Gå til innhold

Prisras på Nokia-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at dette må være bortimot agurknyhet slik det er presentert. Men for Nokia er dette blodig alvor. Det er toppmodellene som går ned i pris, uten at det har kommet noen nye på markedet. Dette er en farlig trend, men kanskje uunngåelig da Nokia snart går over til noe helt nytt.

Lenke til kommentar

Det er da ikke rart... ingen vil kjøpe Symbian lengre, og de få trofaste Nokia-kjøperene sitter vel på gjerdet og venter på mango-telefoner.

Bedre å selge de billig nå, enn å ikke få solgt de i det hele tatt.

 

Ingen vil kjøpe? Tja, N8 og C7 selger jo rimelig bra. Og selv kjøpte jeg E6 forrige uke. En alldeles utmerket telefon! :)

Lenke til kommentar

Har en E6. Den er på alle områder nydelig. Utenom en ting, og det er mangfoldet av apper, den har alt du trenger, men Ovi store har ikke dritten du ikke trenger. Den dritten har ikke Ovi store. F.eks. fiseputea og beergoggles apper.:)

Jeg kunne desverre ikke fått tvunget meg selv til å like Nokia, synes UIet er for rotete/fore lite intuitivt for min del. Det kan ikke OVI store gjøre noe med, at de ikke er i nærheten av mangfoldet apper som IOS/Android har hjelper heller ikke.

 

Det eneste gode jeg ser med nokia er at de har meget gode kamera på mobilene sine. Det er ikke nok til at jeg orker å vurdere Nokia engang.

Lenke til kommentar

Nå må Nokia slutte å klage og sutre.. !

De selger millioner av mobiler og er en av verdens største produsent, eks. Apple fremstår som en lillegutt i forhold til Nokia i antall enheter solgt worldwide !!

Mener også N8 ligger på 5`te plassen over meste solgte mobilmodell her i Norge.

 

Greitt nok att Nokia lager mange billige og kjipe mobiler, men toppmodellene deres (eks N8) slår det meste av annet som er på markedet teknisk!!

 

Ovi Store har nok ikke like mye utvalg som App-store har, men det har blitt veldig mye bedre siste året, antall apps. og utvalg har eksplodert, vet det er mange som bruker denne aktivt og er veldig fornøyd med Ovi-Store :)

Lenke til kommentar

 

Greitt nok att Nokia lager mange billige og kjipe mobiler, men toppmodellene deres (eks N8) slår det meste av annet som er på markedet teknisk!!

 

Ovi Store har nok ikke like mye utvalg som App-store har, men det har blitt veldig mye bedre siste året, antall apps. og utvalg har eksplodert, vet det er mange som bruker denne aktivt og er veldig fornøyd med Ovi-Store :)

 

Hmmmm. Gratulerer. Du er den første som har prøvd både Android, iOS og Symbian og faktisk liker Symbian. Eneste feilen med Nokia N8 er symbian. Nå kommer en windows versjon og da kanskje en kan vurdere å prøve noe nytt istedet for iOS ;-)

 

Symbian har stø kurs rett mot grava! Heldigvis!

Lenke til kommentar

 

Greitt nok att Nokia lager mange billige og kjipe mobiler, men toppmodellene deres (eks N8) slår det meste av annet som er på markedet teknisk!!

 

Ovi Store har nok ikke like mye utvalg som App-store har, men det har blitt veldig mye bedre siste året, antall apps. og utvalg har eksplodert, vet det er mange som bruker denne aktivt og er veldig fornøyd med Ovi-Store :)

 

Hmmmm. Gratulerer. Du er den første som har prøvd både Android, iOS og Symbian og faktisk liker Symbian. Eneste feilen med Nokia N8 er symbian. Nå kommer en windows versjon og da kanskje en kan vurdere å prøve noe nytt istedet for iOS ;-)

 

Symbian har stø kurs rett mot grava! Heldigvis!

 

Finns nok av de som liker Symbian, du kan begynne med å lese oppover denne tråden så finner du iallfall noen ;) De neste millionene finnes ute i verden ;)

 

Og ja både iOS og Android er glimrende OS det, men det er liksom ikke alt, en mobil er sååå mye mer enn det! Om en mobil ikke har de HW funksjoner som jeg/du etterspør hjelper det lite med ett superduperkult OS ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nå må Nokia slutte å klage og sutre.. !

De selger millioner av mobiler og er en av verdens største produsent, eks. Apple fremstår som en lillegutt i forhold til Nokia i antall enheter solgt worldwide !!

Mener også N8 ligger på 5`te plassen over meste solgte mobilmodell her i Norge.

 

Greitt nok att Nokia lager mange billige og kjipe mobiler, men toppmodellene deres (eks N8) slår det meste av annet som er på markedet teknisk!!

 

Ovi Store har nok ikke like mye utvalg som App-store har, men det har blitt veldig mye bedre siste året, antall apps. og utvalg har eksplodert, vet det er mange som bruker denne aktivt og er veldig fornøyd med Ovi-Store :)

 

Teknisk overlegen? Hvilken verden lever du i? Utdatert cpu, utdatert gpu løsning, lavoppløslig skjerm, og i tilegg utdatert SW. Kos deg med din Nokia, men ikke lat som om det kun er OS-et som er utdatert...

Lenke til kommentar

Teknisk overlegen? Hvilken verden lever du i? Utdatert cpu, utdatert gpu løsning, lavoppløslig skjerm, og i tilegg utdatert SW. Kos deg med din Nokia, men ikke lat som om det kun er OS-et som er utdatert...

 

Tja kan jo bare nevne noen nøkkelord: HDMI, DLNA, FM-sender, Xenon blitz, BT 3.0, USB on-the-go, Dolby Surround +++. Og ja, jeg vet det er flere mobiler som har fått flere av disse funksjonene nå i senere tid, men som regel har de bare ett par av de :cry: Da N8 kom var det knapt noen som hadde noen av disse..

 

Det du nevner med CPU kraft er akkuratt som å høre en selger i en mobilbutikk..! Brukere flest har ikke bruk for noe monster CPU på en mobil, N8 kjører veldig fint med 680MHZ, ikke problem i hele tatt.

Det største problemet idag mht. høy CPU hastighet er att batteriet tappes ut på no-time, for mange brukere er det heller ønske om lengre batteritid ;)

 

Ang. OS er det ikke vits å diskutere det, valg av OS er det så mange meninger og ønsker om (som du ser i tråden over), noen foretrekker IOS, andre Symbian eller Android osv, sånn er det bare..

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig! Jeg bruker en E7 og den har alt jeg trenger. Har prøvd en Iphone4, og den imponerte meg ikke veldig. Rask - ja, men det er ikke alt. Når det gjelder Ovistore så slipper vi all dritten. De har det meste av det jeg trenger.

Når det gjelder Symbian, er den kanskje ikke den raskeste, men Må den være SÅ rask? Eller er det bare sånn at man MÅ ha det raskeste for å være værst?

ALLE telefoner har noe man ikke er helt fornøyd med, uansett merke eller modell.

Lenke til kommentar

Teknisk overlegen? Hvilken verden lever du i? Utdatert cpu, utdatert gpu løsning, lavoppløslig skjerm, og i tilegg utdatert SW. Kos deg med din Nokia, men ikke lat som om det kun er OS-et som er utdatert...

 

Tja kan jo bare nevne noen nøkkelord: HDMI, DLNA, FM-sender, Xenon blitz, BT 3.0, USB on-the-go, Dolby Surround +++. Og ja, jeg vet det er flere mobiler som har fått flere av disse funksjonene nå i senere tid, men som regel har de bare ett par av de :cry: Da N8 kom var det knapt noen som hadde noen av disse..

 

 

Og hvor mange av de funksjonene har du bruk for? Og hvor mange av de funksjonene lider under en treg og utdatert cpu? Dolby surround? Har N8 5-1 høytalere? Nei, jallafunksjoner, som kun er der for å "selge" telefonen.

DLNA er standard på de aller fleste telefonene i dag, og var også standard på toppmodellene da N8 kom.

Og hva hjelper det med BT 3.0, når maskinvaren til N8 er så svak at den ikke klarer å behandle data i samme takt som BT 3.0 klarer å overføre?

Og svak CPU er ikke bare et ankepunkt når du skal bruke telefonen til dagligdagse ting. Det gir seg blant annet utslag i særdeles treg nettsurfing. Prøv å surfe på nett med en moderne telefon med en moderne CPU, og sammenlign den med N8. Da skjønner du hva jeg mener.

Og en rask CPU tømmer ikke nødvendigvis batteriet fortere enn en treg cpu. I N8 sitt tilfelle er det heller tvert om. En gammel og utdatert CPU vil gå på maks load mye oftere enn en moderne cpu. Dessuten så utvikler også energibehovet til cpu-en i takt med den andre utviklingen.

Uansett hvordan du vrenger å vrir på dette, så er N8 en gammel og utdatert telefon, både når det kommer til HW og SW.

 

Men stiller man ikke større krav til sin telefon, så er den sikkert perfekt til deg. Men ikke prøv å fremstille den som et moderne flaggskip. For det er den slettes ikke. Kanskje for 2-3 år siden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...