Emils. Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Fordi folk ikke stemmer det samme som deg gjør dem ikke til idioter. At folk sier det er feil og stemme på et parti, de er idioter.
Martindani Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Hørte tydelig lyd av helikopter og også visuell konfirmasjon av helikopternærver i hele går. Kan virke på meg som at det kjøres helikoptre over Østlandsområdet for å titte etter mulige mistenklige gårder o.l. Har ikke observert lavtflyvende helikoptre på denne måten tidligere. Observasjonen ble gjort utenfor Asker på et område hvor det er mange gårder. Lavflyvende helikopter med lyskaster over Lillehammer-området for et par dager siden også.
lassemidtsiann Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 (endret) når en person presterer å si at APs politikk "får folk til å gjøre slike ting", blir jeg bare dårlig. Endret 29. juli 2011 av lassemidtsiann 1
dravisher Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Nå synest jeg du roter litt her.. Det er jo nettopp! APs politikk som ser ut til å ha trigget dette i hodet til ABB og dermed støtter folk opp om denne politikken. For noe gull. Hvorfor skal en støtte opp om en politikk som får folk til å gjøre slike ting? APs politikk er den samme som den var kl 15.00 på fredag, og Norges situasjon er også den samme om man ser bort fra all sorgen som er blitt påført landet. Stoltenberg har heller ikke vert eksepsjonell. Flink, ja, men ikke noe voldsomt mer enn det jeg forventer av en SM. De 10% er nok stort sett pga medfølelse og viser dermed hvor svake nordmenn er politisk. Er det en generell verdi hos deg at man skal gi etter for terror, eller gjelder det kun når terrorhandlingen er utført mot AP sin politikk? Hvis det istedet var en muslimsk terrorist som protesterte mot at vi har en statskirke for eksempel, ville det da være kritikkverdig om KRF (eller et hvilket som helst annet statskirkevennelig parti) fikk en boost av det? Eller det var en protest mot FRP sin innvandringspolitikk, ville det være kritikkverdig om FRP fikk en boost? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Selv syns jeg det er hverken merkelig eller kritikkverdig at folket tenderer til å gå MOT terroristens ønsker, men det er kanskje bare jeg som er rar. 2
Mchansern Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Føler for å dele den her. Flott gjort vil jeg si. 4
Slimda Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Syns det er en idiotisk handling. Vi må trekke frem saken og debatere den ihjel, slik at historien ikke gjentar seg. 6
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Syns det er en idiotisk handling. Vi må trekke frem saken og debatere den ihjel, slik at historien ikke gjentar seg. Bra tilsvar!! Om vi liker det eller ei, så har ABB blitt en del av historien vår.
enixitan Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Føler for å dele den her. Flott gjort vil jeg si. Eg kan forstå at personar som er direkte berørt ikkje ynskjer å sjå alle desse bileta, men å la Breivik verte røyndas Voldemort har eg ikkje tenkt å bidra til. Ein variant av eit kjent sitat, som eg meiner er passande: Those who fail to learn historyare doomed to repeat it; those who fail to learn history correctly– why they are simply doomed. Og sidan det er fredag, ei veke sidan, og klemmestemning kan eg ta med eit til frå same kjelde: We say atoms are bound byWeak Attractions. Why not admit the Truth: The Universe is held together by Love. 1
saimon Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Føler for å dele den her. Flott gjort vil jeg si. Tullete, får litt assosiasjoner til Voldemort? Hans navn som ikke skal nevnes 3
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Grunnen til at alle parti økte med mange medlemmer, var fordi det var en haug med mennesker som ble MED i partiet, fremfor å bare stemme på de. At AP nå har økt med 10% mens FRP + Høyre har falt med nesten 10%, må sies å være sympatistemmer. Kan også hende at mange har blitt mer oppmerksomme og tatt standpunkt. Fått øynene opp liksom. Fått en forståelse. Jeg tror ikke noe på "sympatistemmer". Jeg tror folk stemmer på det partiet de liker best, og som de mener fører den mest fornuftige politikken.
Slimda Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror folk stemmer på det partiet de liker best, og som de mener fører den mest fornuftige politikken. Hadde det vært et faktum, hvorfor har 10% skiftet politisk ståsted etter angrepet? Har noen av partiene endret politikk? 1
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror folk stemmer på det partiet de liker best, og som de mener fører den mest fornuftige politikken. Hadde det vært et faktum, hvorfor har 10% skiftet politisk ståsted etter angrepet? Har noen av partiene endret politikk? Færre sofastemmer og vinglere, tenker jeg. Jeg har ikke tenkt å skifte parti, og jeg er kjempeimponert over Stoltenberg. 1
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror det er mye sympati ute og går. Men dette er ikke valget, og det endrer seg ettersom dette blir lagt bak oss. Det er tross alt over to år til neste stortingsvalg.
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 (endret) For noe gull. Hvorfor skal en støtte opp om en politikk som får folk til å gjøre slike ting? APs politikk er den samme som den var kl 15.00 på fredag, og Norges situasjon er også den samme om man ser bort fra all sorgen som er blitt påført landet. Stoltenberg har heller ikke vert eksepsjonell. Flink, ja, men ikke noe voldsomt mer enn det jeg forventer av en SM. De 10% er nok stort sett pga medfølelse og viser dermed hvor svake nordmenn er politisk. Forstår ikke argumentasjonen din. FRP sin politikk hadde også vært den samme før og etter bombingen. Men da er det helt naturlig at de plutselig øker med 10% oppslutning og at det ikke er pga. følelser ? Men når det gjelder AP så gjelder ikke dette ? Jeg har ikke noe problem med å forstå dette uten å snakke om "sympatisør-stemmer" ... Tror flere og flere begynner å ta avstand fra rasistiske holdninger, anti-muslimske holdninger etc. på grunn av det som har skjedd, og på grunn av alt det som er blitt skrevet i media og så videre. De fleste jeg vet om som sympatiserer med FrP er hovedsakelig interessert i innvandringspolitikken og det å "få dem ut", og de har stort sett en "dem og oss" tankegang... FrP er jo kjent for å tiltrekke seg folk som kan beskrives som rasistiske, selv om FrP-politikk også dreier seg om å skape større skiller mellom fattige og rike samt øke tilbudene til folk og legge til rette for de aller rikeste... Det kan hende at det har gått opp for mange at det ikke blir helt riktig å tenke slik... Endret 29. juli 2011 av turbonello 1
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror folk stemmer på det partiet de liker best, og som de mener fører den mest fornuftige politikken. Hadde det vært et faktum, hvorfor har 10% skiftet politisk ståsted etter angrepet? Har noen av partiene endret politikk? Fordi jeg tror at det er blitt flere som har begynt å engasjere seg nå etter denne terrorhandlingen. Jeg tror at man har innsett at terror kan begås av hvem som helst, uavhengig om vedkommende er kristen eller muslim.... Jeg tror flere har innsett at ting ikke er så svart hvitt som det de har tidligere tenkt. At deres mening er forandret. Men jeg tror også at flere har begynt å engasjere seg...
Jotun Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror folk stemmer på det partiet de liker best, og som de mener fører den mest fornuftige politikken. Hadde det vært et faktum, hvorfor har 10% skiftet politisk ståsted etter angrepet? Har noen av partiene endret politikk? Hmmm... Kan ikke huske at det har vært valg de siste dagene? Dette er sympati i forbindelse med meningsmålinger og er ikke verdt papiret de blir trykket på. Er mye enklere å si slike ting når man blir spurt på en telefon, noe helt annet å faktisk skifte totalt når valget kommer.
Frexxia Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081059 /facepalm 2
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081059 /facepalm Jeg dør innvendig.
Mevon Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081059 /facepalm Dette er like dumt som om alle skobutikkene må stenge fordi ABB brukte sko under masakeren. 4
тurbonєℓℓo Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 (endret) http://www.vg.no/nyh...?artid=10081059 /facepalm Dette syntes jeg er unødvendig... (Altså å fjerne voldelige spill fra butikkhyllene) Det er ikke spillene som har fått gjerningsmannen til å gjøre det han gjorde... Tvert i mot er slike spill, spill hvor man kan få utløp for diverse ting, og således tror jeg kan begrense vold den virkelige verdenen... Ta en titt på forskning.no: http://www.forskning...010/juni/254191 I USA sammenfaller dessuten den enorme økningen i salget av dataspill med en markant nedgang i voldsforbrytelser, både blant voksne og unge.I senere tid har flere internasjonale og norske forskere begynt å protestere mot det ensidige negative fokuset på spill. Endret 29. juli 2011 av turbonello
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå