Gå til innhold

Norges vei til Fotball-VM 2014, Brasil


HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt hinsides at Riise får ta straffen. Vi er utrolig heldige at den går inn. Jeg ser absolutt ingen grunner til at Riise skulle ta den.

Nå følger jeg lite med på fotball, så jeg må bare spørre; hvorfor var det en dårlig avgjørelse å la Riise ta straffen?

 

Han er ingen spesielt god straffeskytter, men enda viktigere, han var åpenbart svært oppildnet gjennom hele kampen. Har sjeldent følt meg så sikker på at noen skulle blåse en straffe utenfor målet.

Han har ikke hatt en rolig oppladning, har sikkert utrolig mye i hodet idet han skal ta straffen og Riise er ikke akkurat den som plasserer skuddene sine.

 

Straffen er skikkelig dårlig tatt. De to poengene kan komme til å bety veldig mye også skal det avgjøres såpass ukontrollert, han moser det han kan og håper det beste. Den gikk inn fordi den var såpass hard.

Lenke til kommentar

Syns det er idiotisk at Jarstein får skylda for målet mot. Midtbaneankeret tabber seg ut, før en forsvarer kløner det til og lager frispark. I tillegg er han etter ballen før forsvareren sender ballen i eget mål. I hvilken verden er det en keepertabbe?

 

Hundre prosent enig. Man kan laste Jarstein for en relativt dårlig retur men tabbe er det ikke, og hvor i huleste er forsvaret når 3 Slovenia-spillere er på returen som hauker mens samtlige bortsett fra Wæhler står og ser på?

 

Strålende kamp og tilsvar fra Riise. Imponert over Henriksen og Elyanoussi, men gleder meg mest over soon-to-be-Molde-spilleren King.

Lenke til kommentar

Han sier nå at han ble sparket, så da er det ikke så galt. Men hadde nok vært klokere å ikke vært så ærlig om den saken. :whistle: Syntes det er litt synd at vi allerede har "erklært" Sveits som gruppevinner, selv om det nok er mest sannsynlig. Kan aldri se for meg at vi blir noe annet enn dårligste toer med den målforskjellen vi pleier å ha...

Lenke til kommentar

Tror bare det er TV2 som mener det var keepertappe av Jarstein - de lever av folk i ubalanse.

Han ville ha avverget hele situasjonen hadde ikke Wæhler kommet flygende inn. Det burde han ha påpekt i intervjusonen etterpå - i en mer ydmyk tone - han var uheldig på returen han gav, og Wæhler var uheldig med sin inngripen.

Lurer egentlig litt på hva som foregår i støtteapparatet når han kan reagere sånn. Har de ikke folk som forbereder de på hva som venter utenfor garderoben? Burde de ikke hatt tilstrekkelig medietrening nå til å takle kritiske spørsmål? Og ikke minst Jarstein? Han er keeper, og får da naturlig nok mer kritiske spørsmål enn en utespiller.

Lenke til kommentar

Syns det er idiotisk at Jarstein får skylda for målet mot.

 

Hundre prosent enig. Man kan laste Jarstein for en relativt dårlig retur men tabbe er det ikke, og hvor i huleste er forsvaret når 3 Slovenia-spillere er på returen som hauker mens samtlige bortsett fra Wæhler står og ser på?

 

Strålende kamp og tilsvar fra Riise. Imponert over Henriksen og Elyanoussi, men gleder meg mest over soon-to-be-Molde-spilleren King.

Tror bare det er TV2 som mener det var keepertappe av Jarstein - de lever av folk i ubalanse.

Han ville ha avverget hele situasjonen hadde ikke Wæhler kommet flygende inn. Det burde han ha påpekt i intervjusonen etterpå - i en mer ydmyk tone - han var uheldig på returen han gav, og Wæhler var uheldig med sin inngripen.

Lurer egentlig litt på hva som foregår i støtteapparatet når han kan reagere sånn. Har de ikke folk som forbereder de på hva som venter utenfor garderoben? Burde de ikke hatt tilstrekkelig medietrening nå til å takle kritiske spørsmål? Og ikke minst Jarstein? Han er keeper, og får da naturlig nok mer kritiske spørsmål enn en utespiller.

 

Men det aller verste er at Tv2 kaller redningen på frisparket til Riise for en god redning!? Der har i tillegg keeper klar sikt og ballen går nesten rett på. den eneste forskjellen er at den slovenske spilleren er først på ballen i eget forsvar og dermed er det godt keeperspill...

Tittelen ekspertkommentator er dessverre ikke beskyttet for da hadde vi sluppet å sett Tv2-folk uten fotballforståelse uttale seg så dumt som de gjør... :nei2:

Lenke til kommentar

Det er ingen stor tabbe kanskje, men det er langt ifra godt nok av Jarstein. Et såpass dårlig plassert skudd, skal man ikke slå rett ut i feltet. Om han har sikt eller ei spiller liten rolle, og det må han ta på sin egen kappe. Klart det blir blåst opp litt ekstra siden vi har hatt elendige keeperprestasjoner de siste kampene. For meg er det helt klart en tabbe, og ikke godt nok.

 

Men jeg har stor forståelse for utbruddet til Jarstein, jeg fatter ikke hvordan spillerne klarer å holde hodet kaldt med en så patetisk media. Å gud jeg hater media og slike dumme spørsmål, det går rett og slett på trakasering til tider. Forkastelig, og det får ALDRI konsekvenser. J

Endret av Everket
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Troppen mot Sveits 12/10 og Kypros 16/10

 

Keepere:

Rune Almenning Jarstein - Viking

Espen Bugge Pettersen - Molde

André Hansen - Odd Grenland

 

Utespillere:

Mohammed Abdellaoue - Hannover

Daniel Braaten - Toulouse

Magnus Wolff Eikrem - Molde

Tarik Elyounoussi - Rosenborg

Vegard Forren - Molde

Brede Hangeland - Fulham

Henning Hauger - Lillestrøm

Markus Henriksen - AZ Alkmaar

Tom Høgli - Brugge

Ruben Yttergård Jenssen - Tromsø

Joshua King - Manchester United

Håvard Nordtveit - Borussia Mönchengladbach

Jonathan Parr - Crystal Palace

Bjørn Helge Riise - Lillestrøm

John Arne Riise - Fulham

Espen Ruud - Odense

Alexander Søderlund - Haugesund

Kjetil Wæhler - IFK Göteborg

 

Der er uenighet om uttaket. Drillo forsvarer å holde Gamst ute som har spilt seg opp i Blackburn igjen, og sier Liban Abdi (som spiller fast og bra i Portugal topp serie) ikke er bra nok pr i dag. Men B H Riise og Henning Haueger bra nok, det reagerer mange på. Har egentlig denne Moa gjort noe særlig på landslaget..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...