Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Jeg har også opplevd at TomTom kan lagge etter når den kjøres på telefoner

På iPhone eller? De har vel ikke kommet med noe til Android ennå?

Nei? TomTom har i ganske mange år vært tilgjengelig på Symbian S60 telefoner. Opplever ingen problematiske lag issues på iPhone 4 med unntak av ekstrem dårlige mottakerforhold, ikke testet på 4S telefonen vi har i huset ennå.

Når jeg sjekket for 1.5 år siden var det snakk om at TomTom ikke ville komme til Android men jeg håper da de har revurdert dette standpunktet, dog ikke sjekket det ut siste tiden. Har en SGSII i huset hvor det kunne vært interesant.

 

Saken er dog at jeg har merket meg at dekningsforhold på GPS mottakere i telefoner, spesielt i byer med mange høye bygninger, er forholdsvis dårlig og dermed blir tregt. Har ikke sett en telefon til nå som har like gode GPS mottakere som dedikerte litt dyrere GPS navigatorenheter. Telefoner bruker også en del AGPS som stadfester dette.

 

Ser dette lett også på sportstrackere i telefoner ift. dedikerte "jakt"GPSer at den ikke plotter langt fra like nøyaktig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstod det slik at iPhone 4S har det også, godt mulig jeg husket feil :)

 

Jo, men den ble lansert i oktober og kom ut i salg slutten av samme måned. Note ble lansert under IFA-messen i slutten av september og kom ut i salg rundt samme tiden som 4s, skjønt en mnd. senere i Norge. Apple tok derimot ikke å promoterte for at deres mobil støttet Glonass i den grad Samsung gjorde.

Lenke til kommentar

Lurer på om noen av og til opplever at telefonen dør og ser ut til å ikke registrere batteriet? Totalt 3-4 ganger siden jeg kjøpte min Note tidlig i desember har jeg tatt telefonen opp fra lomma og funnet den avslått, uten antydning til noe form for liv. Har både prøvd å slått den på igjen, koble til lader (vanlig kontakt i veggen og USB til PC) uten at den verken slår seg på eller tar i mot lading. Det eneste som hjelper er av med deksel og ut med batteriet, inn igjen, og deretter har den i alle tilfellene slått seg på igjen, med varierende batteriverdier. Virker altså som om telefonen bare mister kontakten til batteriet. Vanlig problem, noen som vet?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Høres egentlig mer ut som sleep of death. Det som skjer da er at telefonen mister evnen til å vekkes opp, men fortsatt står på. Passer symptomene du sier fordi den da ikke vil reagere på lader, og du heller ikke kan skru den på da den allerede er påslått. Måten å sjekke det på er at neste gang så holder du inne power-knappen en stund, lenger enn for vanlig boot. Da tar du en reboot av telefonen, og den kommer tilbake. Det er det samme du gjør når du tar ut batteriet, forsåvidt. Hvorvidt det er normalt - vel, det er et problem med alle Samsung sine android produkter på markedet, om det så er mobiler eller tablets.

Lenke til kommentar

Det er som sagt ikke noe som skjer ofte, to-tre ganger siden kjøp i Desember. (En gang i måneden, antar jeg.) Mener fast og bestemt at jeg holdt inne powerknappen i opptil ti sekunder sist det skjedde (i går), men jeg skal uansett ha det til ettertanke om det skjer igjen og se om den rebootes.

 

Har forøvrig en telefon uten noe form for stock-ROM eller tilsvarende.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hvis noen er interessert har jeg en Samsung Galaxy Note til salgs på finn.no. Den er uåpnet og med kvittering http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33350943

 

Du bør endre bildet til annonsen. Du har tatt et bilde av en blå note (egentlig svart da), med et hvitt deksel. Ser ikke så bra ut, spør du meg.

 

EDIT: Prisen er etter min mening fin, hvis den faktisk er uåpnet. Ikke hør på ham over ;)

Sa ikke prisen var dårlig...bare at et par 100 lapper til så hadde det vært done deal ;) Hvis den hadde vært blå da :)

Lenke til kommentar

Heisann, med tanke på mobilar som kjem framover, er det allikavel verdt å kjøpa ein Galaxy Note no, eller vente til den neste med så stor skjerm kjem?

Eg har ein Desire HD idag, men synast den blir litt liten. Bruker den jo som eit nettbrett, stort sett den eg surfer på, og sitter med om kveldane, istadenfor å skru på bærbaren.

Ellers hatar eg batteri tida på Desiren, og ser jo at det er eit monster batteri i Noten?

 

Så anyone, kjøp no, eller wait and see?

Lenke til kommentar

Hvis du venter og ser så kommer det 100 % sikkert noe bedre.

 

På den annen side så kan det hende at et lastefly må dumpe rabiate kyr i 20.000 fots høyde og at en av de dypfryste drøvtyggerne lander midt i nepa di i det du står der og venter.

 

Så det eneste som er sikkert er at du får en av de beste skjermen på noen mobiltelefon noen sinne om du kjøper en Note i dag.

 

Jeg bruker min mer enn jeg brukte iPhonen, og det sier mye om mitt bruksmønster. Når jeg bruker en iPhone i dag føles det veldig, veldig rart. Nesten som å gå fra iPad til iPhone.

 

-KJ

Endret av jevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Note på det varmeste Kickass (jada, med stor K og greier..) skjerm, og Kickass batteri. Den er i tillegg kjapp som tusan, har bra kamera, og er designet slik at den ikke er unødvendig stor, selv om skjermen er gigantisk.

 

Også er det jo LITT kult da, og kunne skryte av at du har bedre oppløsning på skjermen din enn det det er på en iPad.

 

:)

Lenke til kommentar

Har ett problem som skjer av og til: Mobilen tar og logger ut av launcheren og jeg er nødt å gå inn i launcheren på nytt. Dette gjentar seg flere ganger etter hverandre og det eneste som har fungert så langt er å ha mobilen avslått en lengre stund (15-20 min.). Kan det ha med lite ledig internminne å gjøre? Har hatt fullt med apps i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...