Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hysteriet og galskapen er fortsatt fullt gjeldene: Nå er det også galt av Politiet å selge den gamle gummibåten sin fordi den ble brukt i Utøy aksjonen. Som en gærning uttaler:

Var jeg dem ville jeg heller senket, brent eller gravd den ned

Virker som om alt og alle som har hatt noen som helst tilknytning til utøya nå må hetses eller "graves ned". Men hvorfor bryr ikke disse gærningene seg om Utøya som er selve kjernen i hele opplegget? Hvorfor skal ikke den brennes ned? :thumbdown:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10097895

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Neste store terroranslag kan komme neste uke for alt vi veit.

 

Jeg tror ikke det er så stor risk for noe "terrorangep" med det første.

Både regjeringen,politiet og forsvaret har nok oppnådd det de ville, nemlig å skape frykt og få folk til å akseptere flere "sikkerhetskontroller" og mer overvåking av frykt for "terrorister"

Å skape hets mot såkalte "høyreekstreme" mot nasjonalister og mot kristne samt alle som kritiserer islam eller regjeringens politikk var også et mål.

Det tredje målet som var å skape sympati og fremgang for ap er også oppnådd.

 

Så hvis ikke frykten de nå har skapt i folk skulle forsvinne og ap igjen skulle bli upopulær, så tror jeg nok ikke vi får oppleve flere slike "terroraksjoner" med det første.

 

Det er heller en annen type terror som venter oss.

Baltazar94, det begynner å bli særdeles slitsomt at du hele tiden spyr ut søppelkommentarer uten å svare når andre skriver noe tilbake.

 

Jeg spurte deg: Du mener altså at "Hva vet du om det?" er et aggressivt angrep?

 

SVAR UTBEDES.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I mine øyne er det helt greit at politiet selger båter på finn, men timingen var noe dårlig. De kunne godt ventet med akkurat denne båten til symbolverdien faller. F.eks et par år.

Enig, virker nesten ut som de ville tjene mest mulig penger på den nå som den er Norges mest omtalte båt.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det helt greit at politiet selger båter på finn, men timingen var noe dårlig. De kunne godt ventet med akkurat denne båten til symbolverdien faller. F.eks et par år.

Enig, virker nesten ut som de ville tjene mest mulig penger på den nå som den er Norges mest omtalte båt.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest hittil i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I mine øyne er det helt greit at politiet selger båter på finn, men timingen var noe dårlig. De kunne godt ventet med akkurat denne båten til symbolverdien faller. F.eks et par år.

Enig, virker nesten ut som de ville tjene mest mulig penger på den nå som den er Norges mest omtalte båt.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest hittil i dag.

Vist du ikke greier å utdype det noe mer enn det, så får jeg vel gratulere deg også med det dummeste innlegget jeg har lest idag.

Lenke til kommentar
I mine øyne er det helt greit at politiet selger båter på finn, men timingen var noe dårlig. De kunne godt ventet med akkurat denne båten til symbolverdien faller. F.eks et par år.

Enig, virker nesten ut som de ville tjene mest mulig penger på den nå som den er Norges mest omtalte båt.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest hittil i dag.

Vist du ikke greier å utdype det noe mer enn det, så får jeg vel gratulere deg også med det dummeste innlegget jeg har lest idag.

Jeg synes det er ganske selvforklarende. Å påstå at de gjør det for å tjene mest mulig penger på det faller på egen urimelighet. Det er så tåpelig at det bare blir patetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg synes det er ganske selvforklarende. Å påstå at de gjør det for å tjene mest mulig penger på det faller på egen urimelighet. Det er så tåpelig at det bare blir patetisk.

Som jeg sa "virker nesten ut som" .

 

Så det du sier, er at politiet ikke hadde noen viten om at det ville skape blest?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske selvforklarende. Å påstå at de gjør det for å tjene mest mulig penger på det faller på egen urimelighet. Det er så tåpelig at det bare blir patetisk.

Som jeg sa "virker nesten ut som" .

 

Så det du sier, er at politiet ikke hadde noen viten om at det ville skape blest?

Sto det noe om hva det var i artikkelen? Sto det noe om "slå til nå! Enestående mulighet!" e.l.? Nei, det var rent sivilt vinklet, og uten noe som skulle tilsi at det var den båten (såvidt jeg har sett).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg synes det er ganske selvforklarende. Å påstå at de gjør det for å tjene mest mulig penger på det faller på egen urimelighet. Det er så tåpelig at det bare blir patetisk.

Som jeg sa "virker nesten ut som" .

 

Så det du sier, er at politiet ikke hadde noen viten om at det ville skape blest?

Sto det noe om hva det var i artikkelen? Sto det noe om "slå til nå! Enestående mulighet!" e.l.? Nei, det var rent sivilt vinklet, og uten noe som skulle tilsi at det var den båten (såvidt jeg har sett).

Nei, det stod jo ingenting om at det var den båten, men ble den jo oppdaget allikevel, ble den ikke?

Lenke til kommentar

Kan nok helt sikkert gå utifra at dette er ikke noe som ble gjort for å tjene på saken. Politiet har nå overskuddsmateriell i form av en båt. Siden bevilgningene til landets politikammer ikke er uendelig er det helt naturlig for dem å forsøke å selge den så fort som mulig. Båten har i praksis ingen symbolverdi i det hele tatt og det er svært vanskelig å tenke seg at episoden kan påvirke prisen i positiv retning (for politiet). Jeg synes det går helt på grensen til tvangsforestillinger å forsøke å tillegge denne båten negative (eller positive) verdier, utenom sin vanlige materielle verdi. Har noen i det hele tatt en god forklaring på hva som var så galt med å forsøke å selge denne båten?

Lenke til kommentar

Kan nok helt sikkert gå utifra at dette er ikke noe som ble gjort for å tjene på saken. Politiet har nå overskuddsmateriell i form av en båt. Siden bevilgningene til landets politikammer ikke er uendelig er det helt naturlig for dem å forsøke å selge den så fort som mulig. Båten har i praksis ingen symbolverdi i det hele tatt og det er svært vanskelig å tenke seg at episoden kan påvirke prisen i positiv retning (for politiet). Jeg synes det går helt på grensen til tvangsforestillinger å forsøke å tillegge denne båten negative (eller positive) verdier, utenom sin vanlige materielle verdi. Har noen i det hele tatt en god forklaring på hva som var så galt med å forsøke å selge denne båten?

 

 

Hadde du som sivil person prøvd å selge en gjenstand som var brukt i forbindelse med en straffesak så hadde det nok blitt oppstandelse av det......

Lenke til kommentar

Hadde du som sivil person prøvd å selge en gjenstand som var brukt i forbindelse med en straffesak så hadde det nok blitt oppstandelse av det......

Ja, men båten er ikke del av noen straffesak. Ingen har anmeldt politiet og de står dermed fritt til å gjøre hva de vil med båten sin.

Lenke til kommentar

Hadde du som sivil person prøvd å selge en gjenstand som var brukt i forbindelse med en straffesak så hadde det nok blitt oppstandelse av det......

Ja, men båten er ikke del av noen straffesak. Ingen har anmeldt politiet og de står dermed fritt til å gjøre hva de vil med båten sin.

 

 

Sorry, jeg trudde drap var straffesak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...