Gå til innhold

Age of Empires Online - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare råttent gjort :|

Veldig enig - og det gjør hele spillet uholdbart etterhvert som man fyller opp ting som man ikke får bruk for. Dessuten har jeg allerede kvittet meg med de Premium-tingene som jeg FIKK kvittet meg med - noe som igjen gjør det uaktuelt å anskaffe spillet i etterkant.

 

Free2Play? Kall det Shareware, for da vet vi litt mer hva vi møter.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Veldig enig - og det gjør hele spillet uholdbart etterhvert som man fyller opp ting som man ikke får bruk for. Dessuten har jeg allerede kvittet meg med de Premium-tingene som jeg FIKK kvittet meg med - noe som igjen gjør det uaktuelt å anskaffe spillet i etterkant.

De aller, aller fleste items av rare quality (jeg regner med det er dette du mener med Premium-ting) finner du tilsvarende av seinere uansett. På hvert brett finner du 1-3 skatter med en eller flere kister, så sjansen for at du finner enten det samme itemet på nytt eller noe du heller har lyst på er i hvert fall litt større enn astronomisk liten.

 

Men jeg skal si meg enig i at de itemene som på liv og død skal fylle opp inventoryet ditt var litt lumpne. Jeg vil regne med at dette er noe av det første de fikser med patcher, har sett flere grine på nesa over det. (Burde jo gå an å få tilbake itemet av en NPC eller noe, for eksempel.)

 

Sånn ellers har jeg egentlig bare én ting å si. Fy fela for et artig spill!

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet at AOEO ble et spill hvor jeg kunne bygge byen min og styre/beskytte den - i stedet blir jeg sendt til all verdens utposter for å redde andre. Mulig jeg hadde for store forhåpninger, men noe bybyggerspill er definitivt ikke AOEO.

 

Hadde du foretrukket å logge på og finne byen din rasert?

 

Og btw Premium koster ca kr 150,- eller der omkring, og da har du permanent tilgang til alt sivilisasjonen din har å tilby. Når de aller fleste glatt ville ha kjøpt spillet til 400 spenn eller mer om det var single-player synes jeg det blir for dumt å klage over prisen på premium. Men det er bare min mening, selvsagt. Jeg kaster ikke bort tid på å klage over bagateller. ;)

Lenke til kommentar

Ok, kom med litt klager på spillet før helgen...

Veldig til syting :!:

 

Du kan ikke forvente at du kan gjøre like mye som de som har kjøpt spillet.

Det du spiller nå er igrunnen en demo. Om du virkelig tror noen spillselskaper lager fullverdige spill idag, helt gratis, så må du tro om igjen.

 

Ditt argument mot "tegneseriegrafikk" er jo vås. Ta feks Team Fortess 2 som et eksempel, som igrunnen har samme grafikk. Er haugevis av voksne som spiller det uten at de har noe problemer med den grafikken. Det er en vanesak. Så fort man blir vandt med det, er det ikke noe problem.

 

At du ikke vil kjøpe et spill til $20 pga du ikke får gjort absolutt alt sammen i "demoen", får være din greie, men spillet er faktisk veldig bra \ moro når man har tilgang til alt.

 

Oppdragene blir også vanskelig etterhvert, hvor man også kan gjøre Co-op med andre folk osv.

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet at AOEO ble et spill hvor jeg kunne bygge byen min og styre/beskytte den - i stedet blir jeg sendt til all verdens utposter for å redde andre. Mulig jeg hadde for store forhåpninger, men noe bybyggerspill er definitivt ikke AOEO.

 

Hadde du foretrukket å logge på og finne byen din rasert?

 

Og btw Premium koster ca kr 150,- eller der omkring, og da har du permanent tilgang til alt sivilisasjonen din har å tilby. Når de aller fleste glatt ville ha kjøpt spillet til 400 spenn eller mer om det var single-player synes jeg det blir for dumt å klage over prisen på premium. Men det er bare min mening, selvsagt. Jeg kaster ikke bort tid på å klage over bagateller. ;)

Jeg har aldri klaget over selve prisen på Premium.

Det ironiske er at dersom AOEO ikke hadde hatt Free2Play hadde jeg garantert betalt kr 400-500 for spillet (på grunn av veldig god erfaring fra de tidligere utgavene).

Når man nå har mulighet til å prøve spillet via Free2Play så ser jeg ikke noen grunn til å bruke penger på det - nettopp på grunn av det dårlige inntrykket spillet ga.

 

Jeg kan fint forstå at mange elsker AOEO - men for min del så oppfylte det definitivt ikke mine forventninger.

Lenke til kommentar

Ok, kom med litt klager på spillet før helgen...

Du kan ikke forvente at du kan gjøre like mye som de som har kjøpt spillet.

Det du spiller nå er igrunnen en demo. Om du virkelig tror noen spillselskaper lager fullverdige spill idag, helt gratis, så må du tro om igjen.

 

Ditt argument mot "tegneseriegrafikk" er jo vås. Ta feks Team Fortess 2 som et eksempel, som igrunnen har samme grafikk. Er haugevis av voksne som spiller det uten at de har noe problemer med den grafikken. Det er en vanesak. Så fort man blir vandt med det, er det ikke noe problem.

 

At du ikke vil kjøpe et spill til $20 pga du ikke får gjort absolutt alt sammen i "demoen", får være din greie, men spillet er faktisk veldig bra \ moro når man har tilgang til alt.

 

Oppdragene blir også vanskelig etterhvert, hvor man også kan gjøre Co-op med andre folk osv.

Jeg vet at jeg ikke kan forvente meg all verden av et GRATIS spill, men slik som spillet er markedsført og omtalt så ville det være naturlig å tro at man faktisk KAN spille spillet gratis - noe jeg mener ikke er mulig. Tilleggsfunksjonene man betaler for er strengt tatt nødvendig for i det hele tatt å få utnyttet selv elementære sider av spillet.

 

Team Fortress 2 har jeg prøvd - og forkastet - nettopp på samme grunnlag. Alt trenger ikke å være naturtro og mest mulig eyecandy - men ting MÅ ikke på død og liv være "morsomt".

 

Som nevnt over ville jeg nok ha betalt de pengene Premium kostet hvis førsteinntrykket av Free2Play hadde vært bedre. Slik sett hadde jeg nok vært mer lojal hvis spillet hadde hatt fullpris, og ikke latt meg prøve Free2Play.

Lenke til kommentar

Helt klart en SNILL måte å presentere et spill på - og håper flere spill kommer med muligheten. Det er måten gratisversjonen ble presentert på som i mine øyne var klønete, og som var avgjørende for om jeg ville fortsette eller ikke.

Hadde spillet kostet kr 400 (uten mulighet for Free2Play) hadde jeg kjøpt det, men da blitt skuffet. Nå når jeg heldigvis kan velge lar jeg være - og har absolutt ingen grunn til å klage :)

Lenke til kommentar

Har nå spilt meg til lvl 9 og kan begynne med 1 v 1 matcher osv. Vil jeg da kun møte andre som kjører f2p versjonen så matchene utspilles på like premisser (ingen premium fordeler hos motstander)?

 

Syntes spillet er helt ok og forholdsvis varierende. Om jeg må trekke ned på noe så må det være den "barnslige" og enkle grafikken (regner med at dette er gjort for å få flest mulig til å kunne kjøre det smooth under pvp så er vel strengt tatt fornuftig), samt litt for mange oppdrag som går på tid noe som blir litt masete. Og litt små brett foreløpig, men disse blir vel kanskje større og større med rom for flere styrker utover i spillet formoder jeg?

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd, feilkode: 800700ea når de prøver og installere age of empires online, eller for den saks skyld, anyone games for windows live? Har googlet og kikket på support forum, finner ikke ut hva som kan være galt. Kjøpte age of empires 3 en gang, og det får jeg heller ikke installert, samme feil mld, utrolig frustrerende. Og for et tungvint program!

Lenke til kommentar
Jeg har aldri klaget over selve prisen på Premium.

Det ironiske er at dersom AOEO ikke hadde hatt Free2Play hadde jeg garantert betalt kr 400-500 for spillet (på grunn av veldig god erfaring fra de tidligere utgavene).

 

Så du klager over at det er for billig? dontgetit.gif

:)

Nja, klager ikke over at det er billig, sier bare at jeg hadde kjøpt spillet til fullpris hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til F2P først.

På en annen siden så er det nok mange som nå IKKE laster ned piratversjoner når de har muligheten til F2P for å gjøre opp sin mening.

 

Nok syt fra min side, spillet er avinstallert og AOEO-verden klarer seg nok helt fint uten meg. Nå er det TM Canyon som gjelder :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri klaget over selve prisen på Premium.

Det ironiske er at dersom AOEO ikke hadde hatt Free2Play hadde jeg garantert betalt kr 400-500 for spillet (på grunn av veldig god erfaring fra de tidligere utgavene).

 

Så du klager over at det er for billig? dontgetit.gif

:)

Nja, klager ikke over at det er billig, sier bare at jeg hadde kjøpt spillet til fullpris hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til F2P først.

På en annen siden så er det nok mange som nå IKKE laster ned piratversjoner når de har muligheten til F2P for å gjøre opp sin mening.

 

Nok syt fra min side, spillet er avinstallert og AOEO-verden klarer seg nok helt fint uten meg. Nå er det TM Canyon som gjelder :)

 

Syns det er litt merkelig at folk klager så utrolig mye på dette spillet..det er verdt 150kr! "Nja, klager ikke over at det er billig, sier bare at jeg hadde kjøpt spillet til fullpris hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til F2P først." What?..Lykke til med TM canyon blir morro!

Lenke til kommentar

"sier bare at jeg hadde kjøpt spillet til fullpris hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til F2P først." What?..Lykke til med TM canyon blir morro!"

Takk for det :)

Som forklaring til det du reagerte på:

Siden jeg hadde store forhåpninger til AOEO hadde jeg garantert kjøpt spillet til fullpris dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å prøve det først. Slik sett er det synd (men forståelig) at Shareware/Trial ikke er i vinden lengre... da kunne man ihvertfall lovlig prøve spillet før man valgte å kjøpe fullversjonen.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med et elendig førsteintrykk av spillet. Jeg kommer jo ikke inn engang!

Klikker på sign in, den signer inn med Live-kontoen min, så stopper det....

 

LF0004 eller hva faen det står. Har vært slik i dagevis.

 

Prøv å starte spillet med "kjør som administrator"

 

Heh, dette hjalp heller ikke...

Lenke til kommentar

"sier bare at jeg hadde kjøpt spillet til fullpris hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til F2P først." What?..Lykke til med TM canyon blir morro!"

Takk for det :)

Som forklaring til det du reagerte på:

Siden jeg hadde store forhåpninger til AOEO hadde jeg garantert kjøpt spillet til fullpris dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å prøve det først. Slik sett er det synd (men forståelig) at Shareware/Trial ikke er i vinden lengre... da kunne man ihvertfall lovlig prøve spillet før man valgte å kjøpe fullversjonen.

 

For all del, jeg respekterer meningene dine. Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du ville ha foretrukket å betale full pris for AoEO og blitt skuffet, i stedet for å teste det gratis og bruke en liten sum på en Premium sivilisasjon? Du får teste det gratis så lenge du vil og kjøpe en billig sivilisasjon i stedet for å betale full pris og bli skuffet. Hvordan kan det være negativt?

Lenke til kommentar

"LF0004"

 

Er ikke det koden for at serveren er nede? Den er jo nede nå, og vil være nede til 18.00 tror jeg.

 

Og hadde problemer med spillet selv, også ved "kjør som administrator", men instalerte spillet i en ny folder, da beta'en ødla for meg. Og spillet funker nå.

 

Datt ut av spillet for første gang i stad.. feilmelding "LF0004"! Får håpe du har rett!

 

Veldig lyst å spille i kveld ;)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...