RBW Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Selger minnebrikker og minnemoduler under Radeon-navnet. AMD hopper på minnekjøret
LoveAmiga Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 (endret) Enda viktigere å kjøpe Nvidia nå da. Før Intel og AMD blir enerådende på CPU og GPU. Endret 9. august 2011 av LoveAmiga
Bjonski Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Enda viktigere å kjøpe Nvidia nå da. Før Intel og AMD blir enerådende på CPU og GPU. Hvorfor er det viktig å kjøpe nVidia for å unngå at Intel og AMD blir enerådende? nVidia er fortsatt en gigant i IT-sammenheng.
Craxmerax Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Ble ikke spesielt imponert over inngangstidene som dere sier på 11-11-11 Ultrapro Gaming O.o
N o r e n g Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Radeon-minnebrikkene er mer spennende syns jeg: Kjøpe 1GB-kort og senere oppgradere til 2GB om nødvendig?
Malvado Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Det er jo litt interessant om Amd faktisk kommer til å lansere modulære skjermkort i fremtiden , i såfall så blir det spennende om designet til disse vil tillate at man oppgraderer mer en feks kun minnet. Når det gjelder timings på DDR3 modulene så kan jeg ikke akkurat si at jeg er begeistret, det som er dog bra er at brikkene skal være grundig testet og kvalitetssikret (markedsføringstriks?) og prisen er relativt lav.
Lunalotic Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Radeon-minnebrikkene er mer spennende syns jeg: Kjøpe 1GB-kort og senere oppgradere til 2GB om nødvendig? Hmm men hvorfor blir 5XXX serien nevnt i sammenheng med oppgradering av GPU ram ? er det feiltolkning ute og går av originalkilde ?
bOMS Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Er dette for å bruke opp overskudskappasitet hos Global Fundries
Simen1 Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Merk at etter at AMD ble splittet i AMD + GF så produserer ikke AMD brikker selv lengre. Dette er altså brikker og moduler produsert av andre og merket med AMD. Det er neppe GF som produserer disse. Husk også å skill på brikker og moduler. Moduler er kretskort påmontert et antall brikker, slik som de modulene man setter i hovedkort. Brikker og moduler er ganske klart skilt i artikkelen. Modulene er kun ment for hovedkort, mens brikkene kan monteres på enten skjermkort, moduler eller noe annet. Brikker loddes fast til skjermkort. Det er ikke snakk om modulære/oppgraderbare skjermkort. Oppgraderbare skjermkort eksisterte frem til ca 2000. Etter det har kravene til hastigheter og dermed signalkvalitet blitt så høye at det ikke lar seg gjøre lengre. Dere kan derfor glemme å oppgradere skjermkortet (uansett produsent) med mer minne i overskuelig fremtid. Selv systemminne (modulene på hovedkortet) er såpass presset på hastigheter det siste tiåret at det har blitt stadig flere minnekanaler og høyere hastigheter. Jeg tipper fire minnekanaler blir siste holdeplass før integrert ram direkte på prosessorene. Det vil altså bety slutten for minneoppgraderinger uten å oppgradere prosessor i samme slengen.
xxzippo Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Kakeshoma 11:03, tir 9.aug Det var treige saker... folk forstår enda ikke at hastigheten på minne ikke har så mye og si, iforhold til hvor mye ram du har....
Kakeshoma Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Kakeshoma 11:03, tir 9.aug Det var treige saker... folk forstår enda ikke at hastigheten på minne ikke har så mye og si, iforhold til hvor mye ram du har.... Hvem da? Jeg sa i hvert fall ikke at det hadde mye å si. Jeg sa de var rimelig treige til å ikke en gang være på markedet ennå. De bør være nesten gratis om jeg skulle i det hele tatt skulle vurdert å kjøpe 11-11-11 mot 7-7-7. Hvor mye RAM du har har heller ikke så mye å si så lenge du fyller en channel og har nok til de programmene du kjører.
xxzippo Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 (endret) Kakeshoma 11:03, tir 9.aug Det var treige saker... folk forstår enda ikke at hastigheten på minne ikke har så mye og si, iforhold til hvor mye ram du har.... Hvem da? Jeg sa i hvert fall ikke at det hadde mye å si. Jeg sa de var rimelig treige til å ikke en gang være på markedet ennå. De bør være nesten gratis om jeg skulle i det hele tatt skulle vurdert å kjøpe 11-11-11 mot 7-7-7. Hvor mye RAM du har har heller ikke så mye å si så lenge du fyller en channel og har nok til de programmene du kjører. må nokk skuffe dæ dær lillevænn kjøre 12bg 1600 MHz sorry bare missforsto hva du menete og det er amd kommer til å kosta sorta xD Endret 9. august 2011 av xxzippo
Malvado Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Enda viktigere å kjøpe Nvidia nå da. Før Intel og AMD blir enerådende på CPU og GPU. Forresten, du er klar over at Nvidia selger flest skjermkort? http://news.softpedia.com/news/Nvidia-Takes-Back-Graphics-Market-Share-From-AMD-214876.shtml Om den neste prossesoren til Amd gjør det dårlig kan man risikere at man sitter igjen kun med Intel og Nvidia skjermkort , det skal jeg love deg blir morsomt for lommeboka (tvilsomt dog at Amd forsvinner pga en dårlig bulldozer).
Mr. Dark Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Forresten, du er klar over at Nvidia selger flest skjermkort? [url=http://news.softpedia.com/news/Nvidia-Takes-Back-Graphics-Market-Share-From-AMD-214876.shtml]http://news.softpedia.com/news/Nvidia-Takes-Back-Graphics-Market-Share- I den artikkelen snakker de jo bare om en liten begrenset del av grafikkmarkedet. Intel er vel omtrent like stor som Nvidia og AMD tilsammen på grafikk, og strengt tatt er det flere enn de nevnte tre der også. Så AMD og Nvidia sitter ikke og konkurerer om markedet alene som folk flest tror. Spillekonsollene har grafikk kort, pda, mobiltelefoner, netbooks osvosv, og stort sett er det andre produkter enn de korta folk kjøper og setter i PCen sin. integrert grafikk er stort på PC, og blir mye utelatt når man snakker om grafikk markedet for PC. Jeg tror AMD sine APU enheter kommer til å gjøre det godt å stjele markedsandeler fra intel. og kanskje også fra intel/Nvidia ION kombinasjonen også.
Revox Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Enda viktigere å kjøpe Nvidia nå da. Før Intel og AMD blir enerådende på CPU og GPU. Forresten, du er klar over at Nvidia selger flest skjermkort? http://news.softpedia.com/news/Nvidia-Takes-Back-Graphics-Market-Share-From-AMD-214876.shtml Om den neste prossesoren til Amd gjør det dårlig kan man risikere at man sitter igjen kun med Intel og Nvidia skjermkort , det skal jeg love deg blir morsomt for lommeboka (tvilsomt dog at Amd forsvinner pga en dårlig bulldozer). Forresten. Du er klar over at Intel selger flest skjermkort? Eller mer riktig, grafikkprosessorer? 1
N o r e n g Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Enda viktigere å kjøpe Nvidia nå da. Før Intel og AMD blir enerådende på CPU og GPU. Forresten, du er klar over at Nvidia selger flest skjermkort? http://news.softpedia.com/news/Nvidia-Takes-Back-Graphics-Market-Share-From-AMD-214876.shtml Om den neste prossesoren til Amd gjør det dårlig kan man risikere at man sitter igjen kun med Intel og Nvidia skjermkort , det skal jeg love deg blir morsomt for lommeboka (tvilsomt dog at Amd forsvinner pga en dårlig bulldozer). Forresten. Du er klar over at Intel selger flest skjermkort? Eller mer riktig, grafikkprosessorer? This! Intels andel av skjermkort i bruk idag er over 50% om jeg ikke husker feil.
big_glasses Skrevet 9. august 2011 Skrevet 9. august 2011 Hva menes med minnebrikker for skjermkort? legge til mer RAM på skjermkortet?
Malvado Skrevet 10. august 2011 Skrevet 10. august 2011 Forresten. Du er klar over at Intel selger flest skjermkort? Eller mer riktig, grafikkprosessorer? Svaret mitt er basert på dedikerte skjermkortløsninger som finnes på markedet og tar ikke for seg eventuelt integrerte løsninger der Intel har en klar dominans på markedet , ser man kun på markedsandeler når det gjelder GPU så kommer Nvidia svært bra ut , sammenligner man integrerte løsninger og hybrider (dual cpu / gpu ) så er det klart at Intel tar førsteplass og Amd kommer hakket etter. Poenget er at for dedikerte Gaming pc'er så er det Nvidia som har tradisjonelt hatt og har fortsatt den største markedsandelen med trofaste kunder som gjerne kommer tilbake og kjøper disse løsningene. Det er i mine øyne ikke noen direkte fare for at Nvidia skal gå konkurs bare fordi man velger å kjøpe Amd / Intel løsning i steden for Nvidia , noe jeg fikk inntrykket av at Loveamiga mente var tilfelle om vi ikke støttet selskapet (satt på spissen). Når det gjelder kontrollen over DDR3 og GPU minne så er det ikke så dumt egentlig , antar at dette vil være steget videre for å sikre en Amd "kompatibel' platform der det eneste man behøver å tenke på er å kjøpe deler som er merket med Amd logoen for å vite at disse er kompatible med systemet ditt.
sannheten_666 Skrevet 11. august 2011 Skrevet 11. august 2011 Allikevel er det ikke vanskelig å se at det blir vanskelig for nVidia etterhvert. Intel og AMD VIL presse nVidia ut av de lavere ytelsessegmentene, hvem som helst kan jo se at det skjer i stor grad i dag. nVidia er et solid firma, men de tjener de store pengene på et marked som minsker. Da hjelper det ikke en døyt om de er enerådende innen profesjonelle GPU`er og HPC, for det er et så utrolig lite marked. Den samme historien har gjentatt seg tusen ganger i denne bransjen allerede ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå