Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

Har vert i oslo 4-5 ganger Natttoget fra bergen til Oslo S

Når jeg ankommet oslo S kom det 2 ikke etniske nordmenn og spurte om jeg ville kjøpe hasj mye Ukultur dem har dratt med seg i landet vårt. Aldri opplevd det før jeg kom te oslo.

i noen deler i oslo, husker jeg ikke kass gater det var følte jeg at jeg har kommet til et annet land siden det var sjeldnt man så en etnisk nordmann. Jeg har ikke noe i mot det men hvordan den skal praktisere sin ukultur og ikke inretter seg Hvorfor er det sånn at dem flytter i samme gate og ikke inretter seg sammen med andre etniske nordmenn?

Endret av birdy113
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hasj er irrelevant; dersom innvandrere ikke lenger kom til Norge, ville Nordmenn begynt å selge hasj. Jeg er selv Bergenser og kan bekrefte at det også er ufattelig mange Nordmenn i dette markedet.

 

Narkotika er lette, raske penger. Og det blir aldri nok langere.

 

Asylsøkere tar gjerne opp slike jobber siden de ikke kan ta seg jobb på lovlig vis, ergo dersom vi legaliserer narkotika, vil de ikke lenger være i stand til å finansiere sitt ulovlige opphold i Norge.

Lenke til kommentar

Aldri opplevd det før jeg kom te oslo.

Gikk du inn på Steen & Strøm og kjørte rulletrapp også? (*)

 

Nei, seriøst, du ble nok tilbudt hasj fordi de er vant til at nordmenn kjøper hasj.

 

Grunnene til at innvandrere har en tendens til å "samle" seg i enkelte områder er mye de samme som at nordmenn som utvandret til USA dro til de samme stedene (Brooklyn, Minnesota, Dakota) og nordmenn som flytter til Spania i dag drar til de samme stedene (Alfaz del Pi, Torrevieja, etc.)

 

(* True story: Da jeg var liten gutt måtte vi faktisk kjøre mange mil for å komme til nærmeste rulletrapp - som befant seg hos Steen & Strøm. Det var mye som var annerledes i Oslo den gang også.)

 

Hvis man har bodd utenlands i byer på Oslo's størrelse (- eller større -), så innser man hvor lite spesiell Oslo egentlig er, men hvis man kommer fra ei lita bygd oppleves nok forskjellene som større når man kommer til Oslo. Men det ville de gjort selv uten innvandrere der. Spiller det noen rolle hva slags hudfarge en narkolanger har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor trakk du ikke fram George W. Bush ("history will prove me right") i stedet for å sammenligne deg selv med han andre?

(Jeg brukte 2083 som en kortversjon av "muslimene kommer til å ta over her i Europa, osv."; jeg mente ærlig talt ikke å slå deg i hartkorn med noen andre.)

Fordi jeg synes det er verre å bli sammenlignet med Breivik enn med Bush?

 

Og 2083 er noe Breivik har funnet på. Jeg har aldri hørt det bli brukt av noen andre.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen du gir av dagens Norge og finner heller ikke din argumentasjon om "den muslimske fare" særlig overbevisende. Lignende ting har vært fremlagt før - inkludert statistisk materiale med ymse varianter av fremskrivninger -, og det har ikke slått til. Det er muligens din store geografiske avstand fra Norge og ditt utvalg av kilder til hva som "skjer her", som gjør at du kommer fram til andre svar enn det jeg gjør.

Det har ikke vært noen fremskrivninger, fordi dette var et tema som har blitt debatert i nyere tid.

 

Du derimot har ikke valgt å delta i en debatt om innvandring til Norge, men allikavel kommer du her og analyserer meg. Mine kilder er i hovedsak SSB, hva er dine kilder?

 

Hvilken beskrivelse er du ikke kjenner deg igjen i? Vær nøyktig. Jeg har ikke snakket om den muslimske fare. Jeg har sagt at det kommer til å bli store konflikter og begrunnet hvorfor. Det er fordi det er en stor interessekonflikt mellom hva mange muslimer ønsker og hva etniske nordmenn ønsker. Du mener selvfølgelig ikke det vil skje. Men det var mange som mente det var helt utenkelig at det ville være 180K muslimer i dag. Hvorfor vil det bli konflikter?

 

1. Toleransen mellom muslimer og etniske nordmenn er lav. Etniske nordmenn later ofte som om de er tolerante, men i praksis er de ikke spesielt tolerante. Prøv å gå bort til noen nordmenn og si at du er mot homofili. Eller kle deg annerledes. Eller oppfør deg annerledes.

 

2. Etniske nordmenn flytter ut av østkanten, mens innvandre flytter inn. Det vil føre til økt konsentrasjon.

 

3. Når konsentrasjonen øker så vil de bli radikalisert og beholde flere av verdiene de har i hjemlandet sitt. Det er vanskelig å gi dem norske verdier om de ikke prater med noen etniske nordmenn.

 

4. Når de begynner å få makt i politikken vil de store problemene komme. Motsvaret til at de får makt vil bli en radikalisering av høyresiden i Norge. Dette vil irritere muslimene i Norge og de vil bli mer fientlig mot etniske nordmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ska vi inrette oss til andre kulturer?

Det skal vi ikke, utover det som er i tråd med våre lover og reguleringer. Dersom noen ikke eter gris angår det ikke meg. Om noen ønsker å bygge en moske er det fint og flott for meg så lenge de ikke bruker vold for å rive ned noe annet først. Dersom de ønsker å starte en kafe som ikke serverer øl, fine greier for meg. Jeg kan gå til en pub.

 

Grensen går selvfølgelig ved lovbrudd. Loven gjelder for alle, uavhengig av religion og kultur.

 

Nå tror jeg også det er en del trass i dette. For mange virker det som om hardingfeler og bunader blir utrolig viktigere fordi de for alt det er verdt skal være mot multikultur. Det er ikke fordi det angår en man viser motstand, men fordi man ikke liker multikultur, og derfor klorer seg fast og motsetter seg alle symptomer på dette.

 

Andre ord jeg er Redd for at dette drar ned den flotte kulturen som våre forfedre har bygget opp sammen med kristendommen.

Jeg er ikke kristen, og vi er nok det mest ateistiske landet i verden. Kristendommen har hatt en enorm betydning for vår kultur, men å legge vekt på kristendommen i verdens mest ateistiske land, det syns jeg blir noe merkelig.

 

fortsetter dette i 70 år til vil vi mest sannsynlig ha moskeer over alt i landet evt Sharia lover

Moskeer får de da bygge om de vil. Men sharialover som går utover norsk lov skal selvfølgelig ikke tillates.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke stor forskjell mellom den innfødte befolkningen i Island, Storbritania og Tyskland ihvertfall. Det er selvfølgelig såforskjeller, men de er forsatt veldig like. Og Italianerene kom ikke til Norge.

 

Italienere innvandret til Norge tidlig på 1950-tallet, selv om det ikke var et kjempestort antall.(Thomas Hylland Eriksen, husker ikke hvilken bok) Og ikke kom med det innfødte befolkning snakket når du nevner Storbritannia. Det finnes ikke en innfødt borger i Storbritannia.

Endret av Adogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke stor forskjell mellom den innfødte befolkningen i Island, Storbritania og Tyskland ihvertfall. Det er selvfølgelig såforskjeller, men de er forsatt veldig like. Og Italianerene kom ikke til Norge.

 

Italienere innvandret til Norge tidlig på 1950-tallet, selv om det ikke var et kjempestort antall.(Thomas Hylland Eriksen, husker ikke hvilken bok) Og ikke kom med det innfødte befolkning snakket når du nevner Storbritannia. Det finnes ikke en innfødt borger i Storbritannia.

 

Vet ikke helt om italienerne er så godt eksempel for det som er "innvandring uten problemer"-debattanter. For italienerne dro tilbake, de aller fleste.

 

F.eks ble flere av de store utbyggingene til nordsjøen gjort av en arme av italienere. De er ikke her nå for å si det slik.

Lenke til kommentar

Hva mener folk om innvandere som jobber svart, de får folketrygd/trygdesvindel, de har jobb som bygg ingeniør de mottar ca 500 000 kr lønn i året skattefritt. + trygt i tillegg fordi i gjennomsnitt har 5 barn de får barnetrygt for.

 

Som de overfører hvert år til f.eks kina, afrika og andre terror nettverk.

 

Hva syns vi om det? Bør dette tillattes?

 

Det kan jo skje hvis vi tilatter innvandring, samfunnet blir svakere av dette, flere terrorister vil gjøre motstand fordi folk vet om disse personene.

 

Men blir de tatt reiser de ut av landet med pengesekken.

 

Så hvis dere sier ja til innvandring støtter dere da også at slik kan skje.

 

Hvordan kan vi kalle landet vårt for norge? Hvis eneste som er norsk er nordnorge. (Midtnorge). Oslo ser jo ut som pakkistan eller andre steder med lav standard.

 

Kan vi ikke i samme slengen bli medlem av EU, og ha EU flagg + valutta bare for å gjøre livet surt for alle? Glem da å handle i tyskland og andre eu land fordi det blir neppe like god valutakurs av slik, felles pengesekk betyr at norge blir fattigere.

 

Eller sier dere ja til innvandring men nei til EU henger dette ikke på grep.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva mener folk om innvandere som jobber svart, de får folketrygd/trygdesvindel, de har jobb som bygg ingeniør de mottar ca 500 000 kr lønn i året skattefritt. + trygt i tillegg fordi i gjennomsnitt har 5 barn de får barnetrygt for.

 

Som de overfører hvert år til f.eks kina, afrika og andre terror nettverk.

 

Hva syns vi om det? Bør dette tillattes?

 

Det kan jo skje hvis vi tilatter innvandring, samfunnet blir svakere av dette, flere terrorister vil gjøre motstand fordi folk vet om disse personene.

 

Men blir de tatt reiser de ut av landet med pengesekken.

 

Så hvis dere sier ja til innvandring støtter dere da også at slik kan skje.

 

Hvordan kan vi kalle landet vårt for norge? Hvis eneste som er norsk er nordnorge. (Midtnorge). Oslo ser jo ut som pakkistan eller andre steder med lav standard.

 

Kan vi ikke i samme slengen bli medlem av EU, og ha EU flagg + valutta bare for å gjøre livet surt for alle? Glem da å handle i tyskland og andre eu land fordi det blir neppe like god valutakurs av slik, felles pengesekk betyr at norge blir fattigere.

 

Eller sier dere ja til innvandring men nei til EU henger dette ikke på grep.

 

Mye av dette kan bedres med bedre integrering og bedre systemer for å fange opp svindel. Mye penger som gis bort uten at det gagner noen, men tror likevel at vi nordmenn er like flinke til å snylte på systemet som det innvandrere er.

 

Samtidig så er nok ikke det at innvandrere sender penger til terrornettverk det største problemet, tror nok det tilhører et mindretall av innvandrere som gjør dette. Har du mye fremmedfrykt eller? Du later til å ta alle innvandrere under samme kammen?

Lenke til kommentar

Fikk nesten lyst å spørre deg hvorfor du er for felleskultur i samfunnet?

 

Muligens du enten er innvandrer eller tilhører en slik familje.

 

Jeg har personlig ikke mot innvandring, men mest på grunn av terroren og en del frekke tyver i oslo jeg stadig hører om siden noen venner i oslo kjenner godt til det, så velger jeg å ha den holdningen.

 

Flere som bor i oslo skaper en dårlig stevning, siden det blir flere kulturer, en gang når jeg tok bussen er det en del norske/utlendiger som krangler, og slenger stygge ord til hverander + sloss, afrikanerene pleier ofte å gå i grupper.

Så det hadde vi spart hvis vi hadde redusert innvandring.

 

Så hvis dere kan dempe disse problemene og at alle innvandere lærer seg norsk og godtar norsk lovverk (Uten noen tilpassninger) så har jeg ikke noe imot innvandring om det gjøres i mindre skala og at innvandring ikke blir i oslo.

 

Det bør være slik at en by har maks 10% innvandring (mørk unorsk hudfarge)

 

Men i oslo grønnland er nesten 10 ganger mere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når dere sier "nei til flerkultur" så tenker dere sikkert at flerkultur = kriminalitet? Noen av de som har innvandret til Norge gjør seg svært synlige mtp. kriminalitet, men er dette nok til å konkludere med at flerkultur er negativt?

 

Det er helt klart at på noen så fungerer ikke integreringen i det hele tatt, og det er synd. Men bør vi gi opp av den grunn? Et annet spørsmål er vel om vi KAN gi opp innvandring - press fra verdenssamfunnet osv.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, hvor mange i oslo er imot utlendinger?

 

Virket nesten som flere av hva jeg har sett har imot utlendiger der en andre steder.

Snakker jeg med en person i bærum sier de utlending er ikke noe problem.

 

Spør jeg samme spørsmål i oslo vil jeg få et helt annet svar.

Nå kommer jo dette ann på hvor jeg spør, holmenkollen + akerbrygge er omtrent som akershus.

Lenke til kommentar

Fikk nesten lyst å spørre deg hvorfor du er for felleskultur i samfunnet?

 

Muligens du enten er innvandrer eller tilhører en slik familje.

 

Jeg har personlig ikke mot innvandring, men mest på grunn av terroren og en del frekke tyver i oslo jeg stadig hører om siden noen venner i oslo kjenner godt til det, så velger jeg å ha den holdningen.

 

Flere som bor i oslo skaper en dårlig stevning, siden det blir flere kulturer, en gang når jeg tok bussen er det en del norske/utlendiger som krangler, og slenger stygge ord til hverander + sloss, afrikanerene pleier ofte å gå i grupper.

Så det hadde vi spart hvis vi hadde redusert innvandring.

 

Så hvis dere kan dempe disse problemene og at alle innvandere lærer seg norsk og godtar norsk lovverk (Uten noen tilpassninger) så har jeg ikke noe imot innvandring om det gjøres i mindre skala og at innvandring ikke blir i oslo.

 

Det bør være slik at en by har maks 10% innvandring (mørk unorsk hudfarge)

 

Men i oslo grønnland er nesten 10 ganger mere.

 

Ja, klart du kan spørre om det. Er ikke innvandrer og er 100% etnisk norsk. Kjenner en del innvandrere via skolen jeg har gått på og i bedriften min jobber det folk i fra hele verden + at jeg reiser mye internasjonalt.

 

Føler det gir meg mye å møte folk i fra andre kulturer, finner det interessant og jeg får mer innsyn i hvordan verden fungerer utover Norge. Noe som igrunn jeg finner berikende siden landegrenser har fått enn mindre betydning enn før.

 

Ser veldig godt poengene dine og de problemene du nevner om spesielt Oslo. Er det jeg mener med bedre integrering, det er altfor stor konsentrasjon i Oslo. Mange får ikke den hjelpen de trenger når de kommer til Norge, så de samler seg med andre innvandrere med samme bakgrunn og dermed hindres videre integrering inn i det norske samfunnet. Et annet problem er at også folk som blir plassert andre steder i landet gjerne flytter til disse miljøene i storbyene senere, da gjerne Oslo.

 

Dette må helt klart gjøres noe med, enten må vi minske antallet vi tar inn drastisk, eller satse veldig mye mer for å få et bedre apparat for de vi tar inn i dag. Det vil naturligvis bli utrolig kostbart siden Norge er et høykostland. Kanskje som nevnt tidligere, vi kan slappe av litt med natallet vi tar inn her og heller satse på et litt bedre og konstruktivt nivå i de landene det allerede er ugreit, om det lar seg gjøre da :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Når dere sier "nei til flerkultur" så tenker dere sikkert at flerkultur = kriminalitet?

Helt sant er det neppe, men vi kan jo se det slik at 80% av innvandring påfører norske samfunnet kosnader, vi regner ikke med at de rikeste kommer inn i landet.

Hvis de gjør det er de heller mere velkommne en folk som ikke har klær en gang.

 

Men bør vi gi opp av den grunn? Et annet spørsmål er vel om vi KAN gi opp innvandring - press fra verdenssamfunnet osv.

 

Vi trenger ikke å gi helt opp, men redusering er det for mye å be om?

Eller krav om at folk som ønsker å innvandre ikke må bo i oslo, altså de blir nektet å bo på steder som kan virke provoserende for resten av folket.

 

Og de får ikke luksusvilla på holmenkollen/akerbrygge på grunn av de trenger et sted å bo, er jo langt billigere å gi dem et sted i f.eks bergen eller trondheim.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, hvor mange i oslo er imot utlendinger?

 

Virket nesten som flere av hva jeg har sett har imot utlendiger der en andre steder.

Snakker jeg med en person i bærum sier de utlending er ikke noe problem.

 

Spør jeg samme spørsmål i oslo vil jeg få et helt annet svar.

Nå kommer jo dette ann på hvor jeg spør, holmenkollen + akerbrygge er omtrent som akershus.

Hvis du titter på hva hvite stemmer på i Oslo østkant, så gjør FRP det veldig godt. Spesielt blandt unge. Dette er ikke noe du får høre i media, fordi det vil bryte med tankegangen om at de eneste som ikke liker innvandre, er gamle menn som aldri har truffet en eneste utlending.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på hva regner man med per innvandrer av kostnader til innvanderne klarer seg selv?

 

Altså, jobb, et sted å bo, klær, nødvendigheter f.eks førekort?

 

Jeg tror vi vi regner ca med 1,5 milion kroner per innvandrer, så ikke rart det er mye å spare å låse dørene inn til landet.

 

Da regner med med asylmottak de første 12 månedene og undervisning i 10 år.

Så senere får de et sted å bo vet ikke om staten dekker bolig i tillegg men det kan godt tenkes, siden er jo urettferdig for de som har bodd kanskje 30 år i fattigdommen uten en kr og de har mistet 30 år av livet sitt, så det overrasker meg de ikke får 1 milion kr i tillegg for den tiden de ikke fikk jobb.

 

Dermed kan dere se hvorfor utlendingene påfører samfunnet store kostnader, som landet vårt kan spare.

 

Terroren med breivik er småtterier i sammenligning.

Lenke til kommentar

Hvis du titter på hva hvite stemmer på i Oslo østkant, så gjør FRP det veldig godt. Spesielt blandt unge. Dette er ikke noe du får høre i media, fordi det vil bryte med tankegangen om at de eneste som ikke liker innvandre, er gamle menn som aldri har truffet en eneste utlending.

 

For å være ærlig syns jeg det er bortkastet å stemme på noe annet en høyre/FRP i oslo.

Er jo som sagt oslo der innvandringen er verst.

 

VG, Aftenposten, Dagbladet, er ikke en av disse bladene tilhenger av arbeiderpartier? Har vertfall en form for støtte for innvandring? Jeg vet ikke hvordan det henger sammen, men muligens disse bladene tjener på antallet som leser disse så derfor er arbeiderpartiet støttet der. De tenker nok bare på sin egen inntekt.

 

Men hvis som dere sier, er bare å fordele folkebestanden lik over hele landet, hvorfor blir det da ikke gjort? Er det jens stoltenberg som vil ha familjen sin samlet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

På en måte kan det jo være greit å ha en utlendigflokk samlet på et sted.

 

Hva med på en oljeplatform? Der er disse folkene billig i drift, og vil kan nye dems ressurser fult ut og de hjelper samfunnet å selge olje (Disel/bensin) langt billigere en i dag.

 

Nå vet jeg ikke hva slags kultur de har i dag, men det er noe staten burde vurdert?

 

Eller en øde by i midnorge isteden for grønnland.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...