Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Z Ultra er ikke akkurat en fabelaktiv telefon. Har kommet en litt større HTC nå med 6" som virker interessant.

 

Hva mener du med at den ikke er fabelaktig? Ligner den ikke nok på et romskip (som flere andre telefoner), eller er ikke spesifikasjonene fabelaktige nok? Som f.eks skjermen, så flere anmeldere sier er den beste skjermen som noensinne har vært på en mobil, eller prosessoren som er det raskeste på markedet? Eller at den er vanntett? :p Jeg bare spør altså. Hva er fabelaktig i dine øyne? I mine øyne så er Z Ultra ekstremt stilfull, minimalistisk og distré (ikke størrelsen altså, men designmessig).

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Hva mener du med at den ikke er fabelaktig? Ligner den ikke nok på et romskip (som flere andre telefoner), eller er ikke spesifikasjonene fabelaktige nok? Som f.eks skjermen, så flere anmeldere sier er den beste skjermen som noensinne har vært på en mobil, eller prosessoren som er det raskeste på markedet? Eller at den er vanntett? :p Jeg bare spør altså. Hva er fabelaktig i dine øyne? I mine øyne så er Z Ultra ekstremt stilfull, minimalistisk og distré (ikke størrelsen altså, men designmessig).

 

Den har ikke akkurat fått ekstremt begeistrende omtale. For meg er Z en smud telefon, men er bare veldig ubrukelig før programvaren har blitt endra. Ergo ikke fabelaktiv.

Lenke til kommentar

Den har ikke akkurat fått ekstremt begeistrende omtale. For meg er Z en smud telefon, men er bare veldig ubrukelig før programvaren har blitt endra. Ergo ikke fabelaktiv.

 

Nå er jeg usikker på om du blander Xperia Z og Xperia Z ULTRA :p To helt forskjellige telefoner, hehe.

Lenke til kommentar

Snakker om Ultra lol.

 

Jeg har lest alt og sett alt av Ultra videoer på Youtube, og det eneste negative som går igjen er størrelsen, som er forståelig da 6,4" ikke er for alle. Skjermen får skryt, prosessoren får skryt, kameraet er ikke det beste, men heller ikke direkte dårlig. Batteriet varierer logisk nok også, og de Ultra-modellene som er i bruk nå har heller ikke den nyeste oppdateringen som ble vist på release partyet til Sony som har X-Reality osv osv. Denne oppdateringen kommer dog ut når Ultra lanseres her i vesten i begynnelsen av september.

 

Men men! Jeg skal i allefall ha den :p Hva du velger er jo helt opp til deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Fått updaten og hatt den i dag. Telefonen er som ny. Den er kjapp og stabil. Tastaturet er en drøm. Helt fantastisk.

 

sikker på at det ikke bare er "ønske" tenkning. syns ikke min note har blitt noe raskere av alle oppdateringene. syns den henger etter stort sett hele tiden

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som har opplevd problemer med batteriet på sin Note? På min lades batteriet ut veldig raskt (gjerne etter en eller to timer) før dekningen forsvinner og skjermen begynner å flimre. Har prøvd med to andre batterier, et originalt fra Samsung og et "kina"batteri, men den oppfører seg likt med begge disse. Har også forsøkt å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men til ingen nytte.

Har sendt inn telefonen til service, men Moobi skriver følgende i sitt prisoverslag:

 

"Det er ikke garanti på apparatet fordi batteri er defekt. Garanti på batteri er 6 mnd fra kjøpsdato. Vi kan tilby reparasjon ved bytte av batteri."


Moobi vil ha kroner 709,50,- for nytt batteri inkl. frakt, men basert på mine egne erfaringer er jeg i tvil om at dette vil utgjøre noen forskjell. Alternativt kan jeg få telefonen sendt tilbake uten at de gjør noe med den til den nette sum av 320 kroner. Eller de kan kassere den for kroner 0.

Har noen vært borti lignende? Har en Note 2 nå, så selve telefonen er ikke livsviktig for meg, men syns det er irriterende å betale 320 kroner for å få en litt fancy fasttelefon. Å "gi" den bort gratis ønsker jeg av prinsipp ikke å gjøre, da jeg mener det er en feil på selve telefonen og ikke batteriet. Vurderer å betale for "reparasjonen", slik at jeg i ettertid kan reklamere på mangelfullt utført arbeid.

Hva ville dere gjort?
Lenke til kommentar

 

Er det noen som har opplevd problemer med batteriet på sin Note? På min lades batteriet ut veldig raskt (gjerne etter en eller to timer) før dekningen forsvinner og skjermen begynner å flimre. Har prøvd med to andre batterier, et originalt fra Samsung og et "kina"batteri, men den oppfører seg likt med begge disse. Har også forsøkt å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men til ingen nytte.

 

Har sendt inn telefonen til service, men Moobi skriver følgende i sitt prisoverslag:

 

 

 

Moobi vil ha kroner 709,50,- for nytt batteri inkl. frakt, men basert på mine egne erfaringer er jeg i tvil om at dette vil utgjøre noen forskjell. Alternativt kan jeg få telefonen sendt tilbake uten at de gjør noe med den til den nette sum av 320 kroner. Eller de kan kassere den for kroner 0.

 

Har noen vært borti lignende? Har en Note 2 nå, så selve telefonen er ikke livsviktig for meg, men syns det er irriterende å betale 320 kroner for å få en litt fancy fasttelefon. Å "gi" den bort gratis ønsker jeg av prinsipp ikke å gjøre, da jeg mener det er en feil på selve telefonen og ikke batteriet. Vurderer å betale for "reparasjonen", slik at jeg i ettertid kan reklamere på mangelfullt utført arbeid.

 

Hva ville dere gjort?

 

 

 

 

 

Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg. Skjermen flimret i utide. Men fikset dette ved bytte til et nytt batteri

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har opplevd problemer med batteriet på sin Note? På min lades batteriet ut veldig raskt (gjerne etter en eller to timer) før dekningen forsvinner og skjermen begynner å flimre. Har prøvd med to andre batterier, et originalt fra Samsung og et "kina"batteri, men den oppfører seg likt med begge disse. Har også forsøkt å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men til ingen nytte.

 

Har sendt inn telefonen til service, men Moobi skriver følgende i sitt prisoverslag:

 

 

 

Moobi vil ha kroner 709,50,- for nytt batteri inkl. frakt, men basert på mine egne erfaringer er jeg i tvil om at dette vil utgjøre noen forskjell. Alternativt kan jeg få telefonen sendt tilbake uten at de gjør noe med den til den nette sum av 320 kroner. Eller de kan kassere den for kroner 0.

 

Har noen vært borti lignende? Har en Note 2 nå, så selve telefonen er ikke livsviktig for meg, men syns det er irriterende å betale 320 kroner for å få en litt fancy fasttelefon. Å "gi" den bort gratis ønsker jeg av prinsipp ikke å gjøre, da jeg mener det er en feil på selve telefonen og ikke batteriet. Vurderer å betale for "reparasjonen", slik at jeg i ettertid kan reklamere på mangelfullt utført arbeid.

 

Hva ville dere gjort?

 

 

,Kan også si at min note også hadde akuratt samme problemene skjermen flimret. Garantert batteriet som er begynnt å bli for dårlig å sliter med å levere nokk strøm. Kostet 21kr å fikse: http://www.ebay.com/itm/New-2600mAh-Li-ion-Battery-Replacement-For-Samsung-Galaxy-Note-i9220-GT-N7000-/390527739362?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item5aed4465e2

Lenke til kommentar

 

,Kan også si at min note også hadde akuratt samme problemene skjermen flimret. Garantert batteriet som er begynnt å bli for dårlig å sliter med å levere nokk strøm. Kostet 21kr å fikse: http://www.ebay.com/itm/New-2600mAh-Li-ion-Battery-Replacement-For-Samsung-Galaxy-Note-i9220-GT-N7000-/390527739362?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item5aed4465e2

 

 

Ja, jeg har også et kinabatteri fra Ebay, i tillegg til et ekstra originalt Samsung-batteri, men den oppfører seg helt likt med disse.. Har mailet litt frem og tilbake med Moobi, og de hevder hardnakket at det bare er batteriet som må byttes. Siden jeg er litt bondefanget av de nå tar jeg heller kostnaden på 720 kroner for å få den tilbake i "reparert" tilstand. Er det noe annet galt kan jeg heller bare reklamere på jobben deres.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg begynte å oppleve akkurat samme problem som Magnum for litt over en uke siden. Batteriet er gjerne 70-80% når telefonen kan finne på å begynne flimre, og om jeg ikke straks går utav programmet jeg er i og slår av skjermen vil mobilen slå seg av (hard off). Da får jeg ikke startet uten å lade igjen, og ladingen tar veldig kort tid til 100%. Etter en slik hard off nylig var også alle instillinger på telefonen ødelagt, måtte legge inne gmail konto på ny osv... Har etter det prøvd å kjøre factory reset og ny ROM, men samme problem fremdeles.

Leste i annen tråd på nett om lignende problem (

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note/252660-galaxy-note-gt-n7000-battry-drain-screen-flickering-issues.html). Batteriet mitt kan føles som det bølger litt ut mot midten. Vet også mobilen har gått seg veldig varm de siste månedene, spesielt når jeg kjørte litt "tyngre" spill.

Lurer på å først prøve med ebay-batteri, for å se om det løser det, siden det tydeligvis har gjort det for noen. Og siden et batteri koster mindre enn å sende mobilen til reparasjon, og samtidig risikere at selger påstår det ikke er reklamasjon og holder gissel for testgebyr.
Vet dere om batteriet i i9220 passer til n7000 uten å endre bakdeksel?

http://www.ebay.com/itm/New-EB615268VU-battery-for-Samsung-star-I9220-I9228-I889-N7000-Galaxy-Note-i717R-/290984549203?pt=US_Cell_Phone_PDA_Batteries&hash=item43c007db53

 

Angående reklamasjon på batteri fant jeg denne artikkelen: http://www.dinside.no/898478/reklamasjon-paa-fall-klem-og-fuktskadet-mobil-er-mulig
Og selv om garantien er 6 mnd skal vel batteriet vare minst 2 år ift reklamasjon, som for bærbare pc-er.

luvotomy: Hvilket batteri byttet du til?


Edit: Ser nå side 160 er full av batteridiskusjon også. Lurte på å kjøre 2800 eller 3000+ mAh, men gikk for et originalt Samsung 2500mAh i første omgang, så det i det minste ikke skal være det det står på for å se om det bare er et batteriproblem (http://www.ebay.com/itm/141081790401). Kr 60, leveres mellom 28. oktober og 19. november.. Bruker mobilen lite for tiden, ellers koster det $25 ekstra for expedited shipping..

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

-Jeg har begynt å få "Feil: mangler tilstrekkelig lagringsplass" når jeg oppdaterer appene mine i Play Store. Det vil si, det ser ut til at det er Google apper det gjelder, men det kan være tilfeldig.

 

Men på internminnet har jeg 207MB tilgjengelig, og på minnekortet har jeg ca. 10GB ledig.

 

Når da Google Maps oppdateringen (i dette tilfellet) er på ca. 7,5MB skjønner jeg ikke at jeg skal få feilmelding?

 

Forrige gang det skjedde tok jeg en omstart og deretter fikk jeg innstallert. Denne gangen hjalp ikke omstart.

 

Begynner internminnet å ta kvelden, tro?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg fikk forsåvidt løst problemet med minnet, ihvertfall på kort sikt. Det fungerte å avinnstallere et par apper; da fikk jeg innstallert oppdateringen fra Play.

 

Det jeg avinnstallerte frigjorde vel en ca. 50MB, men som sagt hadde jeg jo 207MB ledig fra før, så det skulle ikke ha vært nødvendig.

 

I tillegg lastet jeg ned en app som heter 'App Cache Cleaner' - jeg vil tro det er som å slette Temp filer på PCen. Så nå har jeg litt over 400MB ledig internminne. Så får vi se om problemet kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Knust skjeremen på min Note, igjen :p

Ser de selger slike glass plater på ebay for en 100 lapp, er det noe å teste ut tro? Så slipper jeg å skifte hele skjermen?

 

Sliter foresten noe ekstremt med batteritiden for tiden, begynner å bli på tide med nytt?

 

Spørs alltids om skjermpanelet under er helt, og hvis det er finner du sikkert flotte guider på http://www.ifixit.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...