Gå til innhold

Fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt Quislinger?


  

62 stemmer

  1. 1. Quisling betyr landssviker, noen som jobber for og legger til rette forholdene for en okkupasjonsmakt. Som hovedansvarlig for at Oslo om få tiår får muslimsk flertall fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt "Quislinger"?

    • Ja, den tittelen har de fortjent.
      11
    • Jeg er mot deres innvandringspolitikk, men synes det blir for drøyt å kalle dem det.
      28
    • Neida, dette vil gå så bra så.
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Om du mener dagens utvikling av andelen muslimer i Oslo plutselig skulle stanse og andelen muslimer stagnere eller gå ned hadde det vært spennende å høre hvilken prosess du mener vil kunne medføre dette. Da dette ikke er noe som har skjedd noe annet sted i verden er sikkert mange spente på å høre dette. Jeg er redd du kun kan komme med fornektelse eller ønsketenkning.

 

2. Om du tror et muslimsk flertall i Oslo vil oppføre seg helt forskjellig fra alle andre steder i verden er jeg spent på å høre hva du bygger dette på. Jeg er redd du kun kan komme med fornektelse eller ønsketenkning.

 

3. Norge har en av Europas mest liberale asylpolitikk. Politikk har alltid konsekvenser og i Norge er vi vanligvis flinke til å analysere, utrede og diskutere dette. For asylpolitikken har Arbeiderpartiet valgt å ikke gjøre dette. Det har samtidig ikke manglet på advarsler mot og indikasjoner på om hvilken vei utviklingen gikk. Arbeiderpartiet kan derfor veldig vanskelig påberope seg ignoranse for hvor hvilke konsekvenser deres politikk ville få.

 

4. Quisling var heller ikke alene, men han gikk i bresjen og var hovedansvarlig akkurat slik Arbeiderpartiet er her.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Svaralternativene burde være: "Nei", "niks" og "Ikke faen".
Talt som en sann demokrat.

 

Å kalle noen for en "Quisling" er drittslenging og useriøst.
Siden Quisling først begynte sin undregravende virksomhet etter at Norge hadde blitt okkupert så regner jeg med at sammenligningen i dette tilfellet er drittslenging mot Quisling.
Lenke til kommentar
La meg prøve på nytt; vil du virkelig kalle et folkevalgt parti landsforræder bare fordi du er uenig i politikken deres? Er du uenig, så bruk din stemmerett og ikke skrik "Quisling" som en prepubertal drittunge.
Quisling ble også demokratisk valgt, men fortalte i likhet med Arbeiderpartiet ikke om sine undergravende planer.
Lenke til kommentar
La meg prøve på nytt; vil du virkelig kalle et folkevalgt parti landsforræder bare fordi du er uenig i politikken deres? Er du uenig, så bruk din stemmerett og ikke skrik "Quisling" som en prepubertal drittunge.
Quisling ble også demokratisk valgt, men fortalte i likhet med Arbeiderpartiet ikke om sine undergravende planer.

Du vet ikke så mye om norsk krigshistorie, gjør du vel?

 

FYI-Quisling ble aldri demokratisk valgt til makt den 9 april!

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Robertaas, du bør skaffe deg helt elementær historiekunnskap før du slenger rundt deg med betente begreper som Quisling.

 

Wikipedia: Ved den tyske invasjonen 9. april 1940 forsøkte Quisling å begå statskupp, men måtte trekke seg 15. april etter tysk press til fordel for Administrasjonsrådet oppnevnt av Høyesterett. Den 1. februar 1942 ble han med tysk godkjenning ministerpresident for en regjering bestående hovedsakelig av NS-medlemmer.

 

Statskupp =! demokratisk valgt.

Lenke til kommentar
FYI-Quisling ble aldri demokratisk valgt til makt den 9 april!
Nei,men han hadde tidligere blitt valgt som medlem av Senterpartiet.

Legg fra deg årene. Fossroingen er patetisk. Quisling startet partiet Nasjonal Samling, og det var som leder for dette han kom i posisjon under krigen. Og det var som ettertrykkelig bevist i denne tråden IKKE via demokratiske virkemidler som du påsto! Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...