Gå til innhold

Windows 8 leser ISO-filer direkte


Anbefalte innlegg

Når kommer windows 9 begynner jeg å tenke nå.

 

De fleste små jeg jobber med har av nødvendig begynt å skifte fra xp til 7. Det er vanskelig å kjøpe win7 når man er liten. De store evaluerer win7 og så begynner man å snakke om win8?

 

Og for hva: At man kan åpne en iso fil?

 

Dette signaliserer vel iallefall at det er slutt på tiden for store oppdateringer hos MS og at man begynner med samme mønster som Apple og de andre unix variantene.

 

Og jeg som plages med at de industrielle leverandørene av temperaturmålingsutstyr enda ikke har begynt med usb...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iso- og vhd-støtte er bra, og zip som det finnes støtte for fra før. Men hva med en haug med andre formater som finnes? Hva med et plugin-system på linje med det de bruker for bildeformater? Så kan man legge inn en codec for rar, 7z, .tar.gz, ace eller hva man måtte ønske?

 

:no:

Lenke til kommentar

Finnes det noen programmer som simulerer brenning til et virtuellt optisk drev? Har lett etter det slik at man kan "brenne" til harddisk.

Skulle banne på at dem fleste programmer kan lagre til iso-fil heller den brenne til faktisk brenner. Nero kan vel også opprette en virtuell brenner hvor resultatet ender som fil.

 

Hvorfor må man vente på nytt OS for å få 2 stakkarslig små filhåndteringsfunksjoner? Når skal "windows explorer" få basisfunksjonalitet man benytter eks. teracopy for å oppnå?

https://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/08/23/improving-our-file-management-basics-copy-move-rename-and-delete.aspx

Lenke til kommentar

Microsoft har uttalt at i deres øyne er det tradisjonelle kontoroppsettet med relativt kraftige PC-er som kjører Win98/2k/XP dødt, og nå er det skybaserte tynnklienter som er fremtiden. Man kan velge å lease det nødvendige utstyret så lenge det er nødvendig. Positivt mtp skalerbarhet, negativt mtp at bedriftene mister noe av kontrollen over egen IKT. Jeg lurer på om dette drivet mot nettskyen hos Microsoft ender med at mange overfører sine systemer til noe Red Hat/Ubuntu-basert? Der har man jo langt større grad av valgfrihet, men også større potensielle feilkilder. Lurer på hvordan RH og Canonical stiller seg til leasing-avtaler av maskinvare og f.eks. inklusiv gratis drift?

Lenke til kommentar

Finnes det noen programmer som simulerer brenning til et virtuellt optisk drev? Har lett etter det slik at man kan "brenne" til harddisk.

Skulle banne på at dem fleste programmer kan lagre til iso-fil heller den brenne til faktisk brenner. Nero kan vel også opprette en virtuell brenner hvor resultatet ender som fil.

Nei, det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Feks. iTunes når man skal lage audio CD eller ta backup, når man lager Windows Recovery CD og andre programmer som skal lage backup til optiske plater. Hadde vært fint å kunne brenne til en virtuell brenner som lagrer på harddisk og evt. brenne ISO til plate senere.

Lenke til kommentar

nå har det seg da også slik at linux er basert på kode skrevet av brukere, så om noen vil ha en feature skriver de den og om den er bra nok så kan det hende den integreres i en release, microsoft må betale alle sine utviklere, dermed er det ikke økonomisk gjennomførbart å ha like mange bidragsytere til deres software.

 

og ja for tiden så kommer det mye nytt om w8, dette heter journalistikk du gir folk det de vil ha og for øyeblikket er w8 et populært tema noe som gjør at siden får fler klikk noe som igjen betyr mer penger i kassa slik at journalistene kan lønnes for arbeidet sitt.

 

 

desverre så er ikke hw.no drevet på god vilje og lidenskap lengre så de sørger for å smi på det jernet som er varmt.

 

og det kommer en god del innlegg om linux, da spesielt ubuntu ang. kommende oppdateringer osv.

Husk at mesteparten av arbeidet med Linux er gjort av utviklere som er lønnet at ulike firma.

 

Men ja, mye av det praktiske kommer typisk fra brukere.

 

Det forbauser meg stadig hvor store nyheter det kan bli når MS omsider fikser noe som alle andre har gjort for lenge siden.

Lenke til kommentar

Husk at mesteparten av arbeidet med Linux er gjort av utviklere som er lønnet at ulike firma.

 

Men ja, mye av det praktiske kommer typisk fra brukere.

 

Det forbauser meg stadig hvor store nyheter det kan bli når MS omsider fikser noe som alle andre har gjort for lenge siden.

 

Joda jeg vet at mye av koden er skrevet av folk som er lønnet av større firma, framdeles så er det nok flere som jobber med linux kode enn med windows sin kode.

Lenke til kommentar

Hvorfor må man vente på nytt OS for å få 2 stakkarslig små filhåndteringsfunksjoner? Når skal "windows explorer" få basisfunksjonalitet man benytter eks. teracopy for å oppnå?

 

Greit nok at det er på høy tid, men det er jo bra at det kommer, og det er jo ikke akkurat som dette blir de to eneste oppdateringene i win8. At man må "vente på nytt OS" er jo i så måte ikke så overraskende.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fint at en slik løsning kommer, selv om den kanskje ikke blir like komplett som enkelte tredjepartsprogrammer. Derimot er jeg litt skeptisk til at dette muligens til føre til et tettere samarbeid mellom MS og spillbransjen som f. eks kan finne på å kanskje lage en slags sperre for spill. Hvem vet?

Lenke til kommentar

Hvorfor må man vente på nytt OS for å få 2 stakkarslig små filhåndteringsfunksjoner? Når skal "windows explorer" få basisfunksjonalitet man benytter eks. teracopy for å oppnå?

 

Greit nok at det er på høy tid, men det er jo bra at det kommer, og det er jo ikke akkurat som dette blir de to eneste oppdateringene i win8. At man må "vente på nytt OS" er jo i så måte ikke så overraskende.

 

AtW

Å måtte vente på nytt OS for særlige oppdateringer av filutforsker funksjonalitet er kanskje ikke overaskende men absolutt ikke nødvendig. Dette kunne man gjort via Feature Packs eller Service Packs som MS blander med både fixer og features.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Joda jeg vet at mye av koden er skrevet av folk som er lønnet av større firma, framdeles så er det nok flere som jobber med linux kode enn med windows sin kode.

 

Så var det metaforen "Jo flere kokker jo mer søl"... ;) Ikke misforstå, jeg kjører Linux på all hardware jeg eier, men det er lov å holde en viss avstand og et visst perspektiv på ting. Det er mye i Linux-verden som burde vært bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at windowsverden er fritatt for søl det heller.

 

Digger forøvrig signaturen din.

 

På ingen måte ;) Synes forøvrig det er dødsfett at Google nå spruter ressurser inn i Mesa, men føler likevel at linuxkjernen lider av at veldig mange av utviklerne snekrer ting til eget behov og svært lite styres av etterspørsel i markedet.

 

Takk scouser-dialekta for signaturen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen programmer som simulerer brenning til et virtuellt optisk drev? Har lett etter det slik at man kan "brenne" til harddisk.

Skulle banne på at dem fleste programmer kan lagre til iso-fil heller den brenne til faktisk brenner. Nero kan vel også opprette en virtuell brenner hvor resultatet ender som fil.

Nei, det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Feks. iTunes når man skal lage audio CD eller ta backup, når man lager Windows Recovery CD og andre programmer som skal lage backup til optiske plater. Hadde vært fint å kunne brenne til en virtuell brenner som lagrer på harddisk og evt. brenne ISO til plate senere.

På den måten ja. Banner på Nero kan gjøre det, mener å ha sett det nevnt i sammenheng med å få musikken ut av itunes før Apple la ned DRMen på musikkfiler. Om det er noe gratis der ute, pokker om jeg veit.

Lenke til kommentar

Finnes det noen programmer som simulerer brenning til et virtuellt optisk drev? Har lett etter det slik at man kan "brenne" til harddisk.

Skulle banne på at dem fleste programmer kan lagre til iso-fil heller den brenne til faktisk brenner. Nero kan vel også opprette en virtuell brenner hvor resultatet ender som fil.

Nei, det er mange programmer som krever at man brenner direkte til en plate. Feks. iTunes når man skal lage audio CD eller ta backup, når man lager Windows Recovery CD og andre programmer som skal lage backup til optiske plater. Hadde vært fint å kunne brenne til en virtuell brenner som lagrer på harddisk og evt. brenne ISO til plate senere.

På den måten ja. Banner på Nero kan gjøre det, mener å ha sett det nevnt i sammenheng med å få musikken ut av itunes før Apple la ned DRMen på musikkfiler. Om det er noe gratis der ute, pokker om jeg veit.

Nix, Nero kan ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...