Gå til innhold

Xenoblade Chronicles


Haunts

Anbefalte innlegg

Ja, man har gjort det mest mulig tungvint ved at de kun er aktive ved visse timer av døgnet, så man må sjonglere med klokka. Har spilt mange spill med lignende systemer og det har aldri tilført noe mer enn forsinkelser. Spilldesignere burde gi beng i realisme og tenke på hva som fungerer best i et spill. Det behøver ikke gi mening at folk går rundt hele døgnet og butikker alltid er åpne; spillverdener må ikke være logiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og poenget er ...?

Gi deg noe å spørre om.

 

Så hva er meningen med å komme med en kommentar som setter i tvil en av alle forum sin mest underliggende funksjoner, nemlig muligheten til å lufte negative eller positive tanker og meninger rundt ting. Jeg forstår rett og slett ikke forstå hva som kan være poenget med å komme med en kommentar som den jeg siterte i mitt forrige innlegg, så hva er egentlig poenget ditt? At det alltid vil være noen som klager forandrer da ikke min rett og behov for å "klage".

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Det med klokka er greit nok, siden du har en oversikt over NPCene vis du blir desperat, og at det er omtrent bare 2 tidssoner: Dag og natt, noe som gjør det litt enklere.

Problemet mitt med å lete etter NPC er derimot at det er så veldig vanskelig å finne dem. Begynner å bli litt mer vant til hvordan de er plassert, men det er fortsatt veldig veldig vanskelig å finne dem. Noen ganger skulle man ønske at "NPC er her" indikatoren hadde fungert på oversiktskartet.

Lenke til kommentar

.......

At det alltid vil være noen som klager forandrer da ikke min rett og behov for å "klage".

Står ingenting i mitt innlegg om at jeg vil ha bort negativitet mot spill, og det var heller ikke rettet mot noen bestemt forumbruker fra min side. Det jeg la i det var at selv spill som er bra, er ikke perfekte. Og dermed vil alle spill ha en opposisjonsside også innenfor egen tilhengerskare. Det hele var en generell bemerkning. Om du vil tillegge kommentaren min en annen egenskap enn det jeg opprinnelig mente, får være din sak. Det hele jeg ville si var at småfeil ikke ødelegger spillet, og det hadde ikke noen mørkere agenda enn det.

 

Dette var opprinnelig ikke ment som noe angrep, men jeg gidder rett og slett heller ikke sette meg i noen som helst slags forsvarsposisjon og unnskylde fordi du vil flisespikke. Til utenforstående; beklager OT. Slutter her fra min side.

Endret av almazy
Lenke til kommentar

Runder 20 timer. Tror aldri jeg har spilt et JRPG så lenge med så lite progresjon i historien. Det er selvfølgelig min "feil" da jeg har en slags OCD-tendens til å utforske alle nye områder fullstendig før jeg går videre, og da får man nok å gjøre. Dette er definitivt utforskerens RPG og den rake motsetning til FFXIII. Om det er positivt eller ikke klarer jeg ikke helt bestemme meg for; det er avhengighetsdannende å utforske og samle gjenstander, samtidig er historien og karakterutviklingen en stor del av hvorfor jeg liker JRPG-sjangeren og det narrative drivet kan fort bli skadelidende av at man soser for mye rundt på egenhånd. Vanskelig balansegang det her og FFXIII gikk langt i den ene retningen og Xenoblade går langt i den andre.

Lenke til kommentar

Jeg ble også offer for OCD-renskingen av miniquests, men fant ut at jeg MÅTTE bare komme meg videre før jeg ble pisslei.

Så jeg dro rett mot mainquest og kom meg videre. Angrer ikke på det. Kan ikke sitte i Colony 9 og grinde småbugs hele dagen når det er en gigantisk verden å utforske. Historien utvikler seg ganske fort hvis du følger den.

 

Har mye samme problem i Skyrim, det er FOR åpent, så jeg surrer rundt og jager etter elg i skogen, eller går inn i ei random hule jeg kommer forbi, eller joiner et brotherhood og tar missions for dem men så går det en sidevei opp i fjellsida som må utforskes, også.. osv osv osv

 

Har vel gjort EN mainquest på 20 timer. Inkl 4-5 restarts med ny character.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Elder Scrolls tar den helt ut. Bethesda forsøker knapt nok å fortelle en historie i det hele tatt; den er der, men du kan fint ignorere den og allikevel spille i hundre timer. Sånn har alle spillene vært og det er jo forsåvidt bare fint for variasjonen at ES gjør sin egen greie, men det fører også til at jeg spiller ES mest som jeg spiller GTA; jeg utforsker til jeg føler jeg har sett det meste og legger spillet vekk etter 15-20 timer.

Lenke til kommentar

Var herlig at mitt spill fra amazon.co.uk slapp unna tollen, så jeg fikk Xenoblade Chronicles til latterlige 225kr :p

Gameplayet virker ganske likt Final Fantasy 12 som er en god ting, pluss lyseffekter som er tatt ut fra et Kingdom Hearts spill, herlig sier jeg bare

Driver å gjør sidequests, pleier å ta fra 3-7 sidequests før jeg tar noen hovedoppdrag.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nettopp vært på Prison Island, og er vel lv.42-44. Føler eg ligger omtrent samme lv. som monstra rundt her, der noen bosser kan være en utfordring.

Hadde sjølv det samme "problemet" som mange andre her ser eg, et voldsomt behov for å gjøre alt, se alt og ikkje gå videre før eg har gjort alle quests. Men no er eg ganske avslappa til sidequesta, eg får ikkje så mykje igjen for å gjøre dei fleste, og dessuten blir jo mange gjort på vegen dit du skal (det er genialt at du som regel slepp å bruke tid på å springe etter quest rewards). Det morsomte utenom main story er vel for min del å finne hidden locations og få avdekka heile karta, det er mange stilige detaljer og element med i spelet. Som f.eks:

 

 

På Bionis Leg når du går opp veien i en avsideliggande dal, og så kjem du til et tempel/ruin av et slag. Når du går utpå platået så krabber en svær edderkoppboss opp.

 

 

 

Må og seie det at enkelte deler av main storyen og dei ulike sekvensane er veldig kule og sammen med bra musikk gir en skikkelig godfølelse eg sjeldent får i spill. Er då også nokon parti som er litt klisje og rett og slett på trynet.

Pleier folk å variere karakterane dere bruker? Eg for min del holder meg til Shulk stort sett.

Lenke til kommentar

Har nettopp vært på Prison Island, og er vel lv.42-44. Føler eg ligger omtrent samme lv. som monstra rundt her, der noen bosser kan være en utfordring.

Hadde sjølv det samme "problemet" som mange andre her ser eg, et voldsomt behov for å gjøre alt, se alt og ikkje gå videre før eg har gjort alle quests. Men no er eg ganske avslappa til sidequesta, eg får ikkje så mykje igjen for å gjøre dei fleste, og dessuten blir jo mange gjort på vegen dit du skal (det er genialt at du som regel slepp å bruke tid på å springe etter quest rewards). Det morsomte utenom main story er vel for min del å finne hidden locations og få avdekka heile karta, det er mange stilige detaljer og element med i spelet. Som f.eks:

 

 

På Bionis Leg når du går opp veien i en avsideliggande dal, og så kjem du til et tempel/ruin av et slag. Når du går utpå platået så krabber en svær edderkoppboss opp.

 

 

 

Må og seie det at enkelte deler av main storyen og dei ulike sekvensane er veldig kule og sammen med bra musikk gir en skikkelig godfølelse eg sjeldent får i spill. Er då også nokon parti som er litt klisje og rett og slett på trynet.

Pleier folk å variere karakterane dere bruker? Eg for min del holder meg til Shulk stort sett.

 

Brukte Shulk hele tiden selv i starten, men jeg vil anbefale deg å variere bruken av karakterene. Du får for det første achivements for å bruke de ulike karakterene, for det andre så blir forholdet mellom de ulike karakterene bedre når du bruker ulike folk. Dette gjør at du får tatt flere av "hjertene" spredt rundt i spillet, og jeg tror de gjør det bedre sammen i kamp også ;) Pleier selv å rullere jevnlig på alle folka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...