Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det kurant å bytte til yakju? Finnes det en enkel steg for steg guide? Hvilke fordeler og ulemper har det å bytte til yakju og legge inn 4.1 vs å vente til Samsung slipper det?

Jeg har brukt nexus toolkit begge gangene jeg har lagt inn yakju. Via programmet kan man installere de riktige driverne, åpne bootloader, laste ned riktig image, flashe det og mye mer. Utrolig enkelt og godt forklart :)

Vet ikke om det er noe fordeler eller ulemper. Fordelen må vel være at man får oppdateringen raskere ettersom samsung viser at de ikke klarer å få oppdateringene ut raskt. Var derfor jeg flasha yakju på nytt. Orka ikke 4.0.4 etter å ha hatt 4.1.1 tidligere. Synes telefonen ble mye mer smooth med jellybean.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Hva slags beskyttelse anbefaler dere? Fikk mobilen i dag. Blir 4.1.1 rom senere.

 

Jeg anbefaler absolutt ingenting. Nada. Med mindre du har plast på møblene hjemme. Eller legger mobil sammen med nøkler i lomma.

 

Jeg har hatt Nexusen siden lansering, og den må studeres med lupe for å finne de små ripene den har fått siden da. Om du beskytter skjermen med plastfilm er det garantert at den plasten får riper, og da ser jo mobilen styggere ut uansett. Skjermen tåler mer enn plasten mange velger å sette på. Om du bruker noe gummigreier på selve mobilen blir den også styggere og mer klumpete.

 

Mobilen min har gått i gulvet mange ganger. Da trigger selvutløseren - den ender opp i 3 deler jeg må sette sammen: telefon, batteri og bakdeksel. Men like fin hver gang. Har ikke testet asfalt... :)

 

Bare min personlige mening. Jeg er fullstendig klar over at mange velger å beskytte mobilen sin, men mener det er fullstendig bortkastet. Det er en bruksgjenstand som taper seg vannvittig fort i verdi, ikke en bil du skal selge videre. Når det er sagt velger svært få å beskytte bilene sine nevneverdig...

Lenke til kommentar

Antar at den ligger under /media/Download(s)

 

men hvor finner jeg det på telefonen liksom? ;p

 

Edit:

Fant ut av det, ligger under nedlastninger-appen. Litt dum måte å plassere den, skulle heller vært en egen app som jeg gikk inn på når jeg ville åpne pdf-filer.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tømt cache og app-info til maps?

 

Prøvde det, men det fungerte dårlig. Får vel deaktivere hele appen, og se om det kommer noen oppdateringer som kanskje fikser dette.

Lenke til kommentar

Tømt cache og app-info til maps?

Prøvde det, men det fungerte dårlig. Får vel deaktivere hele appen, og se om det kommer noen oppdateringer som kanskje fikser dette.
Kjører du noe slags form for custom-rom? Isåfall ville jeg ha hørt med utvikleren av ROM'en.

Ingen oppdateringer du har tilgjengelig på google play heller?

Lenke til kommentar

Hva slags beskyttelse anbefaler dere? Fikk mobilen i dag. Blir 4.1.1 rom senere.

 

Jeg anbefaler absolutt ingenting. Nada. Med mindre du har plast på møblene hjemme. Eller legger mobil sammen med nøkler i lomma.

................

 

Selv så bruker jeg en slim-case fordi jeg synes telefonen er utrolig glatt, spesielt når man er tør på hendene.

 

Men har samtidig lyst å ta den av pga den blir så stor. Mistet den 4-5 ganger i bakken og den lever enda, noen riper er det men det er nesten ikke å unngå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjører du noe slags form for custom-rom? Isåfall ville jeg ha hørt med utvikleren av ROM'en.

Ingen oppdateringer du har tilgjengelig på google play heller?

 

Nope, kjører alt helt stock, og Maps er helt oppdatert. Finner desverre ikke noe løsning ved å google heller.

Lenke til kommentar
Brukte forresten denne guiden...

http://webtrickz.com...0-4-yakjutakju/

 

Fungerte helt til jeg skulle legge inn image fra Google - fant ut at jeg ikke kunne ha mellomrom i stien til katalogen hvor programmet kjøres fra. Meh...

 

Okey. Har lastet ned Yakju 4.1.1. Enkleste guide for hvordan jeg får denne inn på nexusen min. Hvordan vet vi om bootloadern er åpen f.eks?

 

 

Jeg fulgte den guiden...

 

Det er viktig å lese ALT som står. Jeg slet litt med driverene, men fikk de inn på andre forsøk.

Lenke til kommentar

Ellers er Samsung Galaxy Nexus en meget god telefon. Min kone har en S3, og jeg ville aldri i verden byttet den i mot min Galaxy Nexus :nei:

 

Hvorfor ville du aldri byttet dem ut? Jeg tenker på å kjøpe S3 mot våren, evt. vente til S4.

 

Hvis en flasher, mister man bruksgaranti slik som ved rooting, eller beholder man samme garantien som før flash?

 

Jeg sa ikke at jeg aldri skal bytte ut min telefon, men at jeg ikke ville ha byttet min Samsung Galaxy Nexus mot min kones Samsung S3. Bruker opplevelsen til SGN er så mye bedre enn S3, pga SGN har vanilla Android, synes ikke TW er noe særlig, og det virker tregt på S3 selv om den har bedre cpu/gpu enn SGN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...