Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Hadde du som sivil person prøvd å selge en gjenstand som var brukt i forbindelse med en straffesak så hadde det nok blitt oppstandelse av det......

Ja, men båten er ikke del av noen straffesak. Ingen har anmeldt politiet og de står dermed fritt til å gjøre hva de vil med båten sin.

Sorry, jeg trudde drap var straffesak...

Visste ikke at båten tilhørte Breivik. Det gjør jo selvfølgelig at saken stiller seg annerledes.

 

Eller mener du at båten er bevis i en drapssak? I så fall for hvilken side ville denne båten være bevis? Beviser den skyld eller uskyld i drapene som ble begått på Utøya av Breivik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du som sivil person prøvd å selge en gjenstand som var brukt i forbindelse med en straffesak så hadde det nok blitt oppstandelse av det......

Ja, men båten er ikke del av noen straffesak. Ingen har anmeldt politiet og de står dermed fritt til å gjøre hva de vil med båten sin.

Sorry, jeg trudde drap var straffesak...

Visste ikke at båten tilhørte Breivik. Det gjør jo selvfølgelig at saken stiller seg annerledes.

 

Eller mener du at båten er bevis i en drapssak? I så fall for hvilken side ville denne båten være bevis? Beviser den skyld eller uskyld i drapene som ble begått på Utøya av Breivik?

 

Trur ikke jeg gidder å forklare fordi du skal vel bare klage på at "det ikke er riktig" uansett....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg forstår ikke bråket rundt saken, rett og slett. Det er en gummibåt. Politiet gjorde en feil ved å putte den på Finn.no. Hva så? Det er et framkostmiddel, og er totalt irrelevant til hele denne terrorsaken.

Det finner iallefall jeg merkelig, vist den var så total irrelevant, hadde de vel kanskje ikke diskutert den så mye før den ble lagt ut for salg?

Lenke til kommentar

Trur ikke jeg gidder å forklare fordi du skal vel bare klage på at "det ikke er riktig" uansett....

Du har så langt ikke gjort stort annet enn å komme med fullstendig idiotiske one-linere som ikke sier noe som helst hver gang noen stiller deg et faktisk spørsmål. Så jeg hadde ikke forventet noe svar som krever bruk av mer enn to hjerneceller allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt, jeg forstår ikke bråket rundt saken. Hvorfor de putter så mye verdi i en ordinær gummibåt er hinsides min forståelse.

Det er og blir din oppfatning.

 

Og generelt til resten, folk har forskjellig oppfatning av denne båten, for noen har den en langt høyere affeksjonsverdi i tragedien enn hva kanskje du, enten den representerer all den ulykke som traff oss den dagen, eller om at de føler at båten har noe skyld i at de mistet en av sine kjære.

Vanskelig å akseptere dette, men så er jo diskusjon.no's helter sitt verdensbilde det å leve etter og det som er det absolutt korrekte.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske selvforklarende. Å påstå at de gjør det for å tjene mest mulig penger på det faller på egen urimelighet. Det er så tåpelig at det bare blir patetisk.

Som jeg sa "virker nesten ut som" .

 

Så det du sier, er at politiet ikke hadde noen viten om at det ville skape blest?

Sto det noe om hva det var i artikkelen? Sto det noe om "slå til nå! Enestående mulighet!" e.l.? Nei, det var rent sivilt vinklet, og uten noe som skulle tilsi at det var den båten (såvidt jeg har sett).

Nei, det stod jo ingenting om at det var den båten, men ble den jo oppdaget allikevel, ble den ikke?

Ja, men du fremstiller det som om de bevisst gikk inn for det, noe de åpenbart ikke gjorde.

 

Jeg forstår ikke bråket rundt saken, rett og slett. Det er en gummibåt. Politiet gjorde en feil ved å putte den på Finn.no. Hva så? Det er et framkostmiddel, og er totalt irrelevant til hele denne terrorsaken.

Det finner iallefall jeg merkelig, vist den var så total irrelevant, hadde de vel kanskje ikke diskutert den så mye før den ble lagt ut for salg?

Nettopp. Det ble ikke diskutert. Det var vedkommende som drev service på båten som la den ut uten å snakke med noen andre om det.

 

Morsomt at du nå begynner å argumentere mot deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, men du fremstiller det som om de bevisst gikk inn for det, noe de åpenbart ikke gjorde.

Har aldri sagt at de åpenbart gjorde det, men det er svært lite gjennomtenkt og ikke tro at det ikke vil få noe oppmerksomhet i media.

 

Det finner iallefall jeg merkelig, vist den var så total irrelevant, hadde de vel kanskje ikke diskutert den så mye før den ble lagt ut for salg?

Nettopp. Det ble ikke diskutert. Det var vedkommende som drev service på båten som la den ut uten å snakke med noen andre om det.

 

Morsomt at du nå begynner å argumentere mot deg selv.

Når jeg snakker om "de", så snakker jeg om media vist det ikke var tydelig nok.

Lenke til kommentar

Skummelt å levere inn en båt på verksted hvis dem plutselig finner ut av dem vil selge båten...

 

 

De leverer ikke båten inn på et tilfeldig verksted, men har åpenbart en fast person til å drive service. Denne personen får naturligvis også vite når det blir kjøpt inn nytt utstyr og gammelt utstyr blir tatt ut av bruk.

 

Hvorfor troller du på denne måten, runerask?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

... ikke alle har fasit på alt slik som du. Hvorfor er ikke du troll da?

 

Fordi Pjassop faktisk prøver å argumentere på en seriøs måte, og ikke bare kommer med håpløse one-linere som tilsynelatende har null og niks med temaet å gjøre. Den argumentasjonsteknikken du bruker styrker ikke akkurat ditt synspunkt.

Endret av Hårek
  • Liker 4
Lenke til kommentar

... Den argumentasjonsteknikken du bruker styrker ikke akkurat ditt synspunkt.

 

 

Så du mener at jeg må søke deg om lov til å diskutere hva jeg vil diskutere? Jeg er glad Norge enn så lenge er ett fritt land hvor man kan mene hva man vil, selv om Ap(inkl. dems velgere) gjør så godt dem kan for å frarøve oss denne friheten....

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg forstår ikke bråket rundt saken. Hvorfor de putter så mye verdi i en ordinær gummibåt er hinsides min forståelse.

 

Ja, rasjonelt sett. Men de fleste mennesker er høyst irrasjonelle og vil knytte sterke følelser til alt som på en eller annen måte er knyttet til noe de mener er viktig, enten det måtte være en stein, et torturinstrument eller - skal man le eller gråte? - en gummibåt. :roll:

 

Jaja, så får vi drite i selge båten. Ingen grunn til å kaste stein i apeburet.

Lenke til kommentar

http://www.aftenbladet.no/kultur/50-Cent-samler-inn-til-Utya-fondet-2857462.html

 

Har ikke så mye igjen for fyren, men fantastisk fint gjort! :thumbup:

 

 

Hadde bare pengene gått til ofrene i stedet for oppussing av Utøya (eller gjenreising som de kaller det)

Uff, nei. Tror ofrene får nok penger og støtte uansett jeg, når det er snakk om at hver overlevende får minst 300 000 kr i erstatning. Jeg er i alle fall glad for at pengene går til Utøya, og det tror jeg de fleste andre ofrene er også. Det hadde vært snakk om oppussing på Utøya lenge, og nå blir det gjort.

Endret av Madam Mim
Lenke til kommentar

http://www.aftenbladet.no/kultur/50-Cent-samler-inn-til-Utya-fondet-2857462.html

 

Har ikke så mye igjen for fyren, men fantastisk fint gjort! :thumbup:

 

Kunne han ikke heller ha gitt penger selv, - han bader jo i dem, - i stedet for å tigge vanlig ungdom med trang økonomi til å punge ut? Uansett hviket beløp som bli innsamlet, ville det vært lommerusk for 50 cent... Du verden hvor fantastisk generøst det er å tigge på andres vegne!

 

Jeg er ikke imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...