Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, helt nytt og prøvd 2 tilbakestillinger og 4 sim kort.

2x telenor, 1 onecall og 1 stk netcom.

 

 

Googlet litt rundt og fant ut at folk som brukte microsim med adapter til fullsim hadde knukket pinner og får samme feilen, men jeg har vanlig sim kort, så hvis de sier jeg har ødelagt noe etter 0,5 time blir jeg amper (netonnet).

 

Også noen andre som hadde flashet noe roms fra xdev som hadde det samme, men igjen, min er stock og pakken så ikke ut som den hadde vært åpnet før.

 

Men hvis noen hadde hatt mulighet til å ta bilde av sim slotten på noten så jeg kan sammenligne med min hadde det vært kjekt.

 

Hos meg ser jeg 3 stk pins, mnen ser ikke noe som stikker opp, de ligger ganske jevnt med den sorte plasten, jeg kan ikke se noe tegn på noe som er defekt.

 

 

 

Spent på hvordan dette går, ser for meg ørten måneder med klaging og forbrukerombudet :hmm:

 

|edit|bleh :(

 

Hei Thomas,

 

Takk for din e-post.

 

Beklager att du opplever problemer med ditt produkt.

 

Vi må ta den inn for en kontroll.

 

Jeg kommer straks til å sende deg en fraktseddel på e-post som du kan bruke for og sende den inn till oss.

 

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Foruten nevnte garanti og fabrikasjonsfeils garanti på LCD & Plasma skjermer/tv-apparater håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra NetOnNet.

 

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger ett av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Vi har valgt ut våre samarbeidspartnere med omtanke og tilbyr riksdekkende service for å gi deg som kunde førsteklasses garantibetingelser. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har NetOnNet eller serviceverkstedet rett å ta ut en undersøkelseskostnad.

 

Din følgeseddel og garantibevis er for enkelthets skyld ett og samme dokument. Den skal sitte på utsiden av pakken i en plastlomme, eller eventuelt ligge i selve pakken. Ta godt vare på dokumentet, da dette er obligatorisk hvis du vil benytte deg av din garanti og angrerett.

 

Ha en fin dag!

 

Via posten, fortolles, og så til Sverige for testing.

Pluss de sendte en pdf med fil som skal skrives ut og limes (!) på esken som pakkseddel, kunne heller ha sendt en lapp i posten....

 

Trodde de hadde alt i Norge, så har i alle fall et råd: Ikke kjøp mobil fra netonnet, er det noe gæli, alt skal til Sverige. Kipt når man har ikke hatt produktet i 24 timer.

 

Husker jeg hadde noe lignende hos komplett for 6-7 år siden, de sendte meg ny telefon også med kom en returlapp til den defekte som jeg så sendte inn.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Prøvde den medfølgende Google Navigation (GPS) i går, med vekslende hell. Gjorde det jo bare for å teste, så jeg la inn en destinasjon jeg pleier å kjøre til, og har "min rute" for å komme til. Google Nav. ville kjøre en annen vei, men omkalkulerte ruta kjapt to ganger. Men deretter skar det seg; kartet sluttet å bevege seg, så jeg hadde kun symboler og tall over og under (og stemme) å gå etter. Mulig at jeg mistet datatilkoblingen, og at det var derfor kartet ikke ble oppdatert, men det virker litt underlig (dette var i området rundt Ullevål sykehus).

 

Ellers virket det som at GPS hardwaren i mobilen er både kjapp og nøyaktig. Stemmen til Google Nav. var dog litt treg til tider, og sa jeg skulle kjøre ut av rundkjøringen ett sekund etter at jeg allerede var ute av den. Det kan dog ha noe å gjøre med at jeg brukte BluTooth handsfree, så det kan være en delay der. Ellers var symbolene ikke så mye å skryte av, ihvertfall ikke rundkjøringssymbolet, som var likt uansett om jeg skulle rett frem i rundkjøringen eller ta av i tredje avkjøring (venstre). Men meningen er vel at stemmen (og tekst) skal fortelle deg - mens du er i rundkjøringen - at NÅ skal du kjøre ut. Det høres jo bra ut i teorien, men som sagt går det litt for tregt i praksis.

 

Et større problem kom da jeg var kommet nesten frem, og bestemte meg for å slå av navigasjonen. Kunne ikke finne noen knapp for å stoppe den, og kunne heller ikke finne noen mulighet for å slå den av; den lå ikke engang under Oppgavebehandling(!). Så jeg fikk fortsatt beskjeder på øret, selv om jeg hadde trykket på tilbake- og Hjemknappen. Ikonet var fortsatt på statuslinjen. Prøvde å slå av GPS, men fikk da bare opp beskjed om å slå den på igjen. Så jeg endte opp med å slå av og på telefonen for å bli kvitt uvesenet.

 

Vet ikke om jeg ble utsatt for en tilfeldig bug eller to i dette forsøket, og man skal heller absolutt ikke se bort fra brukerfeil(!), for jeg var også litt småstressa på slutten der (var jo på jobb). Nå får man jo opp en advarsel første gang man bruker det da, at det ikke er modent for bruk under kjøring. Men greit å ha testet det.

 

Så det blir nok til at jeg kjøper og laster ned en GPS navigasjons-app, med nedlastbare kart. Som sagt har jeg inntrykk av at selve telefonen er kjapp og nøyaktig på GPS-signalet.

Lenke til kommentar

Men hvis noen hadde hatt mulighet til å ta bilde av sim slotten på noten så jeg kan sammenligne med min hadde det vært kjekt.

 

Hos meg ser jeg 3 stk pins, mnen ser ikke noe som stikker opp, de ligger ganske jevnt med den sorte plasten, jeg kan ikke se noe tegn på noe som er defekt.

 

Fikk ikke tatt bilde, men åpnet opp og så etter; tre stykker hos meg også. De ligger helt nedpå ytterst, men alle tre stikker opp helt innerst på pinnene. Vanskelig å se; jeg måtte frem med lommelykt.

 

Dumt spørsmål, men bare for å være sikker; du er sikker på at du har satt det inn riktig vei (altså med det avkutta hjørnet på riktig sted mener jeg - regner ikke med at du har lagt det inn opp-ned, he he)? Vet ikke om det engang er fysisk mulig å putte det inn feil vei jeg, men verdt å spørre tenkte jeg. Det er et lite symbol i plasten som sier hvilken vei det skal inn.

Lenke til kommentar

Jepp, men så ikke at de stakk ut bak på min :(

Kan ikke skjønne hvis jeg har knekt noe heller, var ikke noe løst på bordet eller i telefonen etter jeg prøvde sim kortene.

Håper det ikke ender opp med at de krever meg for 2-3000 for å fikse :(

 

Har nå oppretter tråd, se signaturen, så får vi se hvordan netonnet er i denne saken.

Har kjøpt 50-60 mobiler i løpet av årene, aldri hatt er slikt problem før

Lenke til kommentar

Flott om flere også kunne komme med tilbakemeldinger på sine erfaringer på bilnavigasjon på Galaxy Note, evt andre Android enheter. Selv bruker jeg Navigon og NDrive, og jeg kan jo gi mine tilbakemeldinger.

 

Navigon har helt klart best grafikk av disse to, men jeg klarer ikke få fotoboksvarslingen til å fungere annet enn visuelt på skjermen. Noen lydvarsling får jeg ikke. Noe annet jeg ikke finner ut av, er hvordan man kan justere volumet på GPS'n uten å måtte sette ned medievolumet på hele telefonen. Ganske irriterende når man spiller musikk, så kommer navigasjonstemmen og overdøver alt. Bortsett fra dette er Navigon enkelt og greit å bruke, og gir gode og stort sett riktige veivalg.

 

NDrive er et billigere alternativ, men fungerer stort sett fint. Grafikken er ikke like bra, men helt OK. Her fungerer fotoboksvarslingen fint. Finner stort sett alltid fram, men noen ganger gir den litt rare veivalg. Her kan man justure volumet på navigasjonen uten å sette ned f.eks. musikkvolumet.

 

Jeg har ellers en TomTom GPS jeg benytter ellers, og skulle gjerne hatt dette til Android også - men det finnes vel ikke? Eller er det det du har Theo343?

Lenke til kommentar

Tok en kjapp test av CoPilot idag, bare for å sjekke - må jo kjøre en del for å få et ordentlig inntrykk, men dette var bare en kjapp test. Kjørte samme ruta som jeg gjorde med Google Navigation.

Og det må jeg si; dette var noe helt annet. Jeg er forresten også vant med TomTom - jeg har en Go 630 som jeg har pleid å bruke.

 

I forhold til Google Navigation da, så ser CoPilot mer ut som en 'proff' navigasjons GPS. Ganske sprøtt å se telefonen "forvandle seg" til noe som konkurrerer direkte med TomTomen min.

 

CoPilot, i motsetning til Google Navigation, valgte umiddelbart samme rute som jeg pleier å kjøre, så den slapp å omkalkulere. Jeg mener selv at den veien jeg kjører er raskest, så dette var bra. Grafikken var bra, tydelig og ren og pen. Men det viktigste for meg er hastighet og nøyaktighet, og her slår denne kombinasjonen faktisk min TomTom Go 630 med ganske klar margin.

 

Det er noe som har irritert meg med TomTomen hele tiden, nmemlig at den er for treg til å panorere kartet og følge bilen, spesielt når man er f.eks. midt i byen, med mye trafikk rundt seg, på trange plasser, og man må ta kjappe avgjørelser. Der har TomTomen vært til tider frustrerende treg.

 

Med Samsung/CoPilot komboen var det millimeter-nøyaktighet hele tiden, og pil-ikonet på skjermen fulgte bilen hele veien nøyaktig gjennom rundkjøringer og kryss. Så jeg slapp altså å se at jeg er midt i rundkjøringen på skjermen, mens jeg i virkeligheten allerede har kjørt ut av den, som jeg opplever med TomTom. Nå er jo TomTomen et par år gammel, så det blir faktisk rått parti teknisk sett. Den har vel en 400MHz prosessor, mens Samsungen jo har en tokjerne 1,4GHz.

 

Så dersom dette holder seg, ser det jammen ut til at jeg har en fullgod erstatning for TomTomen innebygget i telefonen, og det er ganske rått. :)

 

Et par 'kinks' var det her også, men jevnt over er jeg veldig fornøyd (på denne korte turen iallefall). Faktisk var det dog sånn også her at jeg ikke kunne finne noen knapp å trykke på for å si 'stopp, jeg er fremme der jeg skulle, glem destinasjonen jeg plotta inn'. Og heller ikke for å slå av CoPilot (akkurat dette skal jeg sjekke nærmere ut da - kan være at jeg gikk glipp av noe). Men i motsetning til Google Navigation, så var det i det minste mulig å slå av CoPilot via Oppgavebehandling [endret: dette er tull, det er en egen av-knapp der som jeg bare ikke så.]

 

Så det umiddelbare førsteinntrykket er ihvertfall meget positivt! :)

 

Kommer tilbake med mer når jeg har fått brukt den litt.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd at TomTom kan lagge etter når den kjøres på telefoner med en treg/svak/dårlig satelitt mottaker eller forholdene er vanskelige. Da hendte det ofte at "sving til høyre, nå" kom når man nesten hadde passert krysset. Ved gode forhold og en god GPS mottaker har jeg ikke opplevd dette.

 

Veldig interesant tilbakemelding og fikk selv anbefalt CoPilot som et alternativ når jeg kjøpte smarttelefon. Skal vurdere å teste den ut på SGSIIen jeg har i huset. Hvordan varsler den fotobokser og fartsgrenseovertredelser? Hvordan er oppdatering av kart etter endring av veinett, der opplever jeg Navigon som bedre enn TomTom. Jeg liker også funksjonen at man automatisk oppdaterer seg ned brukerspesifiserte korreksjoner som gjør løsningen veldig dynamisk (husker ikke i farten hvem av disse som hadde det). Ellers veldig behagelig å bare kunne trykke "naviger hit" fra kontaktlista i telefonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd at TomTom kan lagge etter når den kjøres på telefoner

 

På iPhone eller? De har vel ikke kommet med noe til Android ennå?

 

Spørsmålene må jeg komme tilbake til etter at jeg har fått testet mer, og det kan nok gå litt tid.

 

Fikk pakke fra DealExtreme med diverse cases for Note i går

Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk dem? Ser det er mange sinte/sure folk på forumet der nå.

Lenke til kommentar

Veldig spent på om ICS faktisk kommer til Note i Mars. Har INGEN intensjon om å legge inn noe ustabile greier som fungerer bare sånn passe eller noe.

Så ikke vits å kommentere det engang ;)

Jeg skal ha telefonen STOCK og den har fungert perfekt slik fram til idag. Bare utålmodig og vil ha ICS snarest da jeg prøvde en Nexus og likte svært godt ICS :)

 

Meeeeeeeeen, over til root. Hvilke rettigheter beholder man? Hvilke rettigheter mister man?

Har Note med telenor komplett XL. Har elkjøps idiotforsikring som de selv sier dekker ALT. Inlk at man praktisk talt kan knuse mobilen dagen før forsikringen går ut og man får ny eller penga tilbake på stedet :) Tvile litt på det da men men..

 

Nok om det.. Noten er jo smekkfull med alskens skit man aldri bruker eller har bruk for som tar opp endeløst med plass og suger batteri. Ting man ikke får slettet uten å roote mobilen.

Så ideer folks? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor får andre land flere oppdateringer i 2012 mens vi får ingen?

Er lenge siden det ble vist en link til en oppdatering som blandt annet sku endre telefonen ganske mye o forhold til å bruke den med en hånd.

Som at du kunne velge innstillinger som justerer skjerbilde, tastatur osv mot høyre eller venstre, alt etter hvilken dominant hånd du har.

 

Ikke sett noe til den oppdateringen.

Heller ikke sett noen andre oppdateringer for den del.. Hvorfor får andre land oppdateringer mens vi i Norge må vente helt til ICS kommer for å utbedre software feil som kan rettes med en oppdatering.

Og de lover ICS i første kvartal, men hvor mye kan vi stole på det?

En av grunnene til at jeg valgte Samsung var fordi jeg hørte og leste meg fram til at de er flinke på å gi ut oppdateringer. Var derfor jeg gikk fra katastrofe merket LG. Fordi de ga ut 1 oppdatering i året om du var heldig.

 

Skandinavia får oppdateringene samtidig mens andre (større) land får dem først. Til nå så har Tyskland, Canada, India og Russland fått oppdateringer (som jeg har fått med meg). Som nevnt så trenger du ikke å vente på at oppdateringene skal komme offisielt her da vi ikke bryter garantien ved å flashe/oppdatere gjennom Odin (noe Samsung selv har sagt). Så å klage når du selv kan løse det selv på 5 minutter blir litt feil.

 

Oppdateringen med nytt tastatur, lagfix, noen endringer i UIet og noe forbedret batteri ble lansert i januar om jeg ikke husker feil. Det var LA4-oppdateringen. Etter denne så har LA6 (Russland) dukket opp. Er usikker på hvilke forbedringer som ble gjort i denne, men det ser ikke ut til at det er noe spesielt. Den nyeste som dukket opp er LB1 som kom ut forrige uke. Har ikke lagt merke til noen synlige forandringer, så jeg tenker at det er gjort noe "under panseret".

 

Du kan selv oppdatere ved å installere Kies på PCen slik at enhetsdriverne blir installert. Etter det så laster du ned Odin på PCen, starter den opp, venter til det viser gult med "com", velger oppdateringen (en Tar-fil som du har lastet ned fra XDA), velger "PDA" og trykk "Start".

 

Etter 3 minutter så er du ferdig. Verre er det altså ikke.

 

Finner de nyeste Firmware på sammobile, men hva er forskjellen på Firmware for de forskjellige landene/områdene? Kan jeg f.eks installere LB1 versjonen som det står Open Germany på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...