Gå til innhold

Hva vet vi om Anders Behring Breivik? Om manifest, videoer og personlig ideologi?


Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Skremmende, men usannsynlig at noe sånt kunne blitt gjennomført. Jeg tror ikke organisasjonen har ressursene til å starte eller føre en atomkrig.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer paa om dette da er det de vil kalle "White Al Quaida"... Nyeste merkevaren! Naa som Bin Laden er pensjonert, naturlig evolusjon.

 

 

Det virker som en daarlig tragi-komedie, det vi blir solgt.

 

Fancy Facebook-profil, musikk... "Vanlige folk" = PSYKOTISKE MORDERE. En ny trussel, et "manifest" til og med, skjoenner ikke at det gaar an aa ikke se hvor scripted dette virker.

 

"White Al Quaida", jassaa, what next?

 

Serioest, gaar det an aa tro paa dette? Kan noe intelligent vesen ikke se hvor latterlig det hele virker? SOM EN DAARLIG FILM, ELLER HVA??

 

Jeg vet ikke noe sikkert om denne saken, men... virker "litt" mistenkelig synes jeg...

"Litt"...

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så redde for at ABB (kanskje litt uheldig forkortelse for firmet ) skal få ut sitt budskap? Folk som han finnes over alt, men heldigvis er de fleste verken smarte eller "modige" nok. Jeg har ingen tro på at dette kommer til å skape en bølge av slike angrep på Norge og regjeringen, men det vil forhåpentligvis åpne øynene litt mer for hvor sårbare vi faktisk er.

 

ABB ser nok på seg selv som en slags helt og har nok flere paralleller med tempelridderne (pga middelet, ikke budskapet) Men han vet fremdeles at kun en promille andel av verdenes befolkning vil se på han som noe annet en et feigt monster!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er egentlig ganske sykt å lese seg igjennom manuskriptet og se hvor detaljert denne fyren har gått fram. Det står til og med hva han selv skal stå å si inne i rettsalen når dommer ber om en forklaring. For meg virker det som fyren er totalt hjernevaska. Hvordan det kan være mulig å sitte å skrive ned hendelse etter hendelse som skal forløpe før den endelige massakren, uten at tanken om "hva faen er det jeg driver med?" inntreffer for fullt og får deg til å gi opp en så langvarig og håpløs plan? Sykeste jeg har sett...

Endret av Wells
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som stemmer med følelser vil sikkert stemme ap i sympati ja, men hvis han bare har fått frem ideologien sin til noen få mennesker har han lykkes. Dessuten hjelper det ikke å stemme ap hvis de mangler politikere å ha i stolene ;-) Ikke i dag, men om noen år kanskje, vi får se.

 

Tenk å skrive som du gjør bare få dager etter at dette her har skjedd.. Eier du ikke skam? Synes du ikke ssynd på alle di drepte,overlevende å pårørende? I såfall er du like syk som den jævla stygge faen som sitter i varetekt nå'! Håper han råtner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men jeg fatter ikke helt hva du snakker om? Det er jo en seriøs diskusjon, og jeg lurte spesifikt på om Anders Breivik ikke tenkte på all sympatien AP kommer til å få. Greit nok at man skal sørge, men man må da kunne diskutere dette på en saklig måte også.

 

Kommer ikke som noe sjokk at han er vannmann...

http://zodiac-signs-...ns/aquarius.htm

Hva har fantasi med dette å gjøre?

Endret av Kenny Bones
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Scotland Yard er forøvrig igang med etterforskning av saken. ABB skal ha deltatt på et møte i London i 2002, der han og andre medlemmer av The Knights Templar skal ha planlagt fremtiden for ordenen. Han har oppgitt opplysninger om de andre som deltok på dette møtet i manuskriptet. Navn er ikke oppgitt, men nasjonalitet og ideologiske retningslinjer kommer frem. Hadde blitt utrolig lettet hvis de klart å avdekke dette nettverket.

 

Artikkel: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080726

Endret av Wells
Lenke til kommentar

Det å stenge dørene blir et slag i trynet for ABB. Han ville spre sin ideologiske tankegang med oss nordmenn, men har han ikke gjort dette allerede? Mediene har jo blåst dette opp nå ganske lenge og de fleste har jo fått med seg at han kjemper mot et multikulturelt samfunn i Europa. Han har vel fått det som han vil? Personlig ville jeg likt å få sett han i øynene og sett hva slags ynkelig menneske han virkelig er, når han står der å prøver å få frem budskapet sitt foran presse og jury.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han gjorde èn stor feil ved hele angrepet, hvis det skulle vært riktig utført: Han tok ikke selvmord etter å ha utført angrepet. (Heldigvis!)

 

Det var den absolutt STØRSTE feilen han kunne gjøre. Han ville revlusjonere Norge, og skape utrygghet blandt sosialistene (virker det som for meg). Dette klarte han også, helt til Politiet fikk pågrepet ham, og avhørt ham. Nå vet alle hvorfor han gjorde det, og hva som var meningen med det, samt tankegangen og hvordan han gjorde det. Hvis Norge vet hva som skjedde, blir ikke Norge redd, Norge blir MYE sterkere.

 

I tillegg vill han få et helvette hvis han noen gang får se offentligheten igjen. Mange som antageligvis vill hevne seg på en grusom, men (IMO) fortjent måte.

 

Han var kanskje et geni på mange måter med planlegging osv, men han var ikke smart nok til å utføre det han tenkte, og skulle.

 

Spørs om han syntes det er hvert å drepe uskyldig ungdommer, for å sitte resten av livet sitt i fengsel, uten å ha klart spessielt mye med angrepet.

 

Mye som tyder på at han har misslykkes ja... Han kommer til å ha et helvete med seg selv så lenge han lever... Det spiller nok ingen rolle om man torturerer ham eller ikke. Han vil sannsynligvis lide noe jævlig fordi hele "operasjonen" var feilslått og at alt gikk i motsatt retning enn hva han hadde tenkt. I tillegg til å bli uthengt i aller høyeste grad...

Hvordan var det mislykket? Om han ikke ville bli tatt, så hadde han da tatt livet sitt. Om han ikke ville si hvorfor han gjorde det, så hadde han da heller ikke å trengt å si det til politiet.

 

Jeg har på følelsen at han egentlig ikke fikk det slik han ville...

Den oppmerskomheten han har fått er utelukkende negativ... Og jeg vet jo ikke hva han tenkte.. Men han uttalte til frisøren (rett før terrorhandlingene) at: "Det kommer til å komme mange til Rena i tiden fremover" ... Noe som frisøren syntes hørtes merkelig ut.. (Det var taxi-sjåføren som sa at han hadde sagt dette...

 

Han har jo svært store tanker om seg selv... og så videre.. Og budskapet hans er blitt lagt frem på en måte som jeg tviler sterkt på at han hadde forutsett. Jeg tror ikke alt er blitt helt slik han hadde forestillinger om. Men jeg kan selvfølgelig ta feil....

 

Uansett: at ser ut til at det han gjorde har hatt motsatt virkning fra hva han ønsket... Det er blitt mer samhold. Mer samhold mellom de multikulturelle. Folk står sammen i hele Norge - muslimer og ikke muslimer.. og så videre..

Lenke til kommentar

Han virket helt normal:

http://www.nrk.no/ny...pland/1.7725628

 

Taxisjåføren Arild Tangen på Rena sier han kjørte Anders Behring Breivik fra Rena stasjon til gården på Åsta torsdag. – Han virket helt normal, sier Tangen.

 

 

Behring Breivik er mistenkt for å være mannen bak eksplosjonene i Oslo og drapene på Utøya fredag, der over 80 mennesker mistet livet.

Arild Tangen sier det var en høflig og munter mann han kjørte fra Rena stasjon til småbruket på Åsta, der Anders Behring Breivik var leieboer.

kUHyWzyHYkJ0J7xMbv6h3QU7Fr1PjyQzBnriR5zW1eJA.jpg

Taxisjåfør Arild Tangen fra Rena.

 

– Han var i godt humør, og var alminnelig pratsom. Han var veldig rolig, og virket på ingen måte nervøs, sier Tangen.

Snakket med barna

Mannen ventet på taxien på Rena stasjon, og sto da og snakket med Tangens barn, som kom med det samme toget fra Oslo klokken 13:10.

– Han satte seg inn i taxien, og vi snakket litt om gården han skulle til. Jeg visste ikke hvor det var, navnet på gården var ukjent for meg, sier Tangen.

Etterhvert i samtalen kom det frem at gården var den samme som hadde huset en

stor hasjplantasje i 2006.

– Han sa at han ikke drev med noe slikt. Ti minutter senere var vi fremme. Han betalte kontant og gikk ut av bilen, sier Arild Tangen.

Sjokkerende

Tangen beskriver taxipassasjeren som en helt normal mann, kledd i pene "kontor-klær". Han hadde med seg en pc-veske.

– Han så ikke ut som noen bonde, nei.

Natt til lørdag viste mediene bilde av Breivik på tv, og Tangen kjente igjen mannen han hadde hatt i bilen torsdag.

Hva tenkte du da du kjente igjen mannen?

– Ja, hva tenkte jeg da? Det hadde jeg aldri trodd. Det var veldig sjokkerende at det var han. Hadde det vært en gal person hadde det vært noe annet, men han der virket bare snill, sier Tangen.

Hva har du tenkt i etterkant?

– Jeg har tenkt gjennom det, og lurt på om det var noe jeg kunne ha reagert på, eller om det var noe mistenkelig med ham. Men jeg finner ingenting. Alt virket helt normalt.

Tangen la merke til et kjøretøy som sto parkert på gården på Åsta.

– Det sto en liten lys varebil der. Den sto parkert like utenfor døren på huset da vi svingte inn der.

 

 

 

 

Dette mener Breivik - Skrevet i Aftenposten.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Kan vi please slutte å snakke om denne mannen?!

Sorry - men ønsket ditt er ikke oppfylt.

Hva tjener vi på det? Hva tjener han på det?

Uten sarkasmer, osv - hvis vi ikke kan håndtere en slik episode på en relativt bevisst måte, så er vi ferdige. Demokrati, partipolitikk, rettstat, whatever. Ikke verdt en dritt, om vi ikke kan holde en dialog gående, selv om det er ubehagelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det å stenge dørene blir et slag i trynet for ABB. Han ville spre sin ideologiske tankegang med oss nordmenn, men har han ikke gjort dette allerede? Mediene har jo blåst dette opp nå ganske lenge og de fleste har jo fått med seg at han kjemper mot et multikulturelt samfunn i Europa. Han har vel fått det som han vil? Personlig ville jeg likt å få sett han i øynene og sett hva slags ynkelig menneske han virkelig er, når han står der å prøver å få frem budskapet sitt foran presse og jury.

 

Ingen ting blir akkurat som man har tenkt. Han kan ikke spå hva som skjer i fremtiden etter å ha gjort dette... Han kunne umulig ha noen forståelse for hva som kom til å skje.. Det er bare tull å påstå at noen i det hele tatt kan tenke seg alle konsekvensene ut av dette, spesielt gjerningsmannen bak dette...

 

Og hvor mange tror du vil kjempe mot et multikulturelt samfunn etter dette?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hvordan var det mislykket? Han fikk redusert antall sosialister i Norge, og spredt sitt budskap. Alltid når det kommer noen med en ny idé, så vil de som henger fast i det gamle si det er en dum ide. Som når folk ville fortelle at jorden var rund og ikke flat, ingen som aksepterte dette i begynnelsen heller. Men de fleste har skjønt det nå.

 

Spørsmålet er vel heller hva han ville. Har han beskrevet dette? Altså "dersom det lykkes" ?

 

Han tok forøvrig ikke så mange menneskeliv som det han planla. Noe gikk faktisk feil i planen. Gro Harlem var på listen over offere han skulle drepe. Han hadde også med seg sprengstoff til øya, som han ikke fikk brukt. Han kom i en uønsket samtale og så videre. Ting gikk dermed ikke helt etter planen. Hva annet gikk ikke helt etter planen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...