Gå til innhold

Norges vei til Fotball-VM 2014, Brasil


HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Slår vi Sveits på tirsdag er vi bare 1 poeng bak. Da får vi håpe at Sveits går på en smell mot Albania eller Slovenia, så det blir førsteplass til slutt. Alternativt kan vi bli blant toerlagene som får playoff.

 

Uansett må vi vinne alle 3 kampene som gjenstår for å ha noen sjanse.

 

10. sept: Sveits hjemme

11. okt: Slovenia borte

15. okt: Island hjemme

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alltid slik når Norge spiller kvalikk. De kommer til et meget godt utgangspunkt, så BAM to tabbemål mot tyrkia og jugoslavia som ødelegger alt. Eller BAM to strakte 1-0 tap mot danmark og portugal og nok en 3.plass.

Norge er veldig gode til å få opp håpet til folket for å fucke noe så jævlig opp og direkte knuse våre håp og drømmer.

 

Og det verste er at jeg faller for det hver jævla gang, også denne gangen. Jeg lærer rett og slett ikkke.

Lenke til kommentar

Folk som har regna på det, mener vi garantert kan bli dårligste toer. Langt bak alle andre toere altså. Så vi må nok satse på seirer og at Sveits taper en til.

 

Kan det på noen måte bli slik at Sveits og Norge kan ende opp på lik poengsum, hvis det blir noen uavgjort og noe? Hva teller i såfall mest: målforskjell eller innbyrdes oppgjør?

Lenke til kommentar

Bulgaria har 10 poeng, vi har 11.

 

Forøvrig står Sverige med 14 poeng(i veldig hard gruppe) og Romania med 13 poeng.

Vi har per dags dato bare 5p når man har strøket poengene mot det dårligste laget (6p mot Kypros). Resten av toerene har mellom 8-12p etter at disse er strøket, så det er fortsatt langt opp.

 

Det beste for oss er om Albania ender på siste plass, da får vi bare strøket ett poeng.

Lenke til kommentar

Men bulagaria er ikke i ''minigruppen''. Og de har et poeng mindre pdd.

Alle toerne med seks lag i gruppen får strøket poengene mot det dårligste laget.

 

Men jeg ser likevel at vi har sjans til å slå toeren i gruppe B. Positive for oss er at både Bulgaria og Tsjekkia fortsatt skal møte Malta (det vil si tre nye poeng som skal strykes). Play-off er fortsatt i våre egne hender, men jeg ser ikke for meg at vi greier full pott fra de gjenstående kampene.

Lenke til kommentar

Er alltid slik når Norge spiller kvalikk. De kommer til et meget godt utgangspunkt, så BAM to tabbemål mot tyrkia og jugoslavia som ødelegger alt. Eller BAM to strakte 1-0 tap mot danmark og portugal og nok en 3.plass.

Norge er veldig gode til å få opp håpet til folket for å fucke noe så jævlig opp og direkte knuse våre håp og drømmer.

 

Og det verste er at jeg faller for det hver jævla gang, også denne gangen. Jeg lærer rett og slett ikkke.

Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner.

 

Selv om resultatene gikk "vår" vei i går, så er ikke håpet kjempe stort. Men det finnes en mulighet, og den må man jo tenke på å prøve og ta? Eller skal vi bare legge ned hele driten og ikke tenke på kvalikk i det hele tatt? Hva slags opplegg er det? Nå synes jeg du gjør deg svært vanskelig og negativ.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Altså dette er sjette mesterskapet på rad det ser ut til å glippe på målstreken for Norge. Skjønner godt at folk blir frustrerte. Så nære, men likevel så langt unna.

 

Heldigvis blir EM utvidet fra 16 til 24 lag fra 2016. Det betyr at det vil holde å komme på tredjeplass i kvalik-gruppa og vil øke sjansene våre betydelig for å komme med i mesterskap.

Lenke til kommentar

Norge gjør det som forventet med tanke på spillermateriellet. På 90-tallet var Premier League stappfullt av norske landslagsspillere som hevdet seg bra. I dag har vi et par stykker i Tyskland som greier seg sånn passe, pluss Hangeland. Resten spiller lite eller spiller i svakere ligaer. Ta f.eks. Joshua King. Han scorer omtrent aldri på nest høyeste nivå i England, men mener likevel han er guds gave til landslaget. Det sier litt om nivået når Drillo er desperat nok til å ta ut Frode Johnsen. Mulig han er en av våre beste spisser, men det i seg selv er skremmende.

 

Synes egentlig Drillo har fått mye ut av en skrøpelig spillerbase, og posisjonen vår for øyeblikket er bra sett i forhold til dette.

 

90-tallet var et blaff, folkens! Det kommer ikke tilbake! Vi er permanent tilbake i fotballhverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dere ikke er redd for å lese engelsk anbefaler jeg å lese denne artikkelen på Soccernet:

 

http://m.espn.go.com/general/blogs/blogpost?blogname=espnfcunited&id=9376

 

Synes det er mye rett i den artikkelen. Spesielt det med at det er flaks, og ikke langsiktig arbeid som gjør dette.

 

Se bare på det han sier om Belgia og Colombia. Begge landene har en drøss med fantastiske talenter nå, men de har reist ut av landet i ung alder og utviklet seg utenlands. Begge landene har vært nede i dype bølgedaler, men er nå to av de mest spennende landslagene i verden.

 

Jeg påstår ikke at Norge noen gang har vært verdens mest spennende lag, men laget vårt på 90-tallet var jo det beste siden bronselaget vi hadde på 30-tallet. For alt vi vet kan det få nye 50-60 år før vi får et slagkraftig landslag igjen. I mellomtiden kan vi kose oss på nivå med Kypros, Makedonia, Nord-Irland m.m.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Faen ta. Jeg er Italiaelsker og håper alltid på seier for gli azzurri, men ikke i dag. I dag håper jeg de taper så Norge kan ryke ut. Selvfølgelig har de tatt ledelsen. Håper Norge gjør jobben selv da og taper for Slovenia. Det er så ille at jeg heller håper på Danm før Norge i et mesterskap.

Lenke til kommentar

Faen ta. Jeg er Italiaelsker og håper alltid på seier for gli azzurri, men ikke i dag. I dag håper jeg de taper så Norge kan ryke ut. Selvfølgelig har de tatt ledelsen. Håper Norge gjør jobben selv da og taper for Slovenia. Det er så ille at jeg heller håper på Danm før Norge i et mesterskap.

Hva feiler det deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...