Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har vel lurt på det i over halve livet ifølge de tidligste beretningene i manifestet, så han har da nølt en god stund, men følte vel at det var nok.

Poenget er at han gjennomførte det. Og du synes ikke det gjør noe om han omvender flere? Unnskyld meg, men ser du virkelig ikke problemet?

Han brutalt myrder for fote og du sier mer eller mindre rett ut at han er et forbilde til etterfølgelse. Det vender seg i magen min av postene dine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han gjør i allefall noe for å forandre samfunnet. Det er dog en noe ekstrem måte å uttrykke seg på, men han fikk da frem sin mening.

Han var medlem i et politisk parti i 6 år, men meldte seg ut da han ikke så at det hadde noen hensikt, og måtte finne på noe annet for å forandre samfunnet slik han ønsker det. Alle revolusjonære blir hatet.

Lenke til kommentar

Han gjør i allefall noe for å forandre samfunnet. Det er dog en noe ekstrem måte å uttrykke seg på, men han fikk da frem sin mening.

Han var medlem i et politisk parti i 6 år, men meldte seg ut da han ikke så at det hadde noen hensikt, og måtte finne på noe annet for å forandre samfunnet slik han ønsker det. Alle revolusjonære blir hatet.

 

En protestaksjon der han bærer banner, roper slagord osv.... er å gjøre noe! Dette er ondskap av groveste sort!

Lenke til kommentar

Han gjør i allefall noe for å forandre samfunnet. Det er dog en noe ekstrem måte å uttrykke seg på, men han fikk da frem sin mening.

Han var medlem i et politisk parti i 6 år, men meldte seg ut da han ikke så at det hadde noen hensikt, og måtte finne på noe annet for å forandre samfunnet slik han ønsker det. Alle revolusjonære blir hatet.

De fleste terrorister blir også hatet. Og la oss ikke kalle han revolusjonær. La oss kalle han det han er: En terrorist. Ikke en frihetskjemper. Ikke et forbilde. Ikke noe annet enn en ynkelig mann med vrangforestillinger, storhetskomplekser og manglende respekt for menneskeliv.

Målet helliger ikke middelet. Og hva er det han predikerer? Hat, hat og atter hat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En annen revolusjonær, Che Guevara, blir oppfattet som en terrorist og kaldblodig morder av de fleste historikere i dag, med unntak av de på den ytterliggående venstreside. Eksilcubanerne legger særlig vekt på at han var ansvarlig for henrettelsen av Batista-tilhengere etter revolusjonen.

 

Che Guevara fikk nemlig rett til å arrestere, dømme og henrette "krigsforbrytere". I større eller mindre grad betydde dette justismord. Che drepte personlig hundrevis av mennesker, i tillegg beordret han hundrevis, hvis ikke tusenvis av fanger til døden i løpet av kort tid. Nesten ingen fikk mulighet til rettssak. Che sendte også homofile, Jehovas vitner, Afro-Cubanske prester og andre dissidenter i konsentrasjonsleire under banneret Unidades Militares de Ayuda a la Producción.

 

Mens ungdommen går med portrettet hans på t-skjorter og man roper hurra.

 

Det går vel alltids an å ombestemme seg en annen gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da så, alt går etter planen tydeligvis.

Ja det gjør nok det.

 

- Han visste at de aller fleste ville hate han og ta avstand fra han: yepp

- Han ville få seg selv og sitt manuskript kjent og publistert så alle kan lese det: yepp

- Han ville at alle skulle vite hva som drev han, hans meninger, ol.: yepp

- Han ville bli arrestert: yepp (om han senere også får til å rømme gjenstår å se)

- Han forutsa nesten akkurat slik div partier og sammfundet ville reagere og betegne han: yepp

- Osv.

 

Da gjennstår det vel egenklig bare å se hvordan den videre planen går....

 

Han var konservativ kristen..?

 

Dersom det var muslimske ekstremister bak, ville islam fått mye kritikk. Vil noen kritisere kristendommen i samme grad? hvorfor? hvorfor ikke?

Var det noen som observerte han rope om gud og jesus når han gjorde det? Og har han gitt noe som helst utrykk av at han hadde en kristen motivasjon?

 

Han spillte også WOW. Kansje vi skal begynne å hate WOW spillere i steden for?

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da så, alt går etter planen tydeligvis.

Ja det gjør nok det.

 

- Han visste at de aller fleste ville hate han og ta avstand fra han: yepp

- Han ville få seg selv og sitt manuskript kjent og publistert så alle kan lese det: yepp

- Han ville at alle skulle vite hva som drev han, hans meninger, ol.: yepp

- Han ville bli arrestert: yepp (om han senere også får til å rømme gjenstår å se)

- Han forutsa nesten akkurat slik div partier og sammfundet ville reagere og betegne han: yepp

- Osv.

 

Da gjennstår det vel egenklig bare å se hvordan den videre planen går....

 

7(b?). Rømme og så drap på A og B personer.

Lenke til kommentar

Var det noen som observerte han rope om gud og jesus når han gjorde det? Og har han gitt noe som helst utrykk av at han hadde en kristen motivasjon?

 

Dine retoriske spørsmål har nok rett. Men man kan kanskje ane et visst religiøst aspekt? med tanke på fjerne islam/bevare kristendom..?

Lenke til kommentar

Driver å leser gjennom intervjuet han gjør av seg selv i manifestet nå.

Han snakker mye om organisastjonen PCCTS, Knights Templar.

Er det noen som vet noe om denne eller har informasjon om den?

 

Har vært å lett litt rundt, de har jo en nettside http://www.pccts.com/ med div skjulte linker blant annet til en nederlandsk nettside/forum som har kommet med uttalelse ang ABB. link.

De har også en tråd om det som har skjedd den siste tiden, men googletranslate var ikke så flink så var mye jeg ikke skjønte.

 

Og en innloggings-side. her

Men etter å ha sett på kildekoden til siden så er det ikke noe som tyder på at det funker å trykke inn noen kode da det ikke er satt noe på action. (Mulig det er jeg som bare er sløv nå, trenger søvn).

 

Hvis noen har noe info om dette post det gjerne her, eller post link til side som har info om dette.

Lenke til kommentar

Han var konservativ kristen..?

 

Dersom det var muslimske ekstremister bak, ville islam fått mye kritikk. Vil noen kritisere kristendommen i samme grad? hvorfor? hvorfor ikke?

Han gjorde det ikke for Kristendommen. Derfor vil det ikke bli lagt for mye vekt på.

 

hvis vi ser bort fra Muhammed karikatur tegningene, så ønsker muslmske ekstremister å "straffe oss" for våre handlinger i Afghanistan og i Libya. Selv om det er gode intensjoner bak vår innsats, så er det ikke akkurat blomster og demokrati som kommer ut av våre bomber og gevær. Vi er i "krig" med andre land, vi leker verdens politi med USA og Co, det har konsekvenser, noe annet er naivt.

 

Og det triste er jo at det er så og si alltid "Ole nordmann" som må bøte for våre lederes valg.

 

Og før noen sier noe, ja, jeg er klar over at vi ikke med vilje går etter sivile mennesker, men vi vet at det vil forekomme, vi bestemmer også oss for at vi har rett til å ta liv a folk i andre land. For meg er slike handlinger og tankegang på lik linje med mange nordmenn i dag som ønsker at Anders skal få dødsstraff, likevel har jeg ikke sett mye protest til sånn. Hvor går grensen?

 

Ps: beklager for off topic, men følte jeg måtte skrive dette.

Var slike tanker som gikk i mitt huet når jeg hørte om bomben i Oslo, og syntes det var merkelig at så mange nordmenn ikke forsto, nei IKKE HADDE en anelse at noe slikt kunne skje her. Er vi nordmenn så ignorante av hva som gjøres i utlandet, eller tror vi at slike handlinger skulle ikke ha konsekvenser?

 

Edit: kanskje jeg burde ha laget en topic for dette.

 

On topic: etter hva jeg har lest i hans manifest så var han ikke særlig religøs, og dette var mer et politisk budskap enn noe annet,'og til en viss grad har han klart det.

Jeg er glad at Stoltenberg ønsker mer demokrati og håper han mener det i praktisk, jeg vil heller ha pompøse og gale meninger blir ytret fritt enn å se nesten 100 uskyldige mennesker dø igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Driver å leser gjennom intervjuet han gjør av seg selv i manifestet nå.

Han snakker mye om organisastjonen PCCTS, Knights Templar.

Er det noen som vet noe om denne eller har informasjon om den?

 

Har vært å lett litt rundt, de har jo en nettside http://www.pccts.com/ med div skjulte linker blant annet til en nederlandsk nettside/forum som har kommet med uttalelse ang ABB. link.

De har også en tråd om det som har skjedd den siste tiden, men googletranslate var ikke så flink så var mye jeg ikke skjønte.

 

Og en innloggings-side. her

Men etter å ha sett på kildekoden til siden så er det ikke noe som tyder på at det funker å trykke inn noen kode da det ikke er satt noe på action. (Mulig det er jeg som bare er sløv nå, trenger søvn).

 

Hvis noen har noe info om dette post det gjerne her, eller post link til side som har info om dette.

 

Til og med et kart der om planene deres til å angripe USA.

 

http://www.pccts.com/usa_plan_chaos_11_218_49/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...