Gå til innhold

Fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt Quislinger?


  

62 stemmer

  1. 1. Quisling betyr landssviker, noen som jobber for og legger til rette forholdene for en okkupasjonsmakt. Som hovedansvarlig for at Oslo om få tiår får muslimsk flertall fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt "Quislinger"?

    • Ja, den tittelen har de fortjent.
      11
    • Jeg er mot deres innvandringspolitikk, men synes det blir for drøyt å kalle dem det.
      28
    • Neida, dette vil gå så bra så.
      23


Anbefalte innlegg

Nei, jeg mener du skal skamme deg fordi du snakker slikt om det partiet som ble mest skadet av denne tragedien, å diskutere om de er forrædere er ikke tiden for nå.
De er hovedansvarlige for den muslimske innvandringer vi har til Norge, de er hovedansvarlige for overgrepene den norske befolkning blir utsatt for av disse, de er hovedansvarlige for den økonomiske belastningen den massive trygdeinnvandringen har påført Norge, de er hovedansvarlige for den borgerkrigen vi går mot og de har provosert gærninger som Breivik til å skade mange uskyldige.

 

Når synes du det vil være greit å diskutere hvilke planer Arbeiderpartiet faktisk har med den politikken som de har ført?

 

Jeg synes det er latterlig å kalle dem noe så dumt, ikke jeg engang hadde kalt f. eks FrP for det, uansett hvor mye jeg misliker politikken deres.
Frp har da aldri vært i regjering og er lite ansvarlig for politikken som er ført i Norge.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De eneste som har gjort forsøk på borgerkrig er DIN side...
Når har jeg forsøkt starte en krig?

 

Det er veldig lite datagrunnlag og man kan aldri stole på slike nettavstemminger, men resultatet nå med at 60% er mot Arbeiderpartiets innvandringspolitikk og at 20% vil gå så langt som å kalle dem quislinger er noe jeg faktisk tror reflekterer den norske befolkningen ganske så godt. Folk burde gå inn i seg og spørre om hvorfor det er slik istedenfor å angripe budbringeren.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når har jeg forsøkt starte en krig?

Når sa jeg at DU har...

 

Det er veldig lite datagrunnlag og man kan aldri stole på slike nettavstemminger, men resultatet nå med at 60% er mot Arbeiderpartiets innvandringspolitikk og at 20% vil gå så langt som å kalle dem quislinger er noe jeg faktisk tror reflekterer den norske befolkningen ganske så godt. Folk burde gå inn i seg og spørre om hvorfor det er slik istedenfor å angripe budbringeren.

Det er ikke bare et tynt datagrunnlag, men innhentingsstatistikken er faktisk fullstendig feilslått og uetisk forskningsmessig sett.

Du ville nærmest blitt skutt av en forskningskomite/peer-review...

 

Du har inget å basere deg på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei, jeg mener du skal skamme deg fordi du snakker slikt om det partiet som ble mest skadet av denne tragedien, å diskutere om de er forrædere er ikke tiden for nå. Jeg synes det er latterlig å kalle dem noe så dumt, ikke jeg engang hadde kalt f. eks FrP for det, uansett hvor mye jeg misliker politikken deres.

Her mener jeg at du bedriver sensur med bakgrunn i tragedien. Jeg mener dog at Robert burde holdt seg for god for dennne sammenligningen i utgangspunktet, men det er fordi den er feil, ikke pga ABB.

 

Og ja, jeg er et betalende AP-medlem.

 

Er RU medlem, og betaler også. Men jeg har så mye respekt for AP at det trådstarter sier bare kommer som stygge ord for meg..

Lenke til kommentar
Kanskje vi bør rapportere Robert her til PST slik at de kan følge med på om han kjøpe store mengder Amoniumnitrat og diesel...
Der viste du faktisk at du hadde mere kjennskap enn meg om hva som skal til for, det som jeg antar, vil være å lage en bombe. Og siden jeg allerede har sagt at slike aksjoner bare skaper mere sympati for den som angripes så er du også langt mere sannsynlig enn meg å lage noe slikt.

 

Og om man skal overvåke alle som er uenige i Arbeiderpartiets politikk så blir det svært mange å overvåke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke bare et tynt datagrunnlag, men innhentingsstatistikken er faktisk fullstendig feilslått og uetisk forskningsmessig sett.

Du ville nærmest blitt skutt av en forskningskomite/peer-review...

 

Du har inget å basere deg på...

Jeg sier jo selv at det ikke holder som kilde, men hva jeg selv har hørt fra tilfeldige folk som uoppfordret har uttalt seg i saken gir meg en magefølelse for at tallenefaktisk er representative.

 

Det rette ville vært å gjøre en seriøs undersøkelse av dette. At vi tar dette alvorlig kan forhindre nye terrorhandlinger. Fortsetter vi bare å fortie problemet kan nye gærninger finne på å drepe andre uskyldige.

Lenke til kommentar
Kanskje vi bør rapportere Robert her til PST slik at de kan følge med på om han kjøpe store mengder Amoniumnitrat og diesel...
Der viste du faktisk at du hadde mere kjennskap enn meg om hva som skal til for, det som jeg antar, vil være å lage en bombe. Og siden jeg allerede har sagt at slike aksjoner bare skaper mere sympati for den som angripes så er du også langt mere sannsynlig enn meg å lage noe slikt.

 

Og om man skal overvåke alle som er uenige i Arbeiderpartiets politikk så blir det svært mange å overvåke.

En ting å være uenig, men du er en ekstremist, (eller hvertfall påtar deg retorikken dems). DET er en foskjell, og jeg Amoniumnitrat + diesel er hva de nevner på nyhetene, og for ikke å snakke om enhver politiserie, men det er ett stoff til som trengs og det er dette som monsteret breivik kjøpte for 120,- i polen, som gjorde at han NESTEN havnet på terroristlisten til PST.

 

Hvis amn bare overvåker de som ekstremistiske i sin hat for AP er man ned i en håndfull mennesker, (medlemmer av demokratene ser ut, ifølge avisene, å være et sted å starte :p ). Men fra spøk til alvor, din holdning til 1 parti som sitter i en trepartisregjering er TEMMELIG bastant og reflekterer synspunkter veldig få på dett forumet og i dette landet reflekterer.

 

-frank (AP)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kanskje vi bør rapportere Robert her til PST slik at de kan følge med på om han kjøpe store mengder Amoniumnitrat og diesel...
Der viste du faktisk at du hadde mere kjennskap enn meg om hva som skal til for, det som jeg antar, vil være å lage en bombe. Og siden jeg allerede har sagt at slike aksjoner bare skaper mere sympati for den som angripes så er du også langt mere sannsynlig enn meg å lage noe slikt.

 

Og om man skal overvåke alle som er uenige i Arbeiderpartiets politikk så blir det svært mange å overvåke.

 

Om du er sympatisør av Breivik vil jeg gjerne rapportere deg til PST, fordi de ga beskjed om at man skal rapportere om man er vitne til folk som er sympatisører av han.

Lenke til kommentar
din holdning til 1 parti som sitter i en trepartisregjering er TEMMELIG bastant og reflekterer synspunkter veldig få på dett forumet og i dette landet reflekterer.
Jeg tror du ville bli skremt hvis du visste hvor mange "vanlige folk" som faktisk har lignende holdninger mot Ap.

 

Jeg og de fleste andre vil nøye seg med å ikke stemme på dem og yttre en syrlig kommentar i ny og ne, men siden vi nå har fått noen som har vist at man også kan gjennomføre terrorhandlinger har dette blitt en meget farlig situasjon. Jeg tror det beste som kan gjøres for å sikre oss mot nye aksjoner er å få en offentlig debatt om alt det Arbeiderpartiet ikke har vært villig til å diskutere. Et par folkeavstemminger hadde også vært på sin plass.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Om du er sympatisør av Breivik vil jeg gjerne rapportere deg til PST, fordi de ga beskjed om at man skal rapportere om man er vitne til folk som er sympatisører av han.
I motsetning til sosialister og kommunister støtter jeg ikke vold, terror eller udemokratiske prosesser.

 

Oi, skal du begynne å bruke det kortet da høyreekstreme gikk til angrep mot sin egen stat den 22. juli? Herregud bare fordi jeg er sosialist så blir jeg stemplet som voldelig takk skal du ha.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

... en syrlig kommentar i ny og ne ...

Er det det du kaller sammeligningen med Quisling? Jeg vet faktisk ikke hvilket jorde du befinner deg på. Quisling er en av de mest forhatte personene i moderne norsk historie. Han begikk statskupp, samarbeidet med en fremmed totalitær og meget brutal okkupasjonsmakt, og var personlig ansvarlig for drapene på flere nordmenn, slektninger av meg inkludert.

 

Ellers registrerer jeg at du ikke vil svare på spørsmålene jeg stilte deg tidligere. Det er feigt, spesielt med tanke på hvor høyt på banen du gikk tidligere.

 

Her er de:

 

Mener du Jens Stoltenberg ikke skal straffes? Hvorfor sammenligner du han da med Norges mest kjente landsforræder?

 

Eller mener du han bør straffes, og i så fall, hvilken straff mener du er riktig?

 

Kan du tenke deg å svare på dette nå?

 

For øvrig, jeg har aldri stemt AP, kommer neppe til å stemme på dem noen gang, og befinner meg definitivt ikke på "venstesiden" i Norsk politikk. Jeg er bare møkk lei av demonisering av meningsmotstandere, forsøk på uthuling av demokratiet og rettstaten (og jeg kritiserer gladelig venstresiden når de står for dette), samt krisemaksimering og andre utslag av noe som i det minste minner om paranoia.

Lenke til kommentar

Om du ikke har fått med deg min intensjon med denne tråden selv etter at jeg har forklart det flere ganger så får du da endelig gjøre det.

 

Norge har kommet i en meget farlig situasjon etter de siste hendelsene og jeg ønsker ikke at flere uskyldige skal dø. Jeg tror ikke at å bare legge lokk på situasjonen er den beste taktikken for å oppnå dette. Men jeg er muligens vel naiv om jeg tror Ap vil gå med på en åpen og ærlig debatt om Norges fremtid.

Lenke til kommentar
Om du er sympatisør av Breivik vil jeg gjerne rapportere deg til PST, fordi de ga beskjed om at man skal rapportere om man er vitne til folk som er sympatisører av han.
I motsetning til sosialister og kommunister støtter jeg ikke vold, terror eller udemokratiske prosesser.

Karl Marx var veldig imot væpnet aksjoner, og under 70-tallet når høyre-venstre tilspisset seg her i Norge, ble det aldri voldelige aksjoner, (dog noen demonstrasjoner kom ut av kontroll).

 

Det er din retorikk som er farlig, en ekstremistisk retorikk som spurrer folk til å gå til ekstreme lengder for å fremme sitt poeng!

 

Det er oss sentriske (AP er sentrisk), som er de med bred støtte i folket, da jeg snakker politikk med folk hver dag, og det er lite misnøye mot AP slik du representerer det, da selvsagt med unntak av DLD. Jeg går med rose-lapel-pin-en min hver dag, til og med på byen på fylla og selv om mange vil diskutere har jeg til gode å møte noen med din høyreekstremistiske holdning, og jeg kunne forstå hvsi det var Rødt eller SV som har en MYE mer liberal innvandringspolitikk enn AP og SV har forrykende mye makt på stortinget, så hvorfor din holdning til AP er slik den er er utenfor det jeg kan fatte. AP har ikke en flertallsregjering, og har et svakt flertall innen koalisjonen. Politikken deres på innvandrerspørsmålet kan kokes ned til: "la oss sortere og begrense". Din oppfatning av virkeligheten minner om manifestet til Monsteret Breivik, der han bastant legger fram fakta som ikke kan kildesjekkes, eller som finnes noe sted annet enn i hans hode tydeligvis, og samtidig drar slutninger fra slik fakta som ikke bruker logikk, men heller 2+2=89 -type logikk.

 

Det virker litt somom du er er 12 åring som vet alt sin informasjon om politikk ifra din fars utrbrudd under nyhehetene på TV. Du kan umulig være så ung, men din manglende nyanser og helhetlig bilde av norsk politikk får det til å se slik ut...

 

-frank (AP)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...