Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Noen som har problemer med ladingen som har sendt den inn??

Jeg har yakju 4.1.1 men telefonen ble solgt med yakjuxw. Kan reperasjon likevel dekkes av garanti eller må jeg eventuelt flashe tilbake? Usikker på om jeg vil det, da det på meg virker som det er noe galt med usb porten. Eller kan det være noe annet/SW feil?

 

Tror dette i bunn og grunn er en hw feil, men som kanskje trigges av 4.1? Mine symptomer var indikasjon kun når tlf var slått av (ladet ikke). Dette skjedde etter upgrade og er ikke alene. Løsningen for meg var å ta ut batteriet og forsiktig bende tappen inne i telefonens USB kontakt oppover, etter det har den fungert feilfritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg venter på OTAen uten å flashe, da slipper jeg vel å wipe?

 

Medaljens bakside er selvfølgelig at det kan være du må vente en stund. Forrige oppdatering tok vel 4-5 mnd ekstra med yakjuxw om jeg ikke husker helt feil.

 

Det stemmer. Jeg fikk fra 4.0.2 til 4.04 i forrige uke. Men Google har riktignok lovt at de skal komme med oppdateringene litt hyppigere, forhåpentligvis så gjelder det Samsung sine oppdateringer også.

Lenke til kommentar

Spurte Samsung på Facebook hva som tok så lang tid.

Fikk dette til svar:

Vi kan dessverre ikke gå inn på detaljer, men 4.0.4 gikk igjennom flere godkjenningprosesser. Dette betyr altså at vi oppdaget mulige feil i oppdateringen som Google måtte løse før oppdateringen kunne lanseres.

 

Vi skjønner at dere vil ha oppdateringer så snart som mulig, men husk at det er minst like viktig at oppdateringene er stabile og av høy kvalitet.

 

Vi vil igjen poengtere at vi gjennomfører Q&A-tester etter ønskemål fra Google og at vi samarbeider for at dere skal få en bra oppdatering, så raskt som mulig! :)

 

Hvorfor de bruker så lang tid på å kvalitetskontrollere dette, sier de ingen ting om.

Hvorfor Google bruker så lang tid på å fikse problemene, sier de ingen ting som.

Leste et annet sted at de også må optimalisere oppdateringen for nordiske operatører.

Hvorfor det bare er Norden de må sjekke oppdateringen opp mot operatøren, sier de heller ingen ting om.

Men Samsung burde virkelig få ræva i gir og kanskje opplyse kundene om dette på en bedre måte.

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar

Ikke bli sint nå, men trenger serriøst hjelp. Skulle følge denne norske guiden (endelig en som ikke var for avansert) men linkene var utdaterte. De andre guidene på xda må jeg laste ned custom rom osv, var ikke den beste måten å bare flashe til yakju og søke etter oppdatering inne på nexusen? Fjerne rammeverk hvis nødvendig da. Har lyst på JB men ikke med rooting osv. Er på yakjuxw

Lenke til kommentar

Fikk til å flashe til yukju nå men når den installerte 4.1 og startet seg på nytt kom det bilde av en død androidfigur. Prøver på nytt nå

 

Da har du antagelig ikke flashet ny radio. Mener å huske at det er forklart ikke veldig mange sidene tilbake i denne tråden.

 

Nope, bladde igjennom hele juni/juli sidene og fant bare en fyr med samme problem som meg, men ingen hadde svart han. Prøvde factory reset på 4.0.4 som er nå, så skal jeg fjerne rammeverk og prøve update på nytt. Hvis dette ikke funker, må jeg ha ny radio da? Vet du om en ENKEL måte å gjøre dette på isåfall?

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Da får du ta en ny titt. Jeg skrev en guide til en som lurte på akuratt det samme maks 2-3 sider tilbake

 

Da har du sikkert ikke lasted inn riktig radio eller bootloader når du flasha til yakju.

 

Kommandoer du må kjøre i Fastboot for og få stock yakju,

 

fastboot oem unlock

 

fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primela03.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxla02.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot -w update image-yakju-imm76i.zip

 

-w kan fjernes på den siste linja den er kun for wipe.

 

Ferdig.

 

Men har du alt yakju rom kan du godt bare flashe radio og bootloader for så og prøve og oppdatere igjen.

 

Og for og få Ota'en på nytt må du kanskje fjerne data for Rammeverk for google-tjenester som du finner i Instillinger/Apper/Alle

Lenke til kommentar

Da får du ta en ny titt. Jeg skrev en guide til en som lurte på akuratt det samme maks 2-3 sider tilbake

 

Da har du sikkert ikke lasted inn riktig radio eller bootloader når du flasha til yakju.

 

Kommandoer du må kjøre i Fastboot for og få stock yakju,

 

fastboot oem unlock

 

fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primela03.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxla02.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot -w update image-yakju-imm76i.zip

 

-w kan fjernes på den siste linja den er kun for wipe.

 

Ferdig.

 

Men har du alt yakju rom kan du godt bare flashe radio og bootloader for så og prøve og oppdatere igjen.

 

Og for og få Ota'en på nytt må du kanskje fjerne data for Rammeverk for google-tjenester som du finner i Instillinger/Apper/Alle

 

I den mappen jeg har har jeg alle filene du snakker om untatt den siste

 

fastboot -w update image-yakju-imm76i.zip

 

Prøvde system.img fila istedet men fikk bare kinesiske tegn i cmd da

 

edit: brukte denne guiden, så har alle de filene i samme mappe. På cmd delen hoppet jeg over alle delene det stod OPTIONAL på (for n00bs) Der var blant annet radio.

edit2: Fant image-yakju-imm76i.zip i arkivet jeg hadde lastet ned så tok bare å kopierte den over til flash mappa og prøver å installere JB nå

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Har fikset JB nå, metoden ovenfor fikset problemet. Noen som vet den beste og enkleste måten å få synca facebook kontaktene til tlf boka?

 

edit: Og flere som har slitt med dårlig wifi dekning? Vet ikke om jeg bare innbilder meg dette, men har sliter mellom ingen og en strek på rommet mitt, som er to rom bortenfor routeren. Når jeg går ut i gangen får jeg 2, og når jeg går helt bort til routeren får jeg fult. Kan ikke huske at det var så dårlig på s2en med aokp 4.0.4. Er på 4.1.1 med yakju fra den store guiden på xda

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...