Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på, hvor mange i oslo er imot utlendinger?

 

Virket nesten som flere av hva jeg har sett har imot utlendiger der en andre steder.

Snakker jeg med en person i bærum sier de utlending er ikke noe problem.

 

Spør jeg samme spørsmål i oslo vil jeg få et helt annet svar.

Nå kommer jo dette ann på hvor jeg spør, holmenkollen + akerbrygge er omtrent som akershus.

Hvis du titter på hva hvite stemmer på i Oslo østkant, så gjør FRP det veldig godt. Spesielt blandt unge. Dette er ikke noe du får høre i media, fordi det vil bryte med tankegangen om at de eneste som ikke liker innvandre, er gamle menn som aldri har truffet en eneste utlending.

 

Om man er hvit eller ikke spiller liten/ingen rolle. Mener å ha hørt at bydel Stovner, som huser høyest prosentandel innvandrere i Oslo, er den bydelen som også har størst andel FrP-velgere i byen. Til og med innvandrere synes at innvandring må begrenses i større grad. Selv disse ser at konstant påfyll av mennesker, som staten ikke har kapasitet til å integrere, er blitt et stort problem for landet, og nærmere bestemt Oslo.

Endret av J-Core
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo den også, men hvorfor stemme Frp hvis man er innvander?

 

Man risikerer jo å være bland i lasset som blir sendt ut først, er jo kjedelig det?

Man ønsker å fjerne folk som utgjør en fare for samfunnet men man blir selv bland de som ble sendt ut?

 

Problemet i norge er at desverre mange som bor her, ikke har en gang norsk pass, de blir fraktet i bil gjennom sverige/danmark og bo her ulovlig.

 

De går under resten av befolkningen som ingen skulle sett noe til disse.

Dette er nok stort problem, og enten må man slå slik på alle eller så må man gotta det.

 

Er jo slik etter breivik får vi tydligvis strengere lovverk som sier noe mengden hva man kan kjøpe av kunstgjørsel, og det taper alle på.

Lenke til kommentar

Ser jo den også, men hvorfor stemme Frp hvis man er innvander?

 

Man risikerer jo å være bland i lasset som blir sendt ut først, er jo kjedelig det?

Man ønsker å fjerne folk som utgjør en fare for samfunnet men man blir selv bland de som ble sendt ut?

 

Kan man avgi stemme ved valg er man norsk statsborger. Er man norsk statsborger blir man ikke sendt ut uansett hvor brun i huden man er.

 

Du burde roe ned litt, LMH1. Det er sånne som deg som får en saklig debatt som dette til å grense over til rasisme og fremmedfrykt, noe som dette ikke handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man er hvit eller ikke spiller liten/ingen rolle. Mener å ha hørt at bydel Stovner, som huser høyest prosentandel innvandrere i Oslo, er den bydelen som også har størst andel FrP-velgere i byen. Til og med innvandrere synes at innvandring må begrenses i større grad. Selv disse ser at konstant påfyll av mennesker, som staten ikke har kapasitet til å integrere, er blitt et stort problem for landet, og nærmere bestemt Oslo.

Det er helt klart at det er mange innvandre som ser problemene. Det er ofte lettere å prate med innvandre enn etniske nordmenn om innvandring, fordi de er mindre påvirket av norske moraler. En av mine største inspirasjonskilder er en kurdisk innvandrer til Sverige. Han er nå en professor i USA.

 

Allikavel, så stemmer de færreste av dem på FRP. Blandt innvandre fra Afrika og Asia, så stemmer 3 og 12% på FRP. Grunnen til at FRP gjør det bra på Stovner er fordi hvite på stovner stemmer på FRP.

Lenke til kommentar

Kan man avgi stemme ved valg er man norsk statsborger. Er man norsk statsborger blir man ikke sendt ut uansett hvor brun i huden man er.

 

Nå kommer det ann på lovverket, altså hvis vi får et poltikk skifte f.eks FRP , kan det endre slik at man må ha bod i 20 år i landet for å kalles norsk statsborger.

Altså hvis det skjer så miste innvandrerne sin stemmerett om de ikke har vært her i minst 20 år.

Men ulempen med lovverker at det tar ofte 1-2 år før de trer i kraft siden er flere som må godta loven.

 

Du burde roe ned litt, LMH1. Det er sånne som deg som får en saklig debatt som dette til å grense over til rasisme og fremmedfrykt, noe som dette ikke handler om.

 

Er jeg rasist? Virker det ut som jeg er redd for innvandring?

Muligens jeg har litt i mot flerkultur, men mest fordi jeg kjenner ulempene med det.

 

Desverre er det slik at man enten må være i mot ting eller for ting.

Siden jeg er mere imot.

 

Fordi hvis jeg ville vært nøytral ville det ikke ha telt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Allikavel, så stemmer de færreste av dem på FRP. Blandt innvandre fra Afrika og Asia, så stemmer 3 og 12% på FRP. Grunnen til at FRP gjør det bra på Stovner er fordi hvite på stovner stemmer på FRP.

 

Hmmm. Kilde?

Å beklager. Trodde ikke du var særlig interersert. Dette er artikkelen. http://www.ssb.no/ssp/utg/200802/01/

 

Dette http://www.ssb.no/ssp/utg/200802/01/tab-2008-04-11-01.html er hva SSB gir for kommunevakget i 2007. For å vise at det er ganske stabilt hva innvandre stemmer på, kan vi se på denne grafen. Det er hvor mange som stemmer på SV, AP eller SP.

 

fig-2008-04-11-03.png

Lenke til kommentar

I følge:

 

http://mighealth.net/no/index.php/Bakgrunnsinformasjon_om_innvandrere_og_etterkommere_i_Norge

 

Kan det virkelig stemme at polen + sverige er de fleste som bosetter seg hos oss?

Jepp..

 

 

Forskjellen er at man ikke merker en stor forskjell på nordmenn og svensker så det kommer ikke tydelig ut.

 

De polske som kommer hit kommer hit for a jobbe og er jobbinnvandring og har ingenting med flerkultur å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allikavel, så stemmer de færreste av dem på FRP. Blandt innvandre fra Afrika og Asia, så stemmer 3 og 12% på FRP. Grunnen til at FRP gjør det bra på Stovner er fordi hvite på stovner stemmer på FRP.

 

Hmmm. Kilde?

Å beklager. Trodde ikke du var særlig interersert. Dette er artikkelen. http://www.ssb.no/ssp/utg/200802/01/

 

Dette http://www.ssb.no/ssp/utg/200802/01/tab-2008-04-11-01.html er hva SSB gir for kommunevakget i 2007. For å vise at det er ganske stabilt hva innvandre stemmer på, kan vi se på denne grafen. Det er hvor mange som stemmer på SV, AP eller SP.

 

fig-2008-04-11-03.png

 

Riktig. Så er spørsmålet hvordan denne statistikken ser ut for bydel Stovner, som var hva man lurte på. Tviler på at statistikken for hele landets kommunevalg er noe i nærheten av hva man finner på Stovner. Finnes det kanskje info vedr. dette også?

Lenke til kommentar

Riktig. Så er spørsmålet hvordan denne statistikken ser ut for bydel Stovner, som var hva man lurte på. Tviler på at statistikken for hele landets kommunevalg er noe i nærheten av hva man finner på Stovner. Finnes det kanskje info vedr. dette også?

Norge gir ikke ut slik detaljert statistikk.

 

Jeg tror ikke innvandre på stovner stemmer spesielt annerledes. For det første er det mange innvandre som ikke er klar over problemet, og for det andre så har FRP stemplet seg selv som et anti-innvandreparti, og et anti-islamparti. Ikke bare et parti som ønsker å redusere innvandringen. Dermed er ikke muslimer spesielt villige til å stemme på FRP.

Lenke til kommentar

Jeg har personlig ikke mot innvandring, men mest på grunn av terroren og en del frekke tyver i oslo jeg stadig hører om siden noen venner i oslo kjenner godt til det, så velger jeg å ha den holdningen.

 

Du har personlig ikke noe mot innvandring, men du velger å være mot innvandring likevel fordi noen av vennene dine i Oslo er det? Du har tatt et standpunkt du personlig ikke støtter altså, om jeg leser deg rett her?

 

Det bør være slik at en by har maks 10% innvandring (mørk unorsk hudfarge)

 

Men i oslo grønnland er nesten 10 ganger mere.

 

Så Grønland består av nesten 100% innvandrere? Har du noen kilder på dette?

Lenke til kommentar

På en måte kan det jo være greit å ha en utlendigflokk samlet på et sted.

 

Hva med på en oljeplatform? Der er disse folkene billig i drift, og vil kan nye dems ressurser fult ut og de hjelper samfunnet å selge olje (Disel/bensin) langt billigere en i dag.

 

Nå vet jeg ikke hva slags kultur de har i dag, men det er noe staten burde vurdert?

 

Eller en øde by i midnorge isteden for grønnland.

 

En oljeplattform? Hva med en kunstig øy (Benjamin Netanyahu foreslo noe slikt), eller kanskje vi kan bygge en mur rundt Grønland (ala muren rundt vestbredden), eller kanskje vi like godt kan bygge en arbeidsleir (med mottoet "arbeid gjør fri")? Det er en ting å være mot innvandring, dette er en helt ok holdning, men å samle sammen alle med mørkere hudfarge på en liten plattform, eller sperre dem inne på et trangt sted har vært gjort før av regimer som vi vanligvis ikke liker å sammenlikne oss med.

Lenke til kommentar

Hvis du er på grønnland er det størst sansynlig ikke mange du ser som ser norske ut.

 

Fleste går nok bare gjennom grønnland eller jobber der, men ellers er nok få tall i så fall.

 

Ifølge denne linken (http://no.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B8nland_%28str%C3%B8k%29) er det 35–40 prosent mennesker med innvandrerbakgrunn som bor på Grønland, altså skal det være større sjanse for å treffe etniske nordmenn der.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Hva om vi får utlendingene å bygge opp regjeringsbygget og de kan bruke det som asylmottak?

 

Eller bruke slottet?

 

Er det vi i fellesskap eller arbeiderpartiet som vil ha innvandring? Hvorfor er det ikke de som kan leie ut et sted i dems kontoret?

 

Nå vet jeg ikke om poltitikkerne vil syns det er en god idee, men på en side har de et sted å være som ikke veldig mange er.

 

Da blir ikke bare grønnland et innvandrer sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...