Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

http://www.aftenbladet.no/kultur/50-Cent-samler-inn-til-Utya-fondet-2857462.html

 

Har ikke så mye igjen for fyren, men fantastisk fint gjort! :thumbup:

 

Kunne han ikke heller ha gitt penger selv, - han bader jo i dem, - i stedet for å tigge vanlig ungdom med trang økonomi til å punge ut? Uansett hviket beløp som bli innsamlet, ville det vært lommerusk for 50 cent... Du verden hvor fantastisk generøst det er å tigge på andres vegne!

 

Jeg er ikke imponert.

Ja du vett vel alt om at han faktisk ikke donerer noe penger selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.aftenbladet.no/kultur/50-Cent-samler-inn-til-Utya-fondet-2857462.html

 

Har ikke så mye igjen for fyren, men fantastisk fint gjort! :thumbup:

 

 

Hadde bare pengene gått til ofrene i stedet for oppussing av Utøya (eller gjenreising som de kaller det)

Uff, nei. Tror ofrene får nok penger og støtte uansett jeg, når det er snakk om at hver overlevende får minst 300 000 kr i erstatning. Jeg er i alle fall glad for at pengene går til Utøya, og det tror jeg de fleste andre ofrene er også. Det hadde vært snakk om oppussing på Utøya lenge, og nå blir det gjort.

 

Hvis det lenge har vært et behov for å pussing opp Utøya, har det ingenting å gjøre med massakeren der.

 

Er ikke det da å misbruke befolkningens medfølelse for de rammede, å bruke disse midlene for å oppgradere arbeiderbevegelsens ungdomsorganisasjons fasiliteter?

Da kunne vel pengene like gjerne gå til AuF direkte!

Endret av Well
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jensemann ville jo at vi skulle svare på terroren med mer demokrati. Da ville det vært naturlig å fordele midlene til alle ungdomspartienes samlingssteder. Ensidig støtte til ett av ungdomspartiene er jo ikke akkurat med på å styrke demokratiet.

Nå benytter/har benyttet faktisk flere politisk ungdoms parti seg av Utøya.

Blant annet skulle SU(SV) ha leir start uken etter tragedien.

Lenke til kommentar

Jensemann ville jo at vi skulle svare på terroren med mer demokrati. Da ville det vært naturlig å fordele midlene til alle ungdomspartienes samlingssteder. Ensidig støtte til ett av ungdomspartiene er jo ikke akkurat med på å styrke demokratiet.

Ja, hvis de andre ungdomsorganisasjonenes bygningsmasse hadde blitt perforert av høyhastighets-ammunisjon med ekspanderende kuler, samt tilgriset med litervis av blod og hva det innebærer, hadde det vært en veldig god ide. Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå benytter/har benyttet faktisk flere politisk ungdoms parti seg av Utøya.

Blant annet skulle SU(SV) ha leir start uken etter tragedien.

En eller to er fortsatt ikke alle. Ta poenget i stedet for flisa.

 

Ja, hvis de andre ungdomsorganisasjonenes bygningsmasse hadde blitt perforert av høyhastighets-ammunisjon med ekspanderende kuler, samt tilgriset med litervis av blod og hva det innebærer, hadde det vært en veldig god ide.

Det har vært snakk om opprusting av det kjente Auf-stedet lenge før terrortragedien. Det er denne opprustingen jeg/vi snakker om, ikke opprydding etter tragedien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har vært snakk om opprusting av det kjente Auf-stedet lenge før terrortragedien. Det er denne opprustingen jeg/vi snakker om, ikke opprydding etter tragedien.

jeg skjønner at det er det du snakker om, men jeg syns det er urealistisks å skille dette fra hverandre. Når veggene er perforert må de skiftes. Om det også løser et annet behov, så får det bare være.

 

Å skulle tvinge gjennom at midlene som er donert til gjenoppbygging av Utøya skulle deles med resten av unngdomsorganisasjoene virker ikke særlig gjennomtennkt. Men hvis det er noen som mener ungdomsorganisasjoene trenger mere midler til arbeidet sitt, og det ville være en positiv ting for demokratiet er det vel bare å sette i gang en innsamling. Kanskje jeg til og med gir.

Lenke til kommentar

Det har vært snakk om opprusting av det kjente Auf-stedet lenge før terrortragedien. Det er denne opprustingen jeg/vi snakker om, ikke opprydding etter tragedien.

jeg skjønner at det er det du snakker om, men jeg syns det er urealistisks å skille dette fra hverandre. Når veggene er perforert må de skiftes. Om det også løser et annet behov, så får det bare være.

 

Å skulle tvinge gjennom at midlene som er donert til gjenoppbygging av Utøya skulle deles med resten av unngdomsorganisasjoene virker ikke særlig gjennomtennkt. Men hvis det er noen som mener ungdomsorganisasjoene trenger mere midler til arbeidet sitt, og det ville være en positiv ting for demokratiet er det vel bare å sette i gang en innsamling. Kanskje jeg til og med gir.

Nei, det er helt realistisk og veldig vanlig at det skilles mellom kostnader for skadeutbedring og kosnader for oppussing/oppgradering.

Endret av Well
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er helt realistisk og veldig vanlig at det skilles mellom kostnader for skadeutbedring og kosnader for oppussing/oppgradering.

Beklager, jeg burde vært mer presis. Innsamlingsaksjonen er så vidt jeg vet en innsamlingsaksjon for AUF. De står fritt til å disponere midlene som de vil. Om man vil støtte den eller ikke er selvfølgelig helt opp til hver enkelt. Jeg prioriterer å støtte andre saker f.eks. Men det er ureaslistisk å se for seg at AUF skiller mellom utgifter til generell oppussing og skadeutbedring. Håper det ga mer mening :)
Lenke til kommentar

Uansett om de tjener økonomisk på øya pga terroren, så tror jeg nok de har hatt mer sorg enn glede.

Jeg skjønner og godt at de har behov for oppussing etter terroren.

Det jeg mener, er at det i dag er for mange som dømmer Ap for å misbruke terroren til sin fordel. Hendelsen er noe som har påvirket dem veldig mye. Mange av de vil ikke få et helt normalt liv igjen.

Er det virkelig så urettferdig at et parti som har overlevd en forferdelig tragedie, kan få oppleve noe positivt og glede og?

Lenke til kommentar

 

 

Neste store terroranslag kan komme neste uke for alt vi veit.

 

Jeg tror ikke det er så stor risk for noe "terrorangep" med det første.

Både regjeringen,politiet og forsvaret har nok oppnådd det de ville, nemlig å skape frykt og få folk til å akseptere flere "sikkerhetskontroller" og mer overvåking av frykt for "terrorister"

Å skape hets mot såkalte "høyreekstreme" mot nasjonalister og mot kristne samt alle som kritiserer islam eller regjeringens politikk var også et mål.

Det tredje målet som var å skape sympati og fremgang for ap er også oppnådd.

 

Så hvis ikke frykten de nå har skapt i folk skulle forsvinne og ap igjen skulle bli upopulær, så tror jeg nok ikke vi får oppleve flere slike "terroraksjoner" med det første.

 

Det er heller en annen type terror som venter oss.

Er det en tid det ville være gunstig å gjennomføre en terroraksjon i Norge, er det nå! Mens vi snakker om "kjærligheten som fyller gatene" og venter på 22. juli kommisjonens rapport som kommer om ca 1 år, har ingen endringer skjedd, annet enn at ytringsfriheten har blitt angrepet. Samtidig har mange sikkerhetshull i det norske samfunnet blitt avdekket gjennom det som skjedde og debattene i ettertid.

Så her er det fritt frem! Det er rett og slett et enestående "window of opportunity"!

Lenke til kommentar

Er feil at de i det hele tatt skal TJENE noe på hendelsen, uansett hvor ille den var.

Så du syntes at de skulle måtte ha neste leir på øya slik den er i dag, med masse ødeleggelser og kulehull?

Men beløpet er mer enn de trenger da, det er jeg enig med.

Men uansett om det hadde vært f.eks Høyre dette hadde gjalt, så ville det ikke blitt noen forskjell på dette området.

Lenke til kommentar

Politiet påsto også at politihelikoptret var ute av drift. Men det viser seg at helikopteret sto klart, og mannskapet var på plass.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10082000

 

Nei, det står det ikke. Mannskapet var faktisk på ferie, men var hjemme og meldte seg til tjeneste ca klokken 15.40 (altså ikke på plass). Helikopterert var nok heller ikke klart i beredskapsmessig forstand, det stod nok i sin hangar på Gardemoen. Dog er det vanlig at man før det settes i hangar, klargjøres når det gjelder drivstoff og vedlikehold.

 

Nå vet jeg ikke hvor helikoptermannskapet bor - men uansett måtte de ha reist til Gardermoen og gjort operativ klargjøring av helikopter før de var på lufta.

 

Politiet har heller aldri påstått at helikopteret var ute av drift. De har fra første dag sagt at helikopteret ikke var operativt grunnet fellesferie hos mannskapet. De har heller ikke lagt skjul på at mannskap som oppholdt seg hjemme i ferien, meldte seg til tjeneste, men ble bedt om å avvente.

 

At man i ettertid kan klart stille spørsmål til akkurat beslutningen om å avvente er soleklart.

 

Og som vanlig skriver avisene bare halve sannheten (og knapt det). Skal det de skriver ha en hensikt må de også skrive hvor lang tid det ville ta før mannskap var på plass på Gardermoen og hvor lang tid operativ klargjøring ville tatt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

IKKE svar på innleggene til Baltazar. Han har trollet dette forumet i flere år, og bruker seriøse svar som drivstoff.

 

On topic: At AUF mottar gaver skjønner jeg ikke at folk har noe imot. Om noen vil gi gaver til AUF, men ingen andre partier, så er vel det deres private sak? Og så forventer noen her at de da også burde gi gaver til andre partier? AUF har blitt utsatt for et ufattelig tap, ingen penger i verden kan erstatte menneskene som gikk tapt. Jeg kjente Tore Eikeland selv, og jeg vet at han ville blitt statsminister en dag hadde han fått nok tid. Hans egenskaper er ikke noe du kan finne hos andre uten videre.

Lenke til kommentar

http://www.aftenbladet.no/kultur/50-Cent-samler-inn-til-Utya-fondet-2857462.html

 

Har ikke så mye igjen for fyren, men fantastisk fint gjort! :thumbup:

 

Kunne han ikke heller ha gitt penger selv, - han bader jo i dem, - i stedet for å tigge vanlig ungdom med trang økonomi til å punge ut? Uansett hviket beløp som bli innsamlet, ville det vært lommerusk for 50 cent... Du verden hvor fantastisk generøst det er å tigge på andres vegne!

 

Jeg er ikke imponert.

 

"Get rich or die tryin" - Passer jo perfekt som slagord for AuF og arbeiderbevegelsen.

 

Men det mest ironiske av alt, er dette var i en periode ABBs motto.

Han skrev dette t.o.m. på FpUs debattforum 12. august 2003!

 

Great minds think alike!

Endret av Well
Lenke til kommentar
Men det mest ironiske av alt, er dette var i en periode ABBs motto.

Han skrev dette t.o.m. på FpUs debattforum 12. august 2003!

Kan du tilføre bevis på den påstanden? Hadde vært interessant (og ufattelig ironisk) om det faktisk er sant.

 

Javisst kan jeg det!

 

Under FpUs sider: http://fpu.no/2011/08/anders-behring-breiviks-debattinnlegg/

Se nedlasting for PDF fil nederst på siden, eller direkte link http://fpu.no/wp-content/uploads/2011/08/Anders-BB_debattforum.pdf

 

Mulig datoen var 11. august 2003,- men det står iallefall på side 41.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...