Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Har også slitt med at min Note hadde problemer med å lade skikkelig i perioder, selv det ikke har vært så ille som i dine tilfeller Jostein K.. Så jeg tok backup av filer som jeg ville beholde fra internminnet, fjernet sim- og minnekort og nullstilte mobilen til fabrikkstandard. Og nå går ladingen perfekt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte et nytt batteri for to uker siden. Jeg betalte 8 pund inkludert frakt. Det ser helt likt ut som det orginale batteriet, men det er ikke et ekte Samsung-batteri så jeg var skeptisk, men jeg var faktisk ikke klar over hvor elendig batteriet mitt var så det nye batteriet har rett og slett pustet nytt liv i Noten, og den klarer helt fint å overleve 24 timer uten å lades. Worth it :wee:

 

Skal også nevnes at siden jeg var skeptisk til å bruke et uekte batteri, så var jeg veldig forsiktig når jeg ladet den første gang. Jeg unngikk å ta på bakdekselet på igjen den første dagen (det var en innedag) slik at jeg raskt kunne dra den ut i tilfelle noe skjedde. Jeg kjente etter uvanlig varmeutvikling, lekkasje eller noe slikt, men ingenting uvanlig skjedde. Battery accepted. Har nå brukt batteriet i rundt én uke, og jeg er svært fornøyd.

 

Her er batteriet jeg kjøpte btw: http://www.ebay.co.uk/itm/200888398525?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

Lenke til kommentar

Jeg bestilte et nytt batteri for to uker siden. Jeg betalte 8 pund inkludert frakt. Det ser helt likt ut som det orginale batteriet, men det er ikke et ekte Samsung-batteri så jeg var skeptisk, men jeg var faktisk ikke klar over hvor elendig batteriet mitt var så det nye batteriet har rett og slett pustet nytt liv i Noten, og den klarer helt fint å overleve 24 timer uten å lades. Worth it :wee:

 

Skal også nevnes at siden jeg var skeptisk til å bruke et uekte batteri, så var jeg veldig forsiktig når jeg ladet den første gang. Jeg unngikk å ta på bakdekselet på igjen den første dagen (det var en innedag) slik at jeg raskt kunne dra den ut i tilfelle noe skjedde. Jeg kjente etter uvanlig varmeutvikling, lekkasje eller noe slikt, men ingenting uvanlig skjedde. Battery accepted. Har nå brukt batteriet i rundt én uke, og jeg er svært fornøyd.

 

Her er batteriet jeg kjøpte btw: http://www.ebay.co.u...984.m1497.l2648

 

er jo samme mAh som på orginale samsung, så hvorfor skal dette batteriet holde lenger ? tror det er kun noe du tror/føler.

Lenke til kommentar

er jo samme mAh som på orginale samsung, så hvorfor skal dette batteriet holde lenger ? tror det er kun noe du tror/føler.

 

Et batteri mister mye av kapasiteten jo mer du bruker det :roll: Etter å ha brukt det orginale batteriet i 15 måneder så har den naturligvis mistet utrolig mye av kapasiteten sin. Det er det samme med elektriske biler som bruker samme batteriteknologi som mobiler og PCer. De må skiftes ut etter en stund siden de mister mye av kapasiteten deres. Et eksempel på dette er Nissan Leaf.

 

"Over time, this process wears out the cathode, which results in reduced capacity. A high-end lithium-polymer battery can lose about 20 percent of its capacity after 1000 charge cycles. Another way to think of this is to imagine that every time you recharge your laptop, you shave a few seconds off its maximum battery life. Erratic charging and heat speed up this degradation.

And batteries degrade even if you don't use them. According to battery-testing firm Cadex Electronics, a fully charged lithium-ion battery will lose about 20 percent of its capacity after a year of typical storage. Increase the temperature to just above 100 degrees Fahrenheit—as in a hot attic, for example—and that number is 35 percent." Kilde: Popular Mechanics"

 

Jeg fikk maks 2 timer "screen time" med det gamle batteriet, og klarer helt fint over 5 timer med det nye.

 

screenshot2013030307162.png

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Dette med uoriginale batterier er litt sånn Bingo har jeg på følelsen.

 

Kjøpte uoriginale tidligere, men sluttet med det da en Blackberry jeg hadde plutselig endret seg fra å være telefon til å bli lommevarmer med stor L.

 

Det morsomme var at det ikke skjedde før etter noen måneder.

 

Kost vs. risk gjør da at jeg heller velger originalt.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Dette med uoriginale batterier er litt sånn Bingo har jeg på følelsen.

 

Kjøpte uoriginale tidligere, men sluttet med det da en Blackberry jeg hadde plutselig endret seg fra å være telefon til å bli lommevarmer med stor L.

 

Det morsomme var at det ikke skjedde før etter noen måneder.

 

Kost vs. risk gjør da at jeg heller velger originalt.

 

-KJ

 

Yes, jeg er/var i samme båt som deg. Jeg er veldig skeptisk til uorginale batterier, men jeg har passet på å følge godt med nå først når jeg har kjøpt meg et. Batteritiden er god og det er ingen unormal varmeutvikling, så jeg er fornøyd.

 

Nå er det vel snakk om tid før telefonen eksploderer rett i trynet skal du se :p

Lenke til kommentar

Er forbanna lei av å vente på siste oppdatering fra Samsung. Vurderer nå å legge inn dette selv.

Noen som har en kortversjon av hva man må gjøre?

Hvilken fil skal lastes ned?

Hvilket program må jeg ha på PC'n?

Evt. andre tips.

 

Takk!

 

stimas

Lenke til kommentar

Yes, jeg er/var i samme båt som deg. Jeg er veldig skeptisk til uorginale batterier, men jeg har passet på å følge godt med nå først når jeg har kjøpt meg et. Batteritiden er god og det er ingen unormal varmeutvikling, så jeg er fornøyd.

 

Nå er det vel snakk om tid før telefonen eksploderer rett i trynet skal du se :p

 

Hehe. Jeg gleder meg til å se bilder.

 

Hørt rykter om at man kan være heldig også, så du får satse på at du har fått noe som virker.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Er forbanna lei av å vente på siste oppdatering fra Samsung. Vurderer nå å legge inn dette selv.

Noen som har en kortversjon av hva man må gjøre?

Hvilken fil skal lastes ned?

Hvilket program må jeg ha på PC'n?

Evt. andre tips.

 

Takk!

 

stimas

 

Ingen som kan hjelpe? Jeg synes de sidene det linkes til er uoversiktlig. Trenger bare å vite hvilken fil jeg skal laste ned og om jeg trenger et eget program på PC'n til dette formålet. Eller er det mulig å gjøre det via et minnekort (med innkopiert oppdateringsfil på)?

På forhånd TAKK!

 

stimas

Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe? Jeg synes de sidene det linkes til er uoversiktlig. Trenger bare å vite hvilken fil jeg skal laste ned og om jeg trenger et eget program på PC'n til dette formålet. Eller er det mulig å gjøre det via et minnekort (med innkopiert oppdateringsfil på)?

På forhånd TAKK!

 

stimas

 

Har brukt denne tråden selv. Fikk til det på første forsøk. Oppskriften på fremgangsmåte står i førsteposten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

Lenke til kommentar

Kjøpte en brukt Note i dag.

 

Har hatt Nexus, iPhone 4 & nå Note.

 

Hva er den nyeste Android uten noen custom shit?

 

Hvordan er den, lagger det liksom?

 

4.1.2. Den kan lastes ned her, eller du kan vente til 2024 når Samsung lanserer den for skandinavia. Den tyske versjonen er mest brukt.

 

Hei!

Hvilken versjon har du brukt, og får man norsk eller evt engelsk språk på den?

 

Bruk den tyske versjonen. Ja, den inneholder både norsk, engelsk blah blah

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Støtter note 5.3", SDXC minnekort på 64GB?

Vurderer å kjøpe til både Note 10.1 og 5.3. Kanskje jeg skal kjøpe et først for å teste i de aktuelle enhetene.

 

Jepp, det gjør den. Bare husk å formater den i telefonen når du tar den i bruk for første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...