Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det før det er tilgjengelig på Kies? Kommer den samtidig på Kies for alle?

 

Den blir rullet ut fra land til land. Den begynte i Tyskland og går fra der. Orker du ikke å vente, så kan du jo oppdatere selv ved å trykke på linken til Crimar (rett over posten din).

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd og som har lyst å fortelle om opplevelsen? Leser mye forskjellig hos xda. Lange tråder med bugs og misfornøydhet. En god del folk opplever økning i lag. Det er jo ikke akkurat positivt.

 

Oppdatering

 

Jeg gadd ikke å vente lenger, så jeg oppdaterte til den tyske jelly bean rommen (LSZ) via odin. Syns det funker greit så langt. Ikke opplevd noe spesielt å sette fingeren på. Rootet med supersu og bruker nova launcher.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Da skal min Note inn for skjermskifte, da jeg klarte å skli på isen. Men har så mye rart på den som jeg ikke vil miste (det er vist en risiko for slikt), er det noen måte å få back up av ALT? Har en del save filer i spill (GTA 3, Vice City, NFS osv....) som jeg ikke vil miste, er det noen måte å få ut disse?

 

Har forøvrig flashet telefonen min via Odin, husker ikke helt hvilken rom det var, men mener det var 4.1.2 med Samsung kernel eller noe slikt. Vil dette påvirke reparasjonen? Er jo ikke en garanti sak dette.

Eller er det det? Skal sendes inn til et firma som har den samarbeids greia med Samsung om at hvis telefonen er under ett år gammel, koster det bare 800 kr. Kreves det noe spesielt da?

Lenke til kommentar

Da skal min Note inn for skjermskifte, da jeg klarte å skli på isen. Men har så mye rart på den som jeg ikke vil miste (det er vist en risiko for slikt), er det noen måte å få back up av ALT? Har en del save filer i spill (GTA 3, Vice City, NFS osv....) som jeg ikke vil miste, er det noen måte å få ut disse?

 

Har forøvrig flashet telefonen min via Odin, husker ikke helt hvilken rom det var, men mener det var 4.1.2 med Samsung kernel eller noe slikt. Vil dette påvirke reparasjonen? Er jo ikke en garanti sak dette.

Eller er det det? Skal sendes inn til et firma som har den samarbeids greia med Samsung om at hvis telefonen er under ett år gammel, koster det bare 800 kr. Kreves det noe spesielt da?

 

Slik jeg har hørt så er ikke Samsung så veldig nøye på rooting og slikt så lenge telefonen fortsatt kjører stock Samsung-kernel. Nå vet jeg ikke om du er rootet eller ikke, men nå vet du hvertfall det. Det du burde gjøre er å flytte save-filer og slikt over til SD-kortet (og husk å ta den ut av telefonen før du leverer den inn). Du kan enkelt flytte mapper ved å bruke en vanlig filbehandler fra Play Store. Selv bruker jeg Solid Explorer som er "gratis", altså du får 14 dagers prøvetid før du må kjøpe lisens for 14 kroner eller noe, men du skal jo bare flytte på mapper, så da fungerer den ypperlig.

 

Men hvor er så disse save-filene? Det varierer veldig da det er opp til spillutviklerne å velge dette, men de fleste ligger enten i:

 

Internt minne:

 

- /Android/Data/*spilltittel*

- /Data/*spilltittel*

 

SD-kort:

 

- Android/data/*spilltittel*

- Data/*spilltittel*

 

Spill fra Gameloft og slikt lagrer spillet i en egen mappe som heter "Gameloft" i det interne minnet. Når du har funnet en mappe, hold fingen nede på mappen og velg "kopier", trykk tilbake og velg SD-kortet fra "Hopp" og så "Enhet".

Lenke til kommentar

Jeg syns batteriet tappes fortere med 4.1.2. Før holdt det halvannen til 2 dager med min normale bruk. Nå lader jeg hver kveld.

 

Det finnes det ingen tvil om! Jeg skiftet til og med batteri på min av den grunn at jeg lurte på om det var her problemet lå, Men helt soleklart - med 100 % identisk brukermønster så gikk batteritiden kraftig ned etter 4.1.2. Den er heller ikke blitt bedre etter denne 60MB stabilitetsoppdateringen jeg nylig fikk - Samsung - fiks dette er dere greie. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kjøpte Noten min for litt over et år siden, og den har gått i stykker nå.

 

Lurte på om noen har opplevd, eller hørt om noe lignende. Jeg har slitt med lading av telefonen i over et halvt år nå, men for et par uker siden ville ikke telefonen lade til mer enn 22%. Etter at den ble utladet klarte jeg ikke å lade den opp mer enn ca. 1%. Nå reagerer den ikke på lading i det hele tatt. Har brukt en gammel Nokia i snart en måned, og er drittlei.

 

e: har renset med børster og lignende en rekke ganger. Hjalp før, hjelper ikke nå.

 

Antar at jeg må levere den inn, men skulle gjerne beholdt bildene. Noen som vet om det er mulig å overføre bilder uten at det er mulig å skru på mobilen? Lurer for så vidt også på hva som eventuelt skjer dersom jeg leverer den inn og det er min feil. Noen som har erfaring med innlevering av mobil kjøpt av NetOnNet?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...