Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål angående denne telefonen, som jeg ikke har klart å finne svar på ved å bla bakover her.

 

Har jeg forstått det riktig at det er "yakju"-modellen som er den rene google-mobilen, som også får oppdateringer med en gang, mens "yakjuwx" er samsungversjonen, som det tar lengre tid å få oppdateringer og lignende til? Ellers noen forskjell på disse mobilene? Og hvorfor er det så mange som har yakjuwx, og som gjør den om til yakju? Er ikke yakju mulig å kjøpe i norge?

 

Den mobilen man får om man kjøper direkte fra google play, det er vel yakju? Vet at det ikke går an å kjøpe i norge, men skal flytte til england snart, så vurderer å kjøpe den derfra..

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wait a minute...

 

Betyr dette at Galaxy Nexus kjøpt i Norge enda ikke har Jelly Bean som offisiell oppdatering?

 

Ikke dersom du har Yakjuxw som oppdateres via Samsung. Flash til Yakju og du er fri hel***** fra Samsung.

For å si det rett ut, synes jeg at noen burde tatt en tur innom hovedkontoret og sagt noen gloser til dem, dette at ikke den "norske" Nexus telefon ikke har fått 4.1.1 er en SKAM.

 

Ellers er Samsung Galaxy Nexus en meget god telefon. Min kone har en S3, og jeg ville aldri i verden byttet den i mot min Galaxy Nexus :nei:

Lenke til kommentar

Hvordan vet man hvilken versjon man har? Vil ikke alle Galaxy Nexus kjøpt i Norge være samme versjon? Når du sier Yakjuxw og Yakju, er det hardware-versjoner eller software?

 

Jeg er ganske nååb på Android, siden jeg har brukt iPhone siden høsten 2008. :blush:

Må google litt...

Lenke til kommentar

Ellers er Samsung Galaxy Nexus en meget god telefon. Min kone har en S3, og jeg ville aldri i verden byttet den i mot min Galaxy Nexus :nei:

 

Hvorfor ville du aldri byttet dem ut? Jeg tenker på å kjøpe S3 mot våren, evt. vente til S4.

 

Hvis en flasher, mister man bruksgaranti slik som ved rooting, eller beholder man samme garantien som før flash?

Lenke til kommentar

Posten besitter min akkurat nå. Håper jeg har den før helgen, så jeg har noe leke med. :p

...blir å flashe den med Yakju, tenker jeg. Kan jeg flashe den med takju, eller har ikke det noe for seg?

Min også :) ser den er på fauske i dag. Siste stoppested før den kommer hit. Så den er her i morgen. Første jeg gjør er flashingen, kan bruke windows telefonen jeg fikk i posten i dag enn så lenge.

Lenke til kommentar

Den var fin, luna. :)

 

Jeg har akkurat satt i SIM-kort i min, etter å ha fått roota den og dilla litt med innstillinger i Jelly Bean til nå. Savner en del fra iOS allerede, så det blir vel å google litt etter måter å legge til funksjonalitet.

 

Brukte forresten denne guiden...

http://webtrickz.com/easiest-way-to-change-galaxy-nexus-from-yakjuxw-non-yakju-to-android-4-0-4-yakjutakju/

 

Fungerte helt til jeg skulle legge inn image fra Google - fant ut at jeg ikke kunne ha mellomrom i stien til katalogen hvor programmet kjøres fra. Meh...

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert status på usbreparasjonen:

 

"Work description

Renset usb kontakten da denne var full av smuss.

Flashet nyeste software (Android 4.0.4)

Funksjontestet og resatt telefonen til fabrikkinnstillinger."

 

Kun renset og nedgradert rommen!? Siste jeg gjorde før jeg sendte inn var å legge inn nyeste stock rom. Faen så irriterende å sende inn til rep. uten å få skiftet det en vil ha skiftet.

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert status på usbreparasjonen:

 

"Work description

Renset usb kontakten da denne var full av smuss.

Flashet nyeste software (Android 4.0.4)

Funksjontestet og resatt telefonen til fabrikkinnstillinger."

 

Kun renset og nedgradert rommen!? Siste jeg gjorde før jeg sendte inn var å legge inn nyeste stock rom. Faen så irriterende å sende inn til rep. uten å få skiftet det en vil ha skiftet.

jeg fikk byttet usb porten, og "oppgradert software". fikk den tilbake med yakjuxw 4.0.2 og åpen bootloader. lurer på om jeg skal flashe 4.1.1 yakju igjen eller ikke..

 

ladeproblemet er kun hardware relatert og ikke software? hadde aldri problemer med dette før rett etter jeg la inn 4.1.1 JB

 

edit: la inn yakju igjen. Kan jo ta måneder før samsung releaser JB til yakjuxw

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg sliter veldig med en melding som sier "Google Maps har sluttet å fungere" (eller noe lignende). Det dukker opp to til tre ganger om dagen på telefonen, uten at jeg i det hele tatt har brukt Google Maps. Begynner å bli veldig plagsomt. Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...