Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LordManhatten: Jeg har denne tasken til den: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370556536029&ssPageName=ADME:L:OC:US:1123, og den passer akkurat like tight inn med dette dekselet. Det bygger muligens ikke så mye som en millimeter engang, det er bare mye mer solid og stødig, men jeg er ikke i stand til å måle hvor mye det bygger.

 

ArcticOC og Captain Ødegård: Tenkte på det med signalkvaliteten, men jeg har ikke merket noen form for endret dekning overhodet. Har til og med tatt av dekselet på ulike steder for å se om signalbaren får inn flere streker, men det hender aldri. Så om signalet svekkes så merker jeg det ikke. Kanskje de har konstruert det slik at dette ikke skal skje? Hele dekselet er ikke av metall, det er bare metallfolie på utsiden - og jeg er spent på å se om den slites ned over tid. Det er derfor jeg har kjøpt noen av disse for å evt skifte ut ... :whistle:

 

EDIT: Men seriøst, det finnes da mobiler med metalldeksler mm, er det virkelig slik at signalet hemmes?

Endret av Rottweilerhannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Finnes mobiler med mobildeskler av metall, hvor antennen så er plassert et annet sted ;) Derfor f.eks 3G-versjonen av iPad har en plastbit på baksiden der antennen sitter. Samme med HTC flyer.

 

Når det gjelder signal, er det kanskje mer sannsynlig at det gjør at du mister signalet fullstendig fortere enn du normalt sett ville gjort det. Der det er full dekning uansett trenger det ikke bety noe

Lenke til kommentar

Finnes mobiler med mobildeskler av metall, hvor antennen så er plassert et annet sted ;) Derfor f.eks 3G-versjonen av iPad har en plastbit på baksiden der antennen sitter. Samme med HTC flyer.

 

Når det gjelder signal, er det kanskje mer sannsynlig at det gjør at du mister signalet fullstendig fortere enn du normalt sett ville gjort det. Der det er full dekning uansett trenger det ikke bety noe

 

Ok, dersom jeg merker at dette blir et problem kaster jeg dekslene fortere enn svint - inntil da nyter jeg følelse av tung kvalitet og vakker estetikk. Det er en helt annen følelse å holde Noten nå, det er bare digg! :-)

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvordan man endrer samtale logg?

 

Jeg vet man kan gå inn på menyen og edre visning til at den viser KUN samtaler, og ikke sms logg.

Har gjort det men så fort man starter mobilen på nytt for eks så er det tilbake. Finnes det ikke noe mer permanent løsning? Kommer også tilbake like fort igjen, selv om mobilen ikke startes på nytt heller..

Lenke til kommentar

Mange takk for tipset jevel! Jeg var faktisk ikke klar over denne butikken, her skal jeg jaggu handle mer - og jeg ser at paypal så absolutt er en opsjon. ;-)

 

Bare hyggelig. Har handlet mye derfra og du får stort sett det du bestiller, og er det problemer er de gode til å løse det.

 

Jeg gikk for et originalt samsung bakdeksel med flip cover. Kom på 170kr.inkl frakt fra UK.

 

Kjøpte meg også et Slide Pull Ribbon leather Case til 60kr. på ebay, syns den så smart ut..

 

http://www.ebay.com/itm/PU-Slide-Pull-Ribbon-synthetic-leather-Case-Samsung-Galaxy-Note-N7000-/250950075932?pt=PDA_Accessories&hash=item3a6dca461c

 

Ikke for å være negativ, men det flipcoveret er noe fjas. Jeg har behandlet min telefon yderst forsiktig, og det holdt ikke i to måneder en gang... Mikrofiberen på innsiden av flippen har løsnet slik at den henger og slenger.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg gikk for et originalt samsung bakdeksel med flip cover. Kom på 170kr.inkl frakt fra UK.

 

Kjøpte meg også et Slide Pull Ribbon leather Case til 60kr. på ebay, syns den så smart ut..

 

http://www.ebay.com/itm/PU-Slide-Pull-Ribbon-synthetic-leather-Case-Samsung-Galaxy-Note-N7000-/250950075932?pt=PDA_Accessories&hash=item3a6dca461c

 

Ikke for å være negativ, men det flipcoveret er noe fjas. Jeg har behandlet min telefon yderst forsiktig, og det holdt ikke i to måneder en gang... Mikrofiberen på innsiden av flippen har løsnet slik at den henger og slenger.

 

-KJ

Joda, har fått med meg at det flip coveret er litt "flimsy". Fatter forøvrig ikke at det ikke finnes noe sånt der som har mangnetfuksjoner? ala endel nettbrett flip cover

 

Kjøpte jo også den pose saken med "dra snor" da jeg har litt tro på denne, smart løsning for å lure telefonen opp og ut av posen iallefall

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men det flipcoveret er noe fjas. Jeg har behandlet min telefon yderst forsiktig, og det holdt ikke i to måneder en gang... Mikrofiberen på innsiden av flippen har løsnet slik at den henger og slenger.

 

-KJ

Jeg har hatt dette flipcoveret helt siden jeg kjøpte telefonen (oktober/november) og det er fortsatt helt fint i takt. Først i dag tok jeg det av, ikke fordi det er blitt slitt og har løsnet, men fordi jeg kjøpte meg et etui jeg har lyst til å prøve. Synes flipcoveret stort sett er genialt, men hvis man har original bilholder og dockingstasjon, er ikke dette verdens beste løsning lenger. Det kan gå, men det blir veldig trangt.

 

Sexy, men så var det signalkvaliteten da

Tror neppe disse dekslene kommer til å ødelegge for signalkvaliteten i særlig stor grad.

Lenke til kommentar

Fikk vite av Samsung Norge at ICS oppdateringen kommer i Q2. Første oppdateringen som kommer er den de kaller 2.3.6+ som mest sannsynligvis er den som komt ut i Tyskland i januar. Fårhåpentligvis blir det ikke alt for lenge til ICS kommer.

 

Det ble dessverre litt feil når vi gikk ut med informasjonen kring alle våre produkter og når de skulle få ICS; som det ser ut i dag kommer Galaxy SII til å få 4.0 i Mars, mens blant annet Galaxy Note får denne oppdateringen i Q2.

 

Vi beklager missforståelsen og kan forstå at dette er litt skuffende, men på den lyse siden så skal Galaxy Note i mellomtiden få en til oppdatering (2.3.6+) som blant annet fikser ett antall UI-feil. 24/2

Lenke til kommentar

UI feil? Er ikke UIet Samsungs eget? Vil samsung fortsatt legge på sitt eget UI på 4.0? Har nettopp fått en SGSII i hus og venter spent på 4.0. Derimot sier jo Google selv at 4.0 skuffet og derfor kommer 5.0 kanskje allerede til sommeren. Har Samsung kommentert dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk vite av Samsung Norge at ICS oppdateringen kommer i Q2. Første oppdateringen som kommer er den de kaller 2.3.6+ som mest sannsynligvis er den som komt ut i Tyskland i januar. Fårhåpentligvis blir det ikke alt for lenge til ICS kommer.

 

Det ble dessverre litt feil når vi gikk ut med informasjonen kring alle våre produkter og når de skulle få ICS; som det ser ut i dag kommer Galaxy SII til å få 4.0 i Mars, mens blant annet Galaxy Note får denne oppdateringen i Q2.

 

Vi beklager missforståelsen og kan forstå at dette er litt skuffende, men på den lyse siden så skal Galaxy Note i mellomtiden få en til oppdatering (2.3.6+) som blant annet fikser ett antall UI-feil. 24/2

 

Tyskland har fått to oppdateringer så langt i 2012, og jeg kjører LB1 nå som kom ut for et par dager siden. Er usikker om dere har fått den oppdateringen med nytt tastatur, lagfix osv, men det er vel denne det er snakk om vil jeg tro.

 

Dere trenger dog ikke å vente på oppdateringen hvis dere ikke vil. Dere kan flashe LB1 eller LA6 med Odin uten å roote eller noe som helst. Garantien holdes også inntakt.

Lenke til kommentar

Bare lagfixen alene gjør LB1 verdt prakket med å oppgradere via PC.

 

Ellers så ser jeg ikke de store forskjellene. Fortsatt småproblemer med at telefonen av og til ikke våkner mer etter samtaler, og har også hatt en spontan boot, men etter å ha brukt Android igjen noen måneder nå så er jeg allerede vant til det ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ikke rootet med CWM, men flashet med Mobile Odin for å beholde root. LB1 er nonwipe slik at jeg har ikke kjørt wipe. Men så har den også hatt random reboots siden jeg begynte å bruke den. Og da har jeg vært innom flere wipe-ROMs underveis.

 

Det skjer som oftest når telefonen ligger i lomma og ikke er i bruk, så jeg skjønner ikke helt sammenhengen. Men hvis jeg lar telefonen være helt stock (uten å legge inn noe som helst av tredjepart programmer), så skjer det ikke. Så da er det sannsynligvis apps som ikke trives sammen...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...