Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642
Kulturen i østen er Krig og Vold Mishandling. Man ser jo på nyhetne at mange blir drept hele tiden i østen

Jeg så på Dagsrevyen at det ble drept folk i Vesten. Det gjør ikke drap til en del av kulturen vår. Etter hver helg leser jeg at det har vært slagsmål utenfor forskjellige utesteder i byen. Det gjør likevel ikke vold til en del av kulturen vår.

 

fortsetter dette i 70 år til vil vi mest sannsynlig ha moskeer over alt i landet evt Sharia lover

Jeg bumper denne tråden om sytti år, så får vi se om du hadde rett. Da har vi en avtale. Hadde du lest litt historie, så ville du sett at blandig av kulturer ikke er noe nytt. Det er nødvendig dersom man ønsker å drive samfunnet fremover.

 

Jeg mener dem bør stenge grensene for østlige land hvis dem ikke inretter seg.

Hva med personer med annen etnisitet som oppfører seg dårlig? Personer av afrikansk opprinnelse har du tydeligvis ingen problemer med. Jeg tror for øvrig ikke at du hadde sagt det samme hvis innvandringen kom fra England.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg sier nei pga.

Hvorfor ska vi inrette oss til andre kulturer?

Dem som flykter fra krig og ondskap og vil oprette sin kultur her i norge og ellers i europa

Kulturen i østen er Krig og Vold Mishandling. Man ser jo på nyhetne at mange blir drept hele tiden i østen

Jeg har ikke noe i mot innvandring men jeg forventer at dem inretter seg til norsk kultur

Jeg mener dem bør stenge grensene for østlige land hvis dem ikke inretter seg. sånn som jeg ser det nå så gir dem godt faen om kulturen.

Jeg vet det er mange Kommunister/sosialister her men man må innse at Europa rister uansett politisk ståsted

 

Andre ord jeg er Redd for at dette drar ned den flotte kulturen som våre forfedre har bygget opp sammen med kristendommen.

fortsetter dette i 70 år til vil vi mest sannsynlig ha moskeer over alt i landet evt Sharia lover

 

Mitt siste ord er Jeg er REDD for landet og mitt etterkommere ikke kommer til og ha det så bra som vi har det.

 

Helt uenig, hvis man er redd for kultur, hvorfor er du ikke redd for din egen? At det kommer ny kultur er jo bare bra etter min mening, et flerkulturelt samfunn er bedre det enn at man ikke har noe kultur i det hele tatt. Det f. eks ABB gjorde var helt sykt, å være redd for et samfunn skal falle ned pga flerkulturelt? Det er bare tull. Man har sett flere samfunn som f. eks USA som har klart seg utrolig bra (ved unntak av økonomien skyldes Kapitalismen etter mitt syn). At man ikke lar andre komme inn i samfunnet blir bare negativt og man får da ikke noe annet en et samfunn hvor man alltid ser over skulderen og tenker at "den fyren er rar pga han ikke er fult Norsk", det er tull!

Lenke til kommentar
Kulturen i østen er Krig og Vold Mishandling. Man ser jo på nyhetne at mange blir drept hele tiden i østen

Jeg så på Dagsrevyen at det ble drept folk i Vesten. Det gjør ikke drap til en del av kulturen vår. Etter hver helg leser jeg at det har vært slagsmål utenfor forskjellige utesteder i byen. Det gjør likevel ikke vold til en del av kulturen vår.

Nå går det akkurat ikke veibomber og folk blir ikke pisket til døden av utroskap o homofoli her i vesten i europa skjer det SVÆRT sjeldent at bomber går av av etniske vestlige det er vel 1 av 3 som jeg kom på nå. Her er noen linker som jeg gikk kjapt igjennom overskriftene om drap og vold siste mnd i østlige land seff skjer det i vesten og men ikke så brutalt barbarisk Fire FN Soldater dreptFire drept selvmordsbombe afganistan 24 drept av syriske soldater slagsmål skjer mye i fylla og sånt jeg vil si grunnen er at nattklubber stenger 02.30 og alle drar hjem samtidigt da blir det slagsmål i taxikøen feks dette er en liten stein i forhold til det som skjer ellers

 

fortsetter dette i 70 år til vil vi mest sannsynlig ha moskeer over alt i landet evt Sharia lover

Jeg bumper denne tråden om sytti år, så får vi se om du hadde rett. Da har vi en avtale. Hadde du lest litt historie, så ville du sett at blandig av kulturer ikke er noe nytt. Det er nødvendig dersom man ønsker å drive samfunnet fremover.

Historie kan jeg litt men ikke så veldig mye om kulturer det jeg vet er at Jerusalem var flerkultur Det førte til bare krig 70 år er det forseint og gjøre noe.....

 

Jeg mener dem bør stenge grensene for østlige land hvis dem ikke inretter seg.

Hva med personer med annen etnisitet som oppfører seg dårlig? Personer av afrikansk opprinnelse har du tydeligvis ingen problemer med. Jeg tror for øvrig ikke at du hadde sagt det samme hvis innvandringen kom fra England.

Jeg nevnte østen pga der dem stortsett ikke gidder og inrette seg til norsk kultur. Spiller ingen rolle om det er øst eller sør bare dem inretter seg. England har dem mye lik kultur som oss og dem INRETTER seg!

Uff Norge er fortapt ingen som har noe i hjerte for landet sitt lenger.

Lenke til kommentar

Helt uenig, hvis man er redd for kultur, hvorfor er du ikke redd for din egen? At det kommer ny kultur er jo bare bra etter min mening, et flerkulturelt samfunn er bedre det enn at man ikke har noe kultur i det hele tatt. Det f. eks ABB gjorde var helt sykt, å være redd for et samfunn skal falle ned pga flerkulturelt? Det er bare tull. Man har sett flere samfunn som f. eks USA som har klart seg utrolig bra (ved unntak av økonomien skyldes Kapitalismen etter mitt syn). At man ikke lar andre komme inn i samfunnet blir bare negativt og man får da ikke noe annet en et samfunn hvor man alltid ser over skulderen og tenker at "den fyren er rar pga han ikke er fult Norsk", det er tull!

 

Dette er jo like "far fetched" som ABB når det gjelder syn på kultur, multikulturisme som er mer ekstrem enn det Hylland-Eriksen noen gang har sagt.

 

Flerkultur krever at det er noe som står over som samler alle. Og det er i dag? I Usa er det en form for nasjonalisme (flagget,grunnloven,den amerikanske drømmen).

 

Ellers like artig å se norske kommunister og sosialister kjempe ved siden av religiøse. Ironisk så det holder.

Lenke til kommentar

Hva mener du med flerkultur? Multikulturalisme?

 

Kanskje vi bør definere hva som menes med multikulturalisme først? For det ser ut til å være en del forvirring i forbindelse med begrepet.

 

Hvis mulitikulturalisme betyr at man dyrker forskjellene mellom forskjellige kulturelle grupper og har et samfunn hvor gruppene lever adskilt og avgrenset, så nei.

 

Hvis det betyr et samfunn hvor folk fra forskjellige kulturer lever sammen og veves sammen over sikt, så ja.

Lenke til kommentar

Hadde du lest litt historie, så ville du sett at blandig av kulturer ikke er noe nytt. Det er nødvendig dersom man ønsker å drive samfunnet fremover.

Jeg har lest litt historie og jeg kan fortelle deg at blanding av kulturer er svært uvanlig. Det finnes noen få historiske eksempler, f.eks. i Brasil, Malaysia og svarte i USA, men de fleste land har vært svært homogene til nå. Faktisk de fleste land i verden er forsatt svært homogene, inkludert Norge.

 

Jeg er for flerkultur, men jeg er imot dagens innvandring fordi den er ikke bærekraftig og vil føre til en konfliktfult gruppert samfunn.

Endret av Camlon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er ikke et spørsmål om "ja" eller "nei". Norge er flerkulturelt og er alltid vært flerkulturelt, det er heller ingen større partier i Norge som vil gjøre landet monokulturelt, så dette er ingen aktuell problemstilling. Spørsmålet er heller hvordan vi skal være flerkulturelle - hvilke kulturer vi vil ha og ikke - og til hvilken grad.

Endret av Spartapus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, man vil ikke få sharia og moskeer overalt om 70 år. Islam, samt kristendom, vil sakte men sikkert dø ut i et opplyst og utdannet samfunn som Norge. Islam vil komme dertil hvor kristendommen befinner seg den dag i dag. Bare la 2.-, 3.- og 4.-generasjonene til våre nye landsmenn få en god norsk utdannelse og ta del i et godt norsk samfunn. Folk vil miste behovet for religion i et godt samfunn. Religion vil bli redusert til tradisjon, som seg hør og bør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke et spørsmål om "ja" eller "nei". Norge er flerkulturelt og er alltid vært flerkulturelt, det er heller ingen større partier i Norge som vil gjøre landet monokulturelt, så dette er ingen aktuell problemstilling. Spørsmålet er heller hvordan vi skal være flerkulturelle - hvilke kulturer vi vil ha og ikke - og til hvilken grad.

 

OK, da misforstod jeg, denne tråden handler altså ikke om multikulturalisme.

 

Kan vi være flerkulturelle og homogene samtidig? Det er ikke et retorisk spørsmål, vi er regnet som et homogent land, men vi har alltid vært flerkulturelle skriver du. Jeg er tilbøyelig til å være enig hvis man med flerkulturell mener som Norge alltid har vært.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Tror heller man skal spørre om "vil du ha ukultur"

 

Problemet til de fleste anti-innvandring har aldri hatt noe med at de er muslimer (det er en religion ikke en rase), men heller noe imot dem som kommer hit for å leve på trygda og utnytte systemet vårt (noe som de fleste innrømmer og til og med sier at det er en normal ting å gjøre i pakistan). Kan si som en person som har jobbet som takstmann av kommunale leiligheter i Oslo at noen av de ukulturen vi har rundt det er veldig problematiske.

Problemet er ikke når jeg går å takserer ett hus til en pakistaner som lever som et sivilisert menneske (noe mange av dem gjør), men heller når du kommer inn til dem som sitter på trygda, ikke prøver å gjøre noe ut av seg selv og hele blokka stinker hasj. (de har bokstavelig talt ikke skap, så alle klæra og møkka ligger rundt)

 

Selvom jeg er sterkt mot mer innvandring i Norge blir det feil å påstå at jeg er rasistisk eller anti-muslim.

 

Kan heller påstå at jeg er anti den store ukulturen mange av dem faktisk bringer med seg, og istedenfor å fortsette å kjøre på med fler og fler innvandrere så må vi ta et steg for å stoppe ukulturen, altså total grensesperre og LA dem som faktisk er HER integrere skikkelig istedet for å lage massive ghetto'er i Oslo (om du ikke er fra Oslo kan du nesten ikke uttale deg, det er en helt annen sak i Oslo enn noen av de andre store byene, og om du bor her og ikke mener det er for ille så kan jeg peke ut noen blokker du kan få lov til å gå å "lukte" litt på)

 

Og for guds skyld kjør tvangsutkastelse på dem som engang får en liten "besittelse" på seg osv.

 

Vi vil at våre forskjellige kulturer skal få en sjanse til å integrere seg (nei det har ikkenoe med at dem skal bli kristne og feire jul), og få en sjanse til å stoppe den store ukulturen som faktisk er her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det mulig i denne tråden å være i mot flerkultur (Altså muslimer, jøder etc).

Men ikke ha noe imot utlendinger i seg selv?

 

Mest på grunn av OSLO vil jeg si nei til flerekultur.

Tenk bare på hvis f.eks bærum, lillehammer, blir like dyrt å bo i?

 

Mye blokker, høy felleskostnader, stor hærværk, mange terrorister.

Så er vel heller det jeg har imot istedenfor personene.

 

Vi må jo huske på norge, er et norsk land, hvis vi få Pakistan på grønnland i oslo, så sier det seg selv at noe er feil et sted.

 

Jeg syns ikke grønnland bør brukes som utlandsk by, men det er jo min mening.

 

Jeg syns vi skal nekte folk inn i landet som kommer hit fordi de ikke har penger, bedre å heller gi penger til landet slik de får en liten mulig å klare seg, eventuelt kjøpe tjenester fra utlandet isteden.

 

Nå sier jeg ikke vi skal nekte en utlending inn på besøk, men det burde jo være noen begrensinger, slik som krever at alle går på skole og får seg en jobb.

 

I noen tilfeller mistenker jeg en del lever på trygd, får ikke jobb og blir kriminell.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Utlendinger stjeler og snylter. Men nordmenn gjør akkurat det samme. Å generalisere på denne måten blir helt feil, da det kun gjelder fåtallet. Det er viktig at de retter seg etter norske normer og språk. Hvordan mat de lager, filmer de ser på, og hva de pynter huset sitt med (kultur) får være helt opp til dem selv.

 

Vi har mangel på arbeidskraft i Norge, og innvandrere gjør en viktig jobb her. Hvor mange av dere som klager på innvandring og er så utrolig redd for at andre kulturer skal ha innvirkning på norge, har faktisk opplevd deres kultur i praksis i norge?

 

Har dere opplevd at norske kvinner blir steinet, må gå i burka, og blir nektet å gifte seg med den hun er glad i? Skal innvandrere greie å intigere seg i norge, må sannelig vi også ønske dem velkommen. Hvis ikke bidrar vi kun til forskjellsbehandling og enda større avstander i kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utlendinger stjeler og snylter. Men nordmenn gjør akkurat det samme. Å generalisere på denne måten blir helt feil, da det kun gjelder fåtallet. Det er viktig at de retter seg etter norske normer og språk. Hvordan mat de lager, filmer de ser på, og hva de pynter huset sitt med (kultur) får være helt opp til dem selv.

 

Vi har mangel på arbeidskraft i Norge, og innvandrere gjør en viktig jobb her. Hvor mange av dere som klager på innvandring og er så utrolig redd for at andre kulturer skal ha innvirkning på norge, har faktisk opplevd deres kultur i praksis i norge?

 

Har dere opplevd at norske kvinner blir steinet, må gå i burka, og blir nektet å gifte seg med den hun er glad i? Skal innvandrere greie å intigere seg i norge, må sannelig vi også ønske dem velkommen. Hvis ikke bidrar vi kun til forskjellsbehandling og enda større avstander i kultur.

 

Du sier hva problemet er, men du har ingen løsning.

 

Vi må bli bedre på å hjelpe dem integrere seg inn i samfunnet vårt, få dem bort fra kriminelle ghettoer.

 

Men eneste måten jeg ser det blir gjort på er total grensesperre sånn at vi kan få en sjanse til å få de som faktisk er her skikkelig igang, sånn at dem ikke blir sittende fast i en kommunal blokk og bli tvingt inn i kriminelle sirkler som ghettoer dessverre lager. Om vi ikke stopper innvandringen får vi aldri stoppet den negative holdningen rundt utlendingene som er her.

 

Gi meg et realistisk forhold til hvordan du vil at vi skal løse problemet? For det er tydelig at du mener at det er problem også. (At vi skal holde hender og alt skal være bra kan være fint i teori, men funker ikke i praksis) Hvordan skal vi stoppe den negative bølgen uten å først stoppe innvandringen og la dem som er her få integrere seg, for så heller da å åpne grensene og la de nye innvandrerne følge de gode eksemplene vi faktisk har her, istedenfor å dra rett til groruddalen å starte med trygd eller kriminalitet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utlendinger stjeler og snylter. Men nordmenn gjør akkurat det samme. Å generalisere på denne måten blir helt feil, da det kun gjelder fåtallet. Det er viktig at de retter seg etter norske normer og språk. Hvordan mat de lager, filmer de ser på, og hva de pynter huset sitt med (kultur) får være helt opp til dem selv.

 

Normale nordmenn stjeler ikke, eller snylter seg til noe.

Selvsagt er det noen norske som har dårlig moral, ofte barn siden de ikke har jobb, og foreldene ikke gir penger, så tar de små godt istedenfor.

 

Men jeg anser det som et lite problem i sammenlignen.

 

Har dere opplevd at norske kvinner blir steinet, må gå i burka, og blir nektet å gifte seg med den hun er glad i? Skal innvandrere greie å intigere seg i norge, må sannelig vi også ønske dem velkommen. Hvis ikke bidrar vi kun til forskjellsbehandling og enda større avstander i kultur.

 

Dette er ikke normalt i norge.

Jeg syns slik handling bør ikke tillates i norge, i det heletatt.

 

Hvorfor skal damene skjule sitt ansikt bare på grunn av relgion?

 

Flere utlendinger som kommer til norge lever sitt liv der de kommer fra, men forventer ennå mere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utlendinger stjeler og snylter. Men nordmenn gjør akkurat det samme. Å generalisere på denne måten blir helt feil, da det kun gjelder fåtallet. Det er viktig at de retter seg etter norske normer og språk. Hvordan mat de lager, filmer de ser på, og hva de pynter huset sitt med (kultur) får være helt opp til dem selv.

 

Vi har mangel på arbeidskraft i Norge, og innvandrere gjør en viktig jobb her. Hvor mange av dere som klager på innvandring og er så utrolig redd for at andre kulturer skal ha innvirkning på norge, har faktisk opplevd deres kultur i praksis i norge?

 

Har dere opplevd at norske kvinner blir steinet, må gå i burka, og blir nektet å gifte seg med den hun er glad i? Skal innvandrere greie å intigere seg i norge, må sannelig vi også ønske dem velkommen. Hvis ikke bidrar vi kun til forskjellsbehandling og enda større avstander i kultur.

 

Du sier hva problemet er, men du har ingen løsning.

 

Vi må bli bedre på å hjelpe dem integrere seg inn i samfunnet vårt, få dem bort fra kriminelle ghettoer.

 

Men eneste måten jeg ser det blir gjort på er total grensesperre sånn at vi kan få en sjanse til å få de som faktisk er her skikkelig igang, sånn at dem ikke blir sittende fast i en kommunal blokk og bli tvingt inn i kriminelle sirkler som ghettoer dessverre lager. Om vi ikke stopper innvandringen får vi aldri stoppet den negative holdningen rundt utlendingene som er her.

 

Gi meg et realistisk forhold til hvordan du vil at vi skal løse problemet? For det er tydelig at du mener at det er problem også. (At vi skal holde hender og alt skal være bra kan være fint i teori, men funker ikke i praksis) Hvordan skal vi stoppe den negative bølgen uten å først stoppe innvandringen og la dem som er her få integrere seg, for så heller da å åpne grensene og la de nye innvandrerne følge de gode eksemplene vi faktisk har her, istedenfor å dra rett til groruddalen å starte med trygd eller kriminalitet?

Jeg sier ikke at jeg har en definitiv løsning som vil kvitte seg med all kriminalitet i Norge. Jeg mener at vi bare må akseptere at det finnes noen kriminelle innvandrere, som vi ikke kan gjøre noe annet med enn å straffe etter norsk lov.

Skal vi sende ut norske MC-gjenger av landet fordi de oppfører seg dårlig? Nei, da flytter vi jo kun problemet over på noen andre.

 

Den eneste løsningen slik jeg ser det er at vi tar dem imot, gjør dem til venner, og hjelper dem å unngå å danne kriminelle miljøer.

 

Utlendinger stjeler og snylter. Men nordmenn gjør akkurat det samme. Å generalisere på denne måten blir helt feil, da det kun gjelder fåtallet. Det er viktig at de retter seg etter norske normer og språk. Hvordan mat de lager, filmer de ser på, og hva de pynter huset sitt med (kultur) får være helt opp til dem selv.

 

Normale nordmenn stjeler ikke, eller snylter seg til noe.

Selvsagt er det noen norske som har dårlig moral, ofte barn siden de ikke har jobb, og foreldene ikke gir penger, så tar de små godt istedenfor.

 

Men jeg anser det som et lite problem i sammenlignen.

 

Har dere opplevd at norske kvinner blir steinet, må gå i burka, og blir nektet å gifte seg med den hun er glad i? Skal innvandrere greie å intigere seg i norge, må sannelig vi også ønske dem velkommen. Hvis ikke bidrar vi kun til forskjellsbehandling og enda større avstander i kultur.

 

Dette er ikke normalt i norge.

Jeg syns slik handling bør ikke tillates i norge, i det heletatt.

 

Hvorfor skal damene skjule sitt ansikt bare på grunn av relgion?

 

Flere utlendinger som kommer til norge lever sitt liv der de kommer fra, men forventer ennå mere.

Normale utlendinger stjeler heller ikke. Og jeg tror du misforstår, selvfølgelig skal ikke slik handling tillates i norge.

Lenke til kommentar

Husk selv om man er neger, eller utlandsk bakgrunn kan man selv påvirke med sitt egen land.

 

Jeg syns det ville blitt galt å reise til et annet sted, følge sin kultur/ukultur og bosette seg i norge.

 

En ting er innvanding, men for å bli norsk statsborger bør det minst være krav om 10 års norsk skole (Voksenopplæring) før man kan kalles norsk statsborger.

 

Flesteparten kan bare engelsk, og jeg syns ikke det kan kalles norsk statsborger, selv om de har stemmerett og felles rettigheter som vanlig nordmann.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...