Gå til innhold

Nei til flerkultur!


Ja Eller Nei?  

181 stemmer

  1. 1. Flerkultur?



Anbefalte innlegg

Men jeg kan bekrefte jeg ikke har endret mening, så jeg syns hvis norge får nytt terrorangrep er det helt klart at vi må gjøre noe med innvandringspoltikken.

Er ikke det å la terroristene vinne?

 

Vi kan ikke se på at norske normale mennesker ødlegger landet vårt bare fordi personene hater/frykter at landet vil se slik ut hvis vi får mere innvandring.

Helt enig. Vi kan ikke se på at mennesker ødelegger landet vårt (om ABB er normal kan diskuteres), men det er en håpløs idé å skulle gjøre slike mennesker til lags. ABB er mot feminisme, skal vi forby damer å ta utdannelse og jobb for at ikke fødselstallene skal gå ned? Eller hva med de andre ideene ABB forfekter? Det går ikke an å tenke slik. Da blir landet vårt ikke det vi ønsker i noe fall.

 

Hva om det kommer en terrorist som krever at vi tar fra folk med din mening ytringsfriheten? Skal vi da gjøre det slik at det ikke skjer igjen?

 

Husk dette er min mening, og jeg håper jens stoltenberg har såppass erfaringer at han velger å tenke mest på norge en andre land.

Det håper jeg også. Og det gjør han best ved å fortsette som han har lovet med demokrati og frihet, ikke med diktatoriske metoder.

 

Men er det slik i landet, at vi kan nekte alle afrikanere?

Desverre er det slik enten må man totalforby alle innvandrere, eller må man godta alle.

Hvor har du det fra? Vi har aldri godtatt alle innvandrere, og det er ingen som har ment at vi må gjøre det.

 

Da ville alle i norge ha samme oppfatning som meg. Alle vil mene afrikanere ikke har noe i norge å gjøre.

Nei, det ville vi ikke. Ikke alle. Like lite som vi nå lar ABB representere alle nordmenn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville du ofret, barnene dine, familjen din eller vennen din for noen utlendinger nå er det ikke garantert de blir drept, men på utøya døde en del.

 

Er enig i at terrorisme ikke bør få folk å endre holdninger sine.

Men uansett hva som skjer, sitter brevik isolert så han får gjort livet sitt surt og ender nok med å få dårlig sanvittighet. Jeg syns han fortjener livsvarig fengsel i afrika.

 

Tenk på bøndene i norge, skal de forbys å kjøpe kunstgjødsel uten politiatest, bare fordi "Brevik" har utført et terrorangrep?

 

I så fall hva om neste person jobber i poltiet senere blir terorrist?

Har dere tenkt på det? Det gjør norge langt verre for en prinsipp sak.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Enkelt vi løser problemet ved å finne et annet sted innvandrene kan bo, sverige, danmark, tyskland etc, et sted der norge kan spare terror og vi forsatt gjør pliktene våre.

 

Så du ønsker at alle våre naboland skal være for fri innvandring, men at Norge skal være absolutt mot innvandring. Ikke bare det, men du vil i tillegg tvinge/overtale disse landene til å ta mot mennesker som bor i Norge, fordi du ikke vil ha dem her selv?

 

Prøv dette neste gang du treffer naboen din: Si at du har tre personer som bor hos deg for tiden. Du har selvsagt ikke noe personlig mot dem, men er litt lei av at de spiser litt av maten i kjøleskapet og bruker noen av rommene i huset. Derfor har du bestemt at de skal flytte inn hos naboen din, men du kan gjerne sende noen hundrelapper i måneden, slik at du hjelper litt. - Post naboens svar her når du har prøvd dette. ;)

Lenke til kommentar

Så du ønsker at alle våre naboland skal være for fri innvandring, men at Norge skal være absolutt mot innvandring. Ikke bare det, men du vil i tillegg tvinge/overtale disse landene til å ta mot mennesker som bor i Norge, fordi du ikke vil ha dem her selv?

Ja, dette blir for dumt.

 

Jeg forslår at vi sender alle asylsøkerene til Sverige. Svenskene sier jo at de ikke ville klart seg uten innvandringen deres og at de har bidrat enormt til det svenske samfunnet. De burde ikke ha noen imot å få litt flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ChaosPredicted: Må vi fjerne alle utlendinger for å få på plass en import forbud?

 

Altså hvis man først er norsk statsborger, har jeg ikke sagt at de må reise hjem.

Det er slik at for å ungå at norge får for mange innvander så må man stenge døren inn til landet for en periode i vetfall.

 

Tenk hvordan norge blir hvis landet økes med 20% innvandring hvert år i tillegg får hver av utlendingene 5 barn hver, hvor mange innvander blir i landet vårt da i løp av få år?

Lenke til kommentar

ChaosPredicted: Må vi fjerne alle utlendinger for å få på plass en import forbud?

 

Altså hvis man først er norsk statsborger, har jeg ikke sagt at de må reise hjem.

Det er slik at for å ungå at norge får for mange innvander så må man stenge døren inn til landet for en periode i vetfall.

 

Tenk hvordan norge blir hvis landet økes med 20% innvandring hvert år i tillegg får hver av utlendingene 5 barn hver, hvor mange innvander blir i landet vårt da i løp av få år?

 

For det første er det selvsagt forskjell på arbeidsinnvandring og flyktninger, og man bør ikke blande disse i diskusjonen. For det andre er ikke tallene i nærheten av det du beskriver for flyktninger, jeg sakser fra UDI:

 

Hvilke flyktninger kommer til Norge?

 

Det er to hovedgrupper med flyktninger som kommer til Norge. Det dreier seg for det første om asylsøkere som kommer til Norge ved egen hjelp, og for det andre om overføringsflyktninger.

 

Overføringsflyktninger

Overføringsflyktninger er flyktninger som ikke kan vende tilbake til sitt eget hjemland og som ikke har mulighet til å få opphold i landet de befinner seg i. Overføringsflyktninger får saken sin behandlet og blir anerkjent av FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) allerede før de kommer til Norge. Stortinget setter hvert år ned en kvote for hvor mange overføringsflyktninger Norge skal ta imot.

 

I 2010 tok Norge imot 1200 overføringsflyktninger. Hoveddelen av kvoten for 2010 var forbeholdt eritreiske, afghanske, palestinske, burmesiske og iranske flyktninger. Minst 55 prosent skulle være kvinner og jenter, mens 15 prosent skulle være utsatte kvinnelige flyktninger.

 

Asylsøkere

Asylsøkere kommer til Norge ved egen hjelp, og søker om beskyttelse hos Norske myndigheter. Ved utgangen av september hadde UDI mottatt 7 299 asylsøknader. Felles for mange av disse, er at de kommer fra land som er preget av krigføring, eller tidligere konflikt. De største gruppene med asylsøkere kommet fra Eritrea, Somalia og Afghanistan. Ikke alle som søker om asyl i Norge har krav på beskyttelse eller oppholdstillatelse.

 

Det er veldig lave tall (uthevet), og som det også står, Stortinget setter hvert år ned en kvote for hvor mange overføringsflyktninger Norge skal ta imot. Vi har med andre ord ikke fri innvandring i Norge, og tallene dine reflekterer ikke virkeligheten. I tillegg vil svært mange 2. og 3. generasjons innvandrere blandre seg med den etniske befolkningen, og kan vanskelig sies å være utlendinger lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere svarer ikke på:

 

Er det rettferdig at noen skal få "Overføringsflyktninger" mulighet, mens andre skal oppleve krig? Ofte kan det være terrorister som blir flyktet/sendt ut av landet fordi manglende fengsel eller rett og slett terrorist som reiser i forsjellige steder.

 

Osama bin laden kan nok være i slik kategori. Men ble drept av USA.

 

Er mullar krekar blandt de?

 

Adogg: I følge nyhetene f.eks VG, Dagbladet så telles ikke det nei.

Ellers har avisene valgt å ignorere det.

Lenke til kommentar

Fikk nesten lyst å spørre deg hvorfor du er for felleskultur i samfunnet?

 

Muligens du enten er innvandrer eller tilhører en slik familje.

 

Jeg har personlig ikke mot innvandring, men mest på grunn av terroren og en del frekke tyver i oslo jeg stadig hører om siden noen venner i oslo kjenner godt til det, så velger jeg å ha den holdningen.

 

Flere som bor i oslo skaper en dårlig stevning, siden det blir flere kulturer, en gang når jeg tok bussen er det en del norske/utlendiger som krangler, og slenger stygge ord til hverander + sloss, afrikanerene pleier ofte å gå i grupper.

Så det hadde vi spart hvis vi hadde redusert innvandring.

 

Så hvis dere kan dempe disse problemene og at alle innvandere lærer seg norsk og godtar norsk lovverk (Uten noen tilpassninger) så har jeg ikke noe imot innvandring om det gjøres i mindre skala og at innvandring ikke blir i oslo.

 

Det bør være slik at en by har maks 10% innvandring (mørk unorsk hudfarge)

 

Men i oslo grønnland er nesten 10 ganger mere.

 

må bare nevne jeg var på grønland i stad, å sikkert til din overaskelse så var det faktisk flest etniske nordmenn å se i gatene! det er noe å tenke på. å nei jeg juger ikke du kan selv dra å se! kom derfra akkurat nuh i skrivende stund'!

Endret av baran
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har det i heletatt eksistert terrorangrep i norge siden 2 verdenskrig?

 

Bombingen mot nor-moskeen på frogner, et eller annen tid på 80-tallet.

 

 

Nynazister sto bak det. Men kanskje det ikke teller som terror-angrep for deg?

 

Ahh ignorance is a bliss...

 

Att bomba en moskee i sitt eget land är en rättighet, och ett hjältedåd.

Lenke til kommentar

Har det i heletatt eksistert terrorangrep i norge siden 2 verdenskrig?

 

Bombingen mot nor-moskeen på frogner, et eller annen tid på 80-tallet.

 

 

Nynazister sto bak det. Men kanskje det ikke teller som terror-angrep for deg?

 

Ahh ignorance is a bliss...

 

Att bomba en moskee i sitt eget land är en rättighet, och ett hjältedåd.

 

rasist much?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det i heletatt eksistert terrorangrep i norge siden 2 verdenskrig?

 

Bombingen mot nor-moskeen på frogner, et eller annen tid på 80-tallet.

 

 

Nynazister sto bak det. Men kanskje det ikke teller som terror-angrep for deg?

 

Ahh ignorance is a bliss...

 

Att bomba en moskee i sitt eget land är en rättighet, och ett hjältedåd.

 

 

Har de latt deg komme ut av avdeling 7 for helgen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

baran: Er vi alle norske rasister eller? Hvis du mener det slik, ville det ikke vært bedre å bo et annet sted?

 

Man kan jo ha sine egne meninger uten å være rassist eller nynazist.

Det at folk ikke liker hverandre har nok med at folk har et dårlig forbilde av hverandre.

Lenke til kommentar

baran: Er vi alle norske rasister eller? Hvis du mener det slik, ville det ikke vært bedre å bo et annet sted?

 

Man kan jo ha sine egne meninger uten å være rassist eller nynazist.

Det at folk ikke liker hverandre har nok med at folk har et dårlig forbilde av hverandre.

 

Å DER TRAFF JEG JAAA!!!!!!

 

akkurat det samme som at alle muslimer å invandrere ikke er terrorist4r eller fuckings hater dere alle! der endelig traff jeg en nerve på deg!!!!!!!!!!

 

vive la triumph!

 

å nei jeg tror ikke alle norske er det! men jeg har hintet det frempå for å få en reaksjon på det å nå veit du hvordan det er å høre sånt hele tiden fra sånne som deg!

Lenke til kommentar
Tenk hvordan norge blir hvis landet økes med 20% innvandring hvert år i tillegg får hver av utlendingene 5 barn hver, hvor mange innvander blir i landet vårt da i løp av få år?

 

Bare for å få det avklart, hver innvandrer får ikke fem barn hver, ikke i nærheten en gang. Det er og en tendens blant annengenerasjons innvandrere å få færre barn enn foreldrene.

 

Det ingen tenker på er at det er en naturlig grense for hvor mange mennesker det er plass til i Norge, og at innvandringen derfor naturlig vil bli mindre og mindre etter noen år. Allerede importerer vi omtrent 50% av det vi spiser, og så vidt jeg kan huske er vi ikke selvforsynte med en befolkning på mer enn 3,5 millioner (jeg regner med at man har satt en høy standard ernæringsmessig, vi har jo mye fisk) men kan kanskje fø på en befolkning på størrelse med den vi har i dag hvis vi strammer inn livreima litt.

 

På et tidspunkt vil vi ikke kunne importere like mye på grunn av generell matmangel som følge av overbefolkning på verdensbasis, maten vil bli dyrere på grunn av dette og dyrere drivstoff, velferdsgodene vil bli mindre og det vil bli mindre attraktivt å innvandre til Norge. Jeg kan også tenke meg at det etterhvert vil bli bred politisk enighet om stans i innvandringen, til og med pakistanerne vil ha begrensninger allerede.

 

Så det er ingen grunn til å bekymre seg for at det skal bli så forferdelig mange innvandrere i Norge, det er mange mye mer alvorligere bekymringer foran oss. Vi må huske at vi er priviligerte som lever i denne perioden, det vil ikke være overflod som nå for alltid.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Jeg mener at kampen mot flerkultur er både dødfødt og misforstått. Jeg synes historien og alt jeg selv har sett av verden peker mot at mennesket er grunnleggende flerkulturell. Eller kanskje nærmere bestemt menneskeheten.

 

Nærmere forklart, ser det ut til å være temmelig primært for enhver person å søke sin identitet (og dette er neppe nytt for noen her). Siden identitet blir definert i kontrast til andre, blir ulikheter fremhevet. Samtidig ønsker de færreste å være alene, så man søker til fellesskap med likesinnede "ulike". Dermed er grunnlaget for kultur lagt.

 

Så langt, så vel. Der jeg mener motstanderne av flerkultur går seg bort, er i ideen om at man kan sperre en gitt kultur inne, beskytte den mot uønskede påvirkninger utenfra, og dermed bevare en monokultur. En monokultur fjerner nemlig den ønskede identiteten.

 

Per i dag så gir arabisk / islamsk kultur en så stor kontrast for de fleste til sin egen kultur, at det ikke er like nødvendig å fremheve ulikhetene "seg" imellom (her altså ulikhetene mellom nord-europeiske / nordmenn etc.) for å bevare sin identitet. Om du er vestlig eller arabisk blir altså større / viktigere enn om du er pønker eller scene. Eks. avtagende konflikter mellom blitzere og høyremiljøer de senere år, fordi behovet for "indre" sammenligninger faller bort i den store kontrasten til arabisk / muslimsk kultur.

 

Men - og nå nærmer jeg meg endelig poenget mitt - i det øyeblikk man f.eks. gjør som ABB ønsker, å stenge grensene rundt Europa / Nord-Europa (har ikke lest manifestet), så vil alle ganske snart starte med å fremheve andre ulikheter igjen, og sub-kulturer vil raskt oppstå med dertilhørende muligheter for konflikt.

 

Kultur eller sub-kultur, stor eller liten kultur - poenget er at mennesker ALLTID vil søke miljø / kultur som kan være en identitet i kontrast mot andre mennesker som man omgåes, og at monokultur derfor alltid vil være en utopi. Iallfall i ett fritt og demokratisk samfunn.

 

Derfor, om du ønsker å leve i et fredelig og velfungerende samfunn, og siden plan "A" om å stenge seg inne i en monokultur aldri vil fungere, er det slik jeg ser det kun en annen mulighet her i verden: Vi (alle mennesker på jorden og fra alle ulike kultur) må lære oss å leve sammen med folk fra andre kulturer, uavhengig av hvor store eller små ulikhetene mellom kulturene er. Finito.

 

Beklager unøyaktige ordlegginger, vage avgrensinger og kompakt / klumsete språk - mobilen har skylda.

Endret av thelomen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...