Gå til innhold

Norges vei til Fotball-VM 2014, Brasil


HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge har bare ikke bedre spillere. For eksempel starter vi med en U21-spiss som har scoret 3 mål på 43 klubbkamper i "så som så"-serier de siste 3 årene. Det kreves et helt annet kaliber for å kvalifisere seg til VM. Det er ikke Drillos skyld at denne gjengen ikke har sjans i en enkel gruppe. Å fantasere om at vi skal vinne resten av kampene og kvalifisere oss, er bare sørgelig å høre på.

Lenke til kommentar

Nei det er jo et godt poeng at når norge starter med King, så er det jo ikke allverden med kvalitet i laget. Han var/er et talent, men det har liksom stoppet litt opp, og selv om han til tider har en imponerende fysikk skorter det så utrolig mye på teknikk og valg.

 

Men jeg tror og synes norge er og kan bedre, det har jo tidvis visst glimt. På tide å pensjonere enkelte spillere, og prøve litt nytt tror jeg - noe som forsåvidt allerede har skjedd, men det er feks et par u21 spillere som bør få snuse på a laget nå. Kanskje skjelbred skal få starte og ikke bare få 5min.

 

Ruud er en relativt god klubbspiller, men sliter med å levere på landslaget synes jeg. Yttergård Jensen holder ikke mål, og heller ikke Søderlund har gjort det bra. Svært svært synd med Forren, vi hadde trengt han i kampform, for Reginussen gjør en stor blemme i dag og vi har ingen solid andre stopper.

 

Synd Gashi er såpass gammel, for han har jo gjort sakene sine veldig bra de senere årene.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Nå er det på tide å rette blikket mot treneren og drivkraften i laget. Et norsk lag med såpass gode spillere skal holde internasjonalt nivå. Mange av spillerne på laget presterer ganske bra i deres liga. Samspillet mellom disse er helt elendig. Såpass elendig at de ikke klarer å holde ballen nedpå gressmatta i 60 sekunder. Så ille som jeg aldri har sett det. Hvem har skylda?

 

Hva med han gamle gubben som sitter på benken? Drillo klarer ikke å motivere spillerne til seier imot Albania. Selv om det er 20 000 sinte albanere på tribunen så skal laget vårt være såpass proffe (og motiverte) at de skal knuse dette laget.

 

Få inn en profesjonell og motiverende trener kombinert med de U21-spillerne som spiller helt sykt inspirerende fotball, så har vi EM 2018 i boks. En Drillo klarer aldri i havet å inspirere dagens unge spillere til at de gidder å prestere.

 

Drillo er fortsatt en legende i mine øyne. Men tidene for forandring er her, og har vært her i en god stund.

Lenke til kommentar

Nå er det på tide å rette blikket mot treneren og drivkraften i laget. Et norsk lag med såpass gode spillere skal holde internasjonalt nivå. Mange av spillerne på laget presterer ganske bra i deres liga. Samspillet mellom disse er helt elendig. Såpass elendig at de ikke klarer å holde ballen nedpå gressmatta i 60 sekunder. Så ille som jeg aldri har sett det. Hvem har skylda?

 

Hva med han gamle gubben som sitter på benken? Drillo klarer ikke å motivere spillerne til seier imot Albania. Selv om det er 20 000 sinte albanere på tribunen så skal laget vårt være såpass proffe (og motiverte) at de skal knuse dette laget.

 

Få inn en profesjonell og motiverende trener kombinert med de U21-spillerne som spiller helt sykt inspirerende fotball, så har vi EM 2018 i boks. En Drillo klarer aldri i havet å inspirere dagens unge spillere til at de gidder å prestere.

 

Drillo er fortsatt en legende i mine øyne. Men tidene for forandring er her, og har vært her i en god stund.

 

Hvem er det egentlig som er "såpass gode" i dagens tropp? Hangeland er brukbar .... Nordtveit har gjort det bra i Tyskland, mens Skjelbred er en flopp. De andre er middelmådigheter eller spiller i lavnivå-ligaer som f.eks. Tippeligaen. Og det er en grunn til at de spiller på lavt nivå. Hvis vi ser på spillermaterialet, ville nok det norske landslaget slitt med å unngå nedrykk fra nivå 2 i England f.eks. Vi har faktisk ikke en eneste spiller av toppklasse lenger. Ikke engang Mourinho kunne skapt gull av dette gråsteinslaget. I VM-troppen i 1998 hadde vi 11 Premier League-spillere med bl.a. 3 på Man U og 2 på Liverpool. Hvor mange spillere vi har som hevder seg i gode ligaer sier litt om hvilken evne vi har til å hevde oss internasjonalt. Det var nok en gullalder for Norge spillermessig, og jeg vet ikke om det er vi som har blitt dårligere eller resten av verden som har blitt bedre. Men vi er i hvert fall dårligere i forhold til resten av verden enn vi var den gangen.

 

Det er klart Drillo sitter på overtid, men Solbakken hadde det jo veldig travelt med å floppe spektakulært i Tyskland og England. Vi har vel egentlig ingen bedre trener enn Drillo, med et mulig unntak av Solskjær, men han har fortsatt mye å bevise.

Lenke til kommentar

Tror vi får støtte opp om Drillo uansett, han sa utrykkelig at det ikke kommer på tale å gå før kontrakten går ut ved nyttår.

1 -1 ute mot Albania skal vi normalt være fornøyd med iallefall. Det var hjemmekampen som skulle vinnes.

Husk at Sveits klarte bare uavgjort ute mot Kypros, det er jo dårligere det.

Vi har en god sjans på annenplassen tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...