Gå til innhold

Filoverføringsproblem med canon hd kamera


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var så "lur" at jeg kopierte filer fra minnebrikken på mitt canon hd kamera og rett på skrivebordet på pc for å frigjøre plass. Når jeg flyttet filene tilbake igjebn for å se de på tv via kamera kjente ikke kameraet filene igjen ( jeg har gått utifra at den er en indexfil eller noe som mangler)

 

Problemet mitt da var at redigeringsprogrammet som fulghte med akmeraet kun tilater import FRA kamera, IKKE fra HDD på pc. Det jeg nå har gjort er å kjøpe mtsconverter. Dette programmet konverterer mts over til en masse formater. Jeg prøvde først avi, men ble jo helt forferdelig kvalitet. Hvilket format bør jeg velge for å opprettholde best mulig kvalitet og som er "kompatibelt" med de fleste spillere.

 

Er det noen andre som har vært borti samme problematikk ang hd kamera? Det beste hadde vært hvis det finnes et triks for å få kameraet til å kjenne igjen filene slik at jeg kan importere rett inn i programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør beholde mts-formatet og ikke konvertere det til noe annet fordi det vil medføre kvalitetstap. Når det gjelder redigeringsprogrammet har jeg et eneste råd: bytt program!

 

Men hvilket format bør jeg velge hvis jeg må konvertere?

Endret av duttis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...