Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest det du skrev. Er dette et åpent forum motbeviser vel det din påstand. Endog et matematisk bevis faller om det kan gis et kontra eksempel på at det man tror gjelder generelt ikke holder. Det er dog det svakeste motbeviset man kan gi.

Dette er et åpent forum, men innvandringskritiske meninger har hatt kontrollen over dette forumet i mange år. De brukerene som er for dagens innvandringspolitikk eller vil liberalisere den har enten stukket av eller de holder kjeft. Forumet her verifiserer påstanden min.

 

Dette er forresten ikke matte, så et kontraksempel holder ikke.

 

 

Hvor har jeg hevdet at FrP er dumme? Som fagøkonom har jeg blant annet hevdet at deres økonomiske politikk ikke henger på greip. Du skal få virkelige problemer med å motbevise meg om noe annet. Les mine innlegg en gang til om du er i tvil. Mest sannsynlig har jeg ikke tid til å kommentere det du skriver, da du antagelig ikke tilfører debatten noe nytt utover det partiets ledere påstår i politiske diskusjoner.

Jeg har ingen planer om å motbevise den påstanden, og det er ikke som om venstresiden ikke kan være uansvarlige de også. Bare se på labour i England. Men har man en uansvarlig politikk og tror den er den beste så er man dumme.

 

Hvilke ledere har kommet med mine argumenter? Vi kan ihvertfall utelukke Siv Jensen. Erna Solberg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik ser jeg på det:

 

  • Det er altfor mange idioter i FRP. Det er ikke sjeldent at jeg leser at diverse medlemmer kommer med utspill jeg blir flau av.
  • FRP kan styre Norge, men kommer aldri til å blir valgt frem med Siv ved roret. FRP trenger en karismatisk og pen MANN. Litt som Jens Stoltenberg og Bill Clinton.
  • FRP kan styre Norge i fire år. Det er begrenset hvor mye man kan fucke opp Norge på fire år. Infrastrukturen (landets veinett) skriker etter FRP!!!
  • FRP kommer antageligvis til å føre Norge inn i en vanvittig høykonjunktur. Deretter kommer smellen...
  • FRP er partiet som er i stand til å se på alternative løsninger. For eksempel innføring av legalisert heroin på resept. Dette er ikke noe strutsene i AP tørr å gjøre. Norge trenger alternative løsninger på mange felt.
  • Det hadde vært sunt for norsk politikk om FRP kunne bli testet. Se hvordan det går. Jeg er lei av det evige maset fra FRP, uten at de har noen spesifikke erfaringer å komme med når det gjelder å være i regjering.

 

Jeg stemmer FRP på grunn av Norske veier...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen parti er perfekte, jeg stemmer f.eks. ikke Høyre pga. ja til EU og ja til DLD. Det er mer enn nok til å holde seg langt unna. FRP er også for EU, men det er mange som der er sterkt imot, så håper de får snudd kjerringa der for å si det sånn. Men FRP virker som om de har mye bedre kontakt med velgerne, de prøver ikke å gå rundt med roser på et gamlehjem for å kompansere for folk så må ligge i ganger etter å ha brukt halve livet sitt på å bygge landet.

Lenke til kommentar

PrP har bedre kontakt med velgerne?

Det er vel heller velgere som jubler når FrP lover dette:

- Fantastiske veier

- Fjerne bompengene

- Mye billigere bensin

- Lavere skatt

- Bedre helse og omsorg

 

Selvsagt er dette ting alle ønsker.

 

Hadde Siv Jensen vært statsminister i år, så ville Norge vært et svært svekket land nå under den forferdelige tragedien. Det eneste hun nå har klart, er å fortelle at hun syntes det er like ille å bli koblet til terrorsiktede, som det hele tragedien har vært.

Det er virkelig bra sagt. Hun kommer nok aldri til å bli ei troverdig politikker.

Men jeg skjønner at hele tragedien også har gjort inntrykk på henne. Poenget er bare at hun ikke ville klart det presset Stoltenberg har klart i dag.

 

Jeg tør ikke å tenke på hvor forfallet Norge ville vært i dag, om FrP hadde hatt styringen her i 4 år. Da ville det bare vært å enten vinne i lotto, eller å flyttet utenlands.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke greie på politikk eller historie, men jeg har allikevel samlet meg noen oppfatninger.

Gjør som det jeg for ikke så alt for lenge siden, gjorde. Gå igjennom å les deg klok på hver eneste parti. Les wikipedia. Gå grundig til verks, og forsøk å finne de verdiene og politiske meningene du mener er mest fornuftige. Det kan hende du skaper deg holdninger underveis, og forandrer måten du tidligere har tenkt på. Media kan jo være pekepinn på mange ting, og kan vise deg hva resultatene blir av den ene og den andre politikken. Men det er viktig å lese intensjonene. Hva de forskjellige partiene vektlegger mest.

 

Det jeg har oppfattet er at Høyre-siden er opptatt av personlig økonomisk frihet, og det å i større grad kunne velge mellom forskjellige produkter slik som det er i foreningslivet ellers. De ønsker privatskoler og private sykehus og så videre, og ønsker å konkurranseutsette helsetjenestene. Dette er igjen venstre-siden uenig i. Du bør finne ut hvorfor de mener som de gjør, og du må finne ut hva du selv tror vil føre til et bedre samfunn. Jeg mener for eksempel at helsetjenestene skal forbli offentlige, gratis og tilgjengelige for absolutt alle som trenger dem, og at det er viktigere enn at det skal også være mulig å kjøpe seg til bedre helsetjenester enn andre.. Det samme går vel igjen på alle samfunnets sider. Jeg mener at det er mye bedre at vi står sammen i et spleiselag når det gjelder de store tingene og stemmer da på såkalte sosialistiske partier... Men jeg har ingen tro på at samfunnet ville vært best dersom disse regjerte alene, så derfor mener jeg at de andre partiene også må få innflytelse og skape litt konkurranse i politikken, slik at det blir gjort på den beste mulige måten...

 

Sorry, dette ble kanskje litt mye her.. Men tankene mine spinner visst veldig i dag merker jeg. :)

 

"Vi har mange penger på bok, hvorfor kan ikke vi bruke mer av disse?" "Våre nye landsmenn får i hue og ræva, mens vi bare jobber ræva av oss". "Få de ut, de ødelegger alt" Dette er spørsmål og utsagn jeg ofte hører.

Det kan være fordi man tenker langsiktig frem i tid. Jeg har en følelse av at FrP ville ha brukt bort pengene på en to tre, dersom de hadde fått sjansen. Hadde de fått alle stemmene, og styrt alene, så tror jeg(!) at mesteparten av de offentlige tilbudene ville blitt solgt til private aktører. Sykehus, skoler og så videre. Det ville skapt et mye større skille på fattige og rike. FrP ønsker også å frata unge uføre varlig trygdeordning, på grunnlag av at de mener at det er så mange trygde-snyltere. Det de da ikke tenker på er at det finnes utrolig mange forferdelig rike mennesker, som er blitt rike på juks og fanteri...

 

De som kommer hit får ikke i hue og ræva... Du bor mye bedre enn flertallet av disse du snakker om. Det er viktig at de får penger dersom de ikke har jobb, nettopp for å overleve og etablere seg.

 

Jeg syntes at du burde sette deg litt inn i andres sted. Vi er alle mennesker, og man bør unngå dem og oss tankegang. Alle er fra den samme verdenen, født og oppvokst i samme verdenen. I Norge burde vi satse på å gjøre livet godt å leve for alle som bor i Norge, ikke bare dem som er mest konkurransedyktige. Fjerner vi deres økonomiske grunnlag, så fjerner vi også sikkerheten deres og våres samtidig.

 

Man bør selvsagt ikke slippe inn alt man kommer over, og man bør ha litt strenge retningslinjer å gå etter. Vi kan tross alt ikke redde hele verden sånn på en to tre... Men det er viktig å ta vare på de som bor i landet. Uavhengig av tidligere oppholdsted på jorda vi bor på.

 

Man burde uansett, satse på utdanning til dem, og et yrke, slik at de ikke bare lever på skattepengene våre. Uansett: Det viktigste er ikke dette, men at alle har det godt, og får mulighet til å leve et godt liv. Da innebærer det også mulighet for et normalt liv i en jobb og så videre.

 

Det er ikke innvandring eller trygde-snyltere som er det jeg er mest interessert i. De som får trygd trenger det stort sett, for de har ingen annen mulighet til å tjene penger. Det jeg er mest interessert i er at alle skal få like muligheter uansett hva slags økonomi de har. Det vil si at en uteligger får like god behandling på et sykehus, som det Kjell Inge Røkke gjør. Man skal legge opp til et rettferdig samfunn, der hele samfunnet blir gradvis mer og mer preget av velferd og rikdom.

 

Jeg er en del av et nabolag som er lavtlønnet og har lite heller ingen utdanning. Ikke det at det er en hovedregel at lite eller ingen utdanning bør henge sammen med et snevrere syn, men det er ofte et utgangspunkt for manglende kunnskap til å kunne se i et større perspektiv.

Dersom man har som mål å se ting i et større perspektiv, da kan man ikke basere meningene sine på sånne bagateller som at for eksempel "kjøtt og flesk, tobakk og snus er dyrt, og ut med utlendinger og gi faen i de uføre og fattige" .... Da må man tenke hva som er best for fellesskapet, og seg selv. Man burde finne en gylden middelveg, som vil resultere mange gode løsninger.

 

Alle partiene får gjennomført sin politikk dersom, men bare dersom de får nok stemmer.

De lyver ikke på nettsidene sine. Det er hva de står for og det som de ønsker å jobbe for, og desto fler stemmer, desto mer av den politikken kan bli ført og bli virkelighet. Dersom man for eksempel har et ønske om fiber, og kjempe-rask internett for alle, så er selvsagt SP det partiet du bør stemme på. Ønsker du at tog og trikk og buss skal bli gratis for alle, så stemmer du Rødt. Og så videre.

Ønsker du et samarbeid mellom det private markedet og det offentlige så stemmer du AP. Ønsker du en mer liberal politikk for å hjelpe narkomane, så er Venstre et godt valg... Og så videre... Jeg persjonelig har ikke så mange gode argumenter for Høyre-siden. Men jeg vil nå mene at partiet Høyre er det mest fornuftige partiet å stemme på dersom du ønsker mer privatisering, siden de ikke er så ekstreme som det FrP kan være. FrP kan jo finne på å selge nasjonalteateret til noen rike folk, som igjen finner på å rive hele greia for å bygge et hotell der, som de tjener mer penger på.... Dette er Høyre-partiet i mot, like mye som de andre partiene til venstre for det igjen... (Det jeg sa nå var det en Høyre-mann som fortalte meg....)

 

Da fenger det med eks lovnad om lave drivstoffutgifter, lavere skatter generelt.

Ikke dersom du ønsker et bedre samfunn for alle. Det er på ingen måte noe spleiselag, der vi står sammen om å bygge opp landet. Skatter og avgifter går til større formål. For eksempel kan avgiften på tobakk gå til behandling av sykdommer relatert til tobakkskader. Driftkostnader, kan gå til veier og øke velferdsstatens middler, og sørge for at vi får bedre offentlige tjenester og så videre...

 

Ordvalg som snikislamisering, at Norske rusmisbrukere er bedre enn innvandrere og redusert lønn til innvandrere. mer til ditt og mer til datt, mer mer mer og (ingen muslimer).

Prioriteringen burde jo være fornuftig, bærekraftig og bevare viljen til å betale skatt. Kan Frp klare dette uten å bryte med "valgflesket" sitt?

FrP kan ordne det slik at hele ideologien deres blir virkelighet på alle samfunnsområder, dersom folk flest ønsker det ja. Selv så frykter jeg denne politikken en god del, ettersom jeg kan stå i fare for å miste det trygge og gode økonomiske grunnlaget jeg nå lever på... Samtidig syntes jeg ikke synd på de aller rikeste, jeg syntes mest synd på de aller fattigste, derfor blir det for meg unaturlig å stemme FrP.

 

FrP dersom de får sjansen, vil kunne få gjennomført valgflesket sitt. Du vil få billigere alkohol og lengere skjenketider - og du må skaffe deg forsikring slik at dersom du skulle bli utsatt for en ulykke så skal du ha råd til å betale. Alle utgiftene som fører med denne politikken. Pengene blir brukt uansett... Istedet for å betale skatt, og finansiere sykehusene gjennom skattesystemet, så bruker du istedet pengene på forsikringselskaper...

 

FrP mener jeg er partiet for de mer overfladiske folka, som tenker på personlig vinning, her og nå.

Det er min oppfatning og mening rundt det...

 

 

Innvandrerfamilie inviterer Carl I. Hagen på middag

http://www.tv2.no/ny...ag-3463482.html

– Vi forstår at når en FrP-politiker filmer unge gutter i dusjen uten deres samtykke, så er ikke det noe som alle FrP-politikere gjør. På samme måte er ikke dette et uttrykk for hvordan innvandrere oppfører seg i byen vår, sier innvandrerfamilie til TV2.

 

Hvorfor kommer denne kritikken av Frp mon tro?

Den kommer som en naturlig reaksjon på FrPs politikk.

Det som er poenget er jo det at kanskje de fleste argumentene til FrP-politikere går ut på at: Huff det er så mye innvandring, og huff, de lever på våre penger, og huff så kriminelle de er og så videre. Svært mye generalisering blandt FrP-sympatisører. Som oftest stemmer ikke dette bildet, da alle individer er forskjellige, og man ikke kan generalisere i den graden mange gjør det...

 

Kan det være slik at man høster som man sår?

Frp er vel ikke et helt uskyldig offer? Denne grusomme handlingen av Breivik kan ikke sammenlignes på noen måte med partiets handlinger, men det er ikke å putte under en stol at noen av synspunkteten hans kan trekkes til partiet?

Hadde Breivik vært tidligere medlem av for eksempel Høyre ville vel ikke det fått like mye fokus, men det er det vel en grunn for?

Breivik er Høyreekstrem. Han hadde en del meninger som ligger til høyre i politikken, men han var ekstrem. Dersom han hadde vært sosialist, så ville han vært nazist (nasjonal sosialist) som jo er ekstremt... Dersom arbeiderpartiet begynner å bli rasistiske, så begynner vi å nærme oss årene før andre verdenskrig: Ikke bra.. Det gjelder å finne en gyllen middelvei.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er et åpent forum, men innvandringskritiske meninger har hatt kontrollen over dette forumet i mange år. De brukerene som er for dagens innvandringspolitikk eller vil liberalisere den har enten stukket av eller de holder kjeft. Forumet her verifiserer påstanden min.

 

Dette er et åpent forum og som du sier har de "innvandringskritiske" kontrollen over forumet. Dessverre virker dette åpne formatet svært tiltrekkende for troll og ekstremister og det er nok dette som får mange til å holde seg unna politikk og samfunnsforumet. "Innvandringsdebatten" i dette forumet ligger på et lavmål og det er ikke bare en side som holder seg der nede. Kanskje er nettavisene for strenge da de ikke vil betale folk for å moderere debatten, men kan ikke si det er noe mer reell debatt på dette forumet. Her handler det mer om konspirasjonsteorier og hitler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er et åpent forum, men innvandringskritiske meninger har hatt kontrollen over dette forumet i mange år. De brukerene som er for dagens innvandringspolitikk eller vil liberalisere den har enten stukket av eller de holder kjeft. Forumet her verifiserer påstanden min.

 

Dette er et åpent forum og som du sier har de "innvandringskritiske" kontrollen over forumet. Dessverre virker dette åpne formatet svært tiltrekkende for troll og ekstremister og det er nok dette som får mange til å holde seg unna politikk og samfunnsforumet. "Innvandringsdebatten" i dette forumet ligger på et lavmål og det er ikke bare en side som holder seg der nede. Kanskje er nettavisene for strenge da de ikke vil betale folk for å moderere debatten, men kan ikke si det er noe mer reell debatt på dette forumet. Her handler det mer om konspirasjonsteorier og hitler.

Det er ikke ekstremismtene som får dem til å stikke av. Det har jevnlig vært et par ekstremister som skylder på jødene for alt. Jeg liker naturligvis ikke det, men føler ingen press. Ekstremister og troll er lett å ignorere. Problemet for de som kjemper for liberal innvandring er at debattklima er veldig imot dem. De kan ikke uttale deg uten å få masse brukere som motargumenterer dem. I tilegg taper de også ofte. Jeg kjenner til følelsen, og den er ikke god. Derfor stikker mange brukere vekk fra forumer som denne og over til lukkete medier.

 

Det hjelper heller ikke at en del av de som kjemper for mer liberal innvandring er svært arrogante, og forventer at alle skal være enig med dem. Når de legger merke til at nesten alle er uenig med dem, så blir de forbannet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har vi et oljefond? Når jeg var liten så skulle vi sette av penger på bok til fremtidige generasjoner, det ble fort omgjort når mele-sin-egen-kake generasjoner begynte å regne på hvor mye pensjon de trenger. De som er 50-60 år idag har hatt gull-hår i rompa hele livet, og de har fortsatt en månedlig sjekk som ligger å venter på dem på et Spansk postkontor livet ut.

 

Imens så sliter unge med å etablere seg fordi mele-sin-egen-kake generasjonen har så mye penger mellom hendene at de ikke vet hvor de skal gjøre av alt så de kjøper like godt eiendom. I tillegg så "godter" de etablerte seg over de unges ulykke med å komme seg inn i boligmarkedet. Og ikke la meg begynne med boforholdene til studentene...

 

Hvorfor skal vi ikke bare la FRP få blåse oljefondet så vi også får være med på champagne festen før oldingene stikker av med alt? :new_woot:

Endret av 404415
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Siv Jensen vært statsminister i år, så ville Norge vært et svært svekket land nå under den forferdelige tragedien. Det eneste hun nå har klart, er å fortelle at hun syntes det er like ille å bli koblet til terrorsiktede, som det hele tragedien har vært.

Er jo så idiotisk å skylde på at han var med i FpU når han var liten, media har lenge vært Ap diggere.

 

De nevner også hele tiden at mannen hadde fartsoverskrivelse for 10 årsiden, hva faen har det med saken å gjøre? De nevner det hele tiden. Betyr det at min bror som fikk det ifjor og som jobber i det offentlige og ikke har lov til slike lovbrudd egentlig vil bli massemorder om 9 år? Spill forsvinner fra Coop Obs, pga han visstnok spilte Wow?!!

 

Poenget er bare at hun ikke ville klart det presset Stoltenberg har klart i dag.

Det vet vi ikke får hun har ikke vært i den rollen. Veldig mange som trodde Stoltenberg ville slite nå, men han har vært flink.

 

Jeg selv ser ikke at han har vært fantastisk i den perioden som har vært.

 

De som kommer hit får ikke i hue og ræva... Du bor mye bedre enn flertallet av disse du snakker om. Det er viktig at de får penger dersom de ikke har jobb, nettopp for å overleve og etablere seg.

 

Jeg kjenner veldig mange innvandrere, og kjenner noe innvandrere som blir flaue over sine egne.

Det er tydeligvis nok penger nok til at de velger å henge på senteret her nede eller vanke rundt omkring, istedenfor å jobbe.

 

og gi faen i de uføre og fattige" ....

Har du sett den nye ordningen? Er en grunn til at folk som ikke kan jobbe 100% og pensjonister raser.

 

Ønsker du et samarbeid mellom det private markedet og det offentlige så stemmer du AP.

Ja, flott samarbeid hvor det blir dyrere for private, det som også er flott er at vi må ha private barnhager, men de blir dyrere og dyrere pga de blir forsøkt skvist ut. "Samarbeid". Tankegangen til Høyre og FrP dette... -> Gjøre private billigere slik at det finnes flere muligheter, ved f.eks fjerne litt avgifter.

 

Hvorfor skal vi ikke bare la FRP få blåse oljefondet så vi også får være med på champagne festen før oldingene stikker av med alt? :new_woot:

 

Matte er ikke Norges sterkeste side, men det er forhåndsdømming.

 

La oss ta engangsavgiften som eksempel. Ap har 400k i avgift på denne flotte gule bilen, hele 5 stykker kjøper bilen, staten tjener da 2mill, FrP og Høyre vil minske den, la oss si ned til 200k, nå får enda flere endelig råd til denne bilen så mange drømmer om 15 stykker kjøper nå denne bilen og går samtidig vekk fra de livsfarlige vraka. Staten tjener 3mill altså 1 mill mer!, og har fått en nyere bilpark.

 

Dette er en jævlig tung tankegang for de fleste når man ser debatter og folk på forum.

 

Viste du at man betaler mer i avgift for miljøvennlige Smart enn for Volswagen Transporter?

 

Viste du at Statoil er den eneste uten filter til å ta opp bensinforurensingen?

 

Viste du at Ap's viktigste sak blir utsatt hele tiden? Måneprosjekte på Mongstad, det er miljøpartiet sitt!

 

Viste du at Ap skulle senke lønningene i offentlige leder lønninger for de var sykt høye? De har heller økt i en svimlende fart, og det er nå mer vanlig med sjuke fallskjermer! Derfor sitter tidligere sjef for Hydro uten jobb uten jobb, for han tjener jo knappe 4,5mill i året uten jobb takket være Ap's geniale fallskjerm kontrakter!

 

Jeg selv er litt i tvil hva jeg skal velge, men en ting er sikkert det er ikke Ap. Jeg trenger private helseklinikk, og jeg bryr meg om andre, jeg syns også at staten kan kontrollere mindre når det gjelder etterforskning osv. Jeg selv føler jeg er åpent til alle partiene (utenom Ap etter alle disse årene med løgn), men rett skal være rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er bare at hun ikke ville klart det presset Stoltenberg har klart i dag.

Det vet vi ikke får hun har ikke vært i den rollen. Veldig mange som trodde Stoltenberg ville slite nå, men han har vært flink.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080719

Siv beklager! Dette forklarer vel litt. Hun hadde garantert ikke klart seg bra som statsminister i disse tider. FrP hadde faktisk bedre ledelse med Hagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

- Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd og Frp.

 

Det sa Frp-leder Siv Jensen til NRK etter møtet mellom de parlamentariske lederne og statsminister Jens Stoltenberg på Stortinget tidlig i ettermiddag.

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080719

 

http://www.youtube.com/watch?v=VQgSf1hXMh0

 

Etter det utsagnet er det vel

  1. Utenkelig at hun noen gang kan bli statsminister.
  2. At Høire vil samarbeide med henne eller ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forutsetning: Vg har sitert henne ordrett. Jeg har ikke lydkort på min stasjonære Pc, så jeg har ikke hørt hva hun sier i videoen.

 

Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd og Frp.

Se min utheving.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå hva hun mener. Her skjer norgeshistoriens verste massakre, og media begynner å anklage et parti for å være medskyldig indirekte. Det er direkte motbydelig å gjøre noe slikt i den situasjonen vi satt i der og da.

 

Du bør nok lese sitatet et par ganger til.

 

Siv Jensen har vel ikke vist seg som noen stor leder med tanke på problemene partiet har hatt i det siste.

 

Selv tror jeg Frp kommer til å tape på å være i regjering, da partiet har en politikk som passer best for et opposisjonsparti.

Lenke til kommentar

Koblingen som knyttes til Frp er jo ikke selve ugjærningen som sådan, men mer Frp's sin til tider hatske og spekulative innvandrings-retorik. Sånn sett er kritikken mot Frp og deres rolle berettiget.

 

"Verdt" å minnes er det famøse "Mustafa-brevet" som Carl I. Hagen leste høyt fra i valgkampen 1987

 

Brevet (som liksom var sendt av en muslim) til Carl I. Hagen var et falsum, men Carl Ivar brukte det helt ukritisk for å spre fremmedfrykt og sette innvandrererbefolkninga i et dårlig lys

 

Brevet;

 

"Til Carl I Hagen, Stortinget. Fra Mohammad Mustafa, underhaugsv. 15, 0354, Oslo 2

 

Allah er Allah og Muhammad hans profet! De kjemper en forgjeves hr. Hagen! Islam, den eneste sanne tro, vil seire her i Norge også. En dag vil moskeer være like vanlig i Norge som kirker er det i dag og mine barnebarns-barn vil oppleve dette. Jeg vet, og alle muslimer i Norge vet, at en dag skal norges befolkning komme til troen, og at dette landet skal bli muslimsk! Vi føder flere barn enn dere, og adskillige, rett-troende muslimer kommer til Norge hvert år, menn i produktiv alder. En dag skal også det vantro korset i flagget bort!"

 

 

Ikke vanskelig å skjønne at dette provokative inneholdet er skrevet av noen som tvertimot vil ramme muslimer og vri innvandringsdebatten i en annen retning. Og det lyktes Hagen med, Frp fikk sitt (inntil da) beste valgresultat noensinne

 

(Carl I. Hagen ble forøvrig stevnet for retten av den virkelige Mohammad Mustafa, og inngikk rettslig forlik/erstattning

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Mustafa-brevet

 

Simplere kan ikke politikk bli. :thumbdown:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hjelper meg ikke å lese sitatet flere ganger, men du kan gjerne påpeke hva det er jeg har gått glipp av.

Men mye av hele poenget, er at hun dreit seg ut under press.

Tenk på hvordan hun skulle klart seg som statsminister under denne perioden.

Hun er dessverre ingen god leder.

Jeg er normalt ingen fan av Jens heller, men jeg må si at han har vært en god leder under tragedien. Det er en slik leder vi trenger, uansett hvilket parti/regjering.

Han har og tatt seg veldig godt igjennom det hele, og det er ikke så rart at partiet vil tjene stemmer på dette.

Vi kan ikke ha en partileder som Siv, som flipper helt ut i et intervju pga en katastrofe for Norge. En slik leder MÅ tåle et enormt press, ikke for seg selv, men for landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...