Gå til innhold

Dead Island - Gi din dom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, dette spillet skuffet VIRKELIG!

 

Døde under et quest på Act I. Da jeg respawnet var jeg plutselig i byen, uten mulighet for å interacte med npc'er eller dra tilbake. Måtte pent begynne på nytt.

 

Har utrolig mange skuffelser å nevne, men tar bare et par av de:

 

1.)

Første som irriterte meg var hvor "tung" motoren i spillet var. Prøvde å sparke til samtlige objekter uten at de så mye som rikket på seg. (Prøv å sparke badeballen rett etter du har reddet Sinamoi.............) Når du kjører bil i full fart inn i et skilt så stopper skiltet bilen også. Æsj...

 

2.)

Når du dør respawner du med full HP og mister bare litt penger. Vet ikke om det er en ca. prosent av pengene dine, men kan virke sånn. Sluttet etterhvert å bruke medkits og drikke/spise.

 

3.)

Våpen. Hørte før jeg kjøpte spillet at man kunne lage egne våpen ut av items du fant i spillet. På vei hjem fra butikken så jeg også på coveret at det stod noe slikt som "Create your own weapons and customize them into the ultimate zombie-killing tool" elns. Har lånt bort spillet til en nabo atm så husker ikke helt konkret.

Dette stemte altså IKKE! Skjeldent jeg har spilt spill med så tamme våpen. Var overhodet ikke noe WOAH-effekt.

 

4.)

Slutten på spillet tok også helt kaka for min del. Etter å ha kjempet meg forbi utallige zombier og tråkket rundt i blod i flere timer, så syntes jeg cutscenen på slutten var LATTERLIG!!

 

Er MYE mer å nevne men orker ikke skrive alt.

 

Mulig det bare er jeg som er pirkete, men totalintrykket mitt av spillet var elendig. Hatet det! Gah...

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen fysiske butikker som selger dette? Har sjekka både elkjøp, gamestop, og mange lignende butikker...

Hvorfor? cdon.com har det på lager ser jeg...

 

Men hvorfor er det så vanskelig å få tak i, mye feil med det?

 

Elkjøp og Spaceworld i hvert fall nekter å selge spillet av ''resepkt for utøyaofrene''. Skjønner ingenting, da det ikke var zombier som løp rundt med maskingevær og drepte ungdommer..

 

Idiotisk. Kjedene driter seg loddrett ut. Hva i helvette har zombieslakting i et tropisk paradis med Utøya å gjøre? Alt handler ikke om Utøya.

Lenke til kommentar

Bugs irriterer meg mye for tiden. Er i Act 3 nå, og ofte så fryser spillet helt, og jeg må restarte konsollen [PS3]. Noen ganger så stopper Jin å funke, ende med jeg må restarte spillet da. I starten hadde jeg et problem med at jeg hadde spilt i noen timer, dagen etter var alt jeg hadde gjort borte.. Kjipt.

 

Flott spill for det. Allikevel ønsker jeg mer skyting og mindre nærkamp. 8/10

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen fysiske butikker som selger dette? Har sjekka både elkjøp, gamestop, og mange lignende butikker...

Hvorfor? cdon.com har det på lager ser jeg...

 

Men hvorfor er det så vanskelig å få tak i, mye feil med det?

 

Elkjøp og Spaceworld i hvert fall nekter å selge spillet av ''resepkt for utøyaofrene''. Skjønner ingenting, da det ikke var zombier som løp rundt med maskingevær og drepte ungdommer..

 

Idiotisk. Kjedene driter seg loddrett ut. Hva i helvette har zombieslakting i et tropisk paradis med Utøya å gjøre? Alt handler ikke om Utøya.

 

Spaceworld har det som digital download ;)

Lenke til kommentar

Rart det er så mange svært sprikende inntrykk her! Jeg spiller på PC, og vi spiller alltid 3-4 venner/familie i coop, spillet er supert! Klassene kunne vert bedre. Men alt i alt er dette ett sabla kjekt coop spill! Ett av de bedre på lengre tid.

 

Men det hadde vert ganske tamt om man spiller alene.

 

Jeg fikk spillet i posten i dag og har bare kommet til Act 1, men jeg liker det så langt. Men det er ikke uten feil og tabber. Klassene er litt for mange stereotyper for min smak (asiatisk kampsport ekspert, neger rapper osv), og selv om jeg prøvde å spille solo fikk jeg beskjed om at en spiller var på omtrent samme sted som meg og ville joine. Det ødela litt av innlevelsen. Kan jeg skru av disse beskjedene? Men det verste var i starten. Jeg utforsket det første rommet, gikk ned gangen og inn på et rom der det lå to lik - og en øks. Så hvorfor fikk jeg ikke ta øksen? Jeg fikk ikke ta noe som helst jeg kunne bruke som våpen før spillet sa jeg fikk lov. Ganske teit.

 

Men når det er sagt har jeg dengt noen zombier med en åre, kommet til lvl 2 (jippi...) og sett litt hint av hva spillet kan tilby. Det lover svært bra, om man legger litt godvilje til. Spill trenger ikke være "perfekte" for å være morsomme å spille. :)

 

Btw spiller på PC og trengte to forsøk på å installere. Første gang ble Steam oppdatert, måtte restarte... og that's it? Skjedde ingenting etter det? En annen ting jeg stusset litt på er at selve koden var på tre grupper, men steam ba om en kode på fem grupper? Men koden ble da godkjent, heldigivis. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg har vel kommet til akt 3 elns. og er greit fornøyd med spillet. Jeg har ikke opplevd mange småbugs, men heller store feil. Disse har ikke noe med gameplay og gjøre, men heller selve spillet. Jeg må deaktivere skjerm nr. 2 hver gang jeg skal spille. Jeg må slå av 7.1 på headsettet og ofte fryser bilde fordi skjermkortet tar kvelden. Jeg har også opplevd 2 ganger at skjermen har blitt hvit og jeg må restarte maskinen. saving systemet her er forferdelig.

 

Jeg kan se potensialet til spillet, og jeg kan se hvor de vil hen. Dessverre så mangler det noe, som noen før meg har sagt så er det lite med våpen. I hvertfall i starten. Jeg har vel spilt 5-7 timer og løper fortsatt rundt med et balltre, spader. Var et våpen jeg ble overasket over og det var en stumtjener.

 

Bilkjøringen er ikke mye å skryte av, jeg liker ikke at de har satt standarden på biler til britisk.

Jeg har lastet opp gameplay til youtube hvor jeg har tatt med quests, bilkjøring, dialoge, zombiedreping med forskjellige våpen og noe annet basic. Jeg viser også min glede over ninjaspark! :ph34r:

 

EDIT: Kanskje jeg skal legge til link til filmen? :blush:

Det kan være noen små spoilers i forhold til hvor man havner litt ute i spillet, men ingen som er gamebreaking.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Lite våpen? Jeg er fortsatt lvl 2, men så langt har jeg en åre, et brekkjern, to eller tre små jernrør, to heavy iron jernrør, nok trepinner til å bygge et lite hus pluss en molotov cocktail. Ikke at jeg trenger dem, Jeg foretrekker å sparke de ihjel. blush.gif

 

Har for øvrig lagt merke til en pussig detalje. Zombiene skal vel være døde? Så hvorfor drukner de når jeg sparker dem ut i bassenget? Første gang det skjedde trodde jeg det var en bug, men etter litt testing har jeg funnet ut at det er en ganske bra taktikk. :)

 

Btw jeg spiller med hun asiatiske dama og sliter med en quest. Jeg skal finne fem flasker alkohol til en tulling i baren, men jeg sliter med å få flaskene fram til ham. Har levert fire flasker, men sliter med siste fordi hun kjerringa hele tiden blir skremt av en zombie og drikker flasken jeg har. Har til sammen funnet minst åtte eller ni flasker, men hun har drukket de fleste av seg selv. Det er greit å gi karakteren vi spiller litt personlighet, men å la henne være alkis? :p

Lenke til kommentar

Det jeg mente med lite våpen var lite variasjon. Jeg ser en trepinne, åre og et kosteskaft som mye det samme. Det er også utallige forskjellige versjoner av knivene, men ikke veldig stor forskjell.

 

@ Ginecólogo: Han drikker ikke alkoholen selv, det er jeg som trykker på en knapp etter at det har blitt satt automatisk på hotkey, veldig irriterende. :roll:

Lenke til kommentar

Btw jeg spiller med hun asiatiske dama og sliter med en quest. Jeg skal finne fem flasker alkohol til en tulling i baren, men jeg sliter med å få flaskene fram til ham. Har levert fire flasker, men sliter med siste fordi hun kjerringa hele tiden blir skremt av en zombie og drikker flasken jeg har. Har til sammen funnet minst åtte eller ni flasker, men hun har drukket de fleste av seg selv. Det er greit å gi karakteren vi spiller litt personlighet, men å la henne være alkis? :p

 

vet ikke om det er en bug eller feature, men av og til når du looter alkohol bytter spillet ut våpenet du bruker med flaska. neste gang du skal slå vil du da i stedet drikke.. synes det var irriterende i starten men mest morsomt etterhvert.

Lenke til kommentar

Har til sammen funnet minst åtte eller ni flasker, men hun har drukket de fleste av seg selv. Det er greit å gi karakteren vi spiller litt personlighet, men å la henne være alkis? :p

 

vet ikke om det er en bug eller feature, men av og til når du looter alkohol bytter spillet ut våpenet du bruker med flaska. neste gang du skal slå vil du da i stedet drikke.. synes det var irriterende i starten men mest morsomt etterhvert.

 

Dette er jævli irriterende! Det skjer faktisk hver eneste gang hos meg. Har bare drikki èn gang, men er utrolig lei å måtte gå inn å gjøre om hotkeys igjen etter hver bidige gang jeg plukker opp alkohol.

Lenke til kommentar

I starten hadde jeg et problem med at jeg hadde spilt i noen timer, dagen etter var alt jeg hadde gjort borte.. Kjipt.

 

 

Fikk du fikset det? Hvordan? Skjedd to ganger hos meg.. orker ikke spille mer hvis det ikke kommer patch eller jeg får fikset det på en eller annen måte.

 

 

Dessverre.. Jeg måtte patche spillet til PS3 på releasedatoen, thats it.

Eneste jeg gjør nå er å se om symbolet for autosaving blinker øverst til høyre hver gang jeg har levert en quest. Hvis den stopper å blinker så regner jeg med at spillet har bugga seg.

 

Sånn btw, så har jeg klart å bugge spillet mange ganger.

Slo til en zombie med åre, da hengte lyden seg opp og kom ikke tilbake. Måtte restarte.

Engang begynne spillet å lagge noe sinnsykt. Restarta konsollen så funket det igjen.

Questgivere som slutter å fungere.

Skjermen stopper plutselig, har kun opplevd dette når jeg spillet med flere folk.

Lenke til kommentar

Btw jeg spiller med hun asiatiske dama og sliter med en quest. Jeg skal finne fem flasker alkohol til en tulling i baren, men jeg sliter med å få flaskene fram til ham. Har levert fire flasker, men sliter med siste fordi hun kjerringa hele tiden blir skremt av en zombie og drikker flasken jeg har. Har til sammen funnet minst åtte eller ni flasker, men hun har drukket de fleste av seg selv. Det er greit å gi karakteren vi spiller litt personlighet, men å la henne være alkis? :p

 

vet ikke om det er en bug eller feature, men av og til når du looter alkohol bytter spillet ut våpenet du bruker med flaska. neste gang du skal slå vil du da i stedet drikke.. synes det var irriterende i starten men mest morsomt etterhvert.

 

Hun drikker energidrikker hver gang jeg tar dem opp, så det kan være en bug der spillet tror alkoholen er en energidrikk. Det kan også være at spillet bytter ut våpnet med en flaske alkohol, men hvorfor drikker hun da alkoholen etter kampen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...