Gå til innhold

Hvordan ville du straffet den eller de ansvarlige for dagens terrorhandlinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tortur, han fortjener å pines til døde. Livstid i fengsel? han vil få det bedre enn millioner av mennesker her i verden, og det fortjener han ikke.

Og hva gjør oss bedre enn høyre-ekstremister/radikale muslimer om vi torterer og piner han til døde?

Vi kjemper mot terror, de kjemper for.

Vi torturerer og dreper med loven i hånd

Lenke til kommentar

landsforederi straffes vel framdeles med døden? men den siste som ble dømt for det var vel noen etter krigen

Nei, som andre har påpekt ble dødsstraff for landsforræderi i krigstid avskaffet i 1979.

 

Hvis Frp hadde vært ved roret er jeg sikker på at de hadde gjort et unntak for denne karen med tanke på lange straffer og dødsstraff ;)

Det finnes intet legalt grunnlag for å gjøre noe slikt unntak, uansett regjering.

 

Tortur, han fortjener å pines til døde. Livstid i fengsel? han vil få det bedre enn millioner av mennesker her i verden, og det fortjener han ikke.

Og hva gjør oss bedre enn høyre-ekstremister/radikale muslimer om vi torterer og piner han til døde?

Vi kjemper mot terror, de kjemper for.

Vi torturerer og dreper med loven i hånd

I Norge ville det mildt sagt være en overdrivelse å si at man torturerer og dreper med loven i hånd.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt spent på utfallet. Hva han vil bli tiltalt for. Han har jo faktisk drept og skadet flere, det er klart. Om det kan bevises at det kan linkes til terrorangrepet i Oslo, så er han på Utøya en terrorist, og da gjelder det andre regler. (Mer fengsel enn 21 år, husker ikke maksgrensa.)

 

Så jeg vil tippe 21 år + forvaring (som vil si livslangt fengselsopphold i høysikkerhets fengsel), dømt etter terrorparagrafen.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var jo "Hvordan ville du straffet de(n) ansvarlige." Ikke hvordan den norske stat burde straffe vedkommende. Så det er fritt frem å mene dødsstraff, selv om det ikke er en mulighet i Norge.

 

Personlig ser jeg ikke hvordan kun fengsel er strengt nok, som straff, i forhold til forbrytelsen. Selv om det er livet ut. Selv i fengsel kan man fortsette å spre sitt budskap, og gjøre flere straffbare handlinger.

Lenke til kommentar

Drep han raskt. Å gi straff for at han skal ha det mest mulig vondt er barnslig og egoistisk. Gi støtte til ofrene, ikke gi oppmerksomhet til forbrytere. Drep han så vi blir kvitt problemet. Vurder om det er noe man kan lære av episoden, noe man kan gjøre annerledes i fremtiden. Ikke la hendelsen påvirke oss negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...