Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Lastet ned Paranoidandroid, men der funket ikke Play store. Prøver et nytt rom nå.

 

Hvordan kan man reversere hele rootingen og gå tilbake til fabrikkoppsett? Redd jeg har beveget meg ut på litt dypt vann her.

 

Nå fungerer heller ikke WiFi. Trodde dette bare skulle være "plug and play", og like enkelt som når man jailbreaker apple-produkter.

 

Husket du å flashe gapps? Ellers er det veldig veldig enkelt å få Play Store til å fungere, så det er ikke noe stress.

 

Det er "plug and play",men det hjelper å vite hva man gjør i tilfelle noe skjer. Du blander også Jailbreaking og ROM flashing. ROMs som Cyanogenmod, ParanoidAndroid etc. er tilpassede og høyt modifiserte versjoner av Android-operativsystemet, og når man flasher ny ROM så bytter man ut operativsystemet på telefonen. Det kan sammenlignes med linux distroer der du har Ubuntu, Arch Linux, Ubuntu Mint, Slax, Magela, Fedora etc.

 

Jailbreaking kan sammenlignes med rooting. Det er faktisk det samme da man i begge tilfeller gis administrator-rettigheter til systemet, og man kan gjøre hva man vil (dette gjelder selvfølgelig ikke iOS på veldig mange punkter).

 

Vil du ikke være med på leken lenger så er det null problem å gå tilbake til orginal ROMen og fjerne root. Det du trenger å gjøre er å laste ned orginal ROMen (den kan du finne på XDA) og laste ned Odin til PCen din. Koble så telefonen til PCen, velg ROMen og flash. 5 minutter senere så er du tilbake til start igjen.

 

Hva skjedde egentlig med "4. kvartal" (igjen:p ) ?

 

Eller har det sneket seg en oppdatering forbi meg?

 

Det er fortsatt 1 dag igjen i 4 kvartal! :tease:

 

Den siste nyheten er at Samsung har oppdatert Galaxy Note siden sin på Samsung.com med en Note som kjører Jelly Bean, så det tar vel ikke lange tiden før vi får oppdateringen. Rykter sier at vi vil offisielt få Jelly Bean i løpet av januar/februar, men det er den kanadiske operatøren "Rogers" som har pekt på denne måneden, så det gjelder jo ikke vår internasjonale Note da vi ikke har operatørdrevne Notes (som i USA bla.), så det vil ta lenger tid for dem siden operatørene skal teste firmwaren i nettverket deres før lansering. Dette slipper vi. Jeg mistenker dog at Samsung tester Jelly Bean as we speak.

 

Klarer du ikke å vente lenger så er det ikke verre enn å ta turen over til XDA og flashe den lekkede Jelly Bean firmwaren fra Samsung. Den kan fint brukes til daglig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket du å flashe gapps? Ellers er det veldig veldig enkelt å få Play Store til å fungere, så det er ikke noe stress.

 

Det er "plug and play",men det hjelper å vite hva man gjør i tilfelle noe skjer. Du blander også Jailbreaking og ROM flashing. ROMs som Cyanogenmod, ParanoidAndroid etc. er tilpassede og høyt modifiserte versjoner av Android-operativsystemet, og når man flasher ny ROM så bytter man ut operativsystemet på telefonen. Det kan sammenlignes med linux distroer der du har Ubuntu, Arch Linux, Ubuntu Mint, Slax, Magela, Fedora etc.

 

Jailbreaking kan sammenlignes med rooting. Det er faktisk det samme da man i begge tilfeller gis administrator-rettigheter til systemet, og man kan gjøre hva man vil (dette gjelder selvfølgelig ikke iOS på veldig mange punkter).

 

Vil du ikke være med på leken lenger så er det null problem å gå tilbake til orginal ROMen og fjerne root. Det du trenger å gjøre er å laste ned orginal ROMen (den kan du finne på XDA) og laste ned Odin til PCen din. Koble så telefonen til PCen, velg ROMen og flash. 5 minutter senere så er du tilbake til start igjen.

 

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1424997

Oversikt over standard ROM :)

 

Selv resetter jeg alltid til 2.3 GB når jeg vil nullstille, den vet jeg iallefall fungerer skikkelig :p Også oppgraderer jeg bare til ICS derifra før jeg rooter. Sikkert en tungvindt løsning, men det funker.

Lenke til kommentar

Husket du å flashe gapps? Ellers er det veldig veldig enkelt å få Play Store til å fungere, så det er ikke noe stress.

 

Det er "plug and play",men det hjelper å vite hva man gjør i tilfelle noe skjer. Du blander også Jailbreaking og ROM flashing. ROMs som Cyanogenmod, ParanoidAndroid etc. er tilpassede og høyt modifiserte versjoner av Android-operativsystemet, og når man flasher ny ROM så bytter man ut operativsystemet på telefonen. Det kan sammenlignes med linux distroer der du har Ubuntu, Arch Linux, Ubuntu Mint, Slax, Magela, Fedora etc.

 

Jailbreaking kan sammenlignes med rooting. Det er faktisk det samme da man i begge tilfeller gis administrator-rettigheter til systemet, og man kan gjøre hva man vil (dette gjelder selvfølgelig ikke iOS på veldig mange punkter).

 

Vil du ikke være med på leken lenger så er det null problem å gå tilbake til orginal ROMen og fjerne root. Det du trenger å gjøre er å laste ned orginal ROMen (den kan du finne på XDA) og laste ned Odin til PCen din. Koble så telefonen til PCen, velg ROMen og flash. 5 minutter senere så er du tilbake til start igjen.

 

Takk for utfyllende svar. Har fått det til å fungere nå. Måtte bruke en annen guide og et annet ROM. Sitter nå med CM9 og er veldig fornøyd. Telefonen er nesten dobbelt så rask, og man kan endre på flere ting jeg savnet i stock andriod, spesielt synking av facebook-kontakter og bilder. Eneste minuset jeg har merket er at Facebook-appen sliter litt og har hengt seg et par ganger. Får heller ikke varsler ved hendelser, selv om jeg har skrudd det på.

 

 

Hvis jeg skulle ønske å flashe et nytt rom, er det så enkelt som å laste ned zip-filen og legge denne på minnekortet, for så å kjøre restart i recovery og install from sd og velge zippen? Eller må man innom odin?

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar. Har fått det til å fungere nå. Måtte bruke en annen guide og et annet ROM. Sitter nå med CM9 og er veldig fornøyd. Telefonen er nesten dobbelt så rask, og man kan endre på flere ting jeg savnet i stock andriod, spesielt synking av facebook-kontakter og bilder. Eneste minuset jeg har merket er at Facebook-appen sliter litt og har hengt seg et par ganger. Får heller ikke varsler ved hendelser, selv om jeg har skrudd det på.

 

 

Hvis jeg skulle ønske å flashe et nytt rom, er det så enkelt som å laste ned zip-filen og legge denne på minnekortet, for så å kjøre restart i recovery og install from sd og velge zippen? Eller må man innom odin?

 

Det er så enkelt som du sier det er. Du trenger ikke Odin lenger med mindre du ønsker å flashe stock ROMen igjen (og miste root). Odin er fin å bruke hvis telefonen skal inn på service eller noe og du ønsker å fjerne all bevis på rooting/flashing.

 

Husk dog å wipe data/cache i Recovery når du hopper mellom ulike baser som CM9, CM10, CM10.1 og TouchWiz-baserte ROMs. Er det bare snakk om å oppdatere ROMen (f.eks en oppdatering til CM9 som du kjører nå) så trenger du ikke å gjøre annet enn å flashe Zippen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå etter å ha gitt opp Noten så blir man jo som vanlig litt mer risikovillig da det ikke er arbeidsverktøyet man leker med lenger.

 

La derfor inn Chasomodo sin Asylum CM 10.1 fra XDA. Og vips så har man den telefonen Note egentlig burde ha vært fra Samsung sin side.

 

Man mister så klart alle penneapplikasjonene og alt dillet fra Samsung, men for meg som ikke brukte det så er stabiliteten og batterikapasiteten det medfører så uendelig mye viktigere.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden i går har jeg opplevd noe merkelig med Note´n.. Den tror at den lader seg selv selv når den ikke er plugget i, og holder dermed skjermen i live. Den "kobler" seg inn og ut med jevne mellomrom. Men når den er koblet til virker alt som normalt. Noen innspill på hva som er galt og om det kan være hardware eller software?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert, men sist jeg hørte noen beskrive det samme fenomenet ble det sagt at det var elektronikken i selve batteriet det var noe galt med. Men det er vel flere mulige feilkilder her.

 

 

Ellers.... noen andre som begynner å bli litt utålmodig med hensyn til en offisiell OS oppdatering, eller? Noen rykter?

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å skli på isen, og min Note tok støyten. Skjerm opp i 1000 knas.

Noen som vet om gode, men rimelige skjermer? Er litt kjent med små reparasjoner på telefoner fra før, så dersom det er mulig skifter jeg den selv.

 

Eller er det nå jeg skal smiske med kona om å heller får kjøpt en Note II? Hmm....

Lenke til kommentar

G-man, flott at du ser ut til å ville forholde deg til virkeligheten slik den er.

 

AllFather - du oppfordrer inndirekte til forsikringssvindel! Og ja, forsikringsselskaper og "den slags" tjener penger så det holder på at de fleste av oss enten er så heldige at vi ikke mister/ødelegger saker og ting, eller at vi er ærlige og ikke forsøker å svindle dem.

 

Man kan mene mangt om meget - men ingen er tjent med uærlige egotripper som driter i at forsikringspremiene stiger for oss alle dersom de griske forsikringsselskapene mister inntjening grunnet svindel fra kunder.

 

I det store og det hele er den moralske gevinsten ved å være ærlig uendelig mye mer verd enn noen penger. :)

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...