Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med flerkultur og multikultur er selve ordet.

 

Venstresiden tror multikultur er fargerikt fellesskap og integrering.

Høyresiden tror multikultur er sharia og samfunn utpå samfunn som ender i borgerkrig.

 

Jeg vet ikke hvem av dem som har rett, men det jeg vet sikkert er at vi trenger mer av det første, og må unngå det andre. Når folk legger så vidt forskjellige definisjoner i begrepet så tror jeg ikke det har noen mening å snakke om multikultur uansett.

Lenke til kommentar

Å være kritisk til islam og muslimer er ikke rasisme. Fordi en religion som islam ikke er en rase, eller muslimene ikke er en rase. Å være kritisk til kristendom er heller ikke å være rasistisk. =)

 

For min del syntes jeg Islam er en dum overtro... Og jeg tror overtroen etterhvert må bøye seg for fornuften og vitenskapen, og sånt...

 

 

Det er mye lettere for våre meningsmotstandere å sette oss i boks sammen med rasister enn det er å ta innover seg at mens venstresiden var med på å knuse kristendommen i vesten, så har de omfavnet islam... hovedsakelig fordi muslimer har brun hud, og fordi de er imot USA og Israel (min fiendes fiende retorikk). Er ikke DET rasisme, ja så vet ikke jeg. Det handler nok mest om å føle seg moralsk overlegen, har jeg inntrykk av.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Å være kritisk til islam og muslimer er ikke rasisme. Fordi en religion som islam ikke er en rase, eller muslimene ikke er en rase. Å være kritisk til kristendom er heller ikke å være rasistisk. =)

 

For min del syntes jeg Islam er en dum overtro... Og jeg tror overtroen etterhvert må bøye seg for fornuften og vitenskapen, og sånt...

 

 

Det er mye lettere for våre meningsmotstandere å sette oss i boks sammen med rasister enn det er å ta innover seg at mens venstresiden var med på å knuse kristendommen i vesten, så har de omfavnet islam...

Vel, omfavnet islam tror jeg ikke. Men venstresiden er mer åpen for å ta i mot folk som står i livsfare i de landene de kommer fra. På den måten ønsker venstresiden å redde liv. Det er ikke snakk om å favorisere en religion fremfor en annen. Venstresiden ønsker faktisk fullstendig trosfrihet og behandle religioner likt... Høyresiden (fra FrP og videre til høyre) er den siden som favoriser én religion og setter den foran alle andre... Samt nekter å hjelpe folk som er i nød.

 

hovedsakelig fordi muslimer har brun hud, og fordi de er imot USA og Israel (min fiendes fiende retorikk). Er ikke DET rasisme, ja så vet ikke jeg. Det handler nok mest om å føle seg moralsk overlegen, har jeg inntrykk av.

Jeg tror ikke det har noe med hudfargen å gjøre... Venstresiden anser mennesker som verdensborgere, og at alle mennesker har lik verdi. Høyresiden mener at den hvite mann har større verdi, og at vi ikke skal redde livene til den sorte mann... Det er jo det som er rasisme. =)

Lenke til kommentar

Syntes dette er fornuftig jeg:

Norge har et moralsk ansvar for mennesker i nød. Arbeiderpartiet bygger sin flyktning- og asylpolitikk på internasjonale rettsprinsipper uttrykt gjennom menneskerettighetserklæringen og flyktningkonvensjonen. Mennesker som har behov for beskyttelse ved at de er tvunget til å forlate sitt eget land skal få beskyttelse i Norge. Derfor er det viktig å beskytte asylinstituttet.

 

Norge vil ta sin del av ansvaret for flyktninger som trenger beskyttelse. Samtidig er vi opptatt av at Norge ikke skal motta en uforholdsmessig stor andel av de asylsøkerne som kommer til Europa. Norsk praksis skal i hovedtrekk samsvare med praksis i andre sammenlignbare land. Vi vil også aktivt iverksette tiltak for å begrense antallet personer som oppholder seg illegalt i Norge. Samtidig vil vi styrke arbeidet med å avklare identiteten til utlendinger som kommer til eller oppholder seg i Norge.

 

Personer som ikke fyller vilkårene for opphold skal sendes raskt ut av Norge, og vi må derfor styrke returarbeidet. Asylsøkere som har hatt opphold i andre land som er med i Dublin-samarbeidet, skal i all hovedsak returneres dit når dette følger av Dublin-regelverket. Som i alle saker vil det være en forutsetning at en retur ikke er i strid med vernet mot forfølgelse eller umenneskelig behandling.

 

Arbeiderpartiet vil ha en balansert og kontrollert innvandring, og står for en human, rettferdig og konsekvent flyktning- og asylpolitikk. Anbefalingene fra UNHCR er et viktig grunnlag for asylpolitikken. De som har fått endelig avslag på sin asylsøknad har fått saken sin grundig behandlet, og plikter å forlate landet.

Flyktninger:

Det er over 40 millioner flyktninger i verden. En stor del av disse er internt fordrevne. Arbeiderpartiet vil både være med på å ta et internasjonalt ansvar for å bekjempe årsakene til at mennesker må flykte, og bidra til å beskytte flyktninger fra ytterligere nød.

 

Vi bygger vår flyktning- og asylpolitikk på internasjonale rettsprinsipper uttrykt gjennom menneskerettighetserklæringen og flyktningkonvensjonen. Mennesker som har behov for beskyttelse ved at de er tvunget til å forlate sitt eget land skal få beskyttelse i Norge. Norge vil ta sin del av ansvaret for flyktninger som trenger beskyttelse. Samtidig er regjeringen opptatt av at Norge ikke skal motta en uforholdsmessig stor andel av de asylsøkerne som kommer til Europa.

 

Mottak av kvoteflyktninger er den sikreste og mest rettferdige måten å sikre mennesker varig beskyttelse på. Arbeiderpartiet ønsker å prioritere mottak av kvoteflyktninger som skjer i samarbeid med UNHCR. Vårt mål er å øke antallet kvoteflyktninger til minst 1500 i året.

 

I denne regjeringsperioden ønsker vi å:

 

  • øke antallet kvoteflyktninger når antallet asylsøkere går betydelig ned. Regjeringens mål er å øke antallet kvoteflyktninger til minst 1500

Sist oppdatert 12.08.2010

 

 

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ja til toleranse og integrasjon, nei til rasisme og assimilasjon...

 

Men hvorfor tolerere en religion som ikke er tolerant?

 

Islam tolererer ikke ikke-muslimer, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

 

Og hva mener du er forskjell på integrering og assimilasjon? Begge deler fungerer vel strengt tatt begge veier, eller?

 

Norge har et moralsk ansvar for mennesker i nød.

 

Så hvorfor importerer vi da i stor stil tvilsomme, unge, muslimske, menn som aldri har vært politisk aktive på politisk asyl? Istedet for å helpe millioner av mennesker der de er, til samme kostnaden, og uten alle de medfølgende problemene?

 

Det henger ikke på greip.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar
Norge har et moralsk ansvar for mennesker i nød.

 

Så hvorfor importerer vi da i stor stil tvilsomme, unge, muslimske, menn som aldri har vært politisk aktive på politisk asyl?

Gjør vi det? Har du kilder på at vi importerer slike?

 

Istedet for å helpe millioner av mennesker der de er, til samme kostnaden, og uten alle de medfølgende problemene?

Det er umulig...

 

Det henger ikke på greip.

Jo...

Lenke til kommentar
Kristendommen tolererer heller ikke ikke-kristne, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

 

Boken gjør det ikke, men religionen gjør det. Muslimer derimot er langt mer preget av fundamentalisme enn kristne.

 

Gjør vi det? Har du kilder på at vi importerer slike?

 

Politiet, justisministeren, KRIPOS, Politiets Utlendingsenhet, partiledere med fler sa på TV2 og i avisene for et par år tilbake at fler enn ni av ti asylanter som ankommer Norge er lykkejegere som forsøker å skjule identiteten sin. Videre kan vi bare se til kriminalstatistikken for bekreftelse at asylanter ofte ikke er mors beste barn.

 

Det er umulig...

 

Hvorfor det? Og hvordan hjelper vi dem, eller oss selv, ved å importere kriminelle i stor stil?

 

Det hadde vært langt mer realt å åpne en slags misjon i sultrammede Somalia og si at: Hør her. Vi åpner matdistribusjon, utdanningsinstutisjoner, legetilsyn osv. for dere, og i gjengjeld gjøre dere f.eks slik: Hold dere unna kriminalitet, studer eller jobb, og hjelp oss med å bygge opp landet deres.

Lenke til kommentar

Ja til toleranse og integrasjon, nei til rasisme og assimilasjon...

 

Men hvorfor tolerere en religion som ikke er tolerant?

 

Islam tolererer ikke ikke-muslimer, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

Kristendommen tolererer heller ikke ikke-kristne, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

 

Nei (i hvert fall ikke hva angår den formen for kristendom som var utbredt i Norge inntil nylig).

 

Et spørsmål til deg: Hva tror du var den underliggende årsaken til at straff for homofil ble opphevet i Norge i 1972, og til at blasfemiparagrafen ikke har ført til domfellelse siden 1912 og vil bli fjernet i 2012?

Lenke til kommentar
Kristendommen tolererer heller ikke ikke-kristne, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

Boken gjør det ikke, men religionen gjør det. Muslimer derimot er langt mer preget av fundamentalisme enn kristne.

Det er like stor forskjell der som hos kristne. Spesielt de som bor i Norge...

Men hva mener du vi skal gjøre? Nekte muslimer adgang fordi de er muslimer, og samtidig påberope oss at vi er et land med tros- og ytringsfrihet?

 

Gjør vi det? Har du kilder på at vi importerer slike?

 

Politiet, justisministeren, KRIPOS, Politiets Utlendingsenhet, partiledere med fler sa på TV2 og i avisene for et par år tilbake at fler enn ni av ti asylanter som ankommer Norge er lykkejegere som forsøker å skjule identiteten sin. Videre kan vi bare se til kriminalstatistikken for bekreftelse at asylanter ofte ikke er mors beste barn.

Meget mulig. Men når jeg sier sånt, så kommer jeg også med kilder, slik at folk med en gang ser at jeg har rett. Her må vi bare ta det du sier for god fisk....

 

Uansett: Mener du at vi skal stenge grensene helt da? Mener du at vi skal nekte å hjelpe de som er i nød, fordi det eksisterer uærlige lykkejegere? Vil du hjelpe høyresiden med å skape større sosiale forskjeller på nordmenn også på grunn av dette? Gjøre livet til fattige nordmenn surere på grunn av denne tankegangen?

 

Det er umulig...

 

Hvorfor det? Og hvordan hjelper vi dem, eller oss selv, ved å importere kriminelle i stor stil?

Flertallet av de som kommer hit er ikke kriminelle. Her sprer du om deg med løgn.

Det er et bittelite mindretall av de som kommer hit som er kriminelle...

 

Hvordan vi hjelper dem? Jo siden de er i livsfare/i nød, i det landet de kommer i fra, og de får oppholde seg her, så redder vi livene deres...

 

Arbeiderpartiet sender ut utrolig mange av de som er kriminelle...

 

Det hadde vært langt mer realt å åpne en slags misjon i sultrammede Somalia og si at: Hør her. Vi åpner matdistribusjon, utdanningsinstutisjoner, legetilsyn osv. for dere, og i gjengjeld gjøre dere f.eks slik: Hold dere unna kriminalitet, studer eller jobb, og hjelp oss med å bygge opp landet deres.

Det er ikke dette som er grunnen til at vi tar i mot flykninger...

 

Men her står det altså:

(...)En stor del av disse er internt fordrevne. Arbeiderpartiet vil både være med på å ta et internasjonalt ansvar for å bekjempe årsakene til at mennesker må flykte, og bidra til å beskytte flyktninger fra ytterligere nød.(...)
Lenke til kommentar

Ja til toleranse og integrasjon, nei til rasisme og assimilasjon...

 

Men hvorfor tolerere en religion som ikke er tolerant?

 

Islam tolererer ikke ikke-muslimer, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

Kristendommen tolererer heller ikke ikke-kristne, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

 

Nei (i hvert fall ikke hva angår den formen for kristendom som var utbredt i Norge inntil nylig).

 

Et spørsmål til deg: Hva tror du var den underliggende årsaken til at straff for homofil ble opphevet i Norge i 1972, og til at blasfemiparagrafen ikke har ført til domfellelse siden 1912 og vil bli fjernet i 2012?

Den underliggende årsaken tror jeg er humanisme og likeverd. Og at folk fikk et behov for å oppheve gamle overtroiske og dogmatiske og ufornuftige lover og regler.

Lenke til kommentar

Islam tolererer ikke ikke-muslimer

Da er det rart at millioner av mennesker fra europa & worldwide årlig ferierer i diverse muslimske land. Petter Stordalen feiret mega-bryllupet sitt i Marokko

 

Sansynligvis mynter du på en strofe fra koranen (drep de vantro) som er tatt ut av sin sammenheng. Man må også lese det som står før/etter i versene, og da fremkommer det at dette ble skrevet i forbindelse med en pågående krig. Kriger (også i europa) dengang var nærmest daglidags. Å plukke enkeltsetninger fra Koranen (eller Bibelen eller Talmud for den saks skyld) gir bare kortvarig retorisk gevinst, men tåler ikke en granskning.

 

Men ikke minst, slutt å bruk "islam" (eller blå-kopi av Koranen) som fasit på hvordan muslim-world ser ut, å sjekk heller fakta fra hvert enkelt land, og ikke bruk generaliserende negative vinklinger fra Fjordman & co

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja til toleranse og integrasjon, nei til rasisme og assimilasjon...

 

Men hvorfor tolerere en religion som ikke er tolerant?

 

Islam tolererer ikke ikke-muslimer, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

Kristendommen tolererer heller ikke ikke-kristne, homofile, kvinner, eller barns rettigheter.

 

Nei (i hvert fall ikke hva angår den formen for kristendom som var utbredt i Norge inntil nylig).

 

Et spørsmål til deg: Hva tror du var den underliggende årsaken til at straff for homofil ble opphevet i Norge i 1972, og til at blasfemiparagrafen ikke har ført til domfellelse siden 1912 og vil bli fjernet i 2012?

Den underliggende årsaken tror jeg er humanisme og likeverd. Og at folk fikk et behov for å oppheve gamle overtroiske og dogmatiske og ufornuftige lover og regler.

Ja. Mer spesifikt vil jeg si at årsaken er at humanistiske frihetsverdier fikk økt oppslutning i befolkningen på bekostning av konservative religiøse verdier, sannsynligvis relatert til et stort frafall fra Kristendommen. Dette ga demokratisk flertall for å endre lovene.

 

Så hva tror du kommer til å skje hvis vi får en økt andel av befolkningen som tror på en religion hvor homofil praksis er forbudt, og hvor den ultimate moralske autoritet har foreskrevet en samfunnsordning hvor homofil praksis skal straffes hardt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Mer spesifikt vil jeg si at årsaken er at humanistiske frihetsverdier fikk økt oppslutning i befolkningen på bekostning av konservative religiøse verdier, sannsynligvis relatert til et stort frafall fra Kristendommen. Dette ga demokratisk flertall for å endre lovene.

 

Så hva tror du kommer til å skje hvis vi får en økt andel av befolkningen som tror på en religion hvor homofil praksis er forbudt, og hvor den ultimate moralske autoritet har foreskrevet en samfunnsordning hvor homofil praksis skal straffes hardt?

Det som vil skje er det samme som det du beskrev i første avsnitt vil jeg tro... Foreløpig må de bare bøye seg for oss, og respektere våre lover, og så videre. Og vi må straffe de som bryter lovene våre (dvs. dersom en muslim, eller muslimer forsøker å straffe en homofil, må dette møtes med sterke protest-reaksjoner)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Så hva tror du kommer til å skje hvis vi får en økt andel av befolkningen som tror på en religion hvor homofil praksis er forbudt, og hvor den ultimate moralske autoritet har foreskrevet en samfunnsordning hvor homofil praksis skal straffes hardt?

Synet på homofili har ikke uten videre sammenheng med religion. Det er f.eks. få steder i våre nærområder hvor homser blir så brutalt behandlet som i Russland og de baltiske landene. Diverse homse-parader blir møtt med mot-demonstrasjoner og vold

 

De som står bak er miljøer som paradoksalt nok deler ideologi med Anders Behring Breivik og likesinnede, dvs. ultranasjonalister og høyreekstreme. Egentlig har disse mer til felles i heart & soul med Taliban enn det kan virke som

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høyreekstreme som ABB er i grunn en nokså vanlig figur, det er bare litt nytt for oss her i vesten og spesielt Norge, at noen går så drastisk til verks. Men de selvmordbomberene vi finner i f.eks Irak tenker igrunn på samme viset, bare litt motsatt vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...