Gå til innhold

Fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt Quislinger?


  

62 stemmer

  1. 1. Quisling betyr landssviker, noen som jobber for og legger til rette forholdene for en okkupasjonsmakt. Som hovedansvarlig for at Oslo om få tiår får muslimsk flertall fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt "Quislinger"?

    • Ja, den tittelen har de fortjent.
      11
    • Jeg er mot deres innvandringspolitikk, men synes det blir for drøyt å kalle dem det.
      28
    • Neida, dette vil gå så bra så.
      23


Anbefalte innlegg

Robertaas, du mener tydeligvis at AP, og ved det antar jeg at du også mener Jens Stoltenberg, bør sammenlignes med Quisling. La meg minne om at Vidkun Quisling den 24. oktober 1945 ble henrettet ved skyting på Akershus festning.

 

Mener du det samme bør gjøres med Jens Stoltenberg?

Om du spør om min personlige mening så er jeg mot vold og ikke reversible straffer. Jeg er også rasjonell så jeg ser at terrorhandlinger til personer som Breivik kun har den motsatte effekten av den han ønsket.

 

Vi må nok nøye oss med at historien dømmer Arbeiderpartiet som hovedansvarlig for både å lage og å ødelegge det norske velferdssamfunnet.

Mener du Jens Stoltenberg ikke skal straffes? Hvorfor sammenligner du han da med Norges mest kjente landsforræder?

 

Eller mener du han bør straffes, og i så fall, hvilken straff mener du er riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge er et av verdens beste land å bo i. Arbeiderpartiet skal ha mye av takken for dette. Å kalle de Quislinger er så idiotisk at jeg knapt har ord for det. Fremmedfrykten hos mange her er skremmende. Muslimer kommer aldri til å bli i flertall i Norge, og selv om jeg er motstander av alle religioner er også de fleste muslimer bra folk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Denne diskusjonen viser bare hvordan enkelte folk argumenterer. Det er rett og slett så utilstrekkelig på alle nivåer, men jeg gjør faktisk en liten innsats for å rydde opp i det.
Ja, prøv absolutt å fortelle oss hvor åpent og ærlig Jens Stoltenberg har argumentert for islamiseringen han er hovedansvarlig for så vi kan få noe å le av.

 

Jeg har ikke full oversikt over situasjonen, men jeg er under den oppfatningen at dere overdriver problemene rundt innvandring. Stoltenberg er ikke for en islamisering av Norge, men han forsøker å hjelpe oss med ny arbeidskraft og hjelpe mennesker fra utlandet til et bedre liv. Tanken er ikke så dum, selv om vi har et stykke igjen å gå.

Lenke til kommentar
Stoltenberg er ikke for en islamisering av Norge,
I så fall er han mot resultatet av sin egen politikk.

 

men han forsøker å hjelpe oss med ny arbeidskraft
Vi trenger arbeidsinnvandring til Norge, trygdeinnvandring vil bare øke behovet for arbeidskraft ytterligere.

 

og hjelpe mennesker fra utlandet til et bedre liv.
Vi har offisielt en hatt innvendringsstopp i Norgei flere tiår og det er faktisk politisk enighet om dette. Det som har skjedd er at ordningen med "Politisk Asyl" har blitt misbrukt til å la folk fra primitive stammesamfunn "vinne i lotto" og derved lokke dem til et fremmedkulturelt land i utkanten av en annen verdensdel. Om man faktisk ønsket å hjelpe folk så ville vil kunne hjulpet langt flere om det hadde skjedd i nærområdene.
Lenke til kommentar

?

Du har ikke formulert et spørsmål men tvinger folk til å være enig med deg i en grad.

 

Faktum er at den økende innvandringen vi har hatt de 10 siste årene har vært KrF's politikk, (ikke glem at KrF er alergisk mot at vi skal ha penger i statskassa og vil ha fri innvandring og gi alt vi kan til u-land).

 

Bondevik sa en gang:

Det er ikke innvandrerene som må bøye seg for Norge, men Norge som må bøye seg for innvandrerene

 

Arbeiderpartiet har skjerpet innvandringspolitikken HARDT, hardere enn de burde; for ikke glem at veletablert hardtarbeidende Kosovo-flyktninger ble tvangsutsendt i 2009 og 2010.

 

I tillegg kan vi ikke si nei til flyktninger, hverken moralsk, utenrikspolitisk, eller rikspolitisk. Da FN gir oss X-antall flyktninger vi skal ta imot hvert år.

 

Du vil kalle AP Quislinger, da kaller jeg deg en Breivik, for etter spørsmålet ditt er du en i hans leir, om ikke like reaktiv så deler du folosofien hans.

 

-Frank R. Haugen (AP)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Arbeiderpartiets politikk om innvandring:

Arbeiderpartiet mener at innvandring til Norge er grunnleggende positivt, og beriker oss både økonomisk og kulturelt. Samtidig kan ikke Norge ta i mot alle som ønsker å komme hit. Regulert innvandring er en forutsetning for å lykkes i integreringspolitikken. Arbeiderpartiet vil ha en balansert og kontrollert innvandring, og står for en human, rettferdig og konsekvent flyktning- og asylpolitikk. Arbeiderpartiet vil opprettholde innvandringsstoppen.

 

Vi er positive til den nye arbeidsinnvandringen som kommer som følge av EU-utvidelsen, og vi vil sikre at de som kommer får de samme lønns- og arbeidsvilkår som norske arbeidstakere.

 

Etter TS sitt spørsmål, virker det somom hans verdensbilde ikke henger sammen med sannheter!

 

-frank (AP)

Lenke til kommentar
Muslimer kommer aldri til å bli i flertall i Norge,
Jaha, hvilken ukjent prosess vil stoppe økningen i andelen muslimer?

Fødselsraten blant innvandrere synker og vil synke mer. Kvinner med innvandrerbakgrunn er overrepresenterte på høyskoler og universiteter og det vil føre til enda færre barn i fremtiden. Vi har også fått en mer restriktiv innvandringspolitikk de siste årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Arbeiderpartiet har skjerpet innvandringspolitikken HARDT, hardere enn de burde; for ikke glem at veletablert hardtarbeidende Kosovo-flyktninger ble tvangsutsendt i 2009 og 2010.
Haha, de bløffen er det kun Ap som selv tror på. Man har under stor pressedekning sendt ut noen få, men grensene er fremdeles åpne. Skal vi se:

 

-Man kan fremdeles fritt passere grensen uten kontroll.

-Det er fremdeles tillatt å reise fritt inn i og rundt i Norge uten lovlig opphold her.

-Klarer noen si ordet "asyl" er det mest sannsynlig at de får permanent opphold i Norge med fulle trygdeytelser.

-For asylsøkere som allerede har vært innom andre trygge land bryter vi fortsatt internasjonale avtaler ved å ta imot deres asylsøknad og slippe dem fritt inn i Schengen.

-Asylsøkere får frit reise rundt selv om de enda ikke har fått opphold i Norge.

-Kriminelle asylsøkere sendes som oftest ikke ut.

-Norge tar imot og innvilger asylsøknader fra småbarn som "kommmer alene" selv om de ikke er gamle nok til å knytte skoene sine.

-Norge tror fortsatt noen er "ureturnerbare" fordi det er problematisk å sende dem til hjemlandet, vi skal selvsagt kun sende dem tilbake til det siste trygge landet de var i før de kom til Norge.

 

Det enkelte kaller "skjerpet" innvandringspolitikk kan vel best beskrives som grenseløs naivisme.

 

I tillegg kan vi ikke si nei til flyktninger, hverken moralsk, utenrikspolitisk, eller rikspolitisk. Da FN gir oss X-antall flyktninger vi skal ta imot hvert år.
Selvsagt kan vi si nei til dette og det gjør da også mange andre land.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er et av verdens beste land å bo i. Arbeiderpartiet skal ha mye av takken for dette. Å kalle de Quislinger er så idiotisk at jeg knapt har ord for det. Fremmedfrykten hos mange her er skremmende. Muslimer kommer aldri til å bli i flertall i Norge, og selv om jeg er motstander av alle religioner er også de fleste muslimer bra folk.

 

Endelig et fornuftens innlegg!

 

Retorikken som ligger bak å kalle AP for Quislinger må være et utslag av en ekstrem misoppfattelse av den virkelig verden.

 

Den videre implikasjonen er skremmende: Hva er Quisling? En landssviker? Hva gjorde man med Quisling og andre landssvikere etter krigen? Henrettelse. Det er jo nettopp denne forskrudde logikken som ligger bak Breiviks tanker og handlinger. Jeg blir kvalm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fødselsraten blant innvandrere synker og vil synke mer. Kvinner med innvandrerbakgrunn er overrepresenterte på høyskoler og universiteter og det vil føre til enda færre barn i fremtiden.
Selv om fødselsraten synker fortusettes det at fødselsraten blir lavere en for andre om andelen muslimer ikke skal øke også gjennom fødsler.

 

Med den kommende ghettodannelsen vi har sett i andre områder med mange muslimer så kan vi ikke anta at kvinnlige innvandrere i like stor grad tar høyere utdanning.

 

Vi har også fått en mer restriktiv innvandringspolitikk de siste årene.
Den bløffen må du lengere inn i de indre rekker for å finne noen som biter på.
Lenke til kommentar
Eneste jeg har å si er at du kan skamme deg, hvordan kan du si slikt i en tid som dette?
Du mener alle skal stoppe å vurdere samfunnets utvikling og bare godta den muslimske fremtiden Arbeiderpartiet fører oss mot uten debatt?

 

Dette burde være en tid for enda mere sensur, ensretting, og fremskyndet islamisering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Eneste jeg har å si er at du kan skamme deg, hvordan kan du si slikt i en tid som dette?
Du mener alle skal stoppe å vurdere samfunnets utvikling og bare godta den muslimske fremtiden Arbeiderpartiet fører oss mot uten debatt?

 

Dette burde være en tid for enda mere sensur, ensretting, og fremskyndet islamisering?

 

Nei, jeg mener du skal skamme deg fordi du snakker slikt om det partiet som ble mest skadet av denne tragedien, å diskutere om de er forrædere er ikke tiden for nå. Jeg synes det er latterlig å kalle dem noe så dumt, ikke jeg engang hadde kalt f. eks FrP for det, uansett hvor mye jeg misliker politikken deres.

Lenke til kommentar
Selv om fødselsraten synker fortusettes det at fødselsraten blir lavere en for andre om andelen muslimer ikke skal øke også gjennom fødsler.

 

Med den kommende ghettodannelsen vi har sett i andre områder med mange muslimer så kan vi ikke anta at kvinnlige innvandrere i like stor grad tar høyere utdanning.

Utviklingen går i retning av stadig flere kvinnelige innvandrere som tar høyere utdannelse, ikke færre, selv om andelen allerede er veldig høy.

 

 

Den bløffen må du lengere inn i de indre rekker for å finne noen som biter på.

At vi har fått en mer restriktiv innvandringspolitikk er fakta. Selv FRP nekter ikke for det, ofte "klager" de over at AP har stjelt politikken deres.

Lenke til kommentar
Arbeiderpartiet har skjerpet innvandringspolitikken HARDT, hardere enn de burde; for ikke glem at veletablert hardtarbeidende Kosovo-flyktninger ble tvangsutsendt i 2009 og 2010.
Haha, de bløffen er det kun Ap som selv tror på. Man har under stor pressedekning sendt ut noen få, men grensene er fremdeles åpne. Skal vi se:

 

-Man kan fremdeles fritt passere grensen uten kontroll.

-Det er fremdeles tillatt å reise fritt inn i og rundt i Norge uten lovlig opphold her.

-Klarer noen si ordet "asyl" er det mest sannsynlig at de får permanent opphold i Norge med fulle trygdeytelser.

-For asylsøkere som allerede har vært innom andre trygge land bryter vi fortsatt internasjonale avtaler ved å ta imot deres asylsøknad og slippe dem fritt inn i Schengen.

-Asylsøkere får frit reise rundt selv om de enda ikke har fått opphold i Norge.

-Kriminelle asylsøkere sendes som oftest ikke ut.

-Norge tar imot og innvilger asylsøknader fra småbarn som "kommmer alene" selv om de ikke er gamle nok til å knytte skoene sine.

-Norge tror fortsatt noen er "ureturnerbare" fordi det er problematisk å sende dem til hjemlandet, vi skal selvsagt kun sende dem tilbake til det siste trygge landet de var i før de kom til Norge.

-Vi har ikke lov under Schengen å ha 'lukkede' grenser, derimot må du titte på grensen imot Russland, DER er det for MYE grenskontroll

-De somn er her uten lovlig opphold, altså 'illegale innvandrere' gjemmer seg i nettverk av norske uetiske arbeidsgivere som behandler dem som slaver, (det er unntak), men blir man tatt er det rett ut!

-Etter 48-timers behandlingen av asylsøkere kom er ikke dette lengre tilfellet, og det var AP som innførte den, MOT SVs protester.

-Dette punktet finner jeg ikke bagrunnstoff om, kommer de fra utenfor schengen er det opphavland ikke siste landet de var i som gjelder.

-Dette er fordi så lenge søknadsprossessen foregår er det ulovlig under norsk og internasjonal lov å internere dem, i tillegg er det bare de med familie her fra før som gjør dette da asyslsøkere ikke får no penger til å betale slikt av egen lomme med mindre de er velstående.

-Det er ikke et juridisk rammeverk for å sende ut kriminelle invandrere eller asylsøkere, men asyl blir nesten alltid avslått for folk som har sonet. Derimot er det et smutthull, hvis det ER gode grunner til å la dem få opphold, Kinesiske kristne, Somaliske kristne, Russiske dissedenter, og andre har grunnlag til å få asyl her.

-Det er mange småbarn som blir sendt med andre familier, eller som er familieløse, disse blir SELVSAGT tatt imot. BARN uten voksne SKAL vi ta imot, alt annet er umennesklig!

-Hellas som er et av landene mange fra palestina, og andre midøsten-land kommer til, har blitt europas ghetto, da alle, inkludert Norge returnerer personer som først var innom hellas til hellas.

 

Jeg merker at din kjennskap til FAKTA er mangelfull, ta å les litt aviser i ny og ne, ikke bare norske!

 

Det enkelte kaller "skjerpet" innvandringspolitikk kan vel best beskrives som grenseløs naivisme.

Du tydeligvis TROR det du mener istede for å ha fakta på din side!

 

I tillegg kan vi ikke si nei til flyktninger, hverken moralsk, utenrikspolitisk, eller rikspolitisk. Da FN gir oss X-antall flyktninger vi skal ta imot hvert år.
Selvsagt kan vi si nei til dette og det gjør da også mange andre land.

VI kan ikke si nei, når vi aktivt bruker vår posisjon som et globalt engasjert land som politisk og diplomatisk våpen. Hvis vi plutselig sa "STOPP" så ville endel goodwill mot Norge tørke opp, og etter kranglingen med Kina, og kjøligheten mot EU så har ikke Norge diplomatisk valuta nok til å gjør noe slikt. Bondevik har satt Norge i tåpelig posisjon når han åpnet slusene slik han gjorde! Og AP/regjeringen kan ikke forandre dette over natten det tar i snitt 5 år fra et lovforslag blir lagt fram til loven blir vedtatt. De fleste i Norge er ikke anti-innvandring, DERFOR er det ikke rikspolitisk mulig.

 

En ting du ikke ser ut til å forstå er at under vært demokratiske system, har AP siden krigen vært SINNSYKT populære, nesten ALT vi har idag av velstand er et resultat av APs lengevarende flertall.

 

Ja, APs posisjon er redusert men samtidig er AP et sentrisk parti med bred folkelig støtte, og derfor er spørsmålet ditt tåpelig. APs politikk reflekterer dets medlemmers holdninger, samtidig reflekterer APs makt folkets vilje.

 

Så jeg foreslår du stemmer Demokratene og prøver å lese litt fakta før du kritiserer et av de partiene som har gjort mest for at vi har en så flott nasjon så mange har lyst til å komme til. Du har lov til å være uenig men bunnløse beskyldninger slik du kommer med er ikke måten å drive en politisk debatt på!

 

-frank(AP)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Etter TS sitt spørsmål, virker det somom hans verdensbilde ikke henger sammen med sannheter!
"sannheter" som at vi har "innvandringsstopp" i Norge? :mrgreen:

Og legg skylden på bondevik som åpnet for innvandring ikke AP som har forsøkt å lukke slusene i ettertid, (noe SVs 'fri innvandring' standpunkt ikke gjør noe bedre!

 

-frnak (AP)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener du skal skamme deg fordi du snakker slikt om det partiet som ble mest skadet av denne tragedien, å diskutere om de er forrædere er ikke tiden for nå. Jeg synes det er latterlig å kalle dem noe så dumt, ikke jeg engang hadde kalt f. eks FrP for det, uansett hvor mye jeg misliker politikken deres.

Her mener jeg at du bedriver sensur med bakgrunn i tragedien. Jeg mener dog at Robert burde holdt seg for god for dennne sammenligningen i utgangspunktet, men det er fordi den er feil, ikke pga ABB.

 

Og ja, jeg er et betalende AP-medlem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...