Gå til innhold

Amentio prøver å snike seg unna garantiansvaret ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amentio har blitt slått konkurs 20.04.2011: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/amentio_datakjeden_as_konkurs

Selskapet som ble slått konkurs har organisasjonsnummer 886 191 782 (AMENTIO DATAKJEDEN AS)

Selskapet som har amentio.no nå har organisasjonsnummer 996 897 125

Her er mer info ved spørsmål om ordrer fra før 25.05.2011: http://www.amentio.no/InfoContact.aspx

 

For min del virker det useriøst og opprettholde nettsiden og butikken bare med nytt organisasjonsnummer...

 

edit: la til noen linker og dato for konkurs.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

For min del virker det useriøst og opprettholde nettsiden og butikken bare med nytt organisasjonsnummer...

Dette er er hverken useriøst eller uvanlig. Faktisk skjer det stadig vekk at deler av konkursbo kjøpes opp og drives videre. Detet kan gjelde varelager, kundemasse eller navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ALLE mine ordre hos amentio.no er borte, ifølge "min side" har æ ikke kjøpt noe der.

Er det bare en sleip måte å stikke seg unna eller hva ? - oppdaget det under leting etter butikken som solgte meg en PSU.

 

Som nevnt i et annet innlegg er det selskapet du kjøpte psu-en slått konkurs. At et nytt selskap kjøper en del av konkursboet innebærer ikke automatisk at de overtar ansvaret for samtlige forpliktelser som er oppstått i det gamle selskapet.

 

Det nye selskapet er opprettet 7.5.2011, ref. www.brreg.no. Du kan ikke hevde at det er ansvarlig for en handel fra før denne dato. Om det frivillig påtar seg dette ansvaret er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør det. Finn kvitteringen din på kjøpet å ta kontakt med de via e-post.

 

Jeg har også en retursak på ett lydkort. De var villige til å følge opp en RMA på det. De henviste meg først til produsent, men ville ta saken selv da jeg mente dette var normalen sålenge produsent ikke har noen RMA ordning. Supert.

 

Men du må finne kvittering, med ordrenummer. Så blir det litt lettere.

Lenke til kommentar

Er ikke første gang ordrehistorikk forsvinner fra amentio. Har skjedd 1-2 ganger før ved "ny nettside" , måtte logge inn via andre sider etc for full historikk.

 

Når amentio ble begjært konkurs var en rask med å kopiere all historikk, sjekket nå og gammel bruker id virker ikke.

 

De blir vel spart noen returhenvendelser med dette.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet skriftlig brev (snail mail per post) til Amentio og bedd på knærne om hjelp til å løse problemer med datamaskin. De henviste meg alltid til 3. part og opplyste aldri, på tross av at jeg skrev skriftlig brev og ba om hjelp, om at jeg hadde krav på lånedata under reparasjonen.

 

2 reparasjoner og kamp med hjelp fra Forbrukerrådet måtte til.

 

Jeg må også opplyse om at dette er Amentios 2. konkurs (leste i Adresseavisen). Bedrifter, ansatte og ledere som nekter å erkjenne og lære av egne feil vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

 

Amentio har slitt så mye med dårlig service at de har opprettet bruker her på diskusjon.no, hvor de løser saker med klagende via PM.

 

Hva skal man si? Det er ikke stort å si. La dem skyte seg selv i foten til de faller i gulvet (tviler på at de skjerper seg med det første).

Endret av sleif
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor finnes det fortsatt folk som tør å gi Amentio en ny sjanse?

De har åpenbart bevist at ce er like ille som før.

 

Bruk nettbutikker med godt rykte i stedet. Ikke støtt økonomisk slike slasker som Amentio, bare fordi de er noen øre billigere.

Amen. Forbrukerne får det markedet de fortjener, og akkurat nå er det ganske råttent. De superbillige dritt-aktørene er uansett bare marginalt billigere enn de gode.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste har lært. Det blir dyre 50 lapper vi har spart på å kjøpe hos Amentio når vi trenger service eller hjelp med produkter vi har kjøpt. Never again!

 

Saken min løste seg med hjelp fra Forbrukerrådet , ja.

 

Håper du får en god slutt med RMA-saken din. Hvis det blir tull anbefaler jeg å ringe Forbrukerrådet. Vi må aldri gi oss på våre rettigheter når det kommer til slike sørvissvikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...