Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Da har jeg klart å skli på isen, og min Note tok støyten. Skjerm opp i 1000 knas.

Noen som vet om gode, men rimelige skjermer? Er litt kjent med små reparasjoner på telefoner fra før, så dersom det er mulig skifter jeg den selv.

 

Eller er det nå jeg skal smiske med kona om å heller får kjøpt en Note II? Hmm....

 

Prisen vil virkelig gå opp hvis Sub-Boardet under glasset er skadet. Fikk fikset denne skaden hos mcare.no utenfor garantien, og det kostet meg 1800,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om gode, men rimelige skjermer?

 

Du må vel uansett ha en originalskjerm. Jeg fant noe på ebay, men de kostet ca. 1250,- fra enten USA eller UK, og da kommer frakt og sikkert norsk moms i tillegg, pluss at du må fikle med det selv.

Hvis man som secondarykid sier kan få byttet skjerm for seg her i Norge for 1800,- ferdig levert, høres det mer fornuftig ut. På den annen side er vel det såpass mye penger at du like gjerne kan kjøpe en pent brukt Note på finn.

Lenke til kommentar

Du må vel uansett ha en originalskjerm. Jeg fant noe på ebay, men de kostet ca. 1250,- fra enten USA eller UK, og da kommer frakt og sikkert norsk moms i tillegg, pluss at du må fikle med det selv.

Hvis man som secondarykid sier kan få byttet skjerm for seg her i Norge for 1800,- ferdig levert, høres det mer fornuftig ut. På den annen side er vel det såpass mye penger at du like gjerne kan kjøpe en pent brukt Note på finn.

 

Da jeg fikset skjermen i vår betalte jeg fordi mobilen var såpass ny og reperasjonen var billigere enn en brukt en på finn.no, men som prisene ligger ann nå så er det billigere som John P. sier å kjøpe en brukt en, eventuelt å kjøpe Note 2. Note 3 kommer på markedet rundt oktober hvis den blir lansert på IFA 2013.

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å skli på isen, og min Note tok støyten. Skjerm opp i 1000 knas.

Noen som vet om gode, men rimelige skjermer? Er litt kjent med små reparasjoner på telefoner fra før, så dersom det er mulig skifter jeg den selv.

 

Eller er det nå jeg skal smiske med kona om å heller får kjøpt en Note II? Hmm....

 

For ikke lenge siden åpnet Samsung et par "Quick Support Centers" her i Norge. Om telefonen din er under et år gammel koster bytte av skjerm der bare 700 spenn ;)

Her i Norge er det Camera & Videoteknikk som tilbyr tjenesten. http://www.camera.no/no/artikler/samsung-quick-support-center/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen vet, men den dukker vel opp ganske snart (slutten av februar/mars). Men du er klar over at du selv kan oppdatere til 4.1.2/4.2.1 sant? Greit, det er en lekket betaversjon fra Samsung, men det er ingenting gale med den. Det tar deg 5 minutter å oppgradere.

 

ja jeg vet at jeg kan roote tlf og alt det der..men har egentlig ikke tid eller ork å lese gudier og ting osv, og hvis ting ikke funger, så har jeg brått ikke tlf...men jeg skjønner ikke hvorfor samsung med vilje holder sånt tilbake hvis det faktisk finnes en "lekket" versjon som fungerer...

Lenke til kommentar

Forskjellen er at du snakker om en fremtidig slipp av firmware for Galasy S2 basert på en uttalelse av Samsung, mens jeg snakker om en release som nå er lagt ut :)Link

 

Og det gjør jeg og! Den infoen du hinter til ble nevnt i forrige uke av bla. gsmarena.com og phonearena.com. Mens bekreftelsen fra Samsung Norge ble nevnt denne uken!

 

PS! JB for Galaxy S II er allerede ute nå.

Lenke til kommentar

ja jeg vet at jeg kan roote tlf og alt det der..men har egentlig ikke tid eller ork å lese gudier og ting osv, og hvis ting ikke funger, så har jeg brått ikke tlf...men jeg skjønner ikke hvorfor samsung med vilje holder sånt tilbake hvis det faktisk finnes en "lekket" versjon som fungerer...

 

Du trenger ikke å roote. Last ned 4.1.2, last ned Odin, åpne Odin, velg 4.1.2 tar/md5 filen, trykk på en knapp, 3 minutter senere så har du 4.1.2. Vil du tilbake igjen til den versjonen du har nå så gjør du det om igjen men med den versjonen du bruker. Easy peasy. Men det er selvfølgelig opp til deg selv, og orker du ikke, så orker du ikke :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å roote. Last ned 4.1.2, last ned Odin, åpne Odin, velg 4.1.2 tar/md5 filen, trykk på en knapp, 3 minutter senere så har du 4.1.2. Vil du tilbake igjen til den versjonen du har nå så gjør du det om igjen men med den versjonen du bruker. Easy peasy. Men det er selvfølgelig opp til deg selv, og orker du ikke, så orker du ikke :)

 

jaha, men hvor finner man odin, og 4.1.2 da ? eller er det ikke 4.2 som gjelder nå da ?

Lenke til kommentar

Henholdvis http://forum.xda-dev...d.php?t=1424997 og http://forum.xda-dev...play.php?f=1700. Håper dette hjelper. Offisiell 4.1.2 kommer vel uansett i løpet av de neste ukene, hvis du makter å vente litt lengre.

 

innstallerte 4.1.2 nå. overaskende enkelt :) bra å slippe rooting :) men finnes det en 4.2.x versjone som er like enkel ? eller er 4.1.2 den siste som evt blir offisiell for note

Lenke til kommentar

innstallerte 4.1.2 nå. overaskende enkelt :) bra å slippe rooting :) men finnes det en 4.2.x versjone som er like enkel ? eller er 4.1.2 den siste som evt blir offisiell for note

 

4.1.2 er den siste "offisielle" fra Samsung. 4.2.1 er fra Cyanogenmod som de har kompilert selv fra source, men du "må" roote for å flashe 4.2.1 med mindre du vil at flash counteren går opp og varseltrekanten dukker opp på telefonen. Dette er lagt inn av Samsung slik at de kan se om du har flashet et uoffisielt ROM (i tilfelle telefonen må inn på reperasjon). Det går dog an å fjerne denne, men det er enklere å unngå dette og heller ha et par ting i bakhodet når man flasher:

 

- PC Odin: Flash KUN ROMs som kommer fra Samsung og kjører en Samsung-kernel. Krever ikke root.

- CWR (Clockwork Recovery): Kan flashe alt annet av ROMs inkludert uoffisielle ROMs som Cyanogenmod (CM9/10/10.1) og mange andre. Krever root.

 

Ingen av disse prosedyrene trigger flash counteren.

 

Men nå er du på 4.1.2, så jeg ser ingen grunn til at du trenger å begynne å roote og flashe i hytt og pine så lenge du er fornøyd med 4.1.2.

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

4.1.2 versjonene som er ute nå er selvsagt basert på de lekkede versjonene (siden det ikke finnes noe annet enda). Dette vil selvfølgelig endres når vi får den offisielle oppdateringen. 4.2 kan vi i grunnen bare glemme å få fra Samsung, så har du lyst på 4.2 så må du flashe CM10.1 eller andre custom 4.2 ROMs som er laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...