Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har Samsung offisielt sluttet å støtte denne telefonen, eller? Virker jo rimelig dødt. Også her inne; nå måtte jeg til side 4 av forumet for å hente opp tråden.

 

Februar skulle det kommet en oppdatering som aldri kom, men er det sånn at de har hoppet over den og at vi derfor ikke får noen offisiell versjon før de har testet den versjonen som har kommet etter den igjen?

 

Kanskje dumt å spørre om noe bare Samsung selv vet, men... bare litt mild frustrasjon som må ut. Ikke for det, telefonen funker jo som den er, den. Også dumt av meg å være pingle som vil vente på offisiell versjon sikkert. Men men.

Lenke til kommentar

Samme her.... Jeg også venter på ny versjon.

De skulle jo slippe den i Q4 (2012). Så ble den utsatt til Q1 (2013). Og går man inn på sidene til Samsung nå, så står det ikke tidsperspektiv i det hele tatt.

Jeg ANTAR at de kanskje går på den siste versjonen (hopper over 4.1?).

Jeg har også hørt at de venter på at Google skal "godkjenne" denne versjonen...., men det skjønner jeg ikke. Mange andre enheter har jo fått den? Kanskje vi skal gjøre et felles "stønt" mot de på FB? Legge inn spm på "Samsung Norge"... og kreve at de gir et fornuftig svar. Bare ikke...: "Har ingen dato".

 

Frustrert ja!

 

stimas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Skal selge noten grunnet overgang til note II. Noen som vet om en grei guide for å få til dette? Kjører pr idag cm 10.1 nightlys.

 

Går utifra at du er interessert i å gå tilbake igjen til orginal ROM osv? Det er ikke verre enn å laste ned 4.0.4 eller 4.1.2 og flashe ROMen ved å bruke Odin på PCen. Dette vil også fjerne root.

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg legger inn SISTE versjon av Android? Jeg tenker da på JB som enda ikke er lansert i Norge. Jeg har spurt om dette før, men ble henvist til ei side som jeg synes var veldig uoversiktlig.

Ting jeg lurer på:

  1. Må jeg ha et eget program på PC for å få til dette eller en egen APP på mobilen?
  2. Hva heter den filen jeg må laste ned (JB)?
  3. Noen stikkord om hvordan dette gjøres.

Er SÅ lei av å vente på Samsung på at de skal slippe denne. De skulle slippe denne i Q4 2012.

1000 TAKK!

 

stimas

Lenke til kommentar

1. Ja

2. Avhenger av hvilken versjon du velger. Her er link til stort sett de fleste stock ROMs: http://forum.xda-dev...d.php?t=1424997

3. Følg guiden i tråden det linkes til.

 

Men jeg kan ikke anbefale å gå for stock JB. Den er grisetreg i forhold til GB og ICS. Tar flere sekunder bare å åpne telefondelen eller å gå tilbake til hovedskjermen for min del. Fungerte bra rett etter at jeg la den inn, men ble fort dårligere. På det verste kunne det ta fire til fem sekunder fra man hadde brukt en app til hjemmeskjermen var responsiv når man trykket på hjem-knappen. I tillegg er det lite funksjonalitet man får fra ICS til JB v. 4.1, så ser ikke helt poenget.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Takk for svar!

1. Laste ned et program som heter Odin. Må man også laste ned eget "Unzip"-program? Og så egne drivere i Win7 64?

 

2. Så du anbefaler "Stock ICS ROM"? Fra hvilket land? Det er flere filer der (nov. 2012).

 

3. Synes den var litt uoversiktlig. Blir telefonen kun oppdatert? Må jeg resette noe før eller etter?

 

Mange spm fra en 1.-gangs-manuell-oppdaterings-amatør.

 

 

stimas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et 'noob' spørsmål som jeg vel burde vite svaret på, og som ikke er spesifikt om denne telefonen, men jeg spør allikevel...:

 

-Dersom telefonen skulle bli stjålet eller helt ødelagt, er det da sånn at når jeg kjøper en ny Android telefon, så vil alle appene mine stå klare for nedlasting igjen under 'Mine apper' på Google Play? Slik at det eneste jeg taper hvis jeg ikke har sikkerhetskopiert dem, er det det koster i datatrafikk å laste dem ned igjen (som jo ikke blir stort om jeg bruker WiFi)?

 

Hva med kjøpte apps? Gjelder i så fall det samme der?

Lenke til kommentar

Jeg har et 'noob' spørsmål som jeg vel burde vite svaret på, og som ikke er spesifikt om denne telefonen, men jeg spør allikevel...:

 

-Dersom telefonen skulle bli stjålet eller helt ødelagt, er det da sånn at når jeg kjøper en ny Android telefon, så vil alle appene mine stå klare for nedlasting igjen under 'Mine apper' på Google Play? Slik at det eneste jeg taper hvis jeg ikke har sikkerhetskopiert dem, er det det koster i datatrafikk å laste dem ned igjen (som jo ikke blir stort om jeg bruker WiFi)?

 

Hva med kjøpte apps? Gjelder i så fall det samme der?

 

Ja, så lenge du har aktivert Sikkerhetskopiering i innstillingene, så vil appene dine, trådløse nettverk osv bli lastet ned på den nye telefonen. Kjøpte apps er koblet til Gmail-kontoen din, så de kan du laste ned igjen uten å betale :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...